Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2010, 17:51   #21
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-SA Bekijk bericht
En dat doen sommigen ook! Zo komen er zeer regelmatig zwangere zigeunervrouwen binnen die zich hebben laten oppakken, zodat ze kunnen bevallen op kosten van justitie als gevangene. De Staat, u en ik dus, betalen alles.
Me dank aan de liberalistische mensenrechtenzeveraars.
En dat noemt anarchisten wereldvreemd.
Sam M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 18:02   #22
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam M. Bekijk bericht
En dat noemt anarchisten wereldvreemd.
Helaas voor u en Schoofzak, maar dit is dus wel degelijk de realiteit.

Er zijn er trouwens die op kosten van de Staat abortus laten uitvoeren.
N-SA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 18:04   #23
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Omdat wij geen barbaren zijn.

Neen, je rekent uzelf tot de loft-linksen, de liberalistische kleinburger die denkt alles beter te weten en iedereen nog te moeten emanciperen.
Als criminelen straffen al tot barbarij gerekend wordt, dan ben je wel zeer ver gedegenereerd.

Laatst gewijzigd door N-SA : 23 januari 2010 om 18:08.
Oud 23 januari 2010, 18:04   #24
Alvas
Schepen

Alvas's schermafbeelding

Standaard

Eey ! Weet iemand of ge World of warcraft kunt spelen in Belgische gevangenissen? In Scandinavië is da mogelijk. Gezou voor minder int gevang willen zitten
Alvas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 18:07   #25
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nu denk ik dat ge aan het liegen en/of fantazeren zijt.

Een stelende zigeunervrouw, bovendien zwanger: geen onderzoeksrechter durft haar den bak in te draaien;
daarbij, moet ge al geen twee jaar 'verdiend' hebben, eer ze u den eersten dag binnenlaten ?
En toch, zoals reeds gezegd aan Sam M, het gebeurt vaak. Zwangere zigeunervrouwen die zich (soms in groep) voor diefstal laten arresteren, in de cel terechtkomen in voorhechtenis om dan te bevallen op kosten van de overheid. Overigens zeggen deze vrouwen het openlijk zelf tegen het penitentiair personeel, net zoals ze daar openlijk toegeven dat ze hun kinderen van jongsaf aan leren stelen.
Oud 23 januari 2010, 18:08   #26
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, je rekent uzelf tot de loft-linksen, de liberalistische kleinburger die denkt alles beter te weten en iedereen nog te moeten emanciperen.
Als criminele straffen al tot barbarij gerekend wordt, dan ben je wel zeer ver gedegenereerd.
Bij kleine delicten dient een gevangenis enerzijds om te straffen en anderzijds om de gevangene te rehabiliteren in de maatschappij. Bij grote delicten dient een gevangenis om de maatschappij te beschermen tegen gevaarlijke personen. Maar in geen geval is dat een rechtvaardiging om mensen onmenselijk te behandelen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 18:11   #27
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Bij kleine delicten dient een gevangenis enerzijds om te straffen en anderzijds om de gevangene te rehabiliteren in de maatschappij. Bij grote delicten dient een gevangenis om de maatschappij te beschermen tegen gevaarlijke personen. Maar in geen geval is dat een rechtvaardiging om mensen onmenselijk te behandelen.
Strenge straffen en soberheid is geen onmenselijke behandeling, integendeel.

Dutroux, de Gelder, RonaldJ.,... hoeven overigens helemaal niet gerehabiliteerd te worden. Uw vorige posting werd trouwens gemeld bij de moderatie.
Oud 23 januari 2010, 18:14   #28
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Strenge straffen en soberheid is geen onmenselijke behandeling, integendeel.

Dutroux, de Gelder, RonaldJ.,... hoeven overigens helemaal niet gerehabiliteerd te worden. Uw vorige posting werd trouwens gemeld bij de moderatie.
Het beledigen van groepen is volgens mij nog altijd niet strafbaar. Niet voor de wet en niet voor dit forum.

Verder noemt u nu de allerextreemste voorbeelden. Dit zijn zware delicten; ik heb u al verteld wat er met deze personen dient te gebeuren. U reageert daar niet op, dus moet ik concluderen dat u mijn post maar half gelezen hebt of gewoon niet wilt begrijpen.

Verder succes met uw kruistocht tegen de vrijheid van meningsuiting (behalve dan die van uzelf).
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 18:36   #29
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Bij zware criminelen horen zware straffen. Bij kleinere delicten moet men ook straffen en rehabiliteren. Bij het grote crapuul is de harde hand nodig en moet de maatschappij beschermt worden van dat soort.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 18:41   #30
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als criminelen straffen al tot barbarij gerekend wordt, dan ben je wel zeer ver gedegenereerd.
Ik reken mijzelf tot helemaal niks. En die criminelen worden gestraft: ze worden beroofd van hun vrijheid. Meer moet dat niet zijn.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 18:53   #31
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals reeds in de andere draad gezegd, ik heb twee naaste familieleden die actief zijn als cipier / werkzaam bij FOD justitie. Tracht voor de rest vooral verder de inhoud te negeren.
Niet na te trekken bron. Waardeloos, dus.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 18:59   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En toch, zoals reeds gezegd aan Sam M, het gebeurt vaak. Zwangere zigeunervrouwen die zich (soms in groep) voor diefstal laten arresteren, in de cel terechtkomen in voorhechtenis om dan te bevallen op kosten van de overheid. Overigens zeggen deze vrouwen het openlijk zelf tegen het penitentiair personeel, net zoals ze daar openlijk toegeven dat ze hun kinderen van jongsaf aan leren stelen.
Ik denk dat uw twee achterneven zonder dat gij het weet, dit forum meelezen, en zich een breuk lachen met je, omdat jij daar overal zo in trapt ...

ge moet ze eens proberen te betrappen, terwijl ze zich zo amuzeren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 19:37   #33
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Typisch!
1. Je bent anarchist? De wereldvreemden die gevangenissen weg willen en dus criminelen vrij laten rond lopen? Bij deze wensen wij uiteraard Ronald J., Dutroux, Kim de Gelder,... als directe buren in jullie kraakpanden. Kunnen jullie er eens mee kaarten.
Er is geen enkele studie die een verband aantoont tussen de lengte van of het aantal gevangenisstraffen en criminaliteit in een samenleving.
En iets zegt me dat enkele maanden/jaren in de gevangenis, afgesloten van de buitenwereld en opgesloten in een omgeving vol macho's waar mensen al snel op de vuist gaan, niet zo bevorderlijk is voor je omgaan met andere mensen in die buitenwereld. Persoonlijk denk ik dat dingen als confrontatie met slachtoffers en therapie net iets beter werken.
En laten we niet vergeten dat 70% van de gevangenen vastzitten omwille van economische misdaden. De oorzaken van die misdaden (verschil tussen armen en rijken) wegnemen lijkt me (zoals in elk geval) net iets effectiever.
Maar hey, ik ben een wereldvreemde anarchist.

Maar natuurlijk zijn er uitzonderingen, zoals de psychopaten die jij opnoemt, die mensen zijn ziek en moeten levenslange therapieën volgen zodat ze nooit meer mensen kunnen schaden.

Citaat:
2. Mishandeling van cipiers is zowat onmogelijk aangezien ze voor het minste al hun advocaat er kunnen bijhalen waardoor de ambtenaren sancties riskeren. Cipiers hebben steeds minder rechten ten voordele van de gevangenen.
Afgezien van de constante kleineringen die logisch zijn in de relatie tussen cipiers en gevangenen, waarbij cipiers alle macht hebben en gevangenen geen macht, komt het blijkbaar toch regelmatig voor dat cipiers gevangenen bijeenslaan of dat gevangenen sterven aan een overdosis, en dan heb ik het nog niet eens over de 'das experiment' achtige toestanden die gebeuren als die cipiers staken en de flikken het overnemen.

Citaat:
Leuk te lezen dat de anarchisten dus de kant kiezen van de criminelen en tegen de slachtoffers en het personeel. Gelet op de baldadigheden die jullie soort telkens weer ithalen eens jullie op straat komen is dit niet zo verwonderlijk.
Ik kies inderdaad kant tegen de cipiers, net zoals ik kant neem tegen flikken en soldaten, omdat ze het kapitalisme en de machtigen helpen in stand houden.
En baldadigheden, ... tsja, de pot verwijt de ketel dat ze wart ziet.

Citaat:
3. Wij als N-SA zijn tegen de politiediensten zoals nu zijn en handelen als knechtjes van het regime die bepaalde delen van de zware, georganiseerde misdaad niet vervolgt. Nergens zeggen wij dat gevangenissen of ordediensten niet nodig zouden zijn.
Dat is exact wat ik zeg, jullie hebben er alleen een probleem mee omdat ze tegen jullie zijn, maar stellen het instituut zelf niet in vraag. Dat zorgt voor vrij schizofrene situaties waarbij je de ene dag klaagt dat die stoute agenten jullie polsbandjes te hard aantrekken en de volgende dag meer middelen eisen voor cipiers en/of flikken.

Laatst gewijzigd door An Arkos : 23 januari 2010 om 20:03.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 21:18   #34
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam M. Bekijk bericht
proficiat.
Dank u.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 22:49   #35
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En die zijn dan zwanger in groep? Hoe langer hoe geloofwaardiger
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 22:57   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Er is geen enkele studie die een verband aantoont tussen de lengte van of het aantal gevangenisstraffen en criminaliteit in een samenleving.
Er is al lang en er is nog steeds een maatschappelijk draagvlak dat de ene misdadiger langer gestraft wordt dan de andere, omdat zijn miisdrijf als 'erger' ervaren wordt.

Citaat:
En iets zegt me dat enkele maanden/jaren in de gevangenis, afgesloten van de buitenwereld en opgesloten in een omgeving vol macho's waar mensen al snel op de vuist gaan, niet zo bevorderlijk is voor je omgaan met andere mensen in die buitenwereld. Persoonlijk denk ik dat dingen als confrontatie met slachtoffers en therapie net iets beter werken.
Er is nog altijd geen betaalbaar en haalbaar alternatief gevonden voor het fenomeen van de gevangenisstraf.

Citaat:
En laten we niet vergeten dat 70% van de gevangenen vastzitten omwille van economische misdaden. De oorzaken van die misdaden (verschil tussen armen en rijken) wegnemen lijkt me (zoals in elk geval) net iets effectiever.
Maar hey, ik ben een wereldvreemde anarchist.
Het 'misdrijf' dat volgens mijn aanvoelen, gepleegd is door de bankmanagers, cfr de bankkrisis, is niet op te lossen met het verschil tussen armen en rijken op te heffen.

Citaat:
Maar natuurlijk zijn er uitzonderingen, zoals de psychopaten die jij opnoemt, die mensen zijn ziek en moeten levenslange therapieën volgen zodat ze nooit meer mensen kunnen schaden.
Ken jij zo'n terapie die toch iets of wat garansies geeft ?

Citaat:
Afgezien van de constante kleineringen die logisch zijn in de relatie tussen cipiers en gevangenen, waarbij cipiers alle macht hebben en gevangenen geen macht, komt het blijkbaar toch regelmatig voor dat cipiers gevangenen bijeenslaan of dat gevangenen sterven aan een overdosis, en dan heb ik het nog niet eens over de 'das experiment' achtige toestanden die gebeuren als die cipiers staken en de flikken het overnemen.
Kan jij je een gevangenisrelasie inbeelden waar de gevangenen het voor het zeggen hebben, over sipiers die allemaal psicholoog zijn ?

Zou het niet beter zijn dat als sipiers staken, de bewaking overgenomen wordt door een spesiaal opgericht leger van vrijwlllige linkiewinkies ?

Citaat:
Ik kies inderdaad kant tegen de cipiers, net zoals ik kant neem tegen flikken en soldaten, omdat ze het kapitalisme en de machtigen helpen in stand houden.
En baldadigheden, ... tsja, de pot verwijt de ketel dat ze wart ziet.
Ook eens jouw ideaal maatschappijbeeld gerealizeerd zou zijn?
Of zouden de sipiers, flikken, kontroleurs rva .... dan ineens allemaal heilige deezekes zijn ?

Citaat:
Dat is exact wat ik zeg, jullie hebben er alleen een probleem mee omdat ze tegen jullie zijn, maar stellen het instituut zelf niet in vraag. Dat zorgt voor vrij schizofrene situaties waarbij je de ene dag klaagt dat die stoute agenten jullie polsbandjes te hard aantrekken en de volgende dag meer middelen eisen voor cipiers en/of flikken.
Dat is zowat hetzelfde als zeggen: klop maar op al wat rechts is, da's voor de goeie zaak. En vergeet vooral niet: een flamingant kan alleen maar rechts zijn. Vast gegeven. Zoals een Baskische nasionalist alleen kommunist is.

Uwen uitleg: mijn teelballen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 23 januari 2010 om 22:58.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 23:49   #37
Cut de krap
Banneling

Standaard

Ik hoorde tijdens het nieuws dat België een gevangenis in Goma financiert.
Hoe is het mogelijk? Voor de gevangenissen in eigen land hebben ze niet eens geld om deftige sloten te laten zetten. Op de koop toe huren ze dure cellen in Nederland wegens overbezetting van de gevangenissen door allochtone criminelen.
Wat een apeland toch.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2010, 00:01   #38
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Helaas voor u en Schoofzak, maar dit is dus wel degelijk de realiteit.

Er zijn er trouwens die op kosten van de Staat abortus laten uitvoeren.
U blijkt regelmatig te denken dat mensen die u mening niet volgen zoizo liberalen of anarchisten zijn. Ik ben dat dus niet en toch blijkt mijn mening totaal te verschillen, op dit punt dan toch tegenover jouw mening.
Sam M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2010, 00:38   #39
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Ik kies de kant van de cipiers. ik sta natuurlijk niet achter mishandelingen, maar soms kan dat eens gebeuren. In feite moet je de verantwoordelijkheid bij de gevangenen leggen. Als ze in de cel zitten weten ze wat er kan gebeuren.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2010, 00:57   #40
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Men moet ook eens het standpunt van de gedetineerde proberen te begrijpen in sommige kwesties.
Het is stressen namelijk.
En uit hun perspectief gezien is anarchie een normale bezigheid.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be