Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2010, 20:28   #781
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
'Hoe langer de bezetting duurt hoe langer de burgeroorlog achteraf' zei een achtervolgde Afghaanse politica een paar maanden geleden wiens naam me ontsnapt. Die mogleijke burgeroorlog daar zal het westen zich natuurlijk niet voor verantwoordelijk voelen. Bedenk dat die er niet was voor de invasie.
Voor de invasie van de Sovjets bedoelt u.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 20:31   #782
Zeikstraal
Banneling

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Zeikstraal : 9 januari 2010 om 20:32.
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 20:33   #783
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal Bekijk bericht
.
Heb je het gelezen? Zo werkt dat nu in élke rechtszaal. Je mag geen illegaal verkregen bewijsmateriaal in een rechtszaal gebruiken.
Oud 9 januari 2010, 20:35   #784
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Voor de invasie van de Sovjets bedoelt u.
Die van van een paar recentere imperialisten zogezegd op zoek naar wat grotten met wat terroristen.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 20:47   #785
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien als je polls in Afghanistan wil geloven die vragen of je tegen de 'presence of foreign countries' bent om dan de zogezegde 'vrije' pers in pravdaformatie te laten titelen "Majority of Afghans want foreign troops to stay and fight".

Het is oorlog en leugens zijn een wapen.

Er zullen trouwens ook wel mensen geweest zijn de de bezetting van de Duitsers zagen zitten uit angst voor de angelsaxen. Die geloofden zich misschien zelfs een meerderheid.
Tja in Auschwitz werd ongetwijfeld ook enquêtes gehouden en de meerderheid was met de Duitsers eens (arbeit macht in der tat frei)
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 21:01   #786
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Als Wilders & Co. hetzelfde doen, maar dan wel mét steun van de massamedia, sta je dan even kritisch?
Ik heb niets met Wilders te maken en ik woon in Vlaanderen, maar ja, daar sta ik ook kritisch tegenover hoor...

Citaat:
Ontkennen en met anti semitisme smijten heeft geen zin jong als laatste optie
Wat heb ik ontkend? Ik ben niet degene die hier een groot complot zit te omschrijven van wie dan ook...
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 21:03   #787
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Tja in Auschwitz werd ongetwijfeld ook enquêtes gehouden en de meerderheid was met de Duitsers eens (arbeit macht in der tat frei)
Dus volgens jou is Afghanistan gelijk aanAuschwitz? volgens mij lichtjes overdreven
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 21:06   #788
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die van van een paar recentere imperialisten zogezegd op zoek naar wat grotten met wat terroristen.
Kijk, ik verdedig tenminste niemand. Maar u noemt het Taliban-bestuur ''geen burgeroorlog''. Nu, tijdens de periode van Nazi-Duitsland was er ook geen burgeroorlog in Duitsland. Het was wel een kutperiode voor de bevolking.
Oud 9 januari 2010, 21:40   #789
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Nu, tijdens de periode van Nazi-Duitsland was er ook geen burgeroorlog in Duitsland. Het was wel een kutperiode voor de bevolking.
Sorry, maar dat is niet correct.

Men zag een heropleving van Duitsland, na de lange crisisperiode van Versailles. Duitsland zat aan de grond, vanwege Versailles. Wie heeft Versailles beslist? Wat was de voedingsbodem van het nazisme? Waarom kon het nazisme zo snel doorbreken en was er geen of weinig verzet van de bevolking??

Had de joodse gemeenschap, die het nochtans zeer goed had, niet als eerste de economische boycot uitgeroepen tegen hun gastheer?

Als dit niet correct is, verbeter mij dan aub.

Laatst gewijzigd door straddle : 9 januari 2010 om 21:40.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 21:42   #790
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal Bekijk bericht
Hun heilige boeken zeggen dat enkel zij recht hebben op alle andere landen en dat niet joden als een stuk stront behandeld moeten worden en ze doden, misleiden, martelen, bestelen, onteigenen geen probleem is, het zijn toch maar honden.

Of ontkent ge dit?
Jij maakt dus een complottheorie uit die passages en het gegeven dat er relatief veel Joden aan de top in het bedrijfsleven staan.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 21:54   #791
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Jij maakt dus een complottheorie uit die passages en het gegeven dat er relatief veel Joden aan de top in het bedrijfsleven staan.
Complottheorie = Zuiver stromans argument. Niemand spreekt over complot, dat maak jij ervan. Het gaat puur over macht. En controle.

Dat de joodse lobby oppermachtig is in de VS is al aangetoond dat er reden is om dit de stellen (zie de VPRO docu reeds geplaatst). Schiet niet op ons als boodschapper.

Daarnaast is een tijdje geleden al aangetoond via verschillende uitspraken van Netanyahu, Sharon, Peres dat Israel ''controls the US'', ''owns Manhattan''. Dat zijn geen leugens he kerel, dat is hier al geplaatst met beeldmateriaal op het forum.

Dus, je vraagt bewijsmateriaal, we geven het en als we het geven, dan zijn we antisemiet........ Hypocriet tot en met.

.

Laatst gewijzigd door straddle : 9 januari 2010 om 21:55.
Oud 9 januari 2010, 21:59   #792
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Sorry, maar dat is niet correct.
Ik wilde jou negeren, maar dit geschiedkundig onjuiste verhaal laat ik niet zo maar staan.

Citaat:
Men zag een heropleving van Duitsland, na de lange crisisperiode van Versailles. Duitsland zat aan de grond, vanwege Versailles.
Het Duitse Keizerrijk verloor de Eerste Wereldoorlog en samen met Oostenrijk-Hongarije en Frankrijk behoorde het land tot de grootste veroorzakers. De Duitsers hadden zich niet in die oorlog moeten storten. Bovendien heeft het Duitse Keizerrijk in maart 1918 de Russen een vergelijkbaar verdrag opgelegd, namelijk het verdrag van Brest-Litovsk.

Citaat:
Wie heeft Versailles beslist? Wat was de voedingsbodem van het nazisme? Waarom kon het nazisme zo snel doorbreken en was er geen of weinig verzet van de bevolking??
1) Wie verloor de oorlog?
2) De beurskrach van 1929, de werkloosheid die daaruit ontstond en het falen van de parlementaire democratie.
3) Omdat hij oplossingen voor alle problemen zou bieden en later door intimidatie en knokploegen.

Citaat:
Had de joodse gemeenschap, die het nochtans zeer goed had, niet als eerste de economische boycot uitgeroepen tegen hun gastheer?

Als dit niet correct is, verbeter mij dan aub.
Verdere uitleg graag.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 9 januari 2010 om 22:01.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 23:00   #793
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Doen jullie toch ook met de koran? Enkel op passages kijken en iedereen als terrorist aanwijzen.

En ja, de zionisten met hun zionistisch geld lobbyen overal om hun daden goed te praten of pogen te verduisteren. Wie niet volgt krijgt antisemiet op zich gekleeft. Of ze effectief de wereld willen veroveren, weet ik niet. Dat kan geen van beide kanten echt bewijzen.
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 23:21   #794
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En toen bleek dat die grotten leeg waren. Duidelijk de hoogste tijd om de media in te zetten moet men gedacht hebben.
Oud 10 januari 2010, 00:20   #795
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik wilde jou negeren, maar dit geschiedkundig onjuiste verhaal laat ik niet zo maar staan.
U hebt op mijn 2 vorige welgemeende (en uitgebreide) replieken iets te neerbuigend en aggressief gereageerd. U hebt dus allang laten kennen waar het u om te doen is. Waarom zou ik mij nog inspannen om in detail te gaan?

Zeg me aub eerst eens, wat specifiek is geschiedkundig onjuist in wat ik zei? Toon het aan (geen subjectieve zever, maar feiten.)

Liberalist sprak over een kutperiode voor de Duitsers tijdens de nazi opkomst. Dit is zijn interpretatie en absoluut geen objectieve vaststelling. Je kan van de nazis veel zeggen, maar dat is gewoon onjuist. De echte kutperiode voor het volk was de complete teloorgang van Duitsland na Versailles, hoge werkloosheid, compleet verval. Daar is iedereen het over eens aangezien de geijkte versie zelf zegt dat het de voedingsbodem voor het nazisme was. Of dat Versailles de schuld was van de Duitsers omdat ze wo 1 verloren hadden doet niet eens terzake. Feit is dat de straffen Duitsland versmachtten.
Oud 10 januari 2010, 00:54   #796
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Neen, maar de techniek van bepaalde passages uit heilige boeken te rukken om dan alle aanhangers van een bepaalde religie te stigmatiseren, is de oude, wansmakelijke techniek van de antisemieten. Momenteel wordt ze vooral op de moslims toegepast, maar alles wat we nu horen van de islamofoben is voorheen reeds over de Joden gezegd.

We zijn van Scylla (jodenhaat) in Charybdis (islamofobie) beland, maar ik wil, om aan Charybdis te ontsnappen, niet terug naar Scylla!

Dus ja, er zullen zeker Joden zijn die goyim als Untermenschen, als dieren zien, net als er Vlamingen zijn die "allochtonen" als "bruine apen" zien. Het is echter heel gevaarlijk om op basis daarvan algemene conclusies te trekken over Joden of Vlamingen.
klopt, racistisch lowlife heb je overal, zowel onder Joden, Arabieren als Europeanen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 00:57   #797
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hebt op mijn 2 vorige welgemeende (en uitgebreide) replieken iets te neerbuigend en aggressief gereageerd. U hebt dus allang laten kennen waar het u om te doen is. Waarom zou ik mij nog inspannen om in detail te gaan?

Zeg me aub eerst eens, wat specifiek is geschiedkundig onjuist in wat ik zei? Toon het aan (geen subjectieve zever, maar feiten.)

Liberalist sprak over een kutperiode voor de Duitsers tijdens de nazi opkomst. Dit is zijn interpretatie en absoluut geen objectieve vaststelling. Je kan van de nazis veel zeggen, maar dat is gewoon onjuist. De echte kutperiode voor het volk was de complete teloorgang van Duitsland na Versailles, hoge werkloosheid, compleet verval. Daar is iedereen het over eens aangezien de geijkte versie zelf zegt dat het de voedingsbodem voor het nazisme was. Of dat Versailles de schuld was van de Duitsers omdat ze wo 1 verloren hadden doet niet eens terzake. Feit is dat de straffen Duitsland versmachtten.
Dat was zeker een van de redenen voor het succes van Hitler. Na WOII hebben de geallieerden het veel slimmer aangepakt dan na WOI. Vernedering valt altijd slecht, dat zeg ik ook altijd tegen mijn Israelische vrienden ie beweren dat de P°Palestijnen eens goed op hun bek moeten gaan voor ze toegevingen doen. Ze zullen net het omgekeerde oogsten met acties zoals in Gaza.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 03:22   #798
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die opmerkingen zijn een reactie op jullie niet aflatende propaganda hier. Semitisme werkt antisemitisme in de hand.
Grapjas.
Citaat:
Excuseer, ik breng dit naar voor als een mogelijkheid, gebaseerd op verschillende artikels uit de (soms alternatieve) internationale pers, blogs, zoals aangebracht. Ik heb het trouwens niet alleen over de mossad, maar ook de CIA en de ISI. Maar dat vermeldt je hier uiteraard niet.
Ach ja, een ''mogelijkheid''.

Citaat:
Jullie zijn alomtegenwoordig hier,
Wie zijn ''jullie''?
Citaat:
en het is duidelijk dat het gecoordineerd is.
Tuurlijk joh. ''Het is alom geweten''.
Citaat:
O.a. jij, Liberalist, Hertog, Francientje, e.d. reageren op ELKE kritiek tegen Israel.
Neen hoor. Ik deed het al niet veel (alleen als ik erg grote historische leugens zag) en tegenwoordig alleen nog maar als er een fatsoenlijke discussie inzit. Ik ben de antisemitische complottheorieen namelijk een beetje zat geworden.

Citaat:
Jullie voeden actief de haat tegen Iran,
Ahmadinejad in elke draad die erover geopend wordt.
Nog nooit gedaan.
Citaat:
Als er gekotst en gekakt wordt op de islam zien we van jullie enkel goedkeuren en zelfs participatie in het islambashen.
Nog nooit gedaan.

Citaat:
Het is duidelijk dat jullie elke zin tot objectiviteit missen.
Hoor haar.

Citaat:
Als er dan eens kritiek op jullie komt, dan is het ''antisemitisme...''
Nee hoor. Kritiek is kritiek en antisemitisme is antisemitisme. Wie zijn trouwens weer die ''jullie''?

Citaat:
Gematigde joden zoals ik er idd zeer veel ken, de Neturei karta, etc, die zien we niet op dit forum. Tot tomm hierboven eens voor de eerste keer zich openlijk distantieerde van israel's politiek en laps, hij kreeg direct kritiek van jullie. Zegt toch genoeg.
Het zegt genoeg dat u NK ''gematigd'' noemt. U zegt zich te willen distancieren van religieuze zotten en neemt NK als objectieve partij aan?

Citaat:
Folisoof is de grote voorroeper van rechtvaardigheid en vrije meningsuiting, behalve als we iets tegen israel zeggen. Het valt niet op.

We kennen o.a. ook jullie truuks via de jewish internet defense force, twitter, de megafoon, waarbij publieke opinie actief en constant beinvloed moet worden in het voordeel van israel, via activisme. Het is allemaal goed georganiseerd en actief gepromoot.
Wat een gelul toch weer.

Citaat:
Mag ik dat niet aanduiden misschien?
Als het waar zou zijn.

Citaat:
Komt met een beter argument af aub. Met het verwijt antisemitisme ben je bij mij verkeerd.
Integendeel, ik denk dat hij vrij goed zit maar het boeit me niet eens.

Als u met degelijke argumenten afkomt krijgt u degelijke reacties. Als u met antisemitische complottheorieen afkomt krijgt u lik op stuk. Niet zo moeilijk toch?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 03:23   #799
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ter aanvulling van post #731: jonge Israëli's laten weten wat zij er van denken.
Met zulke argumenten win je altijd!
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 03:36   #800
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Grapjas.
Het valt op dat je alleen maar op de meest "radicale" posts reageert en andere bijdragen links laat liggen. Dat lijkt erop te wijzen dat je over dit thema niet echt in eerljike discussie geïnteresseerd bent, maar eerder in het besmeuren van Israëlkritiek met antisemitisme. Dat is voor de strijd tegen het echte antisemitisme bijzonder nefast.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be