![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|
#4541 | ||||||||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell Laatst gewijzigd door Babeth : 24 januari 2010 om 16:41. |
||||||||
|
|
|
|
|
#4542 | |||||||||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Maar er zit meer achter. Jouw post bulkt van de uitdrukkingen en zinswendingen die als enige functie hebben jezelf op een voestuk te plaatsen en elkeen die het met jou oneens is in een slecht daglicht te plaatsen. Zullen we je post nog eens doornemen? Zo, als wetenschapper. Nu boeiend te vernemen -zij het redelijk laat - dat je communicatiewetenschappen gestudeerd hebt. Maw je bent een leek in klimaatwetenschappen. Werpt wel een ader licht op "als wetenschapper", niet? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
; Citaat:
Citaat:
Citaat:
maw, we zien hier dezelfde tactieken als de creationisten en de Holocaustontkenners gebruiken. maar als communicatiewetenschapper had je dat ongetwijfeld zelf al door. Het is geen toeval dat je al dat soort trucken gebruikt. Wetenschappelijk heb je immers geen been om op te staan.
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 24 januari 2010 om 16:45. |
|||||||||||
|
|
|
|
|
#4543 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4544 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4545 | |||||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jedd heeft het perfect beschreven: Citaat:
|
|
|
|
#4546 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kortom, beide kampen- Human Induced Climate Changers en hun Antagonisten, zijn zichzelf aan't belangrijk maken, en daarmee , welke kant het ook opgaat, gaan onze leiders onze zakken leeghalen.
|
|
|
#4547 |
|
Banneling
|
Een simplistische posting die getuigt van eeen totaal gebrek aan kennis over klimaatwetenschap.
|
|
|
|
|
|
#4548 |
|
Banneling
|
Hiermee worden uw(egoïstische beweegredenen en uw vooroordelen nog eens blootgesteld.
|
|
|
|
|
|
#4549 |
|
Gouverneur
|
Dat is een belachelijke redenering en je weet het. Omdat je geen argumenten hebt speel je op de speler in plaats van op de bal.
Ik ben wetenschapster, geen klimaatwetenschapper, maar wel iemand die opgeleid is om te denken volgens wetenschappelijke principes. Dat is trouwens 1 van de eerste dingen die ik op de universiteit heb geleerd. Wat ik ook heb geleerd is dat er een heel gemene val is waarin wetenschappers kunnen trappen, nl. van hun theorie hun stokpaardje maken en deze mordicus verdedigen - zelfs als er feiten opduiken die hun theorie tegenspreken of ongeldig maken. Ik spreek van "ware wetenschappers" als zij die bereid zijn om hun theorie te herzien of op z'n minst te herbekijken wanneer ze geconfronteerd worden met tegenspraak. Een tijd geleden heb ik een artikel gelezen in een wetenschappelijk populariseringstijdschrift (was het nu Quest of Eos, herinner het me niet meer ?) waarin de schrijver, een wetenschapper, aanhaalde hoe ontroerd hij raakte door iets wat zijn oude professor indertijd was overkomen: er was een gastlectuur, de gastspreker haalde dé theorie -het levenswerk- van de zeer gerespecteerde prof onderuit en bewees het met zijn onderzoeksdata. Na de lectuur stormde de prof op de gastspreker toe en brulde: "Ik heb heel mijn leven lang daar onderzoek naar gedaan en vond dat mijn theorie klopte !" Iedereen hield z'n hart vast, maar de prof vervolgde: "Dank ! Dank mijn beste omdat ge me op mijn fout hebt gewezen !" Dat is voor mij de ware wetenschapper. Er is nog een andere val voor de argeloze wetenschapper, nl de fondsen voor wetenschappelijk onderzoek en de neiging om de broodheer te behagen. We zien nu interessante dingen opduiken over het IPCC en haar voorzitter. Enkele journalisten zijn nu bezig de geldstromen te onderzoeken. En dan is er nog de zeer lucratieve handel in emissierechten waar de grote voorvechter van de AGW, Al Gore, meer dan stevig zijn brood mee aan het verdienen is. De bestaansreden van het IPCC is dat ze overheden en andere instellingen informeren omtrent de klimaatverandering en de gevolgen ervan. Als er geen gevolgen zijn die door politiek optreden aangepakt kunnen worden is er natuurlijk ook niemand meer om dat Panel van fondsen te voorzien hm ? Jij wilt mij er van beschuldigen om mijzelf op een voetstuk te zetten ? Als jij alles wat men schrijft gaat herleiden tot propaganda en semantiek dan kan niemand nog argumenteren. In een discussie kunnen bepaalde manieren van retorica gebruikt worden om argumenten aan te brengen, ergens de aandacht op te vestigen, nadruk op iets te leggen... Waar mensen praten wordt beeldspraak gebruikt. En wat is gemakkelijker dan jezelf als onderwerp te nemen, uit eigen ervaring te spreken ? Dat is gewoon een argumentatietechniek.
|
|
|
#4550 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar zou U uw vinyl niet eens vervangen door een moderne gegevensdrager, uw plaat blijft hangen.
|
|
|
|
#4551 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Veel wol, weinig schaap |
|
|
|
|
|
|
#4552 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#4553 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#4554 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#4555 |
|
Banneling
|
De dreiging van de klimaatverandering is ernstig, het is dringend en het groeit.
Geen enkele natie, groot of klein, rijk of arm, kan aan de impact van de klimaatverandering ontsnappen. Een stijgende zeespiegel bedreigt elke kustlijn. Meer krachtige stormen en overstromingen bedreigen elk continent. Economieën mogen groeien, maar zonder gevaar voor onze planeet. De toekomst is niet langer een keuze tussen een groeiende economie en een schonere planeet, hun voortbestaan is afhankelijk van beide. Het onbeperkte afval van niet-hernieuwbare natuurlijke hulpbronnen, met name olie en gas, geaccumuleerd over honderden miljoenen jaren, deze worden uitgeput binnen amper twee eeuwen in het huidige tempo van verbruik, deze zijn de fundamentele oorzaken van de klimaatverandering. Belangrijk is het vinden van oplossingen die leiden tot het voortbestaan van onze soort. Fidel Castro Ruz Foto's. http://www.cubadebate.cu/noticias/20...daniel-ortega/ |
|
|
|
|
|
#4556 |
|
Europees Commissaris
|
Is jouw kennis van het klimaat groter dan de mijne? Leg dan eens uit wat de vroegere opwarmingen en afkoelingen veroorzaakt heeft.
|
|
|
#4557 |
|
Europees Commissaris
|
Beter een buikgevoel dan pseudo-wetenschappelijke nonsens.
|
|
|
#4558 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#4559 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En die van het complot van de overheden om wetenschappers om te kopen waarnaar ze daarna niet echt luisteren is een hele goeie. En dat het IPCC valse rapporten schrijft om zichzelf een job te geven,is om te gieren. Niet toevallig heeft een LDD-er niets tegen beïnvloeding door belangengroepen maar wel iets tegen overheidsgeld. En Gore heeft niets met emissierechten te maken.De idee van de emissierechten komt ook weer eens uit het bedrijfsleven en niet van groenen of wetenschappers die daar eerder tegen zijn. |
|
|
|
|
|
|
#4560 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Een van de tactieken van sceptici is het zo voor te stellen dat alle klimaatveranderingen dezelde oorzaak moeten hebben wat niet het geval is. Het gaat om de huidige en daarvan is de oorzaak hoofdzakelijk menselijk en gij negeert dat bewust omdat gij dat niet wilt aanvaarden. |
|
|
|
|