Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2010, 16:21   #1
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard Eigen miserie "eerst".

Elke keer dat ik ga wandelen in bepaalde steden, komt er een Belg naar mij met de vraag, “hebt u aub een beetje kleingeld voor mij, voor te eten?”

De helft zijn jongen mensen die niet lijkten op dronkaards, het was dan toch voor eten.

Het volk heeft voor “Haïti” opnieuw gegeven de pers is opnieuw massaal opgekomen.

Maar iedereen weet dat het veel meer had kunnen zijn of worden, onder welke voorwaarde is daarbij de vraag?

Is het de verdomde plicht niet van de media wanneer zij giften gaat verzamelen er vervolgens ook voor te zorgen van deze te volgen?

Meer dan transparentie of niet?

Ik bedoel de “Tsunami giften” waar zijn zij gebleven?

Wanneer krijgen wij daar een correcte en complete boekhouding van?

Indien wij dat vandaag zouden hebben zouden wij, opgelucht van het bereikte doel, misschien meer doen of iets doen?

Nu weten wij het niet.

Komt er in Haïti een nieuw “presidentieel paleis” ?

En wat gaat er met onze eigen sukkelaars gebeuren, dat is de vraag die elkeen die voor het buitenland stort zich mag stellen.

De rommelkredieten kwamen van Amerika en de wederopbouw zal grotendeels ook in Amerikaanse handen komen.

Wanneer krijgen wij de waarheid over de rommelkredieten?

Hebben wij dan geen geld nodig voor Europa laat staan België, is ook een goede vraag?

Bij de post moet je voor een storting voor Haiti 85 cent betalen aan kosten, zij hebben geen instructie gekregen zegt men daar...
De post geniet dus mee... maar wel van de miserie!
Wat een beleid!
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2010, 16:24   #2
abou Anis
Minister-President

Standaard

Gek hoe telkens krampachtig naar argumenten gezocht wordt om niet (te veel) te moeten geven...
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2010, 16:52   #3
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Gek hoe telkens krampachtig naar argumenten gezocht wordt om niet (te veel) te moeten geven...
Vind je?? Ik heb anders zeer sterk de indruk dat er WEL veel wordt gegeven.

Anderzijds vind ik ook dat in heel die financiële warboel wel eens wat duidelijkheid mag geschapen worden en dat de gevers, grote en kleine, het recht hebben om te weten waar hun geld aan werd besteed .

En dat is waar voor velen het schoentje knelt.

Waarom kan , ik zeg maar iets, over een maand of drie niet een eerste verslag over binnenkomende en uitgaande gelden met duidelijke vermelding van de aard van de transactie en wat en aan wie werd gekocht en tegen welke prijs gepubliceerd worden.?

Dat zou nog meer mensen stimuleren om , als de afrekening duidelijk is, nog meer te geven.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2010, 17:20   #4
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En mogen we ook verlangen dat na het ontvangen van de vele giften uit zovele landen, nadat de boel ginder min of meer weer zal opgebouwd zijn, ze in Haïti eindelijk ook eens een poging zullen doen om een staat die naam waardig te worden???
Daar zijn ze al tweehonderd jaar aan het sukkelen, staan nog nergens, het land loopt vol met nietsnutten en bendes, eeuwige profiteurs enerzijds en eeuwige sukkelaars anderzijds enz enz
Wanneer men de giften daar in ontvangst kan nemen uit de ganse wereld, kunnen ze achteraf ook wat buitenlandse hulp aanvaarden om hun maatschappij eindelijk op iets te doen trekken, of is dat dan "onaanvaardbare inmenging in binnenlandse aangelegenheden", een beetje zoals Congo en zijn "leiders" ook zo goed kunnen!
Altijd maar hulp en geld nodig maar verder geen stap vooruit zetten!
Iemand had ergens, lezersrubriek of zo, geopperd dat hij hoopte dat een flink deel van het geld niet zou dienen voor villa's en nieuwe 4x4's voor bepaalde lieden aldaar...
En dan hebben we het nog niet over de vraag of en wanneer alle ingezamelde bedragen daar ooit terecht zullen komen? Naar het schijnt zitten er ook nog ettelijke miljoenen "te wachten" op bepaalde rekeningen die bedoeld waren voor de tsunami-hulp...
De grote show's van de media met hun halve leugens en halve waarheden, daar heb zo wat mijn bekomst van. Akkoord dat het die mensen hun schuld niet is, de ramp die nu gebeurde. En dat het maar de rotte plicht is van de rest van de wereld om ze nu eventjes uit de penarie te helpen.
Nu, eventjes tot dit allemaal opgekuist is. En niet voor de komende decennia zonder dat er daar een jota verandert...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2010, 17:23   #5
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daartegenover staan er natuurlijk ook veel, hier en elders, die krampachtig proberen steeds maar te krijgen! En zonder dat ze een ramp zoals deze hebben meegemaakt! Ook daar hebben we nogal een resem argumenten klaar om dat goed te praten, als normaal te laten doorgaan en te laten duren...

Laatst gewijzigd door andev : 22 januari 2010 om 17:28.
Oud 22 januari 2010, 20:59   #6
Busse87
Burgemeester

Standaard

Meer dan 5 miljoen in Belgie alleen . Nog effe en het steungeld is groter dan hun BNP .
Busse87 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2010, 23:06   #7
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Elke keer dat ik ga wandelen in bepaalde steden, komt er een Belg naar mij met de vraag, “hebt u aub een beetje kleingeld voor mij, voor te eten?”

De helft zijn jongen mensen die niet lijkten op dronkaards, het was dan toch voor eten.

Het volk heeft voor “Haïti” opnieuw gegeven de pers is opnieuw massaal opgekomen.

Maar iedereen weet dat het veel meer had kunnen zijn of worden, onder welke voorwaarde is daarbij de vraag?

Is het de verdomde plicht niet van de media wanneer zij giften gaat verzamelen er vervolgens ook voor te zorgen van deze te volgen?

Meer dan transparentie of niet?

Ik bedoel de “Tsunami giften” waar zijn zij gebleven?

Wanneer krijgen wij daar een correcte en complete boekhouding van?

Indien wij dat vandaag zouden hebben zouden wij, opgelucht van het bereikte doel, misschien meer doen of iets doen?

Nu weten wij het niet.

Komt er in Haïti een nieuw “presidentieel paleis” ?

En wat gaat er met onze eigen sukkelaars gebeuren, dat is de vraag die elkeen die voor het buitenland stort zich mag stellen.

De rommelkredieten kwamen van Amerika en de wederopbouw zal grotendeels ook in Amerikaanse handen komen.

Wanneer krijgen wij de waarheid over de rommelkredieten?

Hebben wij dan geen geld nodig voor Europa laat staan België, is ook een goede vraag?

Bij de post moet je voor een storting voor Haiti 85 cent betalen aan kosten, zij hebben geen instructie gekregen zegt men daar...
De post geniet dus mee... maar wel van de miserie!
Wat een beleid!
De waarheid over de rommelkredieten zullen we waarschijnlijk nooit kennen

Boekhouding ? Ik heb dat al 3 X geprobeerd bij vroegere rampen. Ik werd telkens met een kluitje in het riet gestuurd.

De post: dat is, samen met de NMBS de meest fantastische "openbare DIENST" van dit apeland.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2010, 23:14   #8
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En mogen we ook verlangen dat na het ontvangen van de vele giften uit zovele landen, nadat de boel ginder min of meer weer zal opgebouwd zijn, ze in Haïti eindelijk ook eens een poging zullen doen om een staat die naam waardig te worden???
Daar zijn ze al tweehonderd jaar aan het sukkelen, staan nog nergens, het land loopt vol met nietsnutten en bendes, eeuwige profiteurs enerzijds
en eeuwige sukkelaars anderzijds enz enz
Wanneer men de giften daar in ontvangst kan nemen uit de ganse wereld, kunnen ze achteraf ook wat buitenlandse hulp aanvaarden om hun maatschappij eindelijk op iets te doen trekken, of is dat dan "onaanvaardbare inmenging in binnenlandse aangelegenheden", een beetje zoals Congo en zijn "leiders" ook zo goed kunnen!
Altijd maar hulp en geld nodig maar verder geen stap vooruit zetten!
Iemand had ergens, lezersrubriek of zo, geopperd dat hij hoopte dat een flink deel van het geld niet zou dienen voor villa's en nieuwe 4x4's voor bepaalde lieden aldaar...
En dan hebben we het nog niet over de vraag of en wanneer alle ingezamelde bedragen daar ooit terecht zullen komen? Naar het schijnt zitten er ook nog ettelijke miljoenen "te wachten" op bepaalde rekeningen die bedoeld waren voor de tsunami-hulp...
De grote show's van de media met hun halve leugens en halve waarheden, daar heb zo wat mijn bekomst van. Akkoord dat het die mensen hun schuld niet is, de ramp die nu gebeurde. En dat het maar de rotte plicht is van de rest van de wereld om ze nu eventjes uit de penarie te helpen.
Nu, eventjes tot dit allemaal opgekuist is. En niet voor de komende decennia zonder dat er daar een jota verandert...
Informeer je ook eens waarom Haïti al een chaos was voor de aardbeving...

http://www.counterpunch.org/quigley0..._b_424126.html

http://www.hartford-hwp.com/archives/43a/210.html
http://www1.american.edu/TED/haitirice.htm
http://www.duke.edu/~jds31/Papers/haiti-short.html
Het gemiddelde inkomen is er 2 $/dag.
Google eens naar wat informatie.

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 januari 2010 om 23:20.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2010, 23:32   #9
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is nochtans simpel: je hebt er zin in of niet.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2010, 23:35   #10
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard !!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Het is nochtans simpel: je hebt er zin in of niet.
héél juist: iederèèn is vrie , zeggen ze in Oostende !

Oud 22 januari 2010, 23:36   #11
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Van het Tsunamigeld, in NL alleen al 80 miljoen, is vrijwel niets bij de directe slachtoffers terecht gekomen.
Wij hadden onder de vissersbevolking navraag laten doen of er iets van hulp had plaatsgevonden. Nee dus.Alleen gebieden die onder politiek vuur stonden kregen iets van Oxfam en Cordaid. Voor de rest noppes. Het is bij de algemene middelen terecht gekomen. Zo ook met de Haïti aktie. Niemand die het controleert, niemand die het wil en kan controleren. De big boys binnen deze NGO's halen 400.000 europer jaar binnen en blijven bovenop het geld zitten uit angst dat er straks niets meer is omhun salaris van te betalen. Waar kennen we dat van?
Oud 22 januari 2010, 23:40   #12
abou Anis
Minister-President

Standaard

Gek dat iedereen doet alsof Oxfam een groot geheim maakt van hoe ze de Tsunami-hulp besteed hebben. Voor al die mensen: http://www.oxfamsol.be/nl/Tsunami-ra...-grootste.html
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2010, 23:53   #13
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Oxfam

Citaat:
Gek dat iedereen doet alsof Oxfam een groot geheim maakt van hoe ze de Tsunami-hulp besteed hebben. Voor al die mensen: http://www.oxfamsol.be/nl/Tsunami-ra...-grootste.html
Oud 22 januari 2010, 23:56   #14
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard oxfam

Citaat:
Alle respekt voor Oxfam. Ik koop daar dikwijls produkten.
Op de site die je vermeldt staat een vaag verslag over 2005...
En Mary Robinson...da's ook nog niet alles hé !

Laatst gewijzigd door Boduo : 22 januari 2010 om 23:57.
Oud 23 januari 2010, 17:12   #15
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat er in haïti is gebeurt is een ramp maar laten we ook eens kijken naar miserie dichter bij huis. Ik denk aan de vele slachtoffers van de crisis en de vele werknemers van opel en toeleveranciers.

onze welvaart verdwijnt langzaam maar zeker maar toch word er nog verwacht om geld te geven voor hulp duizenden km verder.
Geld waarvan maar een klein percentage echt word gebruikt voor hulp, de rest blijft plakken
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 18:30   #16
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Eigen miserie eerst , waar gaat het naartoe ipv een oplossing te bieden aan de armoede in eigen land de vlaamsbelangsoep zal hierbij niet helpen.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 18:33   #17
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Eigen miserie eerst , waar gaat het naartoe ipv een oplossing te bieden aan de armoede in eigen land de vlaamsbelangsoep zal hierbij niet helpen.
terwijl de oplossing voor het rapen ligt : alles gratis maken
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 18:34   #18
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Informeer je ook eens waarom Haïti al een chaos was voor de aardbeving...

http://www.counterpunch.org/quigley0..._b_424126.html

http://www.hartford-hwp.com/archives/43a/210.html
http://www1.american.edu/TED/haitirice.htm
http://www.duke.edu/~jds31/Papers/haiti-short.html
Het gemiddelde inkomen is er 2 $/dag.
Google eens naar wat informatie.
Dacht je dat ik niet van het bestaan afwist van de Duvaliers, de "tonton macoutes" en hun dictatoriaal schrikbewind enz enz enz Maar na zovele jaren zijn ze er nog altijd niet in geslaagd om daar, al is het zeer langzamerhand, verandering in te brengen??? Niet kunnen, willen, mogen en doe maar op, maar met dergelijke redeneringen zat de ganse wereld nog in zo'n scenario! We hebben een prachtvoorbeeld met de Congo en wat ze er daar in 50 jaar indépendance al hebben van gemaakt! Dus moeten we maar voorspellen dat ze over honderd jaar nog zo bezig zijn, en moeten we maar blijven ocharme zeggen, en de redenen kunnen we ook al op voorhand erbij zetten?
Wat ook vanaf het begin opviel was dat ze daar eigenlijk geen regering hadden, en de president op het vliegveld klaar stond er van onder te muizen!
Niets, maar niets hadden ze voorzien om zichzelf in een noodgeval te verhelpen! Benden gangsters en dieven zag je er des te meer, te midden van al die miserie. Voedsel uitdelen onder militaire bewaking, of het was direct gestolen en verkocht, en de medeburgers, laat ze maar verrekken! Daar moet het buitenland maar voor zorgen...

Laatst gewijzigd door andev : 23 januari 2010 om 18:39.
Oud 23 januari 2010, 19:39   #19
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Zeggen dat het egoïstisch is door niets te geven voor de slachtoffers van die ramp (ik zeg niet "aan" want ook ik sta wantrouwig jegens het totaalbedrag dat uiteindelijk over die sukkelaars zal nederdruppelen) en liever aan mensen die het moeilijk hebben in eigen land is een drogreden. Als het sneeuwt keer ik ook eerst voor eigen deur vooraleer het bij de buren te doen die hulp behoeven. Als het bij mij al niet lukt, wat goed zal het dan mijn buren baten ?
Liever geef ik aan de hulpbehoevenden in dit land: de bejaarden die met minimumpensioentjes moeten overleven, de sukkelaars die niet aan werk geraken of net massaal ontslagen werden en zich nu moeten rechthouden in een overaanbod van arbeidslustigen, de échte asielzoeker die voor zijn leven vluchtend met slechts de kleren aan zijn lijf hier toekomt en verder niets bezit...
Ik heb vorig jaar aan ontwikkelingshulp gedaan door (ginds schaarse) goederen te schenken aan vrienden van vrienden in Noord-Afrika die het goed kunnen gebruiken. En u ?
Oud 23 januari 2010, 20:27   #20
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth Bekijk bericht
Zeggen dat het egoïstisch is door niets te geven voor de slachtoffers van die ramp (ik zeg niet "aan" want ook ik sta wantrouwig jegens het totaalbedrag dat uiteindelijk over die sukkelaars zal nederdruppelen) en liever aan mensen die het moeilijk hebben in eigen land is een drogreden. Als het sneeuwt keer ik ook eerst voor eigen deur vooraleer het bij de buren te doen die hulp behoeven. Als het bij mij al niet lukt, wat goed zal het dan mijn buren baten ?
Liever geef ik aan de hulpbehoevenden in dit land: de bejaarden die met minimumpensioentjes moeten overleven, de sukkelaars die niet aan werk geraken of net massaal ontslagen werden en zich nu moeten rechthouden in een overaanbod van arbeidslustigen, de échte asielzoeker die voor zijn leven vluchtend met slechts de kleren aan zijn lijf hier toekomt en verder niets bezit...
Ik heb vorig jaar aan ontwikkelingshulp gedaan door (ginds schaarse) goederen te schenken aan vrienden van vrienden in Noord-Afrika die het goed kunnen gebruiken. En u ?
Hear hear B,

Ik zou nog verder durven gaan: De Geyselsen van 11.11.11 en de extreem linkse oxfammers zijn gedeeltelijk schuld aan de 16% armen in ons land. Nu gaan ze nog een pak geld en media-apologie krijgen om nog meer schade te berokkenen door hun gesubsidieerde extreemlinkse propaganda ergo verpauperingsideologie.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be