Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2010, 12:02   #101
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Jazeker

Geen voorbehoedsmiddelen, nee. Maar wat bedoelt u met "tijdige terugtrekking"?

Ja

Ja

Dat zullen er niet zo veel zijn.

Ik ga je antwoorden, op één voorwaarde, dat is dat jij ook antwoordt op mijn wedervraag.

Het antwoord is voor de hand liggend toch: koïtus interruptus.

Wedervraag: wat is de bedoeling (dubbele bodem ?? whatever ..) van je vraag geweest. Ik snap het niet.

den dikke:
Citaat:
coitus interruptus

co·i·tus in·ter·rup·tus

/koitYsInt«rYptYs/
de (m.); g.mv.

Lat.

1
·
coïtus die onderbroken wordt vóór de zaaduitstorting, o.m. als manier om een zwangerschap te voorkomen

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 12:03   #102
pegasus6869
Banneling

Standaard

Verandering?????? of ,terug naar de middeleeuwen??????
zie zijn uitspraken!!!!!!
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 12:11   #103
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mag ik, als ongelovige, eens een vraag stellen:

is het nog altijd zo dat katolieken geen voorbehoedsmiddelen mogen gebruiken, tenzij de techniek van de periodieke onthouding en de tijdige terugtrekking ?

is het nog altijd zo dat katolieken geen seks mogen hebben voor het huwelijk, en buiten het huwelijk ?

Ik vraag dit omdat men altijd spreekt in verband met die rechtlijnigheid over abortus, eutanazie en homoseksuelen, maar nooit over de kwesties geboorteplanning en seks voor of buiten het huwelijk.
Want ten slotte, als Rome de voorschriften hieromtrent nog handhaaft, dan valt dit toch ook onder de rechtlijnigheid.

En dan vraag ik me af hoeveel Vlamingen van minder dan 60 jaar nog rechtlijnig katoliek zijn.
Vraagje aan de heer Maks van Dietsland:
klopt het antwoord hierboven van uw geloofsgenoot ?
Wat is jouw vizie hierop ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 19 januari 2010, 12:26   #104
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Het was een interessant interview. Lang geleden dat ik iemand zó heb zien kronkelen en draaien om toch maar geen rechtlijnig antwoord op de vragen te moeten geven.
De ideale politicus voor Belgie.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 12:41   #105
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Eigenlijk mag sex om het genot niet van de rkk, ook geen coïtus interruptus.
Geslachtsgemeenschap mag enkel tot doel hebben zich voort te planten. Zelfs daarbij is seksueel genot uit de boze, een zonde.

Daarom is ook masturberen een zonde. Het enige dat aanvaard word door een rechtlijnige aanhanger van de rkk inzake "gezinsplanning" is periodieke onthouding of volledige onthouding. Zowel periodieke onthouding als coïtus interruptus zijn "aanvaard" omdat onverbeterbare zondaars op die wijze toch voor voortplanting zorgen. Condooms, hormonale contraceptieve middelen e.d. zijn te efficiënt. Het zou de mensen teveel sturen naar het genieten van hun lichaam, hun seksuele genot.

Lamzakl

Laatst gewijzigd door George : 19 januari 2010 om 12:42.
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 12:44   #106
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk bericht
Eigenlijk mag sex om het genot niet van de rkk, ook geen coïtus interruptus.
Geslachtsgemeenschap mag enkel tot doel hebben zich voort te planten. Zelf daarbij is seksueel genot uit de boze, een zonde.

Daarom is ook masturberen een zonde. Het enige dat aanvaard word door een rechtlijnige aanhanger van de rkk inzake "gezinsplanning" is periodieke onthouding of volledige onthouding. Zowel periodieke onthouding als coïtus interruptus zijn "aanvaard" omdat onverbeterbare zondaars op die wijze toch voor voortplanting zorgen. Condooms, hormonale contraceptieve middelen e.d. zijn te efficiënt. Het zou de mensen teveel sturen naar het genieten van hun lichaam, hun seksuele genot.
Kunt gij daar een deftige en betrouwbare bron/link van geven?
Desnoods verklaar je dat jezelf voldoende gespesializeerd zijt, vb. godsdienstleraar.

Oud 19 januari 2010, 13:01   #107
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Desnoods verklaar je dat jezelf voldoende gespesializeerd zijt, vb. godsdienstleraar.
Ben katholiek opgevoed. Ik was best een aandachtige leerling.

Natuurlijk is dat al wel effe geleden maar de rkk heeft moeite om zich snel genoeg aan te passen. Dat blijkt dan weer uit recente berichten vanuit Vaticaanstad.

Dat neemt niet weg dat ik wel begrip kan opbrengen voor de verkondigingen van de leider. De rkk gemeenschap is immers niet beperkt tot Vlaanderen, Belgie of Europa.

Wat betreft rechtlijnigheid zou het zeer hypocriet zijn als ze die basis verloochenen. Kleine aanpassingen zijn echter wel mogelijk.

Je hoeft geen professor theologie te zijn om dat te begrijpen.

Als jij zin hebt om de concilies te raadplegen, inclusief diverse interpretaties, ga je gang. Ik heb daar geen zin en tijd voor.

Lamzakl
Oud 19 januari 2010, 13:14   #108
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...maar de rkk heeft moeite om zich snel genoeg aan te passen. Dat blijkt dan weer uit recente berichten vanuit Vaticaanstad.
17 eeuwen om zich aan te passen is niet voldoende?
Oud 19 januari 2010, 13:30   #109
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
17 eeuwen om zich aan te passen is niet voldoende?
Helaas niet. En toch verwijten aan moslims dat ze "achter" staan.

Lamzakl
Oud 19 januari 2010, 13:36   #110
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helaas niet. En toch verwijten aan moslims dat ze "achter" staan.
Welcome to the religious world.
Oud 19 januari 2010, 14:13   #111
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Welcome to the religious world.
Nee, bedankt. Ik kijk al wel 25j met kritisch oog naar religies maar wil er in geen geval deel van uitmaken al bestaan of bestonden er wel geloofsovertuigingen die minder gewelddadig waren, minder de neiging hadden om "het eigen geloof" bij voorkeur met geweld aan andere op te leggen zoals de religies die alle aandacht krijgen zoals joden, christenen en moslims.

Rasta's en wellicht nog enkele andere stromingen post christus zijn gelukkig genoeg iets vreedzamer.

Lamzakl
Oud 19 januari 2010, 14:20   #112
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als ge katholiek zijt opgevoed, naar katholieke school geweest zijt, en daar godsdienstles gehad hebt, en uw oren hebt opengehouden, als ge een tante noneke in de familie hebt, en af en toe al eens wat middeleeuwse literatuur leest, dan weet ge dat gewoon.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 14:35   #113
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
als ge katholiek zijt opgevoed, naar katholieke school geweest zijt, en daar godsdienstles gehad hebt, en uw oren hebt opengehouden, als ge een tante noneke in de familie hebt, en af en toe al eens wat middeleeuwse literatuur leest, dan weet ge dat gewoon.
of als je ouders "goede" christenen waren!!!

Die tijd in nog niet zo lang voorbij hoor!

Als ik de verhalen hoorde van mijn ouders, onvoorstelbaar gewoon, en ik sta er niet van versteld dat veel jonge mensen dat zelfs niet meer kunnen geloven!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 14:39   #114
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Wedervraag: wat is de bedoeling (dubbele bodem ?? whatever ..) van je vraag geweest. Ik snap het niet.
Geen dubbele bodem, gewoon gebrek van kennis op dat vlak. Toch bedankt voor de uitleg.

En dus kan ik nu verder antwoorden, de Kerk laat ook dit niet toe. Seks is niet voor het genot, maar voor de voortplanting.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 14:48   #115
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
of als je ouders "goede" christenen waren!!!

Die tijd in nog niet zo lang voorbij hoor!

Als ik de verhalen hoorde van mijn ouders, onvoorstelbaar gewoon, en ik sta er niet van versteld dat veel jonge mensen dat zelfs niet meer kunnen geloven!
Van mijn bomma nog gehoord, dat dansen eigenlijk niet mocht bvb, dat was ook des duivels, dan waarde ne slechte katholiek, ... hare nonkel was trouwens "swies" in de kerk, ne gast met hellebaard en steak op zijne kop, die iedereen die niet stil was of niet volgens de dresscode rondliep, of op ne stoel van een ander zat (in dien tijd hadden de rijke burgers nen eigen stoel in de kerk) uit de kerk flikkerde, ... dat was toen eigenlijk wel nie om mee te lachen trouwens, ...

De paters waren trouwens kind aan huis, (voor de verandering eens geen pedo viezerikken of zo... ) stelden hun park ter beschikking van de wijk en de mensen van het wijkcomite deden al eens iets voor de paters.

Ge moet daar niet altijd slecht achter zoeken, ge moogt globaal zeggen dat in de jaren dat die mannen daar waren die wel goe voor de sociale kant van de zaak hebben gezorgd, onderdak voor de scouts, een zaaltje voor evenementen, plaats voor een kleuterschool, al eens mensen met raad bijstaan, hun park ter beschikking van iedereen nee ik kan niet zeggen dat die op een of andere manier een negatieve rol speelden bij ons.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 14:56   #116
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Wat ik wel weet is dat de Kerkgenootschap niet gediend is met een Aartsbisschop die er als vrijgevochten hippie uit 1968 de idealen van de flowerpower komt verkondigen. Toch?
Danneels vergelijken met een hippie?

Soit de kerk is amper nog relevant in onze huidige maatschappij. En Leonard zal gelukkig nog meer gelovigen buitenjagen.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 15:26   #117
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht

Soit de kerk is amper nog relevant in onze huidige maatschappij. En Leonard zal gelukkig nog meer gelovigen buitenjagen.
De Roomse Kerk en Belgie ,zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden.
Als de ene sterft, dan sterft de ander ook.

Laatst gewijzigd door Sidharta : 19 januari 2010 om 15:27.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 15:40   #118
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb ik niet gedaan. U moet beter lezen.

Citaat:
Soit de kerk is amper nog relevant in onze huidige maatschappij.
Aan u reacties te zien lijkt het mij net omgekeerd. Zelfs voor de anti's is de Kerk nog relevant, zo blijkt.

Citaat:
En Leonard zal gelukkig nog meer gelovigen buitenjagen.
Hebben ze indertijd ook gezegd van Paus Johannes Paulus II, jarenlang volgehouden dat vanwege zijn conservatieve koers de wereldwijde aanhang zou slinken.

En zie, niet alleen was hij een van de populairste Pauzen, ook in onze Westerse landen kwamen miljoenen jongeren op de kerkdagen, ongeziene massa's, lang niet zoveel jongeren gezien.

Laatst gewijzigd door Antoon : 19 januari 2010 om 15:41.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 16:14   #119
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan u reacties te zien lijkt het mij net omgekeerd. Zelfs voor de anti's is de Kerk nog relevant, zo blijkt.
Euh het is niet omdat er over iets gesproken wordt dat dat iets nog relevant is.

Citaat:
Hebben ze indertijd ook gezegd van Paus Johannes Paulus II, jarenlang volgehouden dat vanwege zijn conservatieve koers de wereldwijde aanhang zou slinken.

En zie, niet alleen was hij een van de populairste Pauzen, ook in onze Westerse landen kwamen miljoenen jongeren op de kerkdagen, ongeziene massa's, lang niet zoveel jongeren gezien.

Dat was gewoon omdat dat een gratis muziekfestival was. Tegenwoordig moet je al meer dan 150 euro dokken voor een deftig muziekfestival. Go figure.

En wees eens eerlijk: Is de wereldwijde aanhang afgenomen of toegenomen.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 19 januari 2010 om 16:17.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 17:00   #120
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euh het is niet omdat er over iets gesproken wordt dat dat iets nog relevant is.
Als u de Kerk zodanig irrelevant vond dan had u er geen tig van vurige reacties op. Maar ook voor u is de benoeming van een Aartsbisschop belangrijk genoeg om er te blijven over discutteren, pro of contra is van geen tel in deze.

Citaat:

Dat was gewoon omdat dat een gratis muziekfestival was. Tegenwoordig moet je al meer dan 150 euro dokken voor een deftig muziekfestival. Go figure.
Tuurlijk, aan alles een uitleg kunnen geven. Ik zag anders heel gemotiveerde jonge christenen op die Kerkdagen hoor.

Citaat:
En wees eens eerlijk: Is de wereldwijde aanhang afgenomen of toegenomen.
Over vandaag zou ik mij niet uitspreken, maar ten tijde van Johannes Paulus II is die sterk toegenomen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be