![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga je antwoorden, op één voorwaarde, dat is dat jij ook antwoordt op mijn wedervraag. Het antwoord is voor de hand liggend toch: koïtus interruptus. Wedervraag: wat is de bedoeling (dubbele bodem ?? whatever ..) van je vraag geweest. Ik snap het niet. den dikke: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() Verandering?????? of ,terug naar de middeleeuwen??????
zie zijn uitspraken!!!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
klopt het antwoord hierboven van uw geloofsgenoot ? Wat is jouw vizie hierop ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Staatssecretaris
|
![]() Eigenlijk mag sex om het genot niet van de rkk, ook geen coïtus interruptus.
Geslachtsgemeenschap mag enkel tot doel hebben zich voort te planten. Zelfs daarbij is seksueel genot uit de boze, een zonde. Daarom is ook masturberen een zonde. Het enige dat aanvaard word door een rechtlijnige aanhanger van de rkk inzake "gezinsplanning" is periodieke onthouding of volledige onthouding. Zowel periodieke onthouding als coïtus interruptus zijn "aanvaard" omdat onverbeterbare zondaars op die wijze toch voor voortplanting zorgen. Condooms, hormonale contraceptieve middelen e.d. zijn te efficiënt. Het zou de mensen teveel sturen naar het genieten van hun lichaam, hun seksuele genot.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door George : 19 januari 2010 om 12:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Desnoods verklaar je dat jezelf voldoende gespesializeerd zijt, vb. godsdienstleraar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is dat al wel effe geleden maar de rkk heeft moeite om zich snel genoeg aan te passen. Dat blijkt dan weer uit recente berichten vanuit Vaticaanstad. Dat neemt niet weg dat ik wel begrip kan opbrengen voor de verkondigingen van de leider. De rkk gemeenschap is immers niet beperkt tot Vlaanderen, Belgie of Europa. Wat betreft rechtlijnigheid zou het zeer hypocriet zijn als ze die basis verloochenen. Kleine aanpassingen zijn echter wel mogelijk. Je hoeft geen professor theologie te zijn om dat te begrijpen. Als jij zin hebt om de concilies te raadplegen, inclusief diverse interpretaties, ga je gang. Ik heb daar geen zin en tijd voor.
![]() |
![]() |
#108 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 17 eeuwen om zich aan te passen is niet voldoende?
![]() |
![]() |
#109 |
Staatssecretaris
|
![]() Helaas niet. En toch verwijten aan moslims dat ze "achter" staan.
![]()
![]() |
#110 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Welcome to the religious world.
![]() |
![]() |
#111 |
Staatssecretaris
|
![]() Nee, bedankt. Ik kijk al wel 25j met kritisch oog naar religies maar wil er in geen geval deel van uitmaken al bestaan of bestonden er wel geloofsovertuigingen die minder gewelddadig waren, minder de neiging hadden om "het eigen geloof" bij voorkeur met geweld aan andere op te leggen zoals de religies die alle aandacht krijgen zoals joden, christenen en moslims.
Rasta's en wellicht nog enkele andere stromingen post christus zijn gelukkig genoeg iets vreedzamer.
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als ge katholiek zijt opgevoed, naar katholieke school geweest zijt, en daar godsdienstles gehad hebt, en uw oren hebt opengehouden, als ge een tante noneke in de familie hebt, en af en toe al eens wat middeleeuwse literatuur leest, dan weet ge dat gewoon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Die tijd in nog niet zo lang voorbij hoor! Als ik de verhalen hoorde van mijn ouders, onvoorstelbaar gewoon, en ik sta er niet van versteld dat veel jonge mensen dat zelfs niet meer kunnen geloven! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dus kan ik nu verder antwoorden, de Kerk laat ook dit niet toe. Seks is niet voor het genot, maar voor de voortplanting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De paters waren trouwens kind aan huis, (voor de verandering eens geen pedo viezerikken of zo... ) stelden hun park ter beschikking van de wijk en de mensen van het wijkcomite deden al eens iets voor de paters. Ge moet daar niet altijd slecht achter zoeken, ge moogt globaal zeggen dat in de jaren dat die mannen daar waren die wel goe voor de sociale kant van de zaak hebben gezorgd, onderdak voor de scouts, een zaaltje voor evenementen, plaats voor een kleuterschool, al eens mensen met raad bijstaan, hun park ter beschikking van iedereen nee ik kan niet zeggen dat die op een of andere manier een negatieve rol speelden bij ons. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Soit de kerk is amper nog relevant in onze huidige maatschappij. En Leonard zal gelukkig nog meer gelovigen buitenjagen.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als de ene sterft, dan sterft de ander ook. Laatst gewijzigd door Sidharta : 19 januari 2010 om 15:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb ik niet gedaan. U moet beter lezen.
Citaat:
Citaat:
En zie, niet alleen was hij een van de populairste Pauzen, ook in onze Westerse landen kwamen miljoenen jongeren op de kerkdagen, ongeziene massa's, lang niet zoveel jongeren gezien. Laatst gewijzigd door Antoon : 19 januari 2010 om 15:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Dat was gewoon omdat dat een gratis muziekfestival was. Tegenwoordig moet je al meer dan 150 euro dokken voor een deftig muziekfestival. Go figure. En wees eens eerlijk: Is de wereldwijde aanhang afgenomen of toegenomen. ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 19 januari 2010 om 16:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||