![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mooi zo! ![]() Ook Pietje kan niks concreets aantonen waardoor het onderzoek eventueel schade kan oplopen door de aanwezigheid van de pers. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#562 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk eens aan, de zelfvoldaanheid van een ramptoerist-liefhebber.
![]() |
#563 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#564 |
Minister-President
|
![]() Liever een ramptoerist dan een " vermeende intellectueel" die dergelijke stinkende potjes liever dicht houdt,omdat...
Laatst gewijzigd door De Prof : 12 januari 2010 om 20:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#565 |
Banneling
|
![]() De straat was volledig afgesloten en de pers heeft zich (buiten een vtm camera die ze weggejaagd hebben van een pad achter de tuin) netjes aan het cordon gehouden.
De helicoptervluchten konden dus perfect, geen fysieke hindering van de werkzaamheden, als je als openbare dienst een probleem hebt met de controlerende functie van de media... |
![]() |
![]() |
![]() |
#566 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De media voert hier een zekere controlerende functie uit. Dat het terrein afgesloten wordt voor publiek is de normaalste zaak. Je weet nooit wie er zich tussen bevindt. Het ging en gaat tenslotte nog om een verdachte. Voor hetzelfde geld dekte hij iemand in, of stond de echte moordenaar te kijken. Of het onderzoek te hinderen. Heel iets anders is de media, die daar als taak heeft te berichten en vast te stellen wat men doet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#567 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het terrein was niet alleen afgesloten voor het publiek, het was ook met schermen beveiligd tegen het inkijken.
Ik vergelijk dit wel eens met een lijk van iemand die gestorven is op de openbare weg. Het is een gewoonte dat over dat lijk een deken gelegd wordt, waarom ... daar kunnen we over diskuteren. Tijdens een gerechtelijk onderzoek, kan ik me inbeelden dat het lijk een tijdje 'bloot' moet liggen. Als fotografen van dat moment gebruik maken om beelden te nemen, en als gazetten die foto's dan publiseren, dan is dat o toch zo leuk voor de nabestaanden. Konkluzie: de gazetten zijn alleen uit op sensasie (en dus winst) en houden geen bal rekening met de gevoelens van de familieleden van de slachtoffers. Konkluzie: die vetzakkerij van de gazetten, maakt dat de overheid geld moet investeren in schermen om de plaats te onttrekken aan het zicht ... (en straks nog de instelling van een luchtpolisie om heli's van gazetten te verjagen ...). Mijn vizie: ik heb een andere kijk op etiek en op de maatschappelijke omgang. (dat de pers in die omstandigheden een kontrolerende funksie zouden hebben, is prietpraat van het nivo van een debiel. Immers, die kontrole zou dan niet nodig zijn als de feiten zich in een huis, of in een groter privé domein zouden afspelen; die kontrole zou dan niet nodig zijn, mocht heel toevallig de pers nog geen lucht gekregen hebben van de feiten ... bla bla ...) In onze kultuur, al eeuwen inmiddels, is het gerechtelijk onderzoek geheim, maar zijn rechtsprosessen openbaar, tenzij die delen ervan die de openbare zeden ... bla bla ... Zo zit dat hier ineen. Simpel. Heel simpel. Behalve voor tafelspringers.)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#568 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Men was blokjes hout aan het vertassen, op zoek naar het moordwapen. Dat van dat lijk zuig je maar uit uw duim. Het gerechtelijk onderzoek is geheim ja..tot men niks heeft en dan roept men de hulp van het voetvolk in. Dan is het gepeupel dat 'best' niks weet wel goed. Mar nie getreurt gelukkich vinden ze wel ne simpele schoofzak die niks wil weten maar wel op de eeste rei staat op te klikken. Laatst gewijzigd door De Prof : 13 januari 2010 om 10:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#569 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu pas heb ik de gelegenheid gehad om met enkele 'rechtstreeks' betrokkenen te spreken.. -de krantenwinkel in het dorp ( met een achtertuin die uitkijkt op de tuin van RJ) heeft een dozijn journalisen op hun verzoek in zijn achtertuin gelaten om plaatjes te schieten ten tijde van de huiszoekingen, het verzoek ( met vergoeding ) van vtm om daar te mogen filmen heeft men afgeslagen. -de voorzitter van de vriendenkring de Reinvoart werd, na zijn tv verklaring dat zijn dochter soms ging babysitten bij RJ, overstelpt met aanvragen om een foto of interview te krijgen met de dochter. Dat werd geweigerd (tot nu toe) -één van de 4 vrienden die samen met RJ ging wandelen heeft deze week bijna 300 telefoontjes gehad van de pers met verzoeken om interviews. Nu de algemene feiten bekend zijn, beginnen blijkbaar steeds meer jours op zoek te gaan naar exclusieve randinfo...op een ranzige manier.. De reden is overigens duidelijk..diezelfde krantenwinkel zegt dat de distributeurs van HBVL nauwelijks kunnen volgen met extra leveringen.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 13 januari 2010 om 11:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#570 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
stel je maar eens voor, in een iets of wat gelijkaardige zaak, waar het gerecht vermoedt dat er nog ongekende medeplichtigen zijn, en dat die medeplichtigen bepaalde informasie zouden halen uit de uitgezonden beelden .... (nog erger, stel je voor in een gelijkaardige zaak, dat de vermoedelijke dader zo'n zot is die de feiten 'bekent', waar hij niet de dader is, en dat de echte dader nuttige zaken kan puren uit de beelden ....) Ik vind het ergens spijtig dat op grote domheid geen gevangenisstraf gezet kan worden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#571 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de waardigheid te bewaren als men een lijk opgraaft, het zal maar familie van u zijn die ge in half ontbonden toestand dan op het 7 uur journaal ziet liggen. Vandaar die afsluiting terecht zou ik zo zeggen. Ook moet je verstaan dat het voor sommige speurders niet handig is als ze met hunne kop op den TV komen. De omgeving van die speurders hoeft niet te weten dat hun kozijn of nonkel bezig is met die zaak, dat kan alleen maar tot lastige situaties en vragen lijden, "zo van ha, de pol zie wete gij nie wa meer van wat ze daar aan het doen zijn,... ja nonkel maar ik mag daar niks van zeggen... ha flauwerik, .... " allee ge kent dat wel. ![]() Ik ken persoonlijk iemand die met allerlei soorten zaken in contact komt en daar ook discreet over moet blijven, zelf naar vrouwlief en kinderen toe, gelukkig is dat ne serieuse integere mens. maar je begrijpt dat er best zo min mogelijk verleiding is. Dat soort dingen komen overigens ook nooit ter sprake bij ontmoetingen. Maar ik kan mij wel voorstellen, dat hij nu wel wat extra aandacht krijgt van zijn omgeving, samen met nog veel andere collega`s Mensen zijn nu eenmaal curieus he. Iedereen die soms aan zekere geheimhouding of confidenialiteit gebonden is, zal hem hier trouwens wel in herkennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#572 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
De media dan is een ander verhaal. Het zou niet de eerste keer zijn dat men media-beelden opvraagt om eventuele toeschouwers te controleren. Omdat er best medeplichtigen kunnen opstaan. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#573 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Overal vindt men in de maatschappij mensen die voluit voor het beroeps-geheim gaan, en overal zal men loslippige vinden. Daar helpen zelfs geen betonnen muren voor als 'afsluiting' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#574 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De man blijkt een dubieus verleden te hebben van hier tot in Tokio. Dat de media hier nu sappige verhalen wil, is geen 'nieuws'. Dat is 'overal' bij sensationele en opmerkelijke gebeurtenissen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#575 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#576 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik ben akkoord dat het volk mag weten wat er gaande is, maar over bepaalde zaken moeten ze nu ook weer niet alles weten. ik vind bvb dat ge er eigenlijk geen zaken mee hebt hoe zij hun zoektocht verrichten, voor ons brave burgers is dat van geen tel, maar criminelen kunnen er wel hun voordeel uit halen. Als ze hier morgen op onzen bureau zouden komen filmen, moeten we ook eerst spullen van de muren, en de bureau`s halen, waar de goegemeente absoluut geen zaken mee heeft, uit een veiligheids oogpunt is dat dan. En ik zal eerlijk zijn, moest ik speurder in die zaak zijn, ik zou het absoluut niet kunnen mee lachen, dat er constant een persmuskiet met zijne camera op mijn handen staat te kijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#577 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#578 |
Banneling
|
![]() de topicstarter moet nu toch al wel wat spijt hebben van de titel die hij aan deze draad gaf, me dunkt zo
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#579 |
Banneling
|
![]() Daar kan ik ook inkomen..maar dan moet men niet zeuren over het fysiek hinderen bij het onderzoek..en bovendien zijn er hoogstwaarschijnlijk ( betaalde) lekken bij het parket..of moeten we nu toch geloven dat Vermassen een helderziende is..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#580 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is even onmogelijk als corruptie bij de politie. |
|
![]() |
![]() |