![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1421 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ten eerste, moderne biologie is een uitsluitend Christelijke uitvinding (Robert Hooke, ondekker van 'de cellen'). Daarvoor was biologie of wat daarvoor moest gaan niet te onderscheiden van kwakzalverij. Ten tweede, moderne geneeskunde is een voornamelijk Christelijke uitvinding (in Europa geïntroduceerd tijdens de kruistochten ![]() Ten derde, astronomie werd uitsluitend bedreven door (niet wetenschappers maar) astrologen. Copernicus, Galileo, Kepler en Newton (allen expliciete Christenen) hebben het tot de wetenschap verheven. Ten laatste: psychologie is geen wetenschap (wat Freud en consorten ook mogen beweren) evenals bijvoorbeeld Economie . Laatst gewijzigd door Bertie : 9 januari 2010 om 21:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1422 |
Burgemeester
|
![]() In die tijd was iedereen Christen anders belande je op de brandstapel. Toen had je ook nog geen goede alternatieve verklaring voor het ontstaan van de wereld zoals wij die nu kennen. En psychologie is wel een wetenschap, of probeer anders maar eens uit te leggen wat er onwetenschappelijk is aan de behavioristen. Trouwens de moderne geneeskunde is voor een belangrijk deel gebaseerd op de Griekse (en later de romeinse). Dat er toen alleen maar katholieke universiteiten waren kwam doordat het geld nu eenmaal daar zat en ze geen concurrentie toe stonden. (trouwens aan de eerste universiteiten gebeurde er praktisch geen onderzoek)
Ik moet je wel gelijk geven wat Freud betreft maar de moderne psychologie heeft zich zelf afgekeerd van het Freudiaanse denken. Laatst gewijzigd door Arouet : 9 januari 2010 om 21:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1423 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1424 |
Burgemeester
|
![]() Trouwens ik denk niet dat als een van de mensen die jij hierboven noemde vandaag zou leven hij problemen zou hebben met de evolutie theorie. Deze mannen gingen ook vaak in tegen de kerk maar nu heeft de kerk hun leer ook omarmt. De evolutie theorie sluit God niet uit. (hoewel het wel een zeer sterk argument voor hem ontkracht)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1425 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1426 | ||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mensen nemen/namen ook planten die bv het meest opbrengen uit een hele populatie en kruisten die om betere variëteiten te verkrijgen. De mens is in dit geval verantwoordelijk voor de 'selectiedruk' die opgelegd wordt op de planten (nl de enige bestuiving die mogelijk is, is een bestuiving met de planten die de mens uitkoos). Dat is nu toch echt niet moeilijk?
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 9 januari 2010 om 22:29. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1427 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Zie, de kritische geest!
![]() |
![]() |
#1428 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#1429 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() doe ik niet
Citaat:
Ik had het duidelijk over de zaken die je in het verleden al geclaimd had als waar zonder dat ge nog maar kunt aantonen dat het zo was/is Citaat:
Citaat:
Al wat je doet is aan de hand van kleine details in bronnen de hele essentie ervan in twijfel te trekken Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1430 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
onvoorstelbaar gij. Neen, ik zeg je dat de theorie perfect falsifieerbaar is en uw 'tegenvoorbeelden' hebben de theorie nog niet gefalsifieerd. Dus nogmaals wat zal het nu worden ? Het wordt tijd dat ge eens kiest Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1431 |
Europees Commissaris
|
![]() Waar heb jij het nu over?
![]() |
#1432 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ten tweede: als ze door Christenen zijn ontdekt zou dat voor U hun geloofwaardigheid dus moeten versterken, en dus ook het feit dat ze de creatie tegenspreken. Ten derde: psychology is de boeman van creationisten, geen wonder dat jij er bang van bent.
![]() |
![]() |
#1433 | ||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vroeg je waar ik zoiets : 'Maar in godsnaam... waar beweer ik zoiets ? Ik zei net dat taxonomie in wezen irrelevant is en dan kom jij even insinueren alsof ik zou gezegd hebben dat dat het wat moet bewijzen' Citaat:
Net zoals we over Copernicus spreken en niet de duitse,poolse,latijnse variant erop gebruiken. Ik wou je dat even meegegeven met dat vet gedrukte enkel p-tje... blijkbaar weer de aanleiding voor jou om er een hele polemiek over op te starten Citaat:
Kepler heeft juist niks bewezen enkel een wetmatigheid opgesteld Newton toonde aan de hand van zijn gravitatiewet ( en niet de vergeten een ingevoerde nieuwe wiskundige hulp ) aan dat daar ook de wet der perken uit voortvloeide En geen van beiden heren 'bewezen' noch de waarnemingen 'bewijzen' nu bewijzen dat de theorie juist is. Citaat:
1) Een theorie hoeft niet noodzakelijk iets in cijferkes te kunnen voorspellen 2) Ondanks de voor jou veel grotere 'bewijslast' in cijfermateriaal van wetenschappen zoals de natuurkunde bewijs je daar nog steeds geen theorie mee 3) Het gaat hier dus over loutere verificatie en het steeds uitblijven van falsificatie net als bij de evolutietheorie dat het geval is Citaat:
![]() Wat heeft dat er nu weer mee te maken ? De vraag was of bepaalde perioden zoals de ijstijd heeft geleid tot de versnelde vorming van een aantal daar beter toe aangepaste exemplaren. Jij spreekt over aantallen Citaat:
Er is enkel twijfel ( of beter : graag een extra waarom ) _ maar dan nog zit ge met de huidige pool die ge in beschouwing moet nemen_ als een zelfde soort drastische omwentelingen in het ene geval zouden geleid hebben tot een extra explosie van soortvoming en in het andere geval niet. En tot nu toe denk ik niet dat de wetenschap in staat is voldoendeinformatie te hebben om zulke soort vergelijkingen te gaan maken. Als ze dat zou hebben dan zit ge zowaar met een perfect voorspelbaar model waar elke externe wijziging en een gekende beginsituatie in een computermodel zou moeten uitmaken wat voor beestjes daar dan uit zouden komen. Maar is dat u niet precies ongeveer wat je wou alvorens de theorie voor waar aan te nemen ? Newton dacht ook nog in dat soort deterministische termen ![]() Citaat:
Hou nu eens veromme op met die insinuaties Citaat:
500 nieuwe soorten wilt niet zeggen dat ge dan al de nu bestaande soorten zou kunnen hebben.... die liggen net iets tever van elkaar. Citaat:
Citaat:
Citaat:
en verder ben ik blij dat ge het er nog steeds bijhoudt dat er geen tegenvoorbeelden zijn ![]() Terug naar falifieerbaarheid dan maar weer ? Citaat:
Dat zou dan het uitblijven van verificatie betekenen en is niet hetzelfde als falscificatie. Maar ik geef toe als _ indien er zoiets zou voorspeld worden_ dat zou uitblijven dat men dan eveneens ernstige bedenkingen zou kunnen maken en eveneens opperen op wat de theorie zich in godsnaam zou baseren. Maar uiteraard is dat niet zo Citaat:
Dat is dus even absurd als zeggen dat we moeten aantonen dat alle appels naar beneden gevallen zouden zijn en dit perfect volgens de wetmatigheid Citaat:
Citaat:
Citaat:
Temeer omdat ge een theorie niet kunt bewijzen Het is als het ultieme voorbeeld ( ondertussen zijn er talloze ) naar voren geschoven dat de theorie zulke zaken voorspelt. Een voorspelling dus ... dat wou je toch ? En niet zomaar eentje want het gaat vér voorbij soortvorming. Het probleem is en blijft dat gij enkel genoegen neemt met een bewijs aan de hand van een mooie opeenvolging terwijl dit niet vereist is |
||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1434 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1435 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1436 |
|
![]() Er zijn wel massa's archeologische vondsten die de aanwezigheid van de Romeinen hier aantonen. Ze waren dus bevoorrechte getuigen van wie er alhier rondliep. Daarnaast zijn er voldoende archeologische vondsten die ook de aanwezigheid van Gallische stammen hier aantonen.
![]() |
#1437 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat kan nooit aan de hand van de oorspronkelijke theorie Misschien lukt het ooit wel eens aan de hand van de nieuwe inzichten... maar zelfs dat betwijfel ik ten sterkste... dat zou hetzelfde betekenen dan dat we de volledige geschiedenis ( en toekomst ) van het unversum ook zouden kunnen optekenen Citaat:
Bovendien klopt dat niet wat je zegt... of beter het is niet bijzonder laag Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een 'richting' is er wel enigszins lokaal en nu bekeken, die heb je zelf al eerder geduid ... men weet natuurlijk niet wat het zou worden indien er morgen bv plots een meteoriet in zou slaan Een ontbreken van een 'doel' kan je nooit bewijzen Maar beiden zijn rijmbaar met de evolutietheorie |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1438 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() toch niet
Het is zelfs erger dan datte... als ge de bijbel dan letterlijk wilt nemen dan moet ge ook evolutie ( of nog wat anders ... weer een niet vermelde goddelijke interventie ofzo ) erbij sleuren om na de zondvloed tot al die soorten te komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1439 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1440 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
5 personen dus die misschien ook echt bestaan hebben.... dat wilt nog steeds niet zeggen dat de rest zou kloppen |
|
![]() |
![]() |