![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vraag me af of dreigen met de hel eigenlijk geen vorm van geestelijke kindermishandeling is. Je zegt tenslotte tegen kinderen dat ze eeuwig zullen branden in de hel als ze tegen de wil van hun opperwezen ingaan. Mijns inziens is onschuldige kinderen, een schuldgevoel aanpraten en bedreigen met de hel en eeuwige verdoemenis een soort chantage en tekortkoming in de mogelijkheid van ouders om op te voeden.
![]() |
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() godsdienst is zowieso al kindermishandeling, jouw fantasieen overbrengen als de waarheid op onschuldige naieve kinderen
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() En wie dreigt er met de hel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Ik ben katholiek opgevoed, maar NOOIT heeft men mij met de hel bedreigd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In elke cultuur zit wel ergens een moraliserend verhaal, waar een of andere slechterik de ongehoorzame kinderen komt pakken... trouwens meestal worden de vieze details wel weggelaten. Eeuwig branden in de hel, maar er word nergens gezegd wat de hel eigenlijk is... En de meeste 6 jarigen zie ik niet in staat om de Devina Commedia te lezen laat staan ze te begrijpen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Burger
|
![]() mja, als je opgroeit met een onzichtbare vriend kun je wel eens naief zijn ja
![]()
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Ik denk dat de meesten een verkeerd beeld hebben van wat gelovig zijn nu precies is. Je doet alsof we allemaal terroristen zijn die onze kinderen mishandelen en klaar staan om de ongelovige wereld aan te vallen met geweld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementslid
|
![]() ![]() En nog een paar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() Nexer, mogen we alsjeblieft de bron weten van deze leuke tekenprenten ? Kwestie van er nog meer te kunnen lezen en ze te kunnen delen met vrienden.
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kinderen opvoeden via angst is een van de domste dingen die je kan doen mijns inziens. De gevolgen zijn verstrekkend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementslid
|
![]() ²
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor geïnteresseerden, hier een interview met een vrouw die haar religieuze opvoeding als kindermishandeling beschouwt, en tot op de dag van vandaag daar trauma aan over houdt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Mij ouders vertelde mij ook dat als ik niet braaf was ik in de zak van zwarte piet zou vliegen toen ik klein was had ik daar wel degelijk bang van maar het heeft me geen trauma's opgeleverd. Volgens mij onderschat je de weerbaarheid van kleine kinderen ook.
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit het filmpje:
''How would you compare it with sexual abuse?'' - ''That's a very difficult question. Sexual abuse is a series of connected behaviours, but it's about the abuse of trust. I think there are a lot of similarities because it is about the abuse of trust. It is about the denial of a child to feel free and open and able to relate to the world in a normal way. It's a form of denigration, it's a form of denial of the true self in many cases. I think they are comparative.'' - ''If I think back to my childhood, it is one that was dominated by fear. And it was a fear of disapproval, while in the present, but also of eternal damnation. And to a child, images of hellfire and lashing of teeth are very real; not metaphorical at all. I actually remember spending a lot of my childhood kind of living in a private world cause I couldn't cope with the messeges around me, cause I was too terrified to hear them'' - ''What did they tell you about it (de hel)'' - ''It's strange, isn't it, after all this time it still has the power to affect me, when you ask me that question. Hell is a feafull place. It's complete rejection by God, it's complete judgement, there is real fire, there is real torment, real torture, and it goes on forever; so there's no respite from it.'' Het moet gewoon verboden worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementslid
|
![]() Niet als ze als waarheid worden verteld.
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() Voor de meeste hedendaagse Christenen zal dit denk ik ver van hun bed zijn.
- ''It's strange, isn't it, after all this time it still has the power to affect me, when you ask me that question. Hell is a feafull place. It's complete rejection by God, it's complete judgement, there is real fire, there is real torment, real torture, and it goes on forever; so there's no respite from it.'' Maar voor Mohammedanen is dit dagelijkse kost. Hun geschriften staan vol met wat je moet doen en wat je moet laten en als je dat niet doet wordt er steevast gedreigd met de hel. Er is geen lol in de Islam. Ik kan mij moeilijk indenken hoe het voor Mohammedanen is om te midden van ongelovigen te wonen. Voortdurend aardige, lieve helpende mensen te ontmoeten die goede daden doen en dan te weten dat die mensen in de eeuwige hel zullen belanden vanwege ongeloof. Is dat niet om gek van te worden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |