![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bent of was u tevreden met uw werkloosheid? | |||
jawel hoor |
![]() ![]() ![]() |
10 | 25,64% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
15 | 38,46% |
ik had gemengde gevoelens |
![]() ![]() ![]() |
14 | 35,90% |
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pol & Soccers teveel hoor. Ze zijn goedkoper dan asfalt en minder nuttig dan koolmonoxide.
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of een verkeerde richting qua universitaire opleiding.
Hoeveel echt technisch opgeleide universitairen hebben geen werk?
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Die hebben meestal nog voordat ze afstuderen een contract op zak. Zo was dat bij mij (voor de crisis) en zo is dat bij een aantal van de studenten ir. nu....
Ge begint opt gemak in februari/maart te zoeken en dan hebt ge in de zomer een contract onbepaalde duur nadat ge uw diploma hebt gekregen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb ook een jaar of langer thuis gezeten, en ik heb me weinig verveelt hoor. Ik had veel hobby's, ging vaak in de week met maten weg. Niet iedereen werkt in daguren sedus, je kan altijd afspreken met mensen die met ne vroege zitten. Ik heb ook verschillende nieuwe dingen geleerd tijdens men werkloosheid. zo heb ik leren piano spelen, ik heb deftig leren pokeren (wat me overigens een zeer aardige cent heeft opgeleverd!) Ik ben zeer vaak gaan wandelen en fietsen, en heb zeer veel mooie plekjes in Belgie gezien. Ik kwam geen cent te kort, en ik amuseerde mij. Ik stuurde wel geregeld een sollicitatiebrief, en vaak kwam daar niets van in huis..tot daar een jaar geleden ongeveer verandering in kwam en ik nu een leuke job heb.. Moest mijn job wegvallen, ik zou het nog niet zo erg vinden.. Als ik nu werkloos val, is men dop toch een pak hoger als vroeger, toen ik nog onvoldoende gewerkt had voor een deftige som te krijgen ![]()
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb geen werkloze maten. Ik heb geen familie die werkloos is. Kortom, ik zit de hele dag alleen als ik niet zou werken. Want zelfs mijn grootvader werkte tot het einde (82 jaar) in zijn schrijnwerkerij. Hij genoot van het werk en het sociaal contact wat erbij kwam, en het hield hem gezond. Zowel mentaal als fysiek. Ik verander in een vaatdoek als ik geen werk heb. Langer als een week hou ik het thuis niet uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() Tavek,
zou je het ook zo leuk vinden als je ganse dag een klote job zou MOETEN doen? ![]() btw, ge zegt kortom ge zou u vervelen..maar je hebt nog niet gereageerd op het feit dat ik heb leren piano spelen en leren pokeren? Hierbij kom je ook met verschillende mensen in contact en verdien je nog een centje bij.
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen. Laatst gewijzigd door Duvelke : 11 januari 2010 om 00:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vrees dat ik toch moet gaan uitleggen waarom ik miserabel word als ik niet werk Duvelke. Ik ben een prestatiegericht ventje. Ik wil vooruitgaan. Ik wil constant beter worden. Dat is een drang die ik heb van sinds dat ik het me kan herinneren. En liefst ook financieel beter worden, zodat ik ook vooruit kan op materieel vlak. Werk combineert al die zaken. Piano leren is mooi, ik bewonder je daar voor, maar ik zou het niet kunnen zien als een dagtaak.....of ik moest er verdomme goed in worden dat ik er mijn job van kan maken ![]() Lees: ik wil de beste zijn in wat ik doe en als ik dat niet ben wil ik dat worden. Het zal nog ooit mijn ondergang worden, ik weet het, want je zal altijd wel iemand tegenkomen die beter is.....ah drama ! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Na mijn afstuderen vond ik niet direct werk in mijn vakgebied. Eerst twee maanden een interimjob gehad, iets administratiefs. Na twee maanden was ik niet mee nodig (was een project) en dus buitengezwierd. Toen een maand werkloos thuisgezeten. Die laatste twee weken waren echt een drama. Op alles gesolliciteerd wat los en vast zat en ik was zó blij met mijn baantje als postbode totdat ik werk vond waar ik voor opgeleid was...
The problem with quotes on the Internet is that it is hard to verify their authenticity - Abraham Lincoln Laatst gewijzigd door Weezer : 11 januari 2010 om 09:58. Reden: typo |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Nu ben ik verplicht om een cursus bij de vdab te gaan volgen 62 km van mij huis voor 6 maand waar ik waarschijnlijk zelfs uiteindelijk niets mee zal zijn....het zal vandaag een rottige dag worden... Laatst gewijzigd door NoTuma : 11 januari 2010 om 10:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is er iets mis met onproductief zijn?
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() er zijn verschillende manieren om vooruit te komen in het leven.
minder werken, zodat ik meer in m'n tuin kan bezig zijn en met m'n beestjes kan spelen is voor mij vooruitgang.
![]() |
#77 | |
|
![]() Economisch gezien heb je gelijk. maar daar veeg ik mijn gat aan
![]() Ik zou geen jobke doen tegen mijn zin. Citaat:
Mensen spelen tegen mij omdat ze graag eens willen pokeren. Ik zorg dus voor entertainment.
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen. Laatst gewijzigd door Duvelke : 11 januari 2010 om 12:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#79 |
Gouverneur
|
![]() Ik verveel me echt niet wanneer ik werkloos ben, er is zoveel interessants om te doen en te lezen. Ik schrijf en schilder ook. En natuurlijk een dagelijks wandelingetje.
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
Respect voor Babeth !
![]() |