![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We geloven al lang niet meer in peilingen.
Of toch, eigenlijk wel: vermits verkiezingen steeds het omgekeerde rezultaat gegeven hebben dan de peilingen ervoor, moeten we gewoon de peilingen omkeren. Afijn, vandaag is er alweer een nieuwe. Het is dus niet de moeite om ze te bespreken. We geven nu al de samenvatting van de posts: - de believers zeggen: ziede't'wel !! - de non-believers zeggen: er is maar één echte peiling ... Heeft iemand daar nog iets (nieuws) aan toe te voegen ? Voorbeeld: how jongens, how .... in Vlaanderen is de NVA de tweede grootste partij geworden. Da kanie, da mag-nie, da zalnie, .... ??? link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100126_010 titel: CD&V blijft comfortabel aan de leiding in peiling beetje zinnetjes: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het VB roept de NVA al jaaaaren op tot een Vlaams front: zij vergissen zich deerlijk. De NVA en de CD&V vormen een tjeefs front. Da's veel logischer en postjesgewijs ook veel lucratiever.
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Een peiling is ALTIJD fout!
Dat weet iedereen, maar ze geeft wel een trend aan. En ja mij verbaast het me niet dat er een sterke CD&V is. Alles draait hier rond één persoon. Herman Van Rompuy. Let maar eens op, men zal hel uit spelen als de grote sterke man..de PRESIDENT VAN EUROPA. Waar alle nederige Belgen naar op zullen kijken. Want Europa, is de toekomst. En vele zullen het 'geloven' in dat kleine kieshokje... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() foutenmarge: meer dan 4%, maw compleet waardeloos.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() 1403 personen werden ondervraagd... weet iemand waar die 1403 vandaan komen? Hoeveel uit Vlaanderen? Hoeveel uit het zuiden?
Peilingen zijn altijd fout, akkoord, maar ze kunnen wel een trend beinvloeden.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De gemiddelde Vlaming (m/v) is weinig geïnteresseerd in de politiek, en volgt de politiek ook maar van ver.
In dat licht: waarom zou een brave man/vrouw die gepeild wordt naar zijn kiesintensies, antwoorden dat hij/zij voor de tjeven is? En waarom hij vorige keer niet van dat gedacht was, maar nu wel. Persoonlijk geloof ik niet zoveel in het gegeven dat Van Rampui prezident van Europa geworden is. Die funksie is niet te vergelijken met prezident van de VS of van Frankrijk. Aangezien Van Rampui met zijn non-bevoegdheden amper in het nieuws kan komen, zie ik weinig elektoraal veranderingsvermogen in die mummie. Destijds heb ik de herhaalde simpele boodschap van Leterme bestempeld als "subliem om vele stemmen te winnen". Die boodschap was: de staat zal zorgen dat de spaarboekjes van de mensen gewaarborgd wordt. Maar, dat is al te lang geleden. Niemand herinnert zich dat nog. Ja, wat is het dan ? Ik weet het niet.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() De vlaming is zich steeds verder en verder aan het verwijderen van de politiek, dat is een feit schoof.
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() het is de politiek die samen met de bedrijfstop zich verder en verder afzet van de rest van de samenleving. De vlaming kan daar weinig aan doen, tenzij we het economisch systeem wijzigen alsook verandering brengen in de manier van volksvertegenwoordiging.
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik geloof de peiling van le soir voor geen reet.
die van la libre is raar genoeg juister (zie vorige verkiezingen ook al). |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moest ik indertijd bij Jaak Billiet afkomen met dergelijke peiling sloeg ie mijn kop in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementslid
|
![]() Vier partijen rond de 15 percent, dan heb je natuurlijk geen zicht op wat er in echte verkiezingen zou gebeuren.
CD&V in eerste plaats, en Groen met LDD aan de staart, dat zijn zekerheden, maar daar heb je uiteraard geen opiniepeilingen voor nodig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Burger
|
![]() Ik kan zelf met gemak een betere opiniepeiling in mekaar schoppen.Er staan zelfs helemaal geen technische specificaties bij de poll, dus we kennen de methode niet (en in hoeverre ze at random is afgenomen, etc.). Leren wij in Europa dan niets van Gallup en consorten in de V.S.? In 1936 stonden ze al voor op ons: klik. Leve het amateuristische België, waar polling alleen dient tot het beïnvloeden van de kiezers d.m.v. bandwagoning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zou dit ook niet met ons welvaartspeil te maken hebben? Laatst gewijzigd door speurneus : 27 januari 2010 om 10:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Zwitserland, wat algemeen aanzien wordt als één van de meest welvarende landen ter wereld, heeft men nochtans rechtstreekse democratie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zou daar onderzoek over bestaan? Want dat zou ik toch wel eens willen weten.
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: