Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2010, 16:54   #61
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
'Een gesprek' - inderdaad, dat daar nog niemand opgekomen is, een 'dialoog' aangaan, gooi er nog wat straathoekwerkers, buurtvaders, pleinanimators, buurthuizen, sociale werkers e.d. tegenaan - vet gesubsidieerd natuurlijk ... en't komt vast goed!
Je bent de vertalers en tolken vergeten.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 16:58   #62
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

zijn we weer onze vooroordelen aan het rondspuien, ja?

ik heb nog nergens gelezen dat die jongen een allochtoon is en dat hij geen nederlands spreekt.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 17:03   #63
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Nu je het zegt.
Nen allochtoon met ne computer....
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 17:08   #64
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
zijn we weer onze vooroordelen aan het rondspuien, ja?

ik heb nog nergens gelezen dat die jongen een allochtoon is en dat hij geen nederlands spreekt.
Van Borgerhout afkomstig en Dewinter bedreigen? 99 % kans dat het een k*tmarokkaantje betreft. Dat heet in wetenschappelijke termen logische deductie. In alle geval met meer zekerheid dan dat een klojo als Jef Vermassen tracht te gissen naar de misdaden van psychopaten.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 17:11   #65
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Bij een bedreiging in Nederland door een meerderjarige gingen de rechters iets anders te werk (citaat uit Volkskrant):

"Twee jaar cel voor bedreigen minister Verdonk.

De straf valt lager uit dan de eis van drie jaar, waarvan een jaar voorwaardelijk, die het Openbaar Ministerie twee weken geleden tegen E. had geëist. Desondanks zei de rechtbank bij de uitspraak 'gezien het tijdsbeeld' zwaar te tillen aan E.'s bedreiging.

Volgens de rechtbank was de actie van E. een poging het regeringsbeleid te beïnvloeden en daarmee een aanval op het hele kabinet en de Nederlandse samenleving. 'Met zijn handelen heeft E. de democratische grondbeginselen van de Nederlandse rechtsstaat en de essentiële beginselen van een vrije en open samenleving geschonden.'

De rechtbank oordeelde ook dat E.'s bedreiging minister Verdonk emotioneel heeft getroffen en haar mogelijkheden belemmert te gaan en te staan waar zij wil zonder aangepaste beveiliging.

E. belde in juni naar de regionale radiozender RTV Noord-Holland en zei dat minister Verdonk binnen twee weken moest terugkomen van haar beleid. Als zij dat niet deed, zou zij de gevolgen merken. Een concrete doodsdreiging uitte E. niet, maar hij refereerde aan de moord op Pim Fortuyn.

Hij liet zijn telefoonnummer achter, waarna een journalist van het radiostation hem terugbelde en een gesprek voerde. E. zei hierin te bellen namens de actiegroep Section Eight, waarvan hij betaald woordvoerder was. Ook beweerde hij in contact te staan met de twee activistes die Verdonk een dag eerder in Amsterdam hadden besmeurd met ketchup. Deze zeiden echter de beller niet te kennen. Tijdens de zitting wenste E. niet op de actiegroep Section Eight in te gaan.

E.'s advocaat Donze is teleurgesteld in de uitspraak. Volgens de raadsman was er geen sprake van een voltooide bedreiging. Minister Verdonk hoorde er pas van nadat E. was aangehouden en de officier van justitie het interview aan haar had voorgelegd.
Tijdens de zitting wenste E. officier van justitie Woudman zelfs 'kanker in zijn longen met uitzaaiingen in zijn hart' toe."

In Nederland worden gevangenisstrafffen tot en met 24 maanden in het geheel uitgezeten. Na twee jaar kan de gedetineerde evt éénderde vermindering krijgen.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 15 januari 2010 om 17:13.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 17:14   #66
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Van Borgerhout afkomstig en Dewinter bedreigen? 99 % kans dat het een k*tmarokkaantje betreft. Dat heet in wetenschappelijke termen logische deductie. .
De kans dat er in Borgerhout een donkerrode autochtoon rondloopt is idd bijzonder klein..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 17:16   #67
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Bij een bedreiging in Nederland door een meerderjarige gingen de rechters iets anders te werk (citaat uit Volkskrant):

"Twee jaar cel voor bedreigen minister Verdonk.

De straf valt lager uit dan de eis van drie jaar, waarvan een jaar voorwaardelijk, die het Openbaar Ministerie twee weken geleden tegen E. had geëist. Desondanks zei de rechtbank bij de uitspraak 'gezien het tijdsbeeld' zwaar te tillen aan E.'s bedreiging.

Volgens de rechtbank was de actie van E. een poging het regeringsbeleid te beïnvloeden en daarmee een aanval op het hele kabinet en de Nederlandse samenleving. 'Met zijn handelen heeft E. de democratische grondbeginselen van de Nederlandse rechtsstaat en de essentiële beginselen van een vrije en open samenleving geschonden.'

De rechtbank oordeelde ook dat E.'s bedreiging minister Verdonk emotioneel heeft getroffen en haar mogelijkheden belemmert te gaan en te staan waar zij wil zonder aangepaste beveiliging.

E. belde in juni naar de regionale radiozender RTV Noord-Holland en zei dat minister Verdonk binnen twee weken moest terugkomen van haar beleid. Als zij dat niet deed, zou zij de gevolgen merken. Een concrete doodsdreiging uitte E. niet, maar hij refereerde aan de moord op Pim Fortuyn.

Hij liet zijn telefoonnummer achter, waarna een journalist van het radiostation hem terugbelde en een gesprek voerde. E. zei hierin te bellen namens de actiegroep Section Eight, waarvan hij betaald woordvoerder was. Ook beweerde hij in contact te staan met de twee activistes die Verdonk een dag eerder in Amsterdam hadden besmeurd met ketchup. Deze zeiden echter de beller niet te kennen. Tijdens de zitting wenste E. niet op de actiegroep Section Eight in te gaan.

E.'s advocaat Donze is teleurgesteld in de uitspraak. Volgens de raadsman was er geen sprake van een voltooide bedreiging. Minister Verdonk hoorde er pas van nadat E. was aangehouden en de officier van justitie het interview aan haar had voorgelegd.
Tijdens de zitting wenste E. officier van justitie Woudman zelfs 'kanker in zijn longen met uitzaaiingen in zijn hart' toe."

In Nederland worden gevangenisstrafffen tot en met 24 maanden in het geheel uitgezeten. Na twee jaar kan de gedetineerde evt éénderde vermindering krijgen.
Daar zou men hier beter een voorbeeld aannemen.
Knap werk van justitie noem ik dat.
Oud 15 januari 2010, 17:18   #68
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van Borgerhout afkomstig en Dewinter bedreigen? 99 % kans dat het een k*tmarokkaantje betreft. Dat heet in wetenschappelijke termen logische deductie. In alle geval met meer zekerheid dan dat een klojo als Jef Vermassen tracht te gissen naar de misdaden van psychopaten.
Mahnee gij, het is de natuurlijkste zaak vd wereld dat 14-jarigen aan hun compjoeterke zitten, zich vervelen en denken; 'Wat zal ik nu eens gaan doen, niemand op mn MSN, mn vriendjes zijn allemaal drukdruk met andermans spullen te vandaliseren, drugskoerierke spelen van hun grote broer of madammekes van hun sacochen te helpen - aaah wacht, ik weet het, ik ga deze of gene politicus een doodsbedreiging sturen, ook de dochter maar, kwestie van solidair te zijn, dat ze zich niet achtergesteld voelt'.
Mama kijkt over de schouder mee en vraagt;'Wat doe je jongen?'
Niks mama, effe een doodsbedreiging de deur uit'.
'Goed zo jongen, papa en grote broer zullen trots op je zijn, je wordt vast een goede jihadi, allah zal je belonen met 72 hoeries, want dit leven is toch maar een test en tussen al die ongelovige racistische, nazistische varkens en honden te moeten leven is ook geen pretje, gelukkig zijn er al een boel goede dhimmis die meeblaten met de poco meute en het gaan afdoen als 'akkefietje', doe gewoon verder jongen, je wordt er toch niet voor bestraft, hoogstens een 'aai' over de bol en een snoepreisje ergens heen, misschien mag je wel - op kosten van de belastingbetaler welteverstaan - naar Mekka - is da niks!'!!!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 17:30   #69
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

sommigen moeten in het archief toch nog eens de Remmery draad gaan lezen. Vooral op het einde toen het duidelijk was dat het niet op aanstoken van de winter was, die net gezegd had dat iedereen met een hoofddoek een terugkeercontrakt tekende.

VB- aanhang had toen geweldige lol met doodsbedreigingen.
t' zal waarschijnlijk afhangen van wie er wie bedreigt met de dood, of dit een bron tot grapjes is of een halszaak.

Laatst gewijzigd door spherelike : 15 januari 2010 om 17:31.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 17:35   #70
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
sommigen moeten in het archief toch nog eens de Remmery draad gaan lezen. Vooral op het einde toen het duidelijk was dat het niet op aanstoken van de winter was, die net gezegd had dat iedereen met een hoofddoek een terugkeercontrakt tekende.

t' zal waarschijnlijk afhangen van wie er wie bedreigt met de dood, of dit een bron tot grapjes is of een halszaak.
Voor het VB is dit natuurlijk weeral een fantastische zaak om nog meer kiesvee te winnen.
Oud 15 januari 2010, 17:35   #71
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mahnee gij, het is de natuurlijkste zaak vd wereld dat 14-jarigen aan hun compjoeterke zitten, zich vervelen en denken; 'Wat zal ik nu eens gaan doen, niemand op mn MSN, mn vriendjes zijn allemaal drukdruk met andermans spullen te vandaliseren, drugskoerierke spelen van hun grote broer of madammekes van hun sacochen te helpen - aaah wacht, ik weet het, ik ga deze of gene politicus een doodsbedreiging sturen, ook de dochter maar, kwestie van solidair te zijn, dat ze zich niet achtergesteld voelt'.
Mama kijkt over de schouder mee en vraagt;'Wat doe je jongen?'
Niks mama, effe een doodsbedreiging de deur uit'.
'Goed zo jongen, papa en grote broer zullen trots op je zijn, je wordt vast een goede jihadi, allah zal je belonen met 72 hoeries, want dit leven is toch maar een test en tussen al die ongelovige racistische, nazistische varkens en honden te moeten leven is ook geen pretje, gelukkig zijn er al een boel goede dhimmis die meeblaten met de poco meute en het gaan afdoen als 'akkefietje', doe gewoon verder jongen, je wordt er toch niet voor bestraft, hoogstens een 'aai' over de bol en een snoepreisje ergens heen, misschien mag je wel - op kosten van de belastingbetaler welteverstaan - naar Mekka - is da niks!'!!!
Zeg SDX, een carrière als parodieschrijfster, zou dat niets voor jou zijn? Noem je laatste stuk 'Onder de sloef bij de maroef' (of iets gelijkaardigs Antwaarps Theater-achtig), laat de muziek verzorgen door de Strangers, succes verzekerd in achterzaaltjes in Vlaanderen. Als je nog iemand zoekt om de rol van poco dhimmi (waar haal je het toch allemaal) te spelen: ik ben tamelijk goedkoop, maar verwacht wel een schaal met alleen bruine m&m's in mijn kleedkamer.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 17:37   #72
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
niks geen ldeductie!

uw post verzuipt in de vooroordelen.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 17:42   #73
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
niks geen ldeductie!

uw post verzuipt in de vooroordelen.
En jij bent een struisvogel
Oud 15 januari 2010, 19:26   #74
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht

en in deze draad heb ik er evenveel lol mee ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 19:53   #75
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Een correcte straf zou waarschijnlijk zijn:

1. Inbeslagname van de gebruikte computer.
2. Terugbetaling van de door de politie gemaakte kosten.
3. Een voorbeeldige boete.
4. Verplichting tot publieke verontschuldigingen.
Behalve nmr. 4 kan ik er inkomen, maar waarom zou zo een verontschuldiging publiek moeten zijn.
Sam M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 23:52   #76
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Zeg SDX, een carrière als parodieschrijfster, zou dat niets voor jou zijn? Noem je laatste stuk 'Onder de sloef bij de maroef' (of iets gelijkaardigs Antwaarps Theater-achtig), laat de muziek verzorgen door de Strangers, succes verzekerd in achterzaaltjes in Vlaanderen. Als je nog iemand zoekt om de rol van poco dhimmi (waar haal je het toch allemaal) te spelen: ik ben tamelijk goedkoop, maar verwacht wel een schaal met alleen bruine m&m's in mijn kleedkamer.
Ik ambieer geen carrière in België of Vlaanderen Steve, daar wordt al veel te veel en veel te hard gebogen voor intolerantie, 'k was er nog maar net een paar weken en de kneuterigheid werd me te verstikkend, het valt me telkens weer op hoe grijs, saai en kleurloos alles er is, hoe de mensen aan mekaar voorbijlopen met grauwe, vermoeide gezichten, schichtige blik in de ogen, een massa lemmingen die geen mening meer hebben of mogen hebben, angst voor hun eigen schaduw want ... je zou maar eens wat 'verkeerd' kunnen zeggen of een foute* blik in je ogen, nee ik blijf voorlopig waar ik ben, ik kan en mag hier nog hardop zeggen wat ik denk zonder voor 'racist' of 'nazi' versleten te worden, hier is men (voorlopig) nog niet zo enggeestig en neurotisch bezig met zelfculpabilisering.
Dat je 'tamelijk goedkoop' bent en een 'goede' poco dhimmi zou zijn laat ik voor je eigen rekening...maar enkel bruine M&M's-foei, waar is de 'diversiteit', de 'multikul' gebleven?
Oud 15 januari 2010, 23:53   #77
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam M. Bekijk bericht
Behalve nmr. 4 kan ik er inkomen, maar waarom zou zo een verontschuldiging publiek moeten zijn.
Ik zou wel graag de beweegredenen kennen van dat jongetje, welke reden hij had voor zn 'akkefietje'.
Oud 16 januari 2010, 00:00   #78
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
De minderjarige die gisteren werd opgepakt nadat hij Filip Dewinter en diens dochter bedreigde in een mail moest niet voor de jeugdrechter verschijnen. Wel zal de jongen zich de komende dagen bij het jeugdparket moeten aanbieden. Dat zal vervolgens passende maatregelen nemen. Volgens het Antwerpse parket gaat het om een uit de hand gelopen kwajongensstreek.

De politiespeurders hadden de topman van het Vlaams Belang gisteren de hele dag en avond gevolgd nadat hij een dreigmail had ontvangen. Ook Dewinters dochter werd discreet geschaduwd, tot aan de schoolpoort toe. Door deze opgemerkte actie werd duidelijk dat de politie geen enkel risico wilde nemen.

De Computer Crime Unit identificeerde het mailadres, zodat de politie gisterenochtend binnenviel in een huis in Borgerhout. Daar leidde het spoor naar de veertienjarige zoon van de bewoners en diens vriend. Beide jongemannen werden opgepakt. (belga/adv/vbd)

Wat zou een passende straf zijn voor dit 'misdrijf' ?

Mij lijkt een persoonlijke verontschuldiging wel op zen plaats.
Een medaille voor politieke moed?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2010, 00:01   #79
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou wel graag de beweegredenen kennen van dat jongetje, welke reden hij had voor zn 'akkefietje'.
de "beweegredenen" van een kwajongenssteek op 13 jaar *zucht*
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2010, 00:05   #80
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
de "beweegredenen" van een kwajongenssteek op 13 jaar *zucht*
Ik weet niet filo, misschien was jij op je 13de nog niet mondig, alhoewel ik dacht dat het om een 14-jarige ging soit - maar ik wist op mn 13de of 14de verdorie goed wat ik deed en waarom ik iets deed.
Niet dat ik op die leeftijd geen megastommiteiten beging, nu zelfs nog steeds, maar dit soort 'akkefietjes' haalde ik me toch niet zomaar in mn hoofd hoor!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be