![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Allez, ik hoop dat je je kunt uitdrukken in het Fransoos, want dat is wel een voorwaarde natuurlijk. Het betaalt niet zo goed, maar de eer ....
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#242 | ||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Citaat:
Ik schreef "De Franstaligen krijgen de splitsing van BHV te verwerken." Ik bedoel dat de franstalige kiezers in de Brusselse Rand niet meer op hun lievelingspartij (b.v. FDF) kunnen stemmen. En de FDF krijgt dus niet meer de stemmen van deze kiezers. Dat is dus een nadeel die de franstaligen moeten verwerken. Hoe zou jij het vinden als de franstaligen jou zouden verhinderen om op de N-VA te stemmen, en dat je verplicht wordt om een franstalige partij te kiezen? |
||
|
|
|
|
|
#243 | ||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Citaat:
maar als de N-VA iedere keer uit de regering stapt als er ergens een compromis gesloten moet worden, dan gaat dat ook vervelen. |
||
|
|
|
|
|
#244 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
FDF kan perfect opkomen in een gesplitst Leuven , Halle , Vilvoorde.
|
|
|
|
#245 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#246 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ze kunnen mij alleen verhinderen om op de N-VA te stemmen als ik uit Vlaanderen vertrek, maar dat is dan MIJN KEUZE.
|
|
|
|
#247 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De Vlaamse regering heeft met het "probleem BHV" niets te maken. En begin nu niet met als dit of als dat, Dehaene is er nu mee bezig, we wachten af wat zijn voorstellen zijn en dan zien we wel verder, zo simpel kan het zijn.
|
|
|
|
#248 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#249 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Daarom zal het wel weer de éénheidsworst UF worden, maar dat willen vrije mensen dus liever niet. De FDF kan dus wel in Vlaanderen opkomen, maar de franstalige Vlamingen en de Brusselaars kunnen niet samen stemmen voor Maingain nadat BHV gesplitst is. Ik neem aan dat U dat alles wel wist... dus mag ik uitgaan van slechte wil? |
|
|
|
|
|
|
#250 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#251 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je kon het niet beter verwoorden. Dit is inderdaad de diskriminerende faktor: de enen kunnen dat wel, bij de buren stemmen gaan ronselen; de anderen kunnen dat niet.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#252 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Ik vind dat iedere kiezer de gelegenheid moet krijgen om te stemmen op de kandidaat en partij van zijn keuze, ook als die toevallig uit een andere deel van het land komt. Die kieskringen (en dan ook nog splitsen) is onzin. Stel je toch eens voor: maar 1 (één) state van de USA zou op Obama mogen stemmen.... |
|
|
|
|
|
|
#253 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dan sta je daar toch redelijk alleen mee, zowel in Vlaanderen als in Wallonië.
Alleen staan betekent natuurlijk niet dat je per definisie ongelijk hebt; maar het betekent wel per definisie dat je nog veel werk voor de boeg hebt om je idee in realiteit te kunnen omzetten. Allez, welke is de eerste partij volgens jou, die je argumenten nog maar zou willen aanhoren ? Citaat:
Citaat:
De us of a zijn een prezidensieel regime. Moeilijk te vergelijken met ons huidig sisteem. (zelfs onze burgemeesters worden zo niet verkozen, en zo lang men in Antwerpen vreest dat er een strenge winter komt, zie ik het nog niet vlug veranderen; zelfs al wordt erover gefilozofeerd) Onze kieskringen verschillen toch redelijk, vb. wat betreft kamer en senaat. Bij de weg: zijt ge ook voorstander dat jijzelf mag kiezen voor de gemeenteraadsverkiezingen dat je in een andere gemeente gaat stemmen dan die waar je woont ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 4 januari 2010 om 19:54. |
||
|
|
|
|
|
#254 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Eén keer in de 4 jaar valt er een foldertje van een franstalige politieke partij in de brievenbus van sommige Vlamingen rondom Brussel. En heel Vlaanderen schreeuwt moord en brand. Als de Nederlandstaligen in Wallonie het recht hadden om een Vlaamse partij te kiezen, zou er nooit een nederlandstalige zetel in Wallonie komen (wegens de 5% kiesdrempel). |
|
|
|
|
|
|
#255 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De Walen stemmen voor de Waalse regering. De Vlamingen stemmen voor een Vlaamse regering. Nadien mogen de regeringen stemmen voor een President en een vice president, de twee moeten uit verschillende taalgemeenschappen komen. We schaffen de federale regering zo goed als af. De koning brengen we naar Bokrijk.
|
|
|
|
#256 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Eén Vlaming is naar het Grondwettelijk hof gestapt, en dat hof heeft een arrest uitgesproken. Vlaanderen vraagt nu simpel en beleefd om dat arrest toe te passen. Het zijn niet de Vlamingen die belangenkonflikten indienen op een ritme zoals een Waalse maagd van string verandert. Citaat:
D�*t meent gij niet.
||
|
|
|
|
|
#257 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#258 | ||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door rookie : 4 januari 2010 om 20:04. |
||
|
|
|
|
|
#259 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
BHV splitsen is eindelijk de wetgeving ongediscrimineerd toepassen. De houding van de N-VA of allerlei politieke spelletjes (die dus door sommigen "hogere politieke strategie" genoemd worden, djiezes, ik zat er echt niet ver naast toen ik aan een Amerikaan vertelde dat België en Alice in Wonderland zowat hetzelfde zijn) zijn in de uiteindelijke beslechting van deze kwestie onbelangrijk. Of de N-VA in de regering zit of niet, dat doet er van geen kanten toe.
Vreemd dat sommige mensen de grondwet niet willen toegepast zien wanneer het hen niet uitkomt. De "hogere politieke strategie", iets wat ik in feite manipulatie noem, is er goed in gelukt de boel om te draaien: wat de N-VA zegt, noemen ze verrottingsstrategie, wat ze zelf doen noemen ze democratie. Terwijl het in deze kwestie net omgekeerd is. Maar goed, de blinden en de doven zitten aan de stadspoorten te bedelen, zeker?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
#260 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Als men echter (als compromis tussen alle belanghebbenden) een paar andere aangelegenheden korrigeerd (benoemen van 3 burgemeesters, uitbreiding van Brussel) dan zijn de helft van de draden op dit forum in rep en roer en is het kot te klein. Over dit arrest van Grondwettelijk hof zijn er in dit forum 287 maal meer bijdragen geschreven dan over ieder ander arrest. De UF-er Christian Van Eyken gaat het beter in het vlaamse parlement (echter niet veel beter). Hij mag er tenslotte voor spek en bonen bijzitten. |
|
|
|
|