Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2010, 10:49   #1881
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Vuursteen, wat doet C2C in Congo?
Hopelijk iets leuks en niet een of ander oersaai (doch deugdzaam) pedagogisch project.
Ik herinner me vaag dat hij plannen had voor een hotel of zoiets in Congo. Hopelijk voor hem is hij daarmee bezig.
Oud 18 januari 2010, 10:51   #1882
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
hoe was je weekend tot nu toe ?
Het was (zoals wel vaker sinds een goed jaar) een heel huiselijk weekend. Op uitstapjes naar de bibliotheek en de Carrefour-Express, en een wandeling n�*.
Zaterdag heb ik ook wat "onderzoek" verricht met het oog op de nieuwe projecten () die op mij zitten te wachten op het werk.
Citaat:
ga je mee ?
Ik ben één keer naar zo'n evenement geweest, de man van een vriendin die zijn gedichten voorlas. Never again!
Er zal nog veel (hopelijk zuiver) water door de Schelde moeten vloeien eer je mij in een poëziefan omtovert.
Oud 18 januari 2010, 11:11   #1883
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Het was (zoals wel vaker sinds een goed jaar) een heel huiselijk weekend. Op uitstapjes naar de bibliotheek en de Carrefour-Express, en een wandeling n�*.
Zaterdag heb ik ook wat "onderzoek" verricht met het oog op de nieuwe projecten () die op mij zitten te wachten op het werk.
Ik ben één keer naar zo'n evenement geweest, de man van een vriendin die zijn gedichten voorlas. Never again!
Er zal nog veel (hopelijk zuiver) water door de Schelde moeten vloeien eer je mij in een poëziefan omtovert.
dat was een laagdrempelige instap hoor ook geschikt voor potentiële poëzieliefhebbers
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 00:04   #1884
Jedd
Banneling

Standaard

Welk bier raadt je de bevolking aan nu er een InBev schaarste is ?
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 01:49   #1885
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Advocaat van de duivel: zijn er argumenten tegen het zionisme die jou wel wat zeggen? Zo nee, welke argumenten houden het meest steek of vind je wel begrijpelijk?
Oud 19 januari 2010, 09:06   #1886
Anna List
Banneling

Standaard

een rijsttaartje, of een Bressilienneke ?
Oud 19 januari 2010, 09:50   #1887
Anna List
Banneling

Standaard

een vraagje waar ik mee zat, en waar geen antwoord op kwam, dus vraag ik het jou maar (jij hebt dikwijls originele inzichten)

Dehaene en Inbev

wat is de meerwaarde voor een bedrijf als INBEV voor zo'n bestuurder als JLD ???

Dehaene kost INBEV ongeveer 370.000 € op jaarbasis

hoe kan iemand 370.000 € meerwaarde opbrengen voor een bedrijf ? (dan nog als bestuurder, niet als executive)

ik begrijp dat niet goed, heb jij hier meer inzicht in ?

dank u
Oud 19 januari 2010, 11:17   #1888
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
Welk bier raadt je de bevolking aan nu er een InBev schaarste is ?
Spa, Chaudfontaine, Vittel, Evian, desnoods kraantjeswater.

Voor meer dan 90% is de samenstelling ervan toch gelijk aan bier.
Oud 19 januari 2010, 16:19   #1889
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Advocaat van de duivel: zijn er argumenten tegen het zionisme die jou wel wat zeggen? Zo nee, welke argumenten houden het meest steek of vind je wel begrijpelijk?
can of worms

Ik ken geen enkele menselijke onderneming waar geen argumenten tegen te bedenken zijn.

Het zionisme is ontstaan in de 19de eeuw, en is in deze context als beweging prima te begrijpen. Latere gebeurtenissen hebben dat nog versterkt.
Wie vandaag, in 2010, een forum als politics.be overloopt zal merken dat bepaalde strekkingen nog altijd bestaan (gelukkig in de marge), en nog altijd even haatdragend, bekrompen en idioot zijn (en bespaar me aub de hypocriete dooddoeners).
Zoals elke politieke beweging was het zionisme vooral begaan met de eigen belangen en doelstellingen. Dat is nog altijd zo, en geldt evengoed voor elke staat of organisatie die aan politiek doet.

De kritiek die je tegen het zionisme kan maken is dat er niet (of niet voldoende) rekening werd gehouden met de Arabische bevolking die er al woonde, en met het effect dat het zionistisch ondernemen zou hebben op de omringende landen.

Ik heb een grondige afkeer voor de lafaards die in de veiligheid van West-Europa irredentistisch zijn op kosten van Israëlis en Palestijnen. De tragiek is dat de grote lijnen van een oplossing al vele jaren gekend zijn, maar dat de politieke moed aan weerskanten ontbreekt om aan het conflict een einde te stellen.
Utopische oplossingen als "één staat voor twee volkeren" klinken heel mooi. Ik stel voor dat men ze eerst uitprobeert met twee volkeren waartussen het water minder diep is.
Oud 19 januari 2010, 16:20   #1890
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
een rijsttaartje, of een Bressilienneke ?
Bresiliennetaart.
Oud 19 januari 2010, 16:21   #1891
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
can of worms

Ik ken geen enkele menselijke onderneming waar geen argumenten tegen te bedenken zijn.

Het zionisme is ontstaan in de 19de eeuw, en is in deze context als beweging prima te begrijpen. Latere gebeurtenissen hebben dat nog versterkt.
Wie vandaag, in 2010, een forum als politics.be overloopt zal merken dat bepaalde strekkingen nog altijd bestaan (gelukkig in de marge), en nog altijd even haatdragend, bekrompen en idioot zijn (en bespaar me aub de hypocriete dooddoeners).
Zoals elke politieke beweging was het zionisme vooral begaan met de eigen belangen en doelstellingen. Dat is nog altijd zo, en geldt evengoed voor elke staat of organisatie die aan politiek doet.

De kritiek die je tegen het zionisme kan maken is dat er niet (of niet voldoende) rekening werd gehouden met de Arabische bevolking die er al woonde, en met het effect dat het zionistisch ondernemen zou hebben op de omringende landen.

Ik heb een grondige afkeer voor de lafaards die in de veiligheid van West-Europa irredentistisch zijn op kosten van Israëlis en Palestijnen. De tragiek is dat de grote lijnen van een oplossing al vele jaren gekend zijn, maar dat de politieke moed aan weerskanten ontbreekt om aan het conflict een einde te stellen.
Utopische oplossingen als "één staat voor twee volkeren" klinken heel mooi. Ik stel voor dat men ze eerst uitprobeert met twee volkeren waartussen het water minder diep is.
laat ons daar vanuit B bescheiden mee zijn ...
Oud 19 januari 2010, 16:21   #1892
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
een vraagje waar ik mee zat, en waar geen antwoord op kwam, dus vraag ik het jou maar (jij hebt dikwijls originele inzichten)

Dehaene en Inbev

wat is de meerwaarde voor een bedrijf als INBEV voor zo'n bestuurder als JLD ???

Dehaene kost INBEV ongeveer 370.000 € op jaarbasis

hoe kan iemand 370.000 € meerwaarde opbrengen voor een bedrijf ? (dan nog als bestuurder, niet als executive)

ik begrijp dat niet goed, heb jij hier meer inzicht in ?

dank u
Ah ja, ik zal dat raadsel vlug eens oplossen, se!

Ik heb me dat ook al afgevraagd.

Er spelen volgens mijn jarenlange en diepgaande studie van dit fenomeen twee factoren mee.

Enerzijds heb je een soort kastevorming. De mensen die over de vergoeding van bestuurders effectief beslissen hebben er alle belang bij dat deze riant is.

Anderzijds zal een bedrijf uit iemand als Dehaene ook wel voordeel halen. Hij kent iedereen die telt, weet welke schakelaar voor welk doel bediend moet worden, enz ...
Mijn eigen ervaring is dat aan de top van het bedrijfsleven formele en informele contacten van primordiaal belang zijn. Soms kan één telefoontje naar de juiste persoon voor mirakels zorgen.

Laatst gewijzigd door Firestone : 19 januari 2010 om 16:23.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 16:22   #1893
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Bresiliennetaart.
brelilienne Firestone
Oud 19 januari 2010, 19:07   #1894
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De tragiek is dat de grote lijnen van een oplossing al vele jaren gekend zijn, maar dat de politieke moed aan weerskanten ontbreekt om aan het conflict een einde te stellen.
Ik ken echt heel weinig van de materie af. Vandaar de vraag: hoe zien die grote lijnen eruit?

Bedankt trouwens voor het antwoord op het pb.

Laatst gewijzigd door Pølle : 19 januari 2010 om 19:08.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 00:56   #1895
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling

Standaard

Citaat:
Die is ergens wel heel raak. Zo recht en zonder buigen naar dit specifieke publiek toe.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 16:14   #1896
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken echt heel weinig van de materie af. Vandaar de vraag: hoe zien die grote lijnen eruit?
Het zal (imho of course) iets in deze richting worden.
Dat het extremisten aan weerskanten doet steigeren is normaal. Dat het onnozele buitenlandse "supporters" doet steigeren vind ik dan weer zielig.
Behalve een eeuwigdurende oorlog of een verpletterende overwinning van één van de kampen is er geen ontkomen aan (al kan het nog lang duren).

De tragiek van de onderhandelingen werd ooit na de Clinton-Barak-Arafat gesprekken van 2000 door iemand als volgt netjes omschreven (vrij vertaald uit mijn geheugen):
"Barak ontkende dat er een verregaand Israëlisch voorstel op tafel lag, en beweerde bovendien dat Arafat het verworpen had. Arafat ontkende dat er een Israëlisch voorstel op tafel lag, zei dat het lang niet ver genoeg ging, en dat het een schande was dat de Israëlische regering er op terugkomt."

E la storia continua ...

Laatst gewijzigd door Firestone : 20 januari 2010 om 16:15.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2010, 11:18   #1897
Anna List
Banneling

Standaard

wat vind jij van het ijsblokje van filip Geubels ?
Oud 21 januari 2010, 11:36   #1898
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat vind jij van het ijsblokje van filip Geubels ?
Kende het niet. Wegens geen geluid op mijn werkpc zal ik dit pas vanavond of morgen kunnen beantwoorden.
Oud 21 januari 2010, 11:43   #1899
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Kende het niet. Wegens geen geluid op mijn werkpc zal ik dit pas vanavond of morgen kunnen beantwoorden.
morgen is ook goed hoor
Oud 21 januari 2010, 11:46   #1900
Jedd
Banneling

Standaard

is er een intellectuele verarming in het journaille van de VRT ?
en zo ja, dient die gestopt te worden ?
Of moet het nieuws zich richten op "de mensen" ?
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be