Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2010, 17:07   #41
100%Turk&Moslim
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Luister, ik heb een tijdje les gegeven in onder andere een 'beroeps', ik weet dus waarover ik spreek. Ik werd daar voortdurend geconfronteerd met 'domme blondjes' die zich in het weekend het hof lieten maken door groepjes jonge allochtonen, die wel iets in die meisjes zagen. Zij gebruikten die meisjes echter alleen maar als oefenmateriaal, daarna werden ze gedumpt, met alle gevolgen van dien. In het school werden deze meisjes omschreven als 'Marokkanenmatrassen', niet echt respectvol, maar daar kwam het helaas wel op neer. Uiteraard zijn niet alle allochtone jongens zo, maar moet ik dit hier nu weer tot bloedens toe nuanceren? Ik beschouw deze vaststelling als een evidentie.

Je zou overigens als 'Belgische' jongen eens moeten proberen een allochtoon moslimmeisje (als die al alleen buiten mag komen) enkel en alleen voor een pleziertje te 'nemen'. Ik denk dat je dan vogelvrij verklaard wordt door de moslimgemeenschap en dat je beter kan onderduiken en een andere identiteit aannemen. Of je moest natuurlijk je leven beu zijn.
je zou evengoed kunnen zeggen dat die meisjes ook die migrantenjongens "gebruiken". Ge denkt toch niet dat die meisjes zo puur en oprecht verliefd zijn ? Als jij in het onderwijs gewerkt hebt, dan moet je goed weten dat die jongeren (ook de meisjes) er voornamelijk op uit zijn om sexueel te experimenteren, heel vluchtige relaties hebben, enz... Marokkaanse en Turkse jongens zijn voor sommige meisjes aantrekkelijk omwille van het "onbekende", de "ruigheid" die die gasten uitstralen. Het gaat er bij die meisjes voornamelijk om de spanning en kick om zo'n vriend te hebben. En die gasten kicken op die blonde haren en westerse look van de meisjes. Allebei doen ze het voor de spanning, allebei tevreden. Ik denk dat je een naieve beeld hebt van meisjes.
100%Turk&Moslim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 17:18   #42
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100%Turk&Moslim Bekijk bericht
je zou evengoed kunnen zeggen dat die meisjes ook die migrantenjongens "gebruiken". Ge denkt toch niet dat die meisjes zo puur en oprecht verliefd zijn ? Als jij in het onderwijs gewerkt hebt, dan moet je goed weten dat die jongeren (ook de meisjes) er voornamelijk op uit zijn om sexueel te experimenteren, heel vluchtige relaties hebben, enz... Marokkaanse en Turkse jongens zijn voor sommige meisjes aantrekkelijk omwille van het "onbekende", de "ruigheid" die die gasten uitstralen. Het gaat er bij die meisjes voornamelijk om de spanning en kick om zo'n vriend te hebben. En die gasten kicken op die blonde haren en westerse look van de meisjes. Allebei doen ze het voor de spanning, allebei tevreden. Ik denk dat je een naieve beeld hebt van meisjes.
OK, ik onderschat die meisjes ook niet. Al denk ik dat je hun liefdesintenties toch gerust wat serieuzer mag nemen. Het verschil zit hem erin dat die meisjes niet van de daken gaan schreeuwen dat men maagd moet blijven tot aan het huwelijk en dat ze westers geklede vrouwen niet voor h**ren uitmaken. En dat doet een gedeelte van die 'moslimlovers' wel: openlijk zijn ze zedig, religieus en aartsconservatief en eens (letterlijk) de nacht valt, gaan ze zich gedragen als 'casanova'. Ik stoor mij aan de hypocrisie, niet aan dat fladdergedrag, dat hoort ergens bij de leeftijd. Maar het is schandalig dat ze hun eigen zusters en nichtjes 'opgesloten' houden en dat ze zelf de h**renlopers gaan uithangen uit het oog van hun streng-conservatieve gemeenschap.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 17:25   #43
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Haatmail?!

Gewoon een lijstje met enkele feiten op een rijtje. Maar ik kan best begrijpen dat de waarheid voor jou aankomt als "haatmail" ...

2!!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 17:56   #44
100%Turk&Moslim
Partijlid

Standaard

Citaat:
OK, ik onderschat die meisjes ook niet. Al denk ik dat je hun liefdesintenties toch gerust wat serieuzer mag nemen. Het verschil zit hem erin dat die meisjes niet van de daken gaan schreeuwen dat men maagd moet blijven tot aan het huwelijk en dat ze westers geklede vrouwen niet voor h**ren uitmaken. En dat doet een gedeelte van die 'moslimlovers' wel: openlijk zijn ze zedig, religieus en aartsconservatief en eens (letterlijk) de nacht valt, gaan ze zich gedragen als 'casanova'. Ik stoor mij aan de hypocrisie, niet aan dat fladdergedrag, dat hoort ergens bij de leeftijd. Maar het is schandalig dat ze hun eigen zusters en nichtjes 'opgesloten' houden en dat ze zelf de h**renlopers gaan uithangen uit het oog van hun streng-conservatieve gemeenschap.
Er zaten blijkbaar niet zoveel moslimmeisjes op die school. Is het je vergaan dat bijna alle moslimmeisjes een lief hebben en dat niet wegsteken. Zeker nu met dat internet,chatgedoe en gsms zit er bijna geen enkele meisje tussen die niet aan een lief kan geraken of geen lief heeft. Wat dat opgesloten betreft, moslimmeisjes zijn doorgaans minstens even aantrekkelijk gekleed en geschminkt dan de belgische meisjes.
Oud 18 januari 2010, 18:14   #45
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er zaten blijkbaar niet zoveel moslimmeisjes op die school. Is het je vergaan dat bijna alle moslimmeisjes een lief hebben en dat niet wegsteken. Zeker nu met dat internet,chatgedoe en gsms zit er bijna geen enkele meisje tussen die niet aan een lief kan geraken of geen lief heeft. Wat dat opgesloten betreft, moslimmeisjes zijn doorgaans minstens even aantrekkelijk gekleed en geschminkt dan de belgische meisjes.
Vraag is of deze meisjes zulke liefde openlijk mogen beleven. Dan bedoel ik niet voor hun klasgenoten of de leerkrachten, maar van hun ouders en familie thuis. Je hoeft me overigens niet te overtuigen van de aantrekkelijkheid en schoonheid van moslimmeisjes, overigens jammer dat sommigen deze pracht en praal achter een hoofddoek moeten verbergen

Nogmaals, het is vooral de schijnheiligheid en de achterbaksheid die me mateloos stoort. Zowat op alle seksueel gebied, ook namens homoseksualiteit. Alles moet heimelijk gebeuren. Eens rondgelopen 's nachts in het Citadelpark of Stadspark? Veel 'bruine' kleurtjes !!!
Oud 18 januari 2010, 18:32   #46
100%Turk&Moslim
Partijlid

Standaard

Ga er niet van uit dat de familie niks weet. Die meisjes hebben vriendinnen, nichten, zussen, moeders, tantes die het ook door vertellen.

Laatst gewijzigd door 100%Turk&Moslim : 18 januari 2010 om 18:33.
Oud 18 januari 2010, 19:16   #47
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Waarom erkent niemand aan linkse zijde dat er een probleem is met allochtonen (niet dat rechts alle waarheid in pacht heeft, verre van)? Zonder te veralgemenen is het toch overduidelijk dat er "iets" mis is. Akkoord, wij autochtonen hebben daar deels schuld aan (door bv. niet direct uit te wijzen als ze niet welkom zijn in ons land), maar de allochtonen zijn zeker geen martelaren en heilige boontjes. De erkenning dat er een probleem is, is de basis waarop zowel allochtonen en autochtonen aan een oplossing kunnen werken enzo toch nog samen in vrede en in harmonie kunnen samenleven. Struisvogelmentaliteit en veralgemeningen zullen echt niet helpen, maar enkel de situatie verergeren.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 19:58   #48
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Waarom erkent niemand aan linkse zijde dat er een probleem is met allochtonen (niet dat rechts alle waarheid in pacht heeft, verre van)? Zonder te veralgemenen is het toch overduidelijk dat er "iets" mis is. Akkoord, wij autochtonen hebben daar deels schuld aan (door bv. niet direct uit te wijzen als ze niet welkom zijn in ons land), maar de allochtonen zijn zeker geen martelaren en heilige boontjes. De erkenning dat er een probleem is, is de basis waarop zowel allochtonen en autochtonen aan een oplossing kunnen werken enzo toch nog samen in vrede en in harmonie kunnen samenleven. Struisvogelmentaliteit en veralgemeningen zullen echt niet helpen, maar enkel de situatie verergeren.
Bedoel je veralgemeningen van het type: "er is een probleem met allochtonen"? Allochtonen genoeg waarmee er geen problemen zijn, autochtonen genoeg waarmee er ook problemen zijn. Natuurlijk zijn er problemen met bepaalde allochtonen, maar ik zie niet in hoe lijstjes waarin geclaimd wordt dat je geen vrijheden en rechten hebt in Pakistan, Irak of Afghanistan daar een oplossing voor bieden.

Het idee dat niemand aan de linkerzijde erkent dat er problemen zijn is trouwens vrij belachelijk.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 18 januari 2010 om 19:59.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 20:10   #49
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Bedoel je veralgemeningen van het type: "er is een probleem met allochtonen"? Allochtonen genoeg waarmee er geen problemen zijn, autochtonen genoeg waarmee er ook problemen zijn. Natuurlijk zijn er problemen met bepaalde allochtonen, maar ik zie niet in hoe lijstjes waarin geclaimd wordt dat je geen vrijheden en rechten hebt in Pakistan, Irak of Afghanistan daar een oplossing voor bieden.

Het idee dat niemand aan de linkerzijde erkent dat er problemen zijn is trouwens vrij belachelijk.
Ja, eigenlijk heb ik dezelfde fout begaan die ik eigenlijk wou aankaarten. Ik veralgemeende dat er een probleem is uit gemakzucht, net zoals waarschijnlijk de meeste veralgemeningen gebeuren. De begintopic is inderdaad ook een immense veralgemening, en ik ben de laatste om te ontkennen dat er geen goeie allochtone zouden zijn of dat er enkel "goeie" autochtonen zijn.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 20:31   #50
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Een betere spreiding van de allochtonen in België is volgens mij de oplossing van veel van de problemen.
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 20:41   #51
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mcnab Bekijk bericht
Een betere spreiding van de allochtonen in België is volgens mij de oplossing van veel van de problemen.
Strengere wetgevingen die een vlotte instroom door asielaanvragen of gezinsherening verhinderen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 21:35   #52
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mcnab Bekijk bericht
Gewoon een strenger en meer selectief migratiebeleid voeren ! Wij zitten nu in de grootsteden met de zever, door die nieuwe regularisatiegolf, waar de Frantalige regeringspartijen voor ijverden. 'Uiteraard' wordt Vlaanderen en ook Brussel veronderstelt hier de grootste lasten te dragen, hoewel zij deze nieuwe massa allerminst wensten. OCMW's en dus ook gemeentebesturen raken volledig failliet door het geld dat ze in de bodemloze put van de 'inwijkelingen' moeten pompen. Het valt bijna niet te bevatten, kan enkel maar in ons landje.

Enkel nog mensen binnenlaten die ons iets kunnen opbrengen, met een gevulde bankrekening en een aantoonbaar diploma of iets dergelijks. Net zoals men wil vertoeven in Australië, Nieuw-Zeeland, Zuid-Afrika, Canada en andere landen. Anderzijds moeten terechte politieke vluchtelingen ook in ons land terecht kunnen, maar de 'criteria' om iemand als politiek vluchteling te erkennen moeten strenger worden. Nu zijn de vereisten om iemand in België als politiek vluchteling te erkennen een lachtertje. Tot slot elke mogelijke vorm van gezinshereniging (tenzij het om bijvoorbeeld ouders en hun minderjarige kinderen gaat) afschaffen.
Oud 18 januari 2010, 21:39   #53
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Haha, heb jij de jongste dertig jaar op Mars vertoeft, of zo? Het is slechts zeer recentelijk dat er ook enkele mensen van de linkerzijde de gehele problematiek durven aankaarten. En dat wordt hen vaak niet in dank afgenomen door hun collega's of hun broodheren. In feite heb ik veel bewondering voor zulke 'schenenschoppers'. Maar deze mensen zijn momenteel helaas nog witte raven in de verziekte besluitvorming. De linkse mainstram is nog steeds policorrect. En wie tegen de stroom durft in te gaan, riskeert uit de rivier te worden geslagen. Maar nogmaals, chapeau voor die verstandige linksen.
Oud 18 januari 2010, 21:43   #54
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ga er niet van uit dat de familie niks weet. Die meisjes hebben vriendinnen, nichten, zussen, moeders, tantes die het ook door vertellen.
Wat je daar opnoemt zijn allemaal vrouwen. Waar zijn de broers, nonkels, vaders, grootvaders en neven gebleven in je verhaal? It says it all ! Deze zijn in staat het meisje in kwestie te straffen, zelfs fysiek, voor haar omgang.

Tip: bekijk eens de Vlaamse film 'Cassablanca', over een relatie tussen een jongen met Vlaamsblok ouders en een meisje van moslimfanatieke ouders. Zeer verhelderend !
Oud 18 januari 2010, 22:34   #55
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Haha, heb jij de jongste dertig jaar op Mars vertoeft, of zo? Het is slechts zeer recentelijk dat er ook enkele mensen van de linkerzijde de gehele problematiek durven aankaarten. En dat wordt hen vaak niet in dank afgenomen door hun collega's of hun broodheren. In feite heb ik veel bewondering voor zulke 'schenenschoppers'. Maar deze mensen zijn momenteel helaas nog witte raven in de verziekte besluitvorming. De linkse mainstram is nog steeds policorrect. En wie tegen de stroom durft in te gaan, riskeert uit de rivier te worden geslagen. Maar nogmaals, chapeau voor die verstandige linksen.
Nee, ik heb de jongste dertig jaar niet op Mars vertoefd. Hij beweerde dat niemand aan de linkerzijde erkent dat er een probleem is met allochtonen. Mijn antwoord was tweeledig: enerzijds is het een belachelijke (en onproductieve) veralgemening om te stellen dat er een probleem is met "de" allochtonen.

Anderzijds zijn er de laatste tijd een aantal linkse mediafiguren die wel kritische noten lieten horen. Volgens is "een aantal" niet hetzelfde als niemand, maar dat kan aan mij liggen. Die gevoelens leven trouwens al langer bij een deel van de linkse mainstream die je niet in de media ziet (waartoe ik mezelf ook reken). Als kritisch zijn echter betekent dat je niet verder komt dan "in Irak en Afghanistan mag dat ook niet", dan passen de meeste linksen daar smakelijk voor.

Trouwens, je beweert hier met veel poeha dat hen dat niet in dank wordt afgenomen door hun "broodheren". Is Lukas Vandertaelen buitengesmeten bij Groen!? Is Karin Heremans haar job kwijt? Patrick Janssens burgemeester af?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 22:58   #56
100%Turk&Moslim
Partijlid

Standaard

Citaat:
Wat je daar opnoemt zijn allemaal vrouwen. Waar zijn de broers, nonkels, vaders, grootvaders en neven gebleven in je verhaal? It says it all ! Deze zijn in staat het meisje in kwestie te straffen, zelfs fysiek, voor haar omgang.

Tip: bekijk eens de Vlaamse film 'Cassablanca', over een relatie tussen een jongen met Vlaamsblok ouders en een meisje van moslimfanatieke ouders. Zeer verhelderend !
Goed dat je die film gezien hebt. Allebei even erg, dan kun je gerust concluderen dat het vlaams blok een groter bedreiging is omwille van haar grotere aanhang
Oud 18 januari 2010, 23:42   #57
Thanatos
Burger

Standaard

Citaat:
Goed dat je die film gezien hebt. Allebei even erg, dan kun je gerust concluderen dat het vlaams blok een groter bedreiging is omwille van haar grotere aanhang
Als dat je conclusie is van de film, dan heb je hem niet begrepen.
Oud 19 januari 2010, 03:19   #58
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Anderzijds zijn er de laatste tijd een aantal linkse mediafiguren die wel kritische noten lieten horen. Volgens is "een aantal" niet hetzelfde als niemand, maar dat kan aan mij liggen. Die gevoelens leven trouwens al langer bij een deel van de linkse mainstream die je niet in de media ziet (waartoe ik mezelf ook reken). Als kritisch zijn echter betekent dat je niet verder komt dan "in Irak en Afghanistan mag dat ook niet", dan passen de meeste linksen daar smakelijk voor.

Trouwens, je beweert hier met veel poeha dat hen dat niet in dank wordt afgenomen door hun "broodheren". Is Lukas Vandertaelen buitengesmeten bij Groen!? Is Karin Heremans haar job kwijt? Patrick Janssens burgemeester af?
Daar heb je volledig gelijk in, er is inderdaad een gedeelte van de linkse mainstream die er andere visies op nahoudt. Maar je geeft het zelf aan: waarom komt ze zo weinig aan bod in de media? Omdat diegenen die invloed uitoefenen op de media, en laat ons hier niet belachelijk doen, de politiek heeft nog altijd een serieuze vinger in de pap te brokken, verhinderen dat deze linkse 'dissidente' stemmen te veel aan bod komen. Alles immers voor de 'lieve vrede' en 'oproerkraaiers' worden stevast in het rechtse kamp ingedeeld. En ondertussen wordt ons verder de multicul in de strot geramd !

De personen die je opnoemt zijn inderdaad niet buitengesmeten. Omdat ze in zulke machtige positie zitten dat ze zich openlijk kritiek geven, kunnen veroorloven. Vandertaelen als mediafiguur, Heremans als schooldirecteur en Janssens als burgemeester van 't stad. Probeer echter maar eens als 'onbeduidend' leraartje, medewerker van het een of ander of als lagere ambtenaar kritiek te spuien op ons struisvogelbeleid, tenminste als je onder een 'linkse' leiding werkt. Je kan er prat op gaan dat je die vaste benoeming mag vergeten, die promotie aan je neus ziet voorbijgaan of die aanstelling door je vingers ziet glippen. Men deelt je immers in bij de 'rechtse kerk', vaak zelfs onbeschaamd 'extreem-rechts'. Uiteraard mag men je hiervoor niet op een zijspoor zetten, vrijheid van meningsuiting, weet je wel ? Maar een reden zal men altijd wel vinden. Degenen die meedraaien in zulke 'systemen' beseffen dit en kiezen logischerwijze hun carrière en de zekerheid boven hun meningsuiting. Bijgevolg wordt de dissidentie monddood gemaakt en het poco-establishment kan 'in naam van de allen' blijven spreken.
Oud 19 januari 2010, 11:18   #59
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Het is toch vrij logisch dat er een strenger migratiebeleid nodig is? Dat spreekt eigenlijk voor zich, maar ondertussen regulariseren ze alles en iedereen die hier simpelweg illegaal aanwezig is. Als coverstory nemen ze dan een gezinnetje met 2 huilende kinderen om een hele golf halve criminelen ook in 1 keer te regulariseren.

Het lijkt me nochtans vrij simpel:

- Strenger migratiebeleid en directe repatriering bij het niet voldoen aan de voorwaarden of het illigaal aanwezig zijn in dit land

- Uitkeringen zijn er niet om levenslang van te genieten. Ze moeten gezien worden als een aanzet tot het zelf bijdragen aan de maatschappij. Na 1 (of misschien 2) jaar moet je je genoeg aangepast hebben om zelf in te staan voor uw levensonderhoud. Daarna vallen de uitkeringen van het OCMW definitief weg

- Bij het plegen van criminele feiten wordt u niet opgevangen door de gevangenissen in dit land maar wordt u teruggestuurd naar het land van oorsprong. Als u politiek vluchteling bent, lijkt het me logisch dat u uw toekomst niet op het spel zet door eventjes het crimineeltje te spelen in het gastland.

Bovenstaande maatregelen zullen de instroom van criminelen en profiteurs danig beperken.

Het grootste probleem heeft men echter met allochtonen van de 2e generatie die zijn opgegroeid in dit land zonder enig normbesef. Deze mensen leven absoluut niet meer volgens de Islam en is dus ook niet de oorzaak van het probleem. Het probleem ligt in het verleden en is dus zeer moeilijk op te lossen. We kunnen eigenlijk spreken van een verloren generatie waarmee we zullen moeten omgaan. Om dergelijke problemen in de toekomst te vermijden is er slechts 1 methode. Een veel harder een eerlijker migratiebeleid.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 13:19   #60
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het is toch vrij logisch dat er een strenger migratiebeleid nodig is? Dat spreekt eigenlijk voor zich, maar ondertussen regulariseren ze alles en iedereen die hier simpelweg illegaal aanwezig is. Als coverstory nemen ze dan een gezinnetje met 2 huilende kinderen om een hele golf halve criminelen ook in 1 keer te regulariseren.

Het lijkt me nochtans vrij simpel:

- Strenger migratiebeleid en directe repatriering bij het niet voldoen aan de voorwaarden of het illigaal aanwezig zijn in dit land

- Uitkeringen zijn er niet om levenslang van te genieten. Ze moeten gezien worden als een aanzet tot het zelf bijdragen aan de maatschappij. Na 1 (of misschien 2) jaar moet je je genoeg aangepast hebben om zelf in te staan voor uw levensonderhoud. Daarna vallen de uitkeringen van het OCMW definitief weg

- Bij het plegen van criminele feiten wordt u niet opgevangen door de gevangenissen in dit land maar wordt u teruggestuurd naar het land van oorsprong. Als u politiek vluchteling bent, lijkt het me logisch dat u uw toekomst niet op het spel zet door eventjes het crimineeltje te spelen in het gastland.

Bovenstaande maatregelen zullen de instroom van criminelen en profiteurs danig beperken.

Het grootste probleem heeft men echter met allochtonen van de 2e generatie die zijn opgegroeid in dit land zonder enig normbesef. Deze mensen leven absoluut niet meer volgens de Islam en is dus ook niet de oorzaak van het probleem. Het probleem ligt in het verleden en is dus zeer moeilijk op te lossen. We kunnen eigenlijk spreken van een verloren generatie waarmee we zullen moeten omgaan. Om dergelijke problemen in de toekomst te vermijden is er slechts 1 methode. Een veel harder een eerlijker migratiebeleid.
Kan ik mij in vinden. Al denk ik wel dat de islam in bepaalde gevallen een belemmmering voor de integratie vormt. Ik heb overigens de indruk dat de tweede en derde generatie zich hier stevig aan vastklampt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be