![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#222 |
|
Burger
|
leonartje; wordt de nar van de belgische kerk...
we gaan nog lachen met hem... onderbroeken lol in ieder geval; hij zal onze marjonet worden; a puppet without string greetings the peace.police |
|
|
|
|
|
#223 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik vind het eerder aanmatigend.
Ik kan die man echt niet meer serieus nemen, en vele christenen ook niet. Ik heb er deze middag nog een gesprek over gehad. Ze gaan hem gewoon negeren.
|
|
|
#224 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#225 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik begrijp nog steeds waarom veel 'gelovigen' perse bij een club willen horen waarvan ze de regels niet willen volgen. |
|
|
|
|
|
|
#226 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#227 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#228 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mwa, misschien wel omdat ze van kleinsafaan "bij die club" zijn gedwongen door hun ouders,en die er niet durven uit te stappen omwille van diezelfde ouders....
|
|
|
|
|
|
#229 | |
|
Minister
|
Citaat:
Het huwelijk kan werken, indien het plaatsvindt tussen mensen die elkaar 'echt' graag zien, en dit niet enkel op basis van 'het goede gevoel' dat men daarbij heeft. Hoe vaak komt het niet voor dat partners elkaar pas na meerdere jaren écht leren kennen, en hoe dikwijls draait dit niet uit op een fiasco (gaande van minimaal tot zeer ernstig)? Naar mijn mening heeft de meerderheid van de bevolking veel te sterk de neiging om zich zo snel mogelijk te binden en te beginnen aan de clichés van de beschaafde wereld: huisje, tuintje, kindjes,... Ik vind het dan ook een nogal absurde beslissing van vele jonge koppels die in de fleur van hun leven zijn om zich gedurende de komende veertig jaar op te sluiten in een huis en gedurende die tijd in een soort van onoverdachte dwangmatige routine leven, tot de dood er op volgt. Mensen zijn zo verdomd goed in het zichzelf ontzeggen van kansen op geluk, ten voordele van 'zekerheid' (wat in principe een leugen is, gezien de taboes rond uit elkaar gaan er niet meer zijn, er meer en meer mensen inzien wat men niet allemaal heeft moeten missen en opofferen. Vaak is het echter al te laat.
|
|
|
|
#230 | |
|
|
Citaat:
Het probleem is het omgekeerde. De christenen zitten in een groep waarin ze zich goed voelen. Maar wanneer de leiding plots een onrealistische koers gaan varen hebben ze twee mogelijkheden. 1) Uit de kerk stappen 2) Gewoon verder doen zoals ze bezig zijn en bepaalde regels naast zich neerleggen. Ik zie heel veel christenen in mijn omgeving optie 2 nemen. Velen bekijken de paus en de aartsbisschop stilaan als een karikatuur.
|
|
|
|
#231 |
|
Minister
|
Men kan op zijn minst stoppen met voortdurend hem te verbinden met zijn uitspraken over homo's. Alsof dat het enige is wat de man kenmerkt. Imam Taouil gelooft niet eens in evolutie en is nog een PAK conservatiever dan Léonard. Maar ondervraagt men hem elke keer dat hij op TV komt over zijn standpunten? De SP.A had hem zelfs gevraagd om op een lijst te staan. [Nu ja, sinds die hoofddoekenaffaire heeft links wel ingezien dat hij toch te conservatief is en zullen ze zeker niet meer vragen aan hem om op een lijst te staan.]
Ik heb de indruk dat men terug de kerk zwart wil maken. Of toch op zijn minst weeral met twee maten en gewichten werkt. Laatst gewijzigd door respublica : 24 januari 2010 om 22:49. |
|
|
|
|
|
#232 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Wat is er "zwart maken" aan door te protesteren, wanneer een hoge pief vd rkk volledige bevolkingsgroepen op hun ziel trapt, en door het slijk haalt ??
|
|
|
|
#233 |
|
Minister-President
|
Ik denk dat sommige groepen graag zo'n opmerkingen horen zodat ze kunnen roepen en tieren. Als iemand zou zeggen dat hetero's achterlijk zijn of abnormaal, dat zou mij nooit raken. Enkel enkelingen hebben te lange tenen en raken daardoor geschokeerd.
|
|
|
|
|
|
#234 | ||
|
Minister
|
Citaat:
Citaat:
Terwijl men over conservatieve imam's nooit iets zegt. Taouil heeft men inderdaad laten vallen, maar tot voor kort was hij 'progressief' en mocht hij zelfs op de SP.A lijst. Terwijl de man al meermaals gezegd heeft dat de evolutietheorie niet echt is. Denk je dat hij het voor homo's had? Maar toen was dat geen probleem voor de vrijzinningen van de SP.A, want het ging om een moslim. |
||
|
|
|
|
|
#235 |
|
Minister-President
|
Soms lijkt het erop of men het enkel op de Katholieke Kerk heeft gemunt.
|
|
|
|
|
|
#236 |
|
|
Inderdaad, die mensen gedragen zich opvallend abnormaal.
|
|
|
#237 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Oei, het was maar een indruk ??
Citaat:
En terecht, zo kan iedereen ondervinden hoe sectair de rkk eigelijk is Citaat:
Citaat:
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 25 januari 2010 om 00:59. |
|||
|
|
|
|
|
#238 | |
|
|
Citaat:
Het wordt tijd dat de kerk de 20e eeuw binnen treedt.
|
|
|
|
#239 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|