Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2010, 14:18   #141
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam M. Bekijk bericht
En waarom zou elke "flik" dit van een andere "flik" moeten weten, die mannen worden soms voor een paar maanden bij elkaar gezet en dan vertrekken ze weer naar een andere afdeling..

De waarheid Sam, is heel simpel, diegene die iets proberen doen tegen de corruptie worden eruit gepest.

Doe maar niet alsof je naief bent en dat niet weet.

Edit: anders vraag je het maar eens aan uw vader.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 4 januari 2010 om 14:19.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2010, 14:22   #142
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De waarheid Sam, is heel simpel, diegene die iets proberen doen tegen de corruptie worden eruit gepest.

Doe maar niet alsof je naief bent en dat niet weet.

Edit: anders vraag je het maar eens aan uw vader.
Maar van waar haalt u dit allemaal? Csi Miami?
Sam M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2010, 14:22   #143
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Toon me dan eens de puinhoop die ik hier te koop zet?

Wanneer?
- De vader met losse handjes.
- Uit armoede bij het leger blijven
- Het VMO-hoofdstuk
- Het "club"hoofdstuk met bijhorende gevangenisstraf
- Het verliezen van burger- en politieke rechten
- Het zelfs niet als plantsoenarbeider benoemd geraken
...

Dat zij zo de eerste zaken die in me opkomen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2010, 14:34   #144
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
heb exact tzelfde al gehoord van een vriendin van me ...

nieuw bij de politie en in lokaal kantoor zat een agent-dronkaard ... viel ni mee te werken, in de namiddag lastig, sexistische opmerkingen continu, op t handtastelijke af ...

niks aan te doen ... want dien had al 20 jaar dienst en wist wel iets van iedereen (ook van de oversten) ... dus ... niks aan te doen (dixit de regio-commissaris)

Laatst gewijzigd door Anna List : 4 januari 2010 om 14:35.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2010, 14:34   #145
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, dat zal het zijn...
Oud 4 januari 2010, 14:38   #146
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
U heeft blijkbaar veel kennis van zaken. Wat in mij opkomt is dat u op het platteland woont, nog nooit een echte agent heeft gezien behalve de zatte wijkagent die moet passeren omdat u weer een echtelijke ruzie heeft, maar net als wat jij hier zit te vertellen zijn dit maar veronderstellingen.
Ik heb inderdaad veel kennis van zaken , nog nooit heb ik een politieoptreden volgens het boekske gezien , zei ik ooit eens tegen een flik , ik ga klacht indienen tegen die procureur .
Antwoord : mein jongne ge kunt ij gien klacht indiene tegen den procureur van den keuininck .
Reed ik met de fiets rond :
Kunde gij bewijze da dienen velo van a es .
Legde ik mondeling een verklaring af , iemand had tegen mijn schutting gereden en vluchtmisdrijf.
3 maanden geleden , ik heb al 5 keer gebeld om uitgetypte verklaring te krijgen , ze hebben geen tijd
Onlangs vielen de luchten uit op een viervaksbaan , 1 persoon regelde het verkeer , resultaat , een dodelijk ongeval.
Een tekort aan mensen en middelen zeker
Oud 4 januari 2010, 14:39   #147
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
heb exact tzelfde al gehoord van een vriendin van me ...

nieuw bij de politie en in lokaal kantoor zat een agent-dronkaard ... viel ni mee te werken, in de namiddag lastig, sexistische opmerkingen continu, op t handtastelijke af ...

niks aan te doen ... want dien had al 20 jaar dienst en wist wel iets van iedereen (ook van de oversten) ... dus ... niks aan te doen (dixit de regio-commissaris)
Dat is het probleem vaak, dat ze er al veel te lang werken en niet buiten te krijgen zijn, meestal zorgt de commissaris er dan voor dat deze worden overgeplaatst naar een sectie zoals bijvoorbeeld het verkeer regelen, zodat ze zelf hun ontslag aanvragen. Maar vaak staan ze machteloos.
Oud 4 januari 2010, 14:44   #148
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome Bekijk bericht
Ik heb inderdaad veel kennis van zaken , nog nooit heb ik een politieoptreden volgens het boekske gezien , zei ik ooit eens tegen een flik , ik ga klacht indienen tegen die procureur .
Antwoord : mein jongne ge kunt ij gien klacht indiene tegen den procureur van den keuininck .
Reed ik met de fiets rond :
Kunde gij bewijze da dienen velo van a es .
Legde ik mondeling een verklaring af , iemand had tegen mijn schutting gereden en vluchtmisdrijf.
3 maanden geleden , ik heb al 5 keer gebeld om uitgetypte verklaring te krijgen , ze hebben geen tijd
Onlangs vielen de luchten uit op een viervaksbaan , 1 persoon regelde het verkeer , resultaat , een dodelijk ongeval.
Een tekort aan mensen en middelen zeker
Dat ze er geen tijd voor hebben kan goed zijn, dat is al langer een probleem. Maar wat ook een probleem is dat ze vaak hun tijd verdoen met onnozelaars die voor alles en nog wat naar de politie gaan, mijn vader doet het verhoor, en heeft elke dag zo een paar mensen die echt dagelijks terug komen, omdat ze klacht willen indienen tegen iedereen dat ze tegenkomen, en de politie mag niet zomaar zeggen dat ze hun hier niet mee willen bezighouden. En dus kunnen ze hun vaak met belangrijkere zaken ook niet lang bezighouden.
Oud 4 januari 2010, 14:45   #149
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
- De vader met losse handjes.
- Uit armoede bij het leger blijven
- Het VMO-hoofdstuk
- Het "club"hoofdstuk met bijhorende gevangenisstraf
- Het verliezen van burger- en politieke rechten
- Het zelfs niet als plantsoenarbeider benoemd geraken
...

Dat zij zo de eerste zaken die in me opkomen.
Ah, op die manier.

Toch op het eerste zicht enkele nuances aanbrengen dan.

De vader met de losse handjes, dat is niet echt een puinhoop waar je het kind voor verantwoordelijk maakt.

Uit armoede bij het leger blijven, het zou juister klinken als je zei, beroepsvrijwilliger bij het leger worden omdat je van de millicienpree niet kon leven en dus geen keuze had. En waarom ik dan van mijn vijftiende thuis weg was, dat moet ik ook niet uitleggen zeker?

Club en VMO en gevangenisstraf zijn zaken die je inderdaad op voorhand weet. Nooit geen spijt van gehad. Rechten kwijt volgd daar ook uit natuurlijk.

Het zelfs niet als plantsoenarbeider benoemd geraken, dat is een kwakkel die je verkeerd begrepen hebt waarschijnlijk vermits ik na het examen bij de Stad, waarin ik elfde was, vast ben benoemd.
Oud 4 januari 2010, 14:47   #150
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is het probleem vaak, dat ze er al veel te lang werken en niet buiten te krijgen zijn, meestal zorgt de commissaris er dan voor dat deze worden overgeplaatst naar een sectie zoals bijvoorbeeld het verkeer regelen, zodat ze zelf hun ontslag aanvragen. Maar vaak staan ze machteloos.
Ja, als Anna het schrijft dan neem je het aan, als ik het schrijf dan komt het uit Miami Vice.
Oud 4 januari 2010, 14:53   #151
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ja, als Anna het schrijft dan neem je het aan, als ik het schrijf dan komt het uit Miami Vice.
Omdat anna het duidelijk op 1 bepaald persoon heeft in dat kantoor en duidelijk niet op iedereen die daar zit. En ik weet ook wel dat er zo een personen soms tussenzitten ik ken veel volk in veel politiezones, sommigen hebben er geen last van of is het al opgelost, anderen geraken niet van zo een persoon vanaf.

En ik zei csi miami

Laatst gewijzigd door Sam M. : 4 januari 2010 om 14:54.
Oud 4 januari 2010, 14:55   #152
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
ge mist de pointe ... ze krijgen die niet buiten omdat die daar te lang zitten ... ze krijgen die niet buiten omdat die mannen dossierkes hebben van IEDEREEN ... maw tot en met de regio commissaris moest ZWIJGEN voor dien dronkaard zijn uitspattingen ... zwijgen of zelf hangen zodat ze meegesleurd worden in een corrupte houding omdat ze zelf al in fout gingen in t verleden ...

en dat is een draaiend systeem ... en dat begint klein ... dat begint met ik zal die snelheidsboete al wegknippen van u voordat het een boete wordt ...
de nieuwe flik die daar niet aan meedoet wordt buitengepest; degene die er wel aan meedoet, kan nooit niks meer zeggen van wanpraktijken, die moet zwijgen.

ik heb maar verslag van zo 1 politieregio ... maar volgens mij is het een algemeen systeem
Oud 4 januari 2010, 15:06   #153
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
ge mist de pointe ... ze krijgen die niet buiten omdat die daar te lang zitten ... ze krijgen die niet buiten omdat die mannen dossierkes hebben van IEDEREEN ... maw tot en met de regio commissaris moest ZWIJGEN voor dien dronkaard zijn uitspattingen ... zwijgen of zelf hangen zodat ze meegesleurd worden in een corrupte houding omdat ze zelf al in fout gingen in t verleden ...

en dat is een draaiend systeem ... en dat begint klein ... dat begint met ik zal die snelheidsboete al wegknippen van u voordat het een boete wordt ...
de nieuwe flik die daar niet aan meedoet wordt buitengepest; degene die er wel aan meedoet, kan nooit niks meer zeggen van wanpraktijken, die moet zwijgen.

ik heb maar verslag van zo 1 politieregio ... maar volgens mij is het een algemeen systeem
Het probleem is dat dit vroeger altijd zo geweest is, boetes geven aan mensen die je kent dat deed je vroeger niet. Ook niet als die mensen geen agenten waren trouwens.

Het probleem (voor deze die hieraan hebben meegedaan) is dat dit nu allemaal in de gaten wordt gehouden. En zeker in kleinere politiezones hebben ze hier vaak last van. Dus velen hebben nog altijd schrik van hun verleden. Maar wat je moet onthouden is dat dit vroeger normaal was, en het werd ook geaccepteerd door de meeste mensen die niet in de politie zaten. Vroeger werden dus ook veel minder boetes uitgeschreven, en alcoholcontroles gehouden, en vele van die agenten moesten vroeger bij iedereen die ze hielpen iets meedrinken, dat was "normaal" maar tijden veranderen en dit gaat bijna niet meer.

Maar andere soorten corruptie zullen wel blijven opduiken. Net als in alle andere sectoren, van een agent wordt verwacht dat hij de wet piekfijn naleeft, maar niet elke agent voldoet aan deze eisen, en wat nu als normaal wordt gezien zal later als volkomen onaanvaardbaar worden beschouwt.

Laatst gewijzigd door Sam M. : 4 januari 2010 om 15:07.
Oud 4 januari 2010, 15:08   #154
Another Jack
Banneling

Standaard

We kunnen de verhalen van onbekwame dronken vastbenoemden ook horen bij ministeries, de post, het onderwijs, het leger...
Niets nieuws.

Bij het Stadspersoneel ook, Xeno?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2010, 15:08   #155
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Bij de Stad werkt het systeem ook zo. Iemand die ik daar ken die moest voor de bazen verschijnen omdat hij iets had uitgestoken, aldus werd hem verteld door zijn diensthoofd.

Dat is goed, zei de man, dan kunnen daar we ineens over alles praten.

Neen, zei het diensthoofd, het zal daar alleen over u gaan.

Over mij en ook over u, antwoorde de man. Want toen er hier dat drinken was, voor de arbeiders tijdens die hittegolf, dat je toen in je auto hebt geladen, dat heb ik op film staan op mijn GSM.

En het gesprek was over en onze man moest gelijk niet meer verschijnen.
Oud 4 januari 2010, 15:11   #156
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Bij de Stad werkt het systeem ook zo. Iemand die ik daar ken die moest voor de bazen verschijnen omdat hij iets had uitgestoken, aldus werd hem verteld door zijn diensthoofd.

Dat is goed, zei de man, dan kunnen daar we ineens over alles praten.

Neen, zei het diensthoofd, het zal daar alleen over u gaan.

Over mij en ook over u, antwoorde de man. Want toen er hier dat drinken was, voor de arbeiders tijdens die hittegolf, dat je toen in je auto hebt geladen, dat heb ik op film staan op mijn GSM.

En het gesprek was over en onze man moest gelijk niet meer verschijnen.
En dat gebeurd enkel bij overheids instanties ? Overal hebben ze rotte appels, wat wilt u dat we doen? 1-5% van de bevolking in de gevangenis smijten?
Oud 4 januari 2010, 15:17   #157
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dat gebeurd enkel bij overheids instanties ? Overal hebben ze rotte appels, wat wilt u dat we doen? 1-5% van de bevolking in de gevangenis smijten?
Op zijn minst erkennen dat ze allemaal corrupt zijn, en dat het niet anders kan zijn omdat het systeem door en door corrupt is.
Oud 4 januari 2010, 15:19   #158
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Op zijn minst erkennen dat ze allemaal corrupt zijn, en dat het niet anders kan zijn omdat het systeem door en door corrupt is.
Er is voor mij geen enkele reden om te veronderstellen dat ze allemaal corrupt zijn.
Oud 4 januari 2010, 15:32   #159
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Het probleem is dat dit vroeger altijd zo geweest is, boetes geven aan mensen die je kent dat deed je vroeger niet. Ook niet als die mensen geen agenten waren trouwens.

Het probleem (voor deze die hieraan hebben meegedaan) is dat dit nu allemaal in de gaten wordt gehouden. En zeker in kleinere politiezones hebben ze hier vaak last van. Dus velen hebben nog altijd schrik van hun verleden. Maar wat je moet onthouden is dat dit vroeger normaal was, en het werd ook geaccepteerd door de meeste mensen die niet in de politie zaten. Vroeger werden dus ook veel minder boetes uitgeschreven, en alcoholcontroles gehouden, en vele van die agenten moesten vroeger bij iedereen die ze hielpen iets meedrinken, dat was "normaal" maar tijden veranderen en dit gaat bijna niet meer.

Maar andere soorten corruptie zullen wel blijven opduiken. Net als in alle andere sectoren, van een agent wordt verwacht dat hij de wet piekfijn naleeft, maar niet elke agent voldoet aan deze eisen, en wat nu als normaal wordt gezien zal later als volkomen onaanvaardbaar worden beschouwt.
ge minimaliseert het probleem

ik zeg u het is een systeem van corruptie en een systeem om iedereen die bij de politie binnenkomt daar mee in te rollen ... van laag tot hoog ... dat systeem draait nu al generaties ... met gevolg dat ge geen niet corrupte flik meer vind ... in t beste geval sluit hij/zij alleen de ogen voor t bestaande en in stand gehouden systeem van corruptie ...
Oud 4 januari 2010, 15:45   #160
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dan mogen ze met de matrak op kinderen slaan...
Heb ik dat ergens geschreven? Je moet me geen woorden toedichten die ik niet geschreven heb. Ik vind het alleen niet normaal dat flikken tot driemaal moeten terugkeren voor hetzelfde.

Wat is er de eerste keer gebeurd?
Wat gebeurde er de tweede keer?

Moeten we daar misschien iets achter zoeken?

Laatst gewijzigd door guido 007 : 4 januari 2010 om 15:46.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be