![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Parlementsvoorzitter
|
![]()
![]() |
![]() |
#82 |
Minister-President
|
![]() Mijn ogen mogen dan wel niet goed zijn, en ik mag dan wel een bril dragen, maar zelfs ik zie dat dat geen Romein is, maar iemand uit de Gallische of Germaanse streken. Ik vermoed Ambiorox, maar het kan ook Arminius zijn. Ik ben niet zeker...
Laatst gewijzigd door Schelfie : 20 januari 2010 om 12:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door grimbergen : 20 januari 2010 om 15:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op mijn werk moeten er regelmatig gebroken wc brillen vervangen worden, omdat bepaalde allochtonen om hygienische redenen met hun voeten op de bril gaan staan.. ![]() ![]() ![]() Af en toe duikt er dus een hoofd op boven de scheidingswanden...niet te verwarren met perverse gluurders.. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Retorisch talent. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of moet ik u geloven ,,,, allemaal naar de dichtsbijzijnde wapenhandel dan , knal ze allemaal af ...... remember Hans Van Temsche ... goed bezig Noekie. Deze paranoïde psychotische mensen voelen zich dus minder achtervolgd door mensen die op hen lijken en meer achtervolgd door mensen die niet op hen lijken (taal, gedragingen, uiterlijk). Dit laatste kunnen we ook in een andere context terugvinden. Indien we eerlijk zijn moeten we toegeven dat de gemiddelde VB-kiezer meer dan andere mensen zich pas op z'n gemak gaat voelen met anderen indien er een overeenkomst is : 1) in verschijningsvorm: blank, vlaams, zelfde interesses op het vlak van culturele uitingsvormen. M.a.w.: "ze zien er anders uit en we herkennen er ons niet in." 2) in de taal: VB'ers hebben niet graag dat ze in die moskee diensten in het Arabisch houden, want wie weet wat zeggen ze daar allemaal? "Ze kunnen zelfs terroristische plannen smeden of extremistische haatpropaganda verkopen en we verstaan het niet eens..." (beetje paranoïde, niet?) 3) in de gedragingen: kledij, bepaalde godsdienstige rituelen (neem nu de vlaamse afkeer voor het rituele offerfeest waarbij schapen geslacht worden), of culturele verschillen door opvoeding. Wist u dat traditioneel opgevoede Indiërs de notie "schuldgevoel" niet echt kennen. Wist u dat een gegeven woord bij Magrebijnse volkeren veel relatiever is dan bij ons en altijd afhankelijk van de actuele situatie. Iets wat gisteren onder bepaalde omstandigheden beloofd werd gisteren, kan vandaag heel anders uitdraaien als de situatie plots veranderd is. Dit is heel gelijkend met de houding van Indianen uit het zuidwesten van Noord-Amerika, zoals o.a. Zunji. Dit is ook de reden waarom de blanke veroveraar niet goed opschoot met hen ("ze houden hun woord niet") en het daarom nodig achtte hen gewoon uit te roeien. Die grond van de hedendaagse neo-conservatieve houding is nu ook het lichtend voorbeeld voor het VB. (Men vraagt zich trouwens af waarom ze dingen godbetert op z'n Amerikaans willen doen terwijl ze hun eigenheid per se willen bewaren...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Komt u regelmatig in een moskee? Want natuurlijk zijn er moskees waat haat tegenover anderen als juist wordt gepredikt, dat ontkennen betekent of dat u daar geen weet van heeft of hypocriet ben in uw mening. Inderdaad, het is niet ongewoon voor Turken of Marokkanen om ergens "ja "op te antwoorden en vervolgens "nee" te handelen, wat denkt u; moeten we ons daaraan aanpassen? Of mogen we verwachten dat mensen hun woord houden en wanneer er ja wordt gezegd er ook naar wordt gehandeld? Voor moslims is vaak het begrip "eer" belangrijker dan geweten en eerlijkheid; moeten we ons daar ook aan aanpassen? Of mogen we van iedereen die deel uitmaakt van deze samenleving verwachten dat zij rekening houden met deze cultuur waar ja ook ja betekent en eerlijkheid belangrijker is dan eer? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Blijkbaar kom jij in Moskee's , ik niet maar waarschijnlijk heb je gelijk en daar ben ik ook tegen het is niet omdat je geen racist bent dat je gelijk alle moslims goed zou vinden. Voor iedereen is eer belangrijk , niet? En ik denk dat het heel naief is om te denken dat wij belgen allemaal eerlijk zijn ![]() Ik denk dat veel buitenlanders ook moslims goed aangepast zijn en het is niet meer dan normaal dat ze een deel van hun cultuur behouden , kijk naar de aziaten , joden , italianen enz... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |