Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2010, 11:22   #41
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=giserke;4553805]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NoTuma Bekijk bericht
Ik weet wel dat Roma's niet uit Roemenië komen, maar er zitten er daar toch veel in alle landen rond de Balkan eigenlijk...daar kom je nog de 'echte' tegen, met paard en versierde kar...(toch voor het openstellen van de muur)

De ene crimineel is de andere niet...wietboeren, drugs-smokkelaars, dealers, of zelfs bankovervallers ed heb ik niet echt een probleem mee (zolang die laatste maar geen mensen neerknallen)...

Maar een dievenbende die steeds van de gewone mens steelt heb ik geen greintje respect voor, het zijn lafaards, luiaards en van een 'criminele mind' kun je nauwelijks spreken...[/QUOTE]

politiekers?
Door dat soort volkje gelijk te stellen met "politiekers" heb jij weer het probleem opgelost zeker? Zelfde spelletje met andere "bevolkingsgroepen" waar we zoveel plezier aan beleven!
- ze zijn niet allemaal zo
- je scheert een ganse bevolkingsgroep over dezelfde kam
- er zijn ook "stoute Belgen" hoor!
-... of je zoekt iets uit de voorbije decennia of eeuwen om aan te tonen
dat wij niet beter zijn/waren

Probleem opgelost op z'n "multiculs"!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 11:29   #42
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Het feit dat niemand graag ingrijpende veranderingen in zijn/haar buurt wenst is geen indicatie dat je "te hypocriet bent om anderen niet te willen begrijpen dat ze overlast hebben".

Niemand wil graag grote veranderingen in zijn/haar buurt. Of dit nu pygmeeën zijn die er komen wonen of amerikanen...een bevooroordeling kan er wel toe leiden dat je voorkeur geeft aan type volk, maar je kan er erg bedrogen mee uitkomen.

Eerlijke huisvesting, behandeling en neutrale benadering van mensen zou er al toe kunnen leiden dat bepaalde nationaliteiten meer verspreid gaan wonen ipv geconcentreerd in bepaalde buurten omdat ze gewoonweg "weggejaagd" zijn uit andere.
Hoe kun je nu "eerlijke huisvesting" geven aan zo'n gasten???
Ze willen niets anders dan inkomsten verwerven door stelen en louche praktijken... en weer verder trekken naar de volgende reeks slachtoffers!
Mensen die enkel op die manier aan de kost komen die kunnen/willen niet lang ter plaatse blijven, nogal te begrijpen nietwaar?
Of zou je ze ook nog een gratis ocmw-woning ter beschikking stellen en een eeuwigdurend inkomen via leefloon, hopen kindergeld enz?
Misschien ken jij andere eerlijke manieren waarop deze mensen hun boterham verdienen? Ik kan er zo direct geen vinden... Bedelen met een kreupel kind erbij en 's avonds opgehaald worden met de mercedes van papa?
Oud 20 januari 2010, 11:36   #43
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Bankovervallers bestelen de gewone mens ook hoor. Of wie denk je dat de verliezen betaald? Hoe kan je toch zo simpel zijn.
Het is maar te hopen dat er je straks niemand een kogel door je kop jaagt met als uitleg: die en die heeft dat ook al gedaan...
Volgens jou moeten we ze rustig hun gangetje laten gaan want dit en dat en wat anders? Of heb je nog andere oplossingen? Of is er gewoon geen probleem?
Oud 20 januari 2010, 11:44   #44
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Roma's zijn geen Roemenen.
En vele van hen zwierven reeds lang voor de oprichting van de EU rond in onze landen.

Om eerlijk te zijn, doch het gaat mij weer strafpunten kosten, zelfs de Nazi's zagen meer één goede oplossing voor het probleem.
in 1968 gewerkt in roemenië. nooit wou er een taxi naar lakul tay rijden. ze waren zo bang van de zigeuners daar. reeds in 1968. veel is er zeker niet verbeterd na de val van de dictator. ze hadden hem beter laten zitten!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 12:00   #45
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
in 1968 gewerkt in roemenië. nooit wou er een taxi naar lakul tay rijden. ze waren zo bang van de zigeuners daar. reeds in 1968. veel is er zeker niet verbeterd na de val van de dictator. ze hadden hem beter laten zitten!
In de geschiedenisboeken is zelfs terug te vinden hoe een Roma prinses de Franse koning wilde oplichten met klatergoud.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 12:42   #46
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Het is maar te hopen dat er je straks niemand een kogel door je kop jaagt met als uitleg: die en die heeft dat ook al gedaan...
Volgens jou moeten we ze rustig hun gangetje laten gaan want dit en dat en wat anders? Of heb je nog andere oplossingen? Of is er gewoon geen probleem?
Waar reageer jij op? Ik stel:

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007
Bankovervallers bestelen de gewone mens ook hoor. Of wie denk je dat de verliezen betaald? Hoe kan je toch zo simpel zijn.
is een reactie op dit

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NoTuma
Ik weet wel dat Roma's niet uit Roemenië komen, maar er zitten er daar toch veel in alle landen rond de Balkan eigenlijk...daar kom je nog de 'echte' tegen, met paard en versierde kar...(toch voor het openstellen van de muur)

De ene crimineel is de andere niet...wietboeren, drugs-smokkelaars, dealers, of zelfs bankovervallers ed heb ik niet echt een probleem mee (zolang die laatste maar geen mensen neerknallen)...

Maar een dievenbende die steeds van de gewone mens steelt heb ik geen greintje respect voor, het zijn lafaards, luiaards en van een 'criminele mind' kun je nauwelijks spreken...
Oud 20 januari 2010, 13:02   #47
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Word je dat nooit moe gehele bevolkingsgroepen te categoriseren?
't is toch zo gemakkelijk, hé (en succes verzekerd op dit forum)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 13:14   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Word je dat nooit moe gehele bevolkingsgroepen te categoriseren?
Als je met een beetje goede wil mijn intro-post van deze draad leest, dan zal je willen inzien dat ik de toestand van diskriminasie in hun thuisland aanklaag.

Bovendien heb ik niet gezegd dat alle roma's dieven edm zijn.

Feit is nu wel dat een aantal onder hen wel dieven zijn. De in Gent verblijvende broeders en zusters van de dieven, dachten waarschijnlijk dat hun nu gepakte lotgenoten 's nachts op pad gingen om eerlijk werk te zoeken ....

Of gelooft gij niet dat er kriminele families zijn ? Waarbij de ene al meer dief is dan de andere, maar wel allen meeëten uit de ruif en handig zwijgen ...

Dat zou dan al even eenzijdig zijn, als wat gij mij (onrechtvaardig !!) verwijt.

Verontschuldigingen zijn op hun plaats.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 14:28   #49
NoTuma
Provinciaal Statenlid

NoTuma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Dus als mijn bank hier overvallen wordt ben ik mijn geld kwijt?
Volgens mij zal er wel een of andere verzekering dat terugbetalen hoor...Het bedrag dat de mensen eventueel zullen betalen voor die verliezen terug te betalen zal echt miniem zijn...

Maar het doet er niet toe, je begrijpt wat ik bedoelde met mijn uitspraak...en bankovervallers was waarschijnlijk wel een slecht voorbeeld.
Het was slechts een reactie op 'mensen begrijpen de criminele mind niet' ...
NoTuma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 15:40   #50
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Hoe kun je nu "eerlijke huisvesting" geven aan zo'n gasten???
Ze willen niets anders dan inkomsten verwerven door stelen en louche praktijken... en weer verder trekken naar de volgende reeks slachtoffers!
Mensen die enkel op die manier aan de kost komen die kunnen/willen niet lang ter plaatse blijven, nogal te begrijpen nietwaar?
Of zou je ze ook nog een gratis ocmw-woning ter beschikking stellen en een eeuwigdurend inkomen via leefloon, hopen kindergeld enz?
Misschien ken jij andere eerlijke manieren waarop deze mensen hun boterham verdienen? Ik kan er zo direct geen vinden... Bedelen met een kreupel kind erbij en 's avonds opgehaald worden met de mercedes van papa?
1) Al waren het 99% slechte en enkel 1% goede, dan nog mag je hen niet allemaal als dezelfde beschouwen of je zal er toe leiden dat die 1% zich bij de rest gaat scharen.
2) Elke Belg heeft dezelfde rechten/plichten, ik hoop dat je op een dag inziet.
3) Moet ik nu echt antwoorden waarom die mensen graag rond trekken? of hebben getrokken? Maar volgens jou is dat om de plaats van misdaad te verlaten? Heb je dat nu echt beweerd of las ik het verkeerd?
4) Ieder gezond mens die kan werken moet worden onderworpen aan dezelfde regels/wetten betreffende werkloosheid en het trachten te verwerven van werk. Als het nodig is om een dergelijk iemand een leefloon te verschaffen in die periode van zoeken, moet dat worden verleend. Indien deze wetten niet worden uitgevoerd door de overheid, is het niet de bevolking zijn schuld, maar de overheid die de bevolking het gevoel geeft dat het geen kwaad kan. U zal ook aannemen wat u krijgt..zo zit een mens nu eenmaal in elkaar.
5) Ik ken louche gasten onder hen en ik eerlijke mensen onder hen. Elk ieder behandel ik individueel en objectief. Anders is er geen leven meer in België en is iedereen schuldig.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 17:04   #51
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Al waren het 99% slechte en enkel 1% goede, dan nog mag je hen niet allemaal als dezelfde beschouwen of je zal er toe leiden dat die 1% zich bij de rest gaat scharen.
2) Elke Belg heeft dezelfde rechten/plichten, ik hoop dat je op een dag inziet.

...
Geldt dat ook voor Vlaamsgezinden ?
Geldt dat ook voor mensen die pro een reorganizasie zijn van de bestuurlijke indeling van onze overheid ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 17:11   #52
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Geldt dat ook voor Vlaamsgezinden ?
Geldt dat ook voor mensen die pro een reorganizasie zijn van de bestuurlijke indeling van onze overheid ?
Eigenlijk wel.

Politici beweren dat de Walen de belastingen fout gebruiken en bijna iedereen gelooft hen blindelings.
En bijna niemand kijkt nog naar wat de Vlaamse politici doen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 18:23   #53
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Dat is een oplichtingspraktijk van vluchtelingen. Ik heb dat ook al eens een enquete getekend en geld gegeven maar dat was niet voor de Roma toen maar voor een afrikaans land. Daar trap je natuurlijk maar één keer in.
Ik was ook eens zo dom om dat te doen voor gehandicapten en vulde 10 € in.
Toen ik 20€ gaf renden ze weg.
Iedereen kan natuurlijk fotokopieën nemen en beweren dat het voor het goede doel is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 18:28   #54
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Gehandicapten die wegrennen ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 18:29   #55
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind dat als je dat tekent, je bereid moet zijn om een kamer in je huis ter beschikking te stellen.
Ik niet!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 18:35   #56
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Er wordt ook niets gedaan om de Roma te integreren. Ze worden gewoon als ratten gezien, net als de Joden vroeger (en zelfs vaak nu).

OK, er is veel problematiek met de Roma, maar laten we eerlijk zijn... men wil deze mensen niet, of ze het nu goed bedoelen of niet.
Denkt ge dat ze mij willen als ik kom wildkamperen in Nederland ?
Oud 20 januari 2010, 18:49   #57
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij zal er wel een of andere verzekering dat terugbetalen hoor...Het bedrag dat de mensen eventueel zullen betalen voor die verliezen terug te betalen zal echt miniem zijn...

Maar het doet er niet toe, je begrijpt wat ik bedoelde met mijn uitspraak...en bankovervallers was waarschijnlijk wel een slecht voorbeeld.
En waar denk ge dat een verzekering het geld haalt ?
Oud 20 januari 2010, 18:53   #58
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Eigenlijk wel.

Politici beweren dat de Walen de belastingen fout gebruiken en bijna iedereen gelooft hen blindelings.
En bijna niemand kijkt nog naar wat de Vlaamse politici doen.
Nieuw op het forum ?
Oud 20 januari 2010, 19:16   #59
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Awel, en wie betaald al die verzekeringen? De consument. Hetzelfde met de winkeldiefstallen, bij alles wat je koopt is er een bepaald percentage om de diefstal in te dekken.

Dus als er niet meer gestolen wordt moeten ze minder doorrekenen aan klanten.
Oud 20 januari 2010, 19:18   #60
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Gehandicapten die wegrennen ?
Niet iedere mindervalide heeft iets aan z'n benen of voeten. Het kan best een gehoorgestoorde zijn.

Dus niet te vlug onbezonnen lachen met een mindervalide.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be