![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister
|
![]() Citaat:
België is wél kunstmatig, omdat een Belgisch cultureel leven, Belgische partijen, Belgische media, bekende Belgen, een Belgische eenheidstaal niét bestaan. Tegelijkertijd bestaat er echter wel een politieke vertegenwoordiging van de Belgen, die echter nergens op gebaseerd is, tenzij de optelsom van twee afzonderlijke democratieën. Laatst gewijzigd door respublica : 6 januari 2010 om 23:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.liberales.be/essays/bhv |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
heb gewoon een antwoord gegeven van een 'pro-België mens' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() Zonder te vermelden waar u de tekst vandaan haalt. Waardoor u huichelt dat u de tekst zelf geschreven heeft. Dat is een inbreuk op het auteurs recht. Maar daarnaast vraag ik mij af waarom u zichzelf slimmer wil tonen dan u bent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() mijn excuses dat ik slimmer getoont zou zijn, en inhoudelijk over de text dreigde nagedacht te worden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Waaruit besluit u dat ik het oneens ben met de tekst ? En. Ik wil gerust debatteren, eerder een schouderklopje geven aan, met de echte auteur. Die weet tenminste waar zijn tekst over gaat en kan hem ook verdedigen. Met een im-poster daar en tegen, nee dank u.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
Bovendien zou een terugkeer naar een unitair systeem betekenen dat alleen het federale niveau zou overblijven , waarvan nu kan vastgesteld worden dat elke wet die er gestemd wordt , sinds 2008, een wet is die geen Vlaamse meerderheid heeft. Mooi vooruitzicht dat je daar ons voorspiegelt.
![]() |
![]() |
#89 |
Vreemdeling
|
![]() Geen probleem...Vlaanderen heeft dat nooit geeist maar ik zou akkoord gaan om de stemrecht in de andere gemeenschap geven voor taalminderheden die wonnen in een andere gemeenschap.
Waver is een uitstekend voorbeeld met minder dan 5% van de bevolking die neederlandstalig is (maar aan het te vermenigvuldigen wegens de kost van huizen in Vlaamse Brabant..de zoNIETgenoemmde Vlaamseolieplek ![]() Dat zou ook zeggen dat het mag gebeuren voor een vlaamse in Aarlen of een Franstalige aan de kust. Een nieuw taaltelling is echt nodig aan beide kant van de "Spruitgrenz".
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maw, zowel de taalwetten in Brussel als in Vlaanderen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Parlementslid
|
![]() Wie post er nu ganse artikels hier op het forum zonder de werkelijke auteur te vermelden en voor te doen alsof hij/zij het zelf geschreven heeft? Daar moet je wel een paar vijzen los voor hebben. Lijkt mij een reden om iemand van dit forum te verbannen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 7 januari 2010 om 11:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
http://www.bplus.be/NL/B_plus_reageert-6.php Duidelijk een beter voorstel dan een 'Brabantse kieskring' dat weeral teveel lijkt op een compromis dat het tapijt uitrolt voor latere conflicten. ![]() Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 7 januari 2010 om 11:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Vreemdeling
|
![]() Tallentelligen gebeuren in meeste demokratische landen maar zijn minder gevoelige (VS, NZ, SP, CAN, enz).
![]() |
#95 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Abraxas : 7 januari 2010 om 14:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 7 januari 2010 om 17:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |