![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker niet, en zolang er niks mis ging was dat ook het voordeligste voor zowel de werkgever als minderjarige, tenzij men pensioenrechten gaat meerekenen
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een tijdje geleden hebben we hier in de buurt nog een kind gehad dat onder de trekker van zijn grootvader is terecht gekomen. Tussenkomst van de verzekering 0.00€ want het kind was niet ingeschreven als werknemer in het bedrijf en mocht dus niet op de terreinen van het bedrijf aanwezig zijn. Het kind heeft wel verschillende weken op intensieve gelegen in coma en verschillende levensreddende operaties ondergaan. Kostprijs 150000€ plus begrafenis alles te betalen door ouders en/of grootouders. En het kind (11 jaar) is voor de rest van zijn leven gehandicapt. De grootvader is nu zelf razend op zichzelf en zijn zoon omdat ze juist die paar centen per maand hebben willen uitsparen door het kind niet in te schrijven. En iedere werknemer hoe oud of jong hij/zij ook is, is onderhevig aan de 13.5% RZS op zijn inkomsten uit arbeid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gezondheidszorg; ik heb een eigen verzekering en beperk daardoor de lasten die naar het riziv worden doorgeschoven. Daarnaast geniet ik een tussenkomst van de arbeidsverzekering die mijn invaliditeit betaald. Deze is namelijk wettelijk verplicht om de riziv kosten te betalen voortvloeien uit mijn arbeidsongeval en dat zijn er heel veel volgens de artsen van het riziv. Onderwijs; mijn kids hebben de helft van hun onderwijs thuis gekregen en zitten hoger dan hun leeftijdgenoten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kvraag mij af waarom leerkrachten dan nog een diploma moeten hebben als dat zo allemaal toch ook gaat.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat leert gij ze dan als ge vanaf uw 10e op een veld stond te werken? Om maar een paar zaken te noemen die je niet op een veld kan geleerd hebben: frans, trigonometrie, fysica, geschiedenis, duits, boekhouden, ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het is niet omdat ik reeds op jonge leeftijd arbeid verrichtte dat ik niet moest voldoen aan de leerplicht. Ik heb dus ook diploma's moeten gaan behalen. alleen verdiende ik geld terwijl andere speelden. En op het veld kanje ook heel veel leren hoor. Je moet trouwens de normen waaraan een leerling van het basisonderwijs moet voldoen opzoeken. Je vraagt je daarna af waarom kinderen 6 jaar in het basisonderwijs moeten zitten. elk normaal kind kan reeds na 3 jaar onderwijs gegeven op een deftige manier aan deze normen voldoen. Als je het uitrekent zitten kinderen trouwens maar 6 maanden per jaar op school en krijgen ze slechts 3 maanden per jaar les. Vele diploma's kan je trouwens via andere vormen van onderwijs dan het regulaire onderwijs behalen op veel kortere tijd dan die er nu in de scholen word gebruikt. Weet je dat je trouwens geen diploma van onderwijzer moet hebben om les te mogen geven, maar dat je die rechten ook hebt met andere diploma's. Secundair onderwijs kan zo op 2 jaar afgehandeld worden via het tko/cvo in bepaalde richtingen met slechts 18 uur onderwijs per week. Je vraag waarom leerkrachten een speciale opleiding volgen om les te geven is dus volledig terecht. Docenten aan de universiteiten en hoge scholen hebben trouwens geen diploma als leerkracht, maar één dat vak gebonden is. Vanaf dat je een A1 of hoger hebt behaald, mag je les geven in het basisonderwijs of in de vak gebonden opleidingen. Een architect mag zo les geven in het secundaire onderwijs in de vakken wiskunde, bouwkunde, kunstgeschiedenis enz... en als het de Latijnse heeft gedaan als vooropleiding, zelf latijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerst begrafeniskosten en daarna voor de rest van zijn leven gehandicapt. Il faut le faire |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Minister-President
|
![]() een aanrader!!
"Veel mensen hebben financiële problemen, omdat ze jaren op school hebben gezeten, maar niets over geld hebben geleerd. Met als gevolg dat mensen werken voor geld, maar nooit geleerd hebben dat geld voor hen kan werken." Robert Kiyosaki
![]() |
#131 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Lijkt me ook een aanrader.
Maar daarvoor moet je eerst geld hebben. En als je nooit met geld hebt leren omgaan is de kans klein dat je genoeg geld gaat kunnen missen om te beleggen opdat het je ook geld gaat opbrengen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meet en rekenkunde is zelfs een noodzaak op het veld. Fysica, biologie en chemie worden gebruikt in de landbouw. Duits, jongen in mijn tijd moest je nog legerdienst doen en had je Duits nodig om meiden rond de kazerne te kunnen versieren. Boekhouden is iets dat elke landbouwer beter kent dan de meeste professionele boekhouders. Of denk je dat een bedrijf kan blijven draaien als je die zaken niet kent en begrijpt. Geschiedenis; nog zoiets, waarover denk je dat de oude landbouwers praten. Een landbouwer is geen dom boerke hoor, maar iemand die over een enorm pak kennis en intelligentie moet beschikken, of hij kan zelfs nog een patat laten groeien. Zelf mechanica is iets dat een kind uit de landbouw er reeds ingelepeld krijgt voor het kan lopen. Zelfs recht is iets dat een landbouwer zeer goed moet kennen, of hij word gepluimd door de overheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jongens jongens!
Jantje veegt het forum aan met jullie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En je moet op zeer jonge leeftijd de waarde van geld en arbeid leren kennen of je mag werken tot je sterft. Ik heb dus geleerd dat je geld moest verdienen voor je zelf alle kosten van het leven moet dragen en dat geld ook moet sparen en op verstandige wijze moet investeren. En ja, ik geeft het eerlijk toe. De eerste jaren leken mijn investeringen een zinloze verspilling en brachten die centen niet meer op dan de gezinskosten aan energie. Het is pas toe men toeliet dat bedrijven en privé personen stroom op het net zetten, dat het echt rendabel is geworden. dat is dus een gok geweest waarmee ik heb gewonnen, maar waarbij het ook niets had kunnen worden tijdens mijn leven. Maar de autoloze zondagen in de jaren 70 hadden mij wel doen hopen dat de energiecrisis veel vroeger zou plaats gehad hebben. Om eerlijk te zijn, had ik er reeds op mijn 18de opgehoopt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij) Laatst gewijzigd door globalmedia : 14 januari 2010 om 13:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als gij uw kinderen op een fatsoenlijke manier thuis les wilt geven, moet ge zelf meer als fatsoenlijk de basis van fysica, wiskunde, duits, engels, frans etc...verstaan. Beter nog, ge moet er meer van kennen als nodig in de huidige maatschappij om de nodige diepgang te bieden. Fysica en wiskunde van op het veld is VERRE van voldoende theoretisch om een deftige basis te bieden. PS: Waarom wijkt u af van de zaak ter hande door even op te sommen wat iemand nodig heeft om les te geven ? Het feit dat u voldoende geacht wordt betekent nog steeds niet dat u effectief die les kan geven. Ik ga niet pretenderen dat ik frans kan geven, maar ik zou het wel mogen.... Laatst gewijzigd door Tavek : 14 januari 2010 om 13:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |