Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2010, 15:31   #401
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik vind dat nogal extreem, honger hebben en vermeende godsdienstige regels laten primeren ... nogal dom ook
Van daar misschien dat men zegt, godsdienstwaanzinnigen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 15:41   #402
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Van daar misschien dat men zegt, godsdienstwaanzinnigen.
Zowat 50 jaar geleden was er hier ook al zo een epidemie, mijn ouders en grootouders hadden daar ook last van, zelf een maat erger. Die vertikten het om op vrijdag het vlees te eten, dat ze op andere dagen wel aten.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 15:43   #403
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Zowat 50 jaar geleden was er hier ook al zo een epidemie, mijn ouders en grootouders hadden daar ook last van, zelf een maat erger. Die vertikten het om op vrijdag het vlees te eten, dat ze op andere dagen wel aten.
hebben ze daar honger voor geleden, of aten ze gewoon gevarieerder ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 15:55   #404
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelukkig is die RKK-terreur nu zowat voorbij.

Nu de moslimterreur nog.
Oud 18 januari 2010, 16:21   #405
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
hebben ze daar honger voor geleden, of aten ze gewoon gevarieerder ?
Ze hebben honger geleden. Mijn grootvader vertelde me van een half gekookt ei per persoon op vrijdag en droog brood, boter konden ze zich niet permiteren en spekvet mocht niet. Dagtaak, bossen rooien wortel en al met handgereedschap. Later werd het beter, toen ik klein was zure haring
Oud 18 januari 2010, 16:23   #406
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Gelukkig is die RKK-terreur nu zowat voorbij.

Nu de moslimterreur nog.
Jammer van het ongeduld van sommigen op dit forum, we zijn nauwelijks zelf uit dit stadium. Wat is 50 jaar in de evolutie der mensheid of is het mensDOM
Oud 18 januari 2010, 16:32   #407
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze hebben honger geleden. Mijn grootvader vertelde me van een half gekookt ei per persoon op vrijdag en droog brood, boter konden ze zich niet permiteren en spekvet mocht niet. Dagtaak, bossen rooien wortel en al met handgereedschap. Later werd het beter, toen ik klein was zure haring
Leden ze enkel honger op vrijdag omdat er geen vlees mocht gegeten worden van de 'kerk', of was het elke dag gene vetpot omwille van de tijd, de omstandigheden...werd er op de dagen dat er wél vlees mocht gegeten worden, niet of óók honger geleden - is wel een klein nuanceverschil, toch?

In tijden van nood, van honger, eet je alles, vooral als het gratis aangeboden wordt, om dan te gaan miereneuken of muggenziften, verdient niet eens dat er iets gratis aangeboden wordt en lijdt maar verder honger, simple as that!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 16:40   #408
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge begrijpt dus wat een onzin het was, waarom wilt ge het zonodig door andere onzin vervangen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 16:47   #409
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in de Zoo van Antwerpen stonden ze daar vorig jaar of mss al twee jaar geleden gewoon eens met een kraampje hoor, een afrikaanse cultuurdag of zoiets, je kon daar gewoon proeven dan ...
De racisten!
Oud 18 januari 2010, 16:49   #410
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hadden ze maar niet moeten meedoen aan een onzinnig dieet dat enkel werd ingevoerd om het eten van varkensvlees op vrijdag tegen te gaan, wat een heidens gebruik was als offer aan Freya. Wat dat echter te maken heeft met het uitdelen van soep aan daklozen...
Oud 18 januari 2010, 16:59   #411
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jammer van het ongeduld van sommigen op dit forum, we zijn nauwelijks zelf uit dit stadium. Wat is 50 jaar in de evolutie der mensheid of is het mensDOM
Welnu, er me terdege van bewust welke terreur er heerst in godsdienstige middens - mee door uw post terzake o.a., vind ik toch dat enig ongeduld niet ongepast is.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 18 januari 2010 om 17:00.
Oud 18 januari 2010, 17:08   #412
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En anti-moslim mag niet?
misschien dat jij geen probleem daarmee hebt met acties die achterbaks zijn en over politiek gaan ipv echt de mensen willen helpen.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 17:23   #413
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
misschien dat jij geen probleem daarmee hebt met acties die achterbaks zijn en over politiek gaan ipv echt de mensen willen helpen.
Politieke partijen die acties doen die over politiek gaan? Straf. Nog open deuren die je graag wil intrappen?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 17:23   #414
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Leden ze enkel honger op vrijdag omdat er geen vlees mocht gegeten worden van de 'kerk', of was het elke dag gene vetpot omwille van de tijd, de omstandigheden...werd er op de dagen dat er wél vlees mocht gegeten worden, niet of óók honger geleden - is wel een klein nuanceverschil, toch?

In tijden van nood, van honger, eet je alles, vooral als het gratis aangeboden wordt, om dan te gaan miereneuken of muggenziften, verdient niet eens dat er iets gratis aangeboden wordt en lijdt maar verder honger, simple as that!
Op andere dagen hadden ze spekvet op de boterham, en goedkoop vlees, spek, kopvlees, dikke darm, ..... in ieder geval meer calorieen voor de zware arbeid die ze verrichten.

Ik heb geen honger, in tegendeel, ik hoef dus geen soep, maar ik wil daar wel mijn mening over geven. Volgens mij is het schandelijk armoede te misbruiken voor politieke doeleinden. Wie dat niet kan of wil inzien, daar zijn kosten aan.

Als u een beetje de brusselse situatie kent, dan kan je als behoeftige op verschillende plaatsen soep krijgen, dagelijks. Eéndags "liefdadigheid met een politiek reukje hebben ze echt niet nodig" een structurele politieke oplossing voor ALLE behoeftigen, dat wel, maar dan geeft het VB "niet thuis"
Oud 18 januari 2010, 17:37   #415
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eéndags "liefdadigheid met een politiek reukje hebben ze echt niet nodig" een structurele politieke oplossing voor ALLE behoeftigen, dat wel, maar dan geeft het VB "niet thuis"
Je schiet op de verkeerde daar het VB uit alle openbare besturen is uitgesloten.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 17:41   #416
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ge begrijpt dus wat een onzin het was, waarom wilt ge het zonodig door andere onzin vervangen ?
Begrijpen ==> begrip
toen bij ons ==> nu nog bij hen
Wie zegt aan zijn ouders of grootouders dat ze goed fout zaten en een onzinnig geloof hadden==> wie zegt dat nu wel over anderen?
Oud 18 januari 2010, 17:46   #417
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als u een beetje de brusselse situatie kent, dan kan je als behoeftige op verschillende plaatsen soep krijgen, dagelijks. Eéndags "liefdadigheid met een politiek reukje hebben ze echt niet nodig" een structurele politieke oplossing voor ALLE behoeftigen, dat wel, maar dan geeft het VB "niet thuis"
Dan begrijp ik al helemaal die heisa niet over spek in hun soep.
Blijkbaar gunt men het de daklozen niet om wel voor erwtensoep te kiezen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 17:49   #418
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Hadden ze maar niet moeten meedoen aan een onzinnig dieet dat enkel werd ingevoerd om het eten van varkensvlees op vrijdag tegen te gaan, wat een heidens gebruik was als offer aan Freya. Wat dat echter te maken heeft met het uitdelen van soep aan daklozen...
als je iet of wat gevolgd had, dan had je geweten dat het over zin/onzin ging van religieus opgelegde voedingsregels.
moslims mogen zich nu niet storen aan soep met spek, 50 jaar geleden was het hier nog absurder daar mocht het enkel niet op vrijdag.
Er zijn er die wel heel erg vlug vergeten dat religieuze eetgewoontes ook hier door de meesten gevolgd werden, en dat zelfsd toek ik al begon te werken end jaren 70, er parastatale bedrijfkantines waren die vrijdags karnemelkpap gaven ipv soep en vis ipv vlees.
Oud 18 januari 2010, 17:51   #419
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
een structurele politieke oplossing voor ALLE behoeftigen, dat wel, maar dan geeft het VB "niet thuis"
Hoe vullen andere partijen dat in?
Hoe ziet U dat ingevuld?
De partijen die aan de macht zijn, die het voor het zeggen hebben, die dus aan een 'structurele oplossing voor alle behoeftigen' kunnen werken - hoe doen ze dat, doen ze dat goed volgens U, zijn er nog veel behoeftigen in Brussel, Vlaanderen, België, Europa, de wereld?
Zijn ze goed bezig, degenen die het voor het zeggen hebben, die er iets aan zouden 'kunnen' doen?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 17:53   #420
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Je schiet op de verkeerde daar het VB uit alle openbare besturen is uitgesloten.
En dat belet hen om vanuit de oppositie duegdelijke onderbouwde en becijferde voorstellen in te dienen,
hun riant reclamebudget aan te wenden om de medeburger te overtuigen van de kwaliteit en de haalbaarheid van hun voorstel, en zo de anderen te dwingen dit te aanvaarden of in het slechtste geval over te nemen.

Ik blijf erbij het VB geeft "niet thuis" als het daarover gaat.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be