![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() En wat deed André Dumont dan in Limburg ? Limburg werd door de rest van Vlaanderen beschouwd als een achtergesteld gebied en daar ook gelaten. Dankzij André Dumont en Cockerill (zie ook het verhaal van het Albertkanaal) groeide Limburg tot een welvarende en rendabele provincie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk dus dat hij in Frankrijk niet genoeg vuile vrouwen vond om over te schrijven.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En tot mijn grote spijt moet ik je mede delen dat de Nederlanders binnen die wereld vaak als arrogant worden beschouwd. Dit terwijl de Belg vaak als een onderdanige, inschikkelijke en stille werknemer die zonder klagen steeds naar de beste oplossingen voor de eisen van de opdrachtgevers zoekt. En het is juist die stilte en teruggetrokkenheid rond arbeid van de Belgen, die hen zo geliefd maakt in het buitenland en die hem de kans geeft om grootte zijn. Een Belg houd zijn eer aan zichzelf en eist niet alles op, maar laat de opdrachtgever de pluimen van zijn investeringen zelf op zijn hoed zetten, terwijl de Nederlander die pluimen niet gunt aan zijn broodheer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Weet gij eigenlijk wel hoe men werkuren bij ingenieurs en architectenbureau's berekent? ![]() Hint: De cumulatieve werkuren van alle werknemers voor een bepaald project.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 12 januari 2010 om 14:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Over roest zoek eens op: galvanische reeks der metalen, kathodische bescherming, zink. PS: Als u het zoveel beter weet dan gediplomeerde ingenieurs en architecten waarom richt u dan zelf geen bureau op of gaat u niet solliciteren bij een ingenieursbureau.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 12 januari 2010 om 14:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mambo heeft een eigen bedrijf dat dagelijks niets anders doet dan dergelijke gebouwen onderhouden als de buitenkant. En ik zelf heb mijn boterham er ook zeer goed mee verdiend. In die sector word er zelfs dagelijks tegen architecten en ingenieurs gezegd, dat ze maar eens eerst in de praktijk als arbeider in die sector moeten gaan werken, voor ze gebouwen beginnen te ontwerpen. Voer maar eens de verplichte 5 jaarlijkse controle op scheuren en barsten bij dergelijke bedrijven uit. Je bent wel bezig met op glas te lopen langst de bovenkant. Mambo weet maar al te goed waarover hij het heeft als hij het over het onderhoud van dergelijke gebouwen heeft en over de vele zaken die vergeten worden bij het ontwerpen. Zijn prijsofferte ligt waarschijnlijk al klaar. Hij droomt al van een nieuw yacht bij het binnenhalen van die job. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En tegen die roest is geen galva, zink of kathodische bescherming opgewassen. Voeg daar de uitstoot van de diesellocomotieven bij die aan de constructie komt vast te hangen en je begint te begrijpen waar Mambo het over heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
(gewapend glas wordt praktisch niet meer toegepast omwille van het lelijke metalen draadnet dat erin zit) Getemperd glas is glas dat in kleine onscherpe brokjes breekt en dus niet gevaarlijk is voor de mensen eronder. Een andere eigenschap van getemperd glas is dat het minste krasje of scheurtje ervoor zorgt dat het hele paneel in een fractie van een seconde volledig kapotbarst omwille van interne spanningen. Controle op barsten of scheurtjes bij veiligheidsglas is dan ook redelijk nutteloos. En het probleem van vervuiling van glas door stof en dergelijke kan men oplossen met de moderne stofwerende en zelfreinigende coatings op glas. Dit soort glas wordt toegepast bij hoogbouw waarbij de ramen niet gekuist kunnen worden.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 12 januari 2010 om 15:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De laatste jaren gaat het vooral om zelfstandigheid en het nemen van vetantwoordelijkheid. Dus de onderdanige Belg is niet meer de gewenste werknemer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zink is zeer goed, ik werk er trouwens ook mee en weet heel goed wat je er met kan doen. Ik ben deels zinkbewerker metalen daken. 1 ding is zeer duidelijk bij zink (en nog wat metalen trouwens) het mag niet in contact komen met andere metalen! En dat weet iedere zinkbewerker, behalve de elite ir's blijkbaar.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 12 januari 2010 om 19:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het wordt trouwens niet uit de handel genomen, maar door fabrikanten niet meer verkocht omdat het niet werkt. (behalve in luik misschien mits een procentje links of rechts? ) Ik zit ganse dagen in die zaken. En dat zogenaamd zelfreinigend glas begint alleen maar te werken als het nat wordt. Niet dat het werkt maar het moet dus nat worden. Nu hoe ga je de binnenkant laten afregenen? Niet op gepeist zeker allemaal? Idd de offerte wil ik klaarleggen ondertussen...het zal een ferme zijn.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 12 januari 2010 om 19:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De zinklaag op het staal oxideert ipv het staal zelf. Met andere woorden het zink wordt weggevreten zodat het staal niet roest.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 12 januari 2010 om 19:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maarre..hoe gaat het er uit zien binnen een paar jaar? Smerig tot en met.
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enne kijk eens naar die constructie.
Hoe ga je er aangeraken zonder peperdure stellingen? Zelfs met hoogtewerkers kan je er niet tussen op de meeste plaatsen. Of zijn de liftjes op rails gemonteerd onder het glas overal? Onder hé! En overal waar nodig. En van buiten ook, want van de wet mag men daar zomaar niet meer abzeilen zoals men goesting heeft. Ik zie ze dus daar ook al niet.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 12 januari 2010 om 20:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En omdat het zelfreinigend glas is zal het extra duur worden, want er mag daar geen zeep op gebruikt worden ook nog eens. En het is zo ruw als de tong van een kat.
Plezant.