Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2010, 13:24   #41
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Sollicitatie als 7de?
nog neet estets gèèr houws.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 13:32   #42
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

Master in zelfmoordterrorisme... we vragen ons best niet af, hoe het eindexamen in zijn werk gaat.
Als ik Bin-Laden tegenkom in Pakistan zal ik het u weten te zeggen. Het is voor mij ook allemaal wat nieuw.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 13:33   #43
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
nog neet estets gèèr houws.
Spietig!
Oud 26 januari 2010, 13:54   #44
Vlaamse Patriot
Lokaal Raadslid

Vlaamse Patriot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze heeft eerder een wat 'huppel-tussen-de-bloemetjes' allure, maar dom denk ik dat ze allerminst is. Bijvoorbeeld toen ze mee wilde bidden met de moslims dacht ik eerst van 'onee zeg', maar uiteindelijk heeft ze ons nog maar eens mooi uit de doeken gedaan dat je als 'onrein' iemand niet zomaar mee kan bidden om vervolgens te tonen hoe je je 'rein' maakt.
"Iets uit de doeken doen" vind ik in verband met de islam wel hele goeie beeldspraak

Dit is ONS land.
Vlaamse Patriot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 14:29   #45
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
kenmerkend voor de vlomse media ... huisvrouwen en tante mies kunnen er gewoon hun ding kunnen doen...
Wat vond je precies slecht aan de documentaire? De gemiddelde huisvrouw schrijft overigens geen boeken en reist de wereld niet rond om er verschillende volkeren en culturen te leren kennen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix
Ze heeft eerder een wat 'huppel-tussen-de-bloemetjes' allure, maar dom denk ik dat ze allerminst is. Bijvoorbeeld toen ze mee wilde bidden met de moslims dacht ik eerst van 'onee zeg', maar uiteindelijk heeft ze ons nog maar eens mooi uit de doeken gedaan dat je als 'onrein' iemand niet zomaar mee kan bidden om vervolgens te tonen hoe je je 'rein' maakt.
Wat mij vooral opviel in deze scene was dat Lesley (of Saffya) eigenlijk de enige was die maar vanalles zocht opdat Struyf niet zou mogen meebidden. De andere drie familieleden zeiden onmiddellijk dat het goed was. Dan zei die Lesley, "je mag niet bidden zonder hoofddoek", waarop Annemie antwoordde dat ze dat wel wilde doen. Dan was het probleem dat ze niet rein was. Annemie opnieuw, "dan zal ik me ook wel ritueel wassen". "Oh nee, je draag nagellak, dan kan je de wassing niet doen". Enzovoort, enzovoort. Het was mij vrij duidelijk dat die Lesley een ziekelijke drang had bij een exclusieve club te horen, waarin buitenstaanders toch niet echt welkom zijn. Grappig werd het toen het argument was dat "haar gebed wel niet gaan aankomen", als betrof het een slecht gefrankeerde postkaart. Blijkbaar had Lesley toch niet helemaal door dat Annemie niet gelooft in de potentiële ontvanger.

Ook die scene bij de ouders van Lesley was veelzeggend: de typische verwaandheid van de gelovige. "Ja, ik vind dat wel spijtig dat mijn ouders niet geloven". Annemie: "Waarom". Lesley: "Wij geloven, allez weten dingen, euh, euh, euh ...". Annemie: "Je bedoelt dat je je ouders niet gaat tegenkomen in het paradijs". Lesley glundert, moeder zit te grienen, vader lacht Lesley uit (die vader was overigens een toonbeeld van rustige stabiliteit in deze docu).

In ieder geval, ik vond dit een sterk gemaakte reportage.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 14:52   #46
monza
Gouverneur

Standaard

Het was een goede uitzending vond ik, het leek eerst braafjes te zijn waarbij annemie eigenlijk een positief verhaal liet zien. Maar het venijn zat'em in het staartje, waarbij toch een belangrijke les. Liegen mag wel van Allah zeker als het voor uw eigen goed is.
En tja dat er geld kwam uit het midden-oosten is niet nieuw, maar het kan nooit kwaad dit te herhalen want sommige vergeten dat nu en dan eens.
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 15:53   #47
Vlaamse Patriot
Lokaal Raadslid

Standaard

In Houthalen is zopas een minaret op de moskee geplaatst. De onderdelen komen uit Turkije. 90% van alle moskeeën die in Duitsland worden gebouwd worden gefinancierd door Turkije. Dat is geen gewone islamisering, dat is zelfs geforceerde islamisering.

Dit is ONS land.
Oud 26 januari 2010, 15:57   #48
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Phara was blijkbaar toch ook een beetje onder de indruk van die 3 Vlaamse meisjes die zich per dag bekeren...
Toen Marc Reynebeau zijne linkse zever over de bisschop en homo's begon te verkondigen gaf ze hem gauw een vol mondje, hup ander onderwerp zei Phara.
Oud 26 januari 2010, 15:58   #49
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door funzo Bekijk bericht
ik vond het schrijnend maar ook heel éénzijdig, natuurlijk om een volledig beeld van islam in belgie te geven zou 10 uitzendingen niet voldoende zijn
Ik vond die moslima's wel grappig om te zien. Ze debatteerden over evolutietheorie, waar ze overduidelijk niets van wisten, om tot de conclusie te komen dat de Islam het allemaal wel zo goed weet. Ook vroeg mevrouwtje nog ''mag ik meebidden''? Antwoord van de moslima's: ''Nee, want je bent niet bedekt. Nee, want je draagt nagellak. Nee, want je moet eerst je handen tijdenlang wassen''. En meer van die traditionele pocus-cocus.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 16:01   #50
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Als ik Bin-Laden tegenkom in Pakistan zal ik het u weten te zeggen. Het is voor mij ook allemaal wat nieuw.
doe hem in elk geval de groeten, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 16:12   #51
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Patriot Bekijk bericht
In Houthalen is zopas een minaret op de moskee geplaatst. De onderdelen komen uit Turkije. 90% van alle moskeeën die in Duitsland worden gebouwd worden gefinancierd door Turkije. Dat is geen gewone islamisering, dat is zelfs geforceerde islamisering.
Jaloers omdat de kerken leeglopen?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 16:20   #52
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ook vroeg mevrouwtje nog ''mag ik meebidden''? Antwoord van de moslima's: ''Nee, want je bent niet bedekt. Nee, want je draagt nagellak. Nee, want je moet eerst je handen tijdenlang wassen''. En meer van die traditionele pocus-cocus.
Die moslima's zeiden dat niet, alleen de nieuwe bekeerlinge zei dat. Een mooi staaltje in-groupgedrag vanwege een nieuw groepslid. Weinig hocus-pocus aan.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 16:24   #53
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Die moslima's zeiden dat niet, alleen de nieuwe bekeerlinge zei dat. Een mooi staaltje in-groupgedrag vanwege een nieuw groepslid. Weinig hocus-pocus aan.
Boeiend!
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 16:27   #54
Laya
Minister

Standaard

Vond het interessant om zien maar had heel wat anders verwacht, Annemie ging toch de sfeer opsnuiven bij de 5 grootste wereldgodsdiensten? Veel heb ik er niet kunnen van opsteken want diegene die het meest in beeld was wist er blijkbaar zelf (nog) niet veel van. Was ze niet beter bij allochtone gezinnen geweest die opgegroeid zijn met de islam?
Jammer dat ze hier zo'n eenzijdig beeld opgehangen hebben van gemengde koppels, nee, niet alle moslimmannen willen persé een moslim-vrouw en zeker niet eentje met een doek op haar hoofd.
Maar wat we gezien hebben is uiteraard realiteit en toch een beetje verontrustend, zo'n 1000 Vlaamse meisjes bekeren zich dus/jaar. Dan moet er toch iets schorten aan onze opvoeding, maatschappij,...
Vind het dan wel raar dat ze 'nog maar' 700 leden hebben, blijkbaar krijgen velen dan toch hun verstand met de jaren.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 17:08   #55
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Jaloers omdat de kerken leeglopen?
Liever volle kerken dan volle moskee's in het hart van Europa. Zelfs liever lege kerken dan volle moskee's in het hart van Europa
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 17:10   #56
Vlaamse Patriot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Liever volle kerken dan volle moskee's in het hart van Europa. Zelfs liever lege kerken dan volle moskee's in het hart van Europa
²

Dit is ONS land.
Oud 26 januari 2010, 17:17   #57
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
³
Oud 26 januari 2010, 17:27   #58
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat heeft dit met het onderwerp te maken?

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 17:28   #59
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Toen Marc Reynebeau zijne linkse zever over de bisschop en homo's begon te verkondigen gaf ze hem gauw een vol mondje, hup ander onderwerp zei Phara.

Reynebeau probeerde keer op keer het debat van zijn essentie weg te trekken door eigenlijk een beetje de spot te drijven met ons. 'Zijn wij zo ook niet'? Neen Marc, zo, zo zijn wij nog niet.
Oud 26 januari 2010, 17:33   #60
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Patriot Bekijk bericht

Vlaams belastingsgeld voor snelbouwminaret op Yesil Camii-moskee Houthalen-Helchteren

Deze week werd op de Yesil Camii-moskee in Houthalen-Helchteren op nauwelijks één dag tijd een uit Turkije geïmporteerde minaret gebouwd van 20 meter hoog. De Yesil Camii – ook wel ‘groene moskee’ genoemd – werd in mei 2009 door toenmalig Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Marino Keulen erkend, wat voor de moskee de weg opende naar subsidiëring met Vlaamse en provinciale belastingsgelden.

Uit het erkenningsdossier waarover het Vlaams Belang beschikt blijkt dat de Yesil Camii-moskee in haar financiële planning een buitengewone provinciale toelage heeft opgenomen van 10.000 euro die de tekorten in de werking van de moskee moet dekken, ondermeer veroorzaakt door de bouw van de minaret. In het dossier wordt vermeld dat de vermoedelijke kostprijs van de minaret 75.000 euro zou bedragen. De Limburgse belastingbetaler zal dus mogen opdraaien voor de bouw van de minaret.

Bovendien kan de moskee mogelijk ook rekenen op financiering via het Vlaams bouwfonds voor religieuze gebouwen. Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Geert Bourgeois bevestigde in de plenaire zitting van het Vlaams Parlement op 2 december 2009 immers dat gelden uit dit fonds voor hem ook kunnen gebruikt worden voor de financiering van minaretten.

Vorig jaar bleek ter gelegenheid van een Zwitsers referendum nog dat er bij de bevolking geen enkel maatschappelijk draagvlak bestaat voor de bouw van minaretten. 57 procent van de Zwitserse bevolking sprak zich toen uit voor een bouwverbod op minaretten. En opiniepeiling van de website van de De Standaard toonde aan dat ook in Vlaanderen een grote meerderheid van de bevolking voorstander is van een minarettenverbod.

Voor het Vlaams Belang is het duidelijk dat de bouw van een minaret een politiek statement is. De bouw van een minaret door een moskee is een uiting van de niet-integratie in onze samenleving en staat symbool voor het islamimperialisme en de islamisering van onze samenleving. Voor het Vlaams Belang is het onaanvaardbaar dat de Vlaamse belastingbetaler financieel moet opdraaien voor de bouw van een minaret door een moskee. Het Vlaams Belang eist dan ook de onmiddellijke stopzetting van de subsidiëring van de Yesil Camii-moskee door de provincie Limburg en de Vlaamse overheid.

©2004-2010 De Vlaams Belang-fractie van het Vlaams Parlement

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be