![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3241 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verder zijn we ook haast (of zelfs helemaal) op de "visum verplicht" lijst gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3242 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3243 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Feit is als ik gewoon Vlaams (standaard Nederlands uit Vlaanderen) spreek tegen nederlandse klanten, er wel zijn die je niet begrijpen of niet willen begrijpen. Laatst gewijzigd door De Prodigy : 12 januari 2010 om 14:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3244 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3245 |
Minister-President
|
![]() Veel van de Nederlanders die ik de laatste jaren gesproken heb, spreken, net zoals veel van de Vlamingen, ook hun dialect in huiselijke kring of in omgang met hun buren. Maar zij schakelen wel allemaal vlot over naar het AN van zodra er iemand voor hen staat die niet in tot die huiselijke kring behoort, of niet behoort tot hun buren/vrienden, etc.... Vervoegt iemand 'vreemd' hun groepje, zullen ze allen overschakelen naar het AN.
![]() |
#3246 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Soms bestaan er wel verwarringen met begrippen eigen aan Nederland, of eigen aan Vlaanderen. Ik denk hier bvb aan 'VUT', 'bediende', 'WA', 'BA', .....
![]() |
![]() |
#3247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3248 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik was eerder bedroefd over het feit dat men in Europa zo verdeeld was, Het Verenigd Koninkrijk en andere landen tegenover Frankrijk en de Bondsrepubliek Duitsland en andere landen. Kortom eigenlijk waren er in dat hele proces geen helden. Ze leefden langs elkaar heen en konden geen compromis bereiken...
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 12 januari 2010 om 15:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3249 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Maar jij kent ze mss wel persoonlijk of een beetje. Ik in mijn functie op de luchthaven ken ik ze niet... het zijn dus vreemden. Daarom denk ik dat sommige Nl'ers vaak Belgen niet willen begrijpen. Tegen deze soort seg ik "foert" en ga ik door in het Engels. Laatst gewijzigd door De Prodigy : 12 januari 2010 om 15:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3250 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Sorry vriend maar ik spreek beter standaard Nl dan 90% vd. Vlamingen. Je hoort totaal niet dat ik eigenlijk Franstalig ben. Vlamingen verschieten er altijd van als ze te weten komen dat ik Franstalig ben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3251 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Fuck, ben ik hier nu nederlanders aan het verdedigen? Sebiet pakken ze mijne pas af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3252 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3253 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met mij hangt het af. Sommige Vlamingen kunnen niet geloven dat ik Franstalig ben en dat ik "zo goed" (het zijn hun woorden) Nederlands spreek. Anderen horen duidelijk dat ik Franstalig ben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3254 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En als de 'verstaanbaarheid' niet bij jou ligt, ligt ze bij de NL'er. 'Who cares ?' Jouw Nederlands is evenveel Nederlands als gesproken door de een of andere 'boertige' West-fries, bij wijze van spreken. 'Foert'...
![]() |
![]() |
#3255 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3256 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en toch nog zagen als ze 1x per jaar iets in het Nederlands krijgen???
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3257 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Zoals sommige Vlamingen die ik al langer ken plots weten dat ik Franstalig ben en dan vanzelf gebrekkig Frans tegen mij beginnen praten... heb ik ook zoeits van "doe normaal en praat Nl". Persoonlijk "beweeg" ik mij heel goed door Vlaanderen dank u ![]() Studies in Vlaanderen, vrouw, job en een pak vol goede Vlaamse vrienden. Ik leef hier als elke Vlaming. Laatst gewijzigd door De Prodigy : 12 januari 2010 om 15:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3259 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
"Te veel clichés" zoals ik zei. Het is een minderheid die dat doet. Meeste Franstaligen in de rand vragen niet om problemen. Laatst gewijzigd door De Prodigy : 12 januari 2010 om 15:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3260 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dus voor de meeste Franstaligen in de rand mag BHV gesplitst worden?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |