![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
|
![]() Bite me
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De slagzin van Dewinter: 'woorden wekken, maar geen voorbeelden trekken' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Diegenen die dat bij boudewijn niet goed vonden, en een reden tot aftreden zagen, moeten nu van peumans geen held maken. Rond boudewijn zijn historie zat een hele constructie op voorhand, waterdicht en met iedereen afgesproken. Dit was blijkbaar nu niet het geval. Het is dan ook klein om een ambtenaar die zijn job doet met de schuld op te zadelen voor een probleem, met oorzaak bij hem, en waarvoor hij blijkbaar niet AL de nodige contacten gelegd had en waarvoor hij blijkbaar niet AL de toezeggingen van alle betrokkenen had. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
|
![]() Er moesten meer Peumansen zijn en minder bleiters.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En het wordt steeds weer opgerakeld omdat er nog altijd hier mensen zijn die(doelbewust weliswaar) de zaken proberen te verdraaien. En een kat een hond proberen te noemen of te doen alsof er nooit een kat is geweest. Pech voor hen dan, want die zwarte kat was er wel degelijk. Laatst gewijzigd door system : 28 januari 2010 om 11:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amai wat een lange draad is dat hier geworden; geen tijd om alles te lezen (allez, geen goesting ...)
maar toch ga'k mijn gedacht zeggen (of wat hadde gedacht ?) De Peuk is voorzitter van alle parlementsleden. Ja, hij is er verkozen met een meerderheid van stemmen. En op 't ogenblik dat ze die stemming hielden, wisten ze heeel duidelijk wat voor vlees ze in de soep hadden. En toch hebben ze hem verkozen. Er was een meerderheid. De partijen die nu van hun gat maken, hebben dus dik ongelijk. In uiterste nood kunnen die partijen eventueel nu zeggen dat ze een andere voorzitter voorstellen, en dat er opnieuw gestemd kan worden. De roi de Laeken is de roi van iedereen (in teorie natuurlijk). Hij is ook de roi van alle Vlaamse parlementsleden. Het Vlaams parlement vaardigde iemand af om op die offisiële plechtigheid het Vlaamse parlement te vertegenwoordigen. Wie enz. daar naar toe ging, was duidelijk gezegd aan de diensten van de roi. Maar blijkbaar voor de roi zijn mensen ondergeschikt aan protokol. De diensten van de roi (en binnenlandse zakken) hebben door die onbeleefdheid het Vlaams parlement beledigd. Hoe kan men "protokol" en "onbeleefdheid" rijmen ?? Alleen als men roi is van niet iedereen. Alleen maar als er eerste- en tweede-rangsburgers zijn.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom is system hier weer aan het zeiken over collaboratie terwijl het hier gaat over een Republikein die consequent niet naar het paleis in Laken wil? Wat een degeneratie van elke draad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Peumans vond ik een zeer goede parlementariër, maar als voorzitter van het Vlaamse parlement is hij ongeschikt. Hij wil het wel, maar kan het niet. Laatst gewijzigd door system : 28 januari 2010 om 11:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
|
![]() Leopold den Derde is toch op koffie geweest (houd u vast, hier is hij weer) Hitler ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarboven is men niet alleen uitvoerend ambtenaar, maar wordt men verondersteld om de politieke implikasies van de dingen mee in rekening te kunnen nemen. (maar zelfs dan nog blijft de eerste minister en deze van binnenlandse zakken de politieke verantwoordelijkheid dragen; en ten alle tijde zou de roi richtlijnen moeten geven om nooit protokol en onbeleefdheid te verenigen: ik herhaal : de man die door het Vlaams parlement afgevaardigd was, werd behandeld zoals men al lang Vlaamse boerkes behandelt)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken er andere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() Het is maar de vraag of die rommelige regering van Peeters II het zo lang volhoudt. Vanaf dag 1 hadden ze al ruzie. En het lijkt er precies niet beter op te gaan.
Laatst gewijzigd door system : 28 januari 2010 om 11:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herhaal eens voor mezelf, om dat nooit meer te vergeten: de vader van roi Albert ging op de koffie bij Hitler. Van een zwarte familie gesproken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Daarenboven is de rwa zelf van Duitse afkomst. Hij heet niet voor niet Van Saksen (deelstaat van Duitsland)-Coburg (Duitse stad) Gotha (eveneens Duitse stad). Waarmee ik ook weer niet gezegd wil hebben dat alle Duitsers nazi's zijn/waren.
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het enige wat ik zeg is dat Peumans niet de geknipte voorzitter is van het Vlaams Parlement. Afgezien van het feit, dat hij het parlement moeilijk onder controle kan houden en dat alles wat in de war loopt, wist hij op voorhand, dat hij als mogelijk voorzitter van het Vlaams Parlement jaarlijks zou uitgenodigd worden op het Paleis. En dat het dus niet is omdat men 'acte de présence' doet op het Paleis, dan men daarom monarchist is. Zijn argument mbt tot de belofte die hij zogezegd aan zijn vader deed, is prietpraat. Dan had hij moeten weigeren parlementsvoorzitter te worden. Immers Peumans zou eindelijk eens moeten gaan beseffen dat hij niet voorzitter is van zichzelf maar van alle Vlaamse kiezers. En dat hij zich in deze dus 'neutraal' dient op te stellen. Moraal van het verhaal. Het is niet omdat men een goede parlementariër is, dat men daarom ook een geknipte parlementsvoorzitter is. Een les om te onthouden voor de toekomst. Laatst gewijzigd door system : 28 januari 2010 om 11:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik sluit mij wat dat betreft aan bij een hogerstaande reactie van De Schoofzak; toen men hem voor die functie verkozen heeft, wist men wat voor vlees men in de kuip had.
![]() |
![]() |
#119 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu als het waar is dat alles op voorhand geregeld was met het hof, heeft het hof een protocolaire fout gemaakt. Volgende aflevering van het verhaal in 2011, als Peumans dan tenminste nog voorzitter is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() Citaat:
Kijk bijvoorbeeld eens naar onze linkiewinkievriendjes. Iedereen zal het met mij eens zijn dat als je bij de linkiewinkies de smerige smurrie wegveegt er binnenin stuk voor stuk eerstekommunikantjeszieltjes te voorschijn komen. Wat ik wil zeggen is dat het "in de fond" allemaal goei klootjes zijn. Wat is er dan misgelopen vraag je je af. Wat dan met: A/ Hun uitsluiting, verbieden en vervolgen van politieke tegenstrevers en andersdenkenden B/ het monopoliseren van het mediaapparaat en het installeren van een propagandastaffel (VRT) C/ De verdedigen en vrijwaren van de vrouwendiscriminatie (oa hoofddoek) D/ Hun geld-, macht- en corruptiezucht E/ Hun paramilitair gemarcheer door de straten, uniformdrift, vlag- en vendelgezwaai en muzikale strijdliedgebral op 1 mei of tijdens het dagelijkse verlof (ook stakingen genoemd) F/ Hun pathetische alliantiedrift met de mensonterende onderwerpingsideokratien zoals enerzijds de islamitische mufti's en kalifaten en anderzijds communistische diktaturen zoals Cuba. .....engazomaardoor....allemaal puur en onvervalste nazipraktijken... voorwaar ik zeg U....allemaal besmettingen van de zwarten...
![]() |