![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Blaka Pim (rechts) Dit is er weer één voor de grote schare fijnproevers in de Nederlanden. Godsgruwelijk harde pokoe. Hier met de opvallende hoge rapstem van G-Hot (doet een beetje denken aan Xaline) uit Cady (Capelle aan de IJssel) als laatste rapper en Smokey als middelste stem. Andere Gangsta's in Nederland worden er moedeloos van, je kunt nog zo zwaar gaan op je tekst, Blaka Pim en zijn straatsoldaten springen er toch weer vet overheen. Ik vind Pim, de eerste rapper in dit nummer, toch al behoorlijk sterk op zijn timing hier. Aanvallend rappen eerste klas. De heren afficheren zichzelf als de hardste band van de wereld. Geeen hele opvallende beat, maar kan het zieker? "Je neusje, Je oortjes, Je lipjes, Je clitjes, Je kutjes, Je pikjes Je Fissie, Ja dit is die slachtpartij, Die grote slachtpartij, Ja dit is die slachtpartij, Die grote slachtpartij, Het is slachttijd! We zijn weer aan het hakken, In van die plastic bakken, Onaantastbaar, Nog steeds niet te pakken, Leeg, met volle zakken, Ja ik zet je te kakken, Te poepen, Begint je bitchclick mij ook aan te roepen Vergadering, Over mijn dodelijke benadering Je weet niet hoe snel jullie leider, Onder de aarde ging, Rust niet in vrede, Maar brand in de hel, Je pist straks bij BP maar niet bij de Shell Ik veeg jou weg uit de maatschappij, Als een lammetje geslacht door mijn slagerij, De illegale slager, Zwarte Pim de lijkenzager, Gestoorde pipadrager, Onmatig, Ik geef je extra gaten, Sluit je aan bij de Sluipschutters, Of je gaat nooit meer praten. Ik ben de pater, Jim Jones, Ik heb hier vergif, Drink het op, En we worden één grote click. Wanneer ik de mike rip, En skip...op de beat Je, en jij bent dead meat, Voor de slachting, Dit is verbale verkrachting! Je schijt zeven kleuren, Ik ruik je ontlasting, Vanaf nu betaalt elke rapper mij belasting, tol, en zwijggeld, Of ik draai door, En gebruik Mangageweld. Ik laat je bloed spuiten, Knijp je ballen met tangen, En net als kakihaas, Steek ik shit je door je wangen Ik breek je kop, Laat je aan vishaken hangen, Maak je iets banger, Gek met een kettingzaag. Laat me met rust, Want ik ben een beetje para. Weer op jacht met mijn vleesmes Geef je kop zweefles, Bloed in je mond, Net wakker alsof je rode tape hebt. Ik spreek recht, De taal van de harde, Daarom ben ik niet te harden, Ik scheur je aan flarden, Als flarden, Je voelt je belabberd, Brabbelt en jammert, Vieze adder, Je was eerst in het gras, Nu lig je eronder, Zonder kist met zand in jouw donder, Pas gevonden, Nu ben ik klaar voor de volgende ronde, Waar zijn je vrienden? Ik ga ze wel vinden, Ik ben een hondegeleider in het land der blinden, Manisch depressief, Je wordt panisch en lief, Ik hang je op, met een zelfmoordbeat Een leven nemen doet me niets Getrouwd met de straat, En op mijn pipa ben ik verliefd Als ik ga stappen, Wil ik bloed zien spatten, Ik snij aorta's open, We wijken wratten, Met een scalpel, Ik doop je in pure alcohol Je gaat dood, Vieze Ik laat je bloedend achter in een steegje, Als je me disst, Sla ik je tanden eruit, Voor je teef en je neefje, Nooit terughoudend bitch, want ik geef je, Meer dan je hebben kan, Zonder een nasleepje, Ik veeg je Daarna veeg ik je op als een hoopje, Kraak je beentjes, Gooi ze los in een beekje, De hele straat stinkt nu, Ze liggen er al een weekje, Je pijnen zijn te erg, Ik laat je in cement teefje Blaka Pim en Smokey, De nomads, Sommigen noemen mij Sluipziek, Ik kweek wiet, Met van die dikke toppen. Ik ben geen crimi, Maar een doorgedraaide genie, Joh, ik ben niet skeer, Ik sla je slangentongen, En laat je in je gif rotten, Jullie zijn jokers, Zwaar gedoemd te floppen Kom naar Rotterdam, Als je kogels wil kopen, Zonder getuigen, Zware niknaks , Die niet buigen, Bazen die niet praten, Ik laat je mijn pipa zuigen. Rechtstreeks uit Capellle, Met een Rotterdam-pas, Voor je het weet ben je kas, Je verbrandt, Je wordt as, Het is niet anders, Volg jou met een snijbrander, Nadat Blaka Pim jou heeft bewerkt, Met een hamer op jouw tanden Niet lief, Alleen voor mijn mannetje Je hart en nieren, Gebakken in een pannetje, Voor mijn Rotweiler, Je wordt weile, Gehakt in je kop, Met vlijmscherpe hakbijlen. Je bloedt in teilen, Weer een lijk op het veld, Waarmee ik ga zeilen Jihad neukt je moer, Dus je wil fokken met de Smoke, Volgens mij gebruik je smack en snuif je coke, Doe tof aan de mike, En ik vreet je op Stap in mijn bak, En race over jouw kop Als je niet wil dat ik je diss, Kan je beter verdwijnen! Dit is géén comeback, Goldy, Dit is je einde! http://www.youtube.com/watch?v=7kl58KMH8NA Sluipschutters - Slachtpartij (36.000 hits) Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 25 januari 2010 om 11:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#622 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Lexxxus (Paramaribo, 1986) Lexxxus over de schietpartij waar hij zelf afgelopen zomer slachtoffer van was. Vooral het neefje van Lex blijkt in de reportage erg geweldadig. Let ook op een geconstipeerde Bernard Welten: "Niemand praat hier in de Bijlmer" "Ik ook niet" http://www.youtube.com/watch?v=nlfeg3Jd3uM Vals Plat: Lexxxus re(a)geert (27.000 hits) Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 25 januari 2010 om 16:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#623 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brutus - Grafzerk
1097 hits!! Ik ontwaak met een reuze ochtendpaal Ik werd gestoord in mijn natte droom door Een warm vrouwenlichaam Kuthoer, nu zal het je bezuren Zet je maar schrap want je krijgt veel te verduren Ik kwel, ik folter en martel je voor uren Schreeuw wat je wil, ik heb toch dikke muren Ik verwen je met een kettingzaag Ongevraagd of ongevraagd ik ruk je hart eruit Jij sterft terwijl ik klaarkom en spuit De overblijfselen Van deze straflijfselen Blijven niet onbemerkt Want jij wordt grafbezerkt Ik trap, ik beuk en ik schop je dan sla ik even niet meer op je Om een bijl te pakken En jou aan gort te hakken op je knieen dan, teef Voor zover je nog leeft Sterf, sterf, sterf Op mijn turfpaal weer een kerf ...om maar een voorbeeld te geven
![]() |
![]() |
#624 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De moeder van Jan Smit heeft ook een rap gemaakt.
http://www.youtube.com/watch?v=ySuIA...eature=related |
![]() |
![]() |
![]() |
#625 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En de Nederlanders die Madonna "coverden" :
http://www.youtube.com/watch?v=L7aJr1fIGMk |
![]() |
![]() |
![]() |
#626 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tineke - Utèrèg - Schouten is de uitvindster van NL-rap
http://www.youtube.com/watch?v=Puc-CiAl2vM |
![]() |
![]() |
![]() |
#627 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brekend nieuws:
![]() Mr. Probz, Feis en kazerne vriend Young Placka waren afgelopen nacht (25 jan 2010) betrokken bij een zwaar auto-ongeluk. De drie waren gisteravond gezellig een avond gaan stappen in Amsterdam, nadat ze elkaar op een ander feestje hadden ontmoet. Net voordat ze hun bestemming bereikte, raakte de auto net voorbij Delft, op een nog onbekende reden van de weg. De auto sloeg om, en belandde ondersteboven in de sloot! Van de inzittenden liggen Feis en Young Placka nog steeds in het ziekenhuis. De Rotterdamse rapper Feis wordt momenteel geopereerd, en heeft beide voeten gebroken. Young Placka heeft een gebroken kaak en gebroken sleutelbeen. Mr. Probz is inmiddels met hoofdwonden ontslagen uit het ziekenhuis ![]() Feis (rechts), Young Placka (midden) , Probz (rechts) Toch niet weer een rapper dood hè? We raakten 2009 met een auto-ongeluk de legendarische Afrikaansrap gangsta producer Panaikz, echte naam: Peter-John Pekeur (Kriminele Records ) kwijt in de Kaapprovincie (Paarl). Een hele harde klap voor de hiphop in zuid Afrika. Eerder kreeg Afrikaans rapper Ace High al een dodelijk ongeluk. Maar het lijkt erop dat alles tenauwernood relatief goed is afgelopen. Feis moet zittend rappen de komende maanden, maar dat dondert niet. Met de gebroken kaak van Placka wordt dit een moeilijker verhaal. Lijkt me erg pijnlijk, maar wie weet levert dit een nieuw geluid op. Bij een verkeersongeluk omkomen moet een nachtmerrrie zijn voor elke Hollandse G. Een mes...mwah, een kogel oké, maar toch niet met een auto-ongelukje. "Nadenken over mijn teksten hoeft niet, Ik schrijf automatisch als een UZI." http://www.youtube.com/watch?v=45IA4aaluJo Feis - Warmlopen (33.000 hits) Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 25 januari 2010 om 23:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#628 |
Minister-President
|
![]() Ik hou niet van rap, zo'n zever. Als je maar kunt roepen over schieten, sletten en dergelijke. de bijdrage is gelijk aan 0.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#629 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Hardcore gangsta-ondergronds-man Heinek'n komt hier hard zoals te doen gebruikelijk. De jonge tuigman uit Rotterdam Zuid is te hard voor de tv, de naam van zijn eerste mixtape, maar gelijk kreeg hij niet helemaal. Het Nederlandse muziek TV station "The Box" zond deze clip regelmatig uit tijdens haar bestaan. Zijn nieuwste miksteep heet "bewijsmateriaal", maar onderstaand nummer is nog een oude straatklassieker uit 2007. Dreigende muziek, bijna fluisterend ingerapt. Mooie tuigclip. de Hollandse straten zoals ze zijn. "Waarom test je? Ik ben een gangster, En loyaal voor het spelletje" http://www.youtube.com/watch?v=uocM50Gjqlg Heinek'n - Loyaal voor 't Spelletje (172.000 hits) Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 26 januari 2010 om 11:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#630 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Heinek'n van zij nieuwe mixtape Bewijsmateriaal. Zojuist door een G Rap producer op het internet gegooid. Gratis en voor niets, zoals het hoort bij deze sletten-track. De Jong Mosselini . Recht uit de tuigwijk. Dit is weer vintage gangsta. Apart huiltoontje in de beat. "Strepen op de straat, Kunnen je status bepalen. Rechtstreeks van de straat, 5 sterren nigga's." http://www.youtube.com/watch?v=rHPrEUE-I7o Heinek'n - 5 Sterren G's (34 hits) Januari 2010 Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 26 januari 2010 om 15:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#631 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Rotterdamse tuigbazen en Straatsoldaten Feis, Millz, en Nella stormen de Kazerne uit en blazen weer een nummer op jouw harde schijf. Niet hun beste, maar de rapgeschiedenis vereist zorgvuldigheid, dus leggen we hem vast. "Ik zie mij als een bosbrand, Die nooit wordt geblust." http://www.youtube.com/watch?v=uf9A9TzW1OU Straatsoldaten - Penne Penne (19.000 hits) |
![]() |
![]() |
![]() |
#632 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Wat gebeurt er als je vier provinciaalse witte mannen mét diploma uit een blanke middenklasse wijk in Groningen bij elkaar zet en daarna laat rappen? De kans is dan groot dat ze "lollig" gaan doen. Dat idee heeft de witte man vanuit zijn schaamtecultuur nu eenmaal vaak: Hij moet ineens leuk gaan doen. (Iets dat we ook heel vaak zien in de Vlaamse rap en dan ook nog in dialect) Dat is precies wat er in het onderstaande nummer gebeurt. Of beter wat er niet gebeurt. Het is natuurlijk om te huilen. Slecht gerapt, besmuikte grapjes (hihi), en de beat? Ja welke beat? Wel heel populair, want het aantal provincialen in het Noorden van Nederland is nog immer groot. Dit is dus typisch iets dat de gemiddelde Vlaamse DJ érg leuk gaat vinden. Fundamenteel dezelfde biotoop. De veenbrand weer gerelativeerd. De namen van de groepsleden zijn ook al zo leuk: Jokkebrok, De Flappie, Huilebalk en DJ Dikke Frits . Lachen joh! Humor van de Boertjes, oordeel zelf. http://www.youtube.com/watch?v=CsW_cIBWAjM De Huilende Rappers - Ik ben Gangster (64.000 hits) Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 27 januari 2010 om 14:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#633 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Feis in het ziekenhuis Goed nieuws voor alle Feis fans. De Rotterdamse tuigrat overleefde een zwaar auto-ongeluk en hield slechts twee gebroken voeten, een gebroken scheenbeen, en een geperforeerde long aan het incident over. Ratten herstellen snel, vandaar dat collega-rappers direct weer een microfoon in de feestelijk taart legden. Onderstaand nummer van de mixtape : "Hard Van Buiten, Gebroken Van Binnen". Uit die schorre strot komen weer een paar lekkere verses. "Ik vuur voor die boys, Steek mijn handen in het vuur voor die boys. Mattie ik vuur op iedereen Zestien kogels in de clip, Ik maak je één met ze. Bang! Het wordt moeilijker in de buurt. Boys worden lauw. De hamer op de heup, Als de timmerman." http://www.youtube.com/watch?v=LxNmsalqc0Y Feis - Eckte Mannetje (51.000 hits) Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 28 januari 2010 om 00:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#634 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vertel hem dat Stephen Hawking beledigd is door de imitatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#635 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Brace Sinds het Nederlandse rap-en-R&B-wonderkind (bijnaam "de Stem") grote successen begon te boeken in hitland raakt Brace gebrouilleerd met een deel van de Amsterdamse gangsta-scene. Straatmannen en vrienden uit zijn verleden in de wijken van Bimre en Ally begonnen afstand te nemen van deze (in hun ogen) "sell out". Zijn vermeende homoseksualiteit werd ook ineens een thema bij de vooormalige straatvrienden. Hij werd zelfs ernstig bedreigd een tijdlang. Maar is de Almeerder zoon Brace die zoetgevooisde ladykiller of toch een oprechte tuigman? Dat is de vraag die heel Nederland zichzelf sinds gisteren stelt. Zanger Brace, die in het dagelijks leven Eddy MacDonald heet, zit namelijk sinds 25 januari 2010 in de gevangenis vanwege een ernstig delict. “Wij bevestigen dat zanger Brace momenteel in voorlopige hechtenis is genomen in verband met een onderzoek van justitie”, laat het management van de artiest in een verklaring weten. “Het betreft een privé-kwestie, waarbij Brace mogelijk zijdelings betrokken is.” Is Brace Gangsta?? Straatpunten voor Brace , zoveel is duidelijk. Brace brak door toen Lange Frans en Baas B hem vroegen mee te werken aan hun hitsingle Moppie. Brace werkte ook mee aan Ik ben je zat en Leipe Mocro Flavour van Ali B en Yes-R en behaalde hiermee historische succcessen in Nederland en Suriname. Wat solowerk van Brace: http://www.youtube.com/watch?v=0j0D4ODO5_Q Brace - Vraag jezelf eens af (210.000 hits) http://www.youtube.com/watch?v=OWk-wA_w06I Brace - Drijfzand (1.450.000 hits) http://www.youtube.com/watch?v=6eg-jFLhoJI Brace - Dilemma (1.700.000 hits) Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 28 januari 2010 om 12:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#636 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Rocks (Warmoesstraat, Amsterdam) De tuigheren van het THC collectief in actie. Meer van hetzelfde: Mensen neerknallen, overvallen plegen, trouw aan de kameraden, trouw aan de stad, verering van de onderwereld, verering van het straatleven, trots op gevangenisstraf, en schijt aan de overheid. Meer moet dat niet zijn. Op een niet al te bijzondere beat. "Met een gunshot, Ik breng het wreed voor ze, Ik ben geen leek, hoor je Als het aan komt op crimineeel zijn, Ben ik hier de man voor je. Ik blijf trippen, Als een haantje met 60 kippen. Je kan niet aan mij tippen, Kijk maar naar mijn cv." "Als ik represent, Doe ik dat voor het Noorden, Amsterdam in deze stad, Ben ik geboren. Fok jou, gab, Hier komt het tuig vandaan! Iedereen weet, Als je iemand wil nakken, Ga je even naar de wallen, Een toerist pakken. een dertienjarige jongen, Met een klik-klak, Met vijftien jaar heb ik mijn tories geklapt, Met zestien zit ik drie jaar in de bak. Fok ze allemaal, Ik fok ze neer, En laat ze liggen Klik-klak, Pak mijn bivak. Als Artikel 140. Mijn tsunami flow, Stroomt over, Maakt je kletsnat. Drie keer zes, Ik heet je welkom in de hel." http://www.youtube.com/watch?v=6PQ0nI9vxRk MellaMell Ft. HitteSpitter Flex & Rocks - Vlammen (24.000 hits) Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 29 januari 2010 om 12:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#637 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Crooswijk op de voorgrond De Croos Tuig Familie (CTF) uit achterstandswijk in Rotterdam Noord: Crooswijk (tevens de wijk van de in 1992 overleden Rotterdamse bokslegende Bep van Klaveren). Woordwapen-gevaarlijke rappers zoals ze zichzelf noemen. Lang zal Crooswijk geen Hollandse hood meer zijn want de hoogopgeleide goedverdienende witmensen trekken de wijk in. De gemeente sloopt pand na pand en projectpooiers klappen in sneltreinvaart flashy appartementencomplexen neer. Dat heet gentrificatie. Tuigmensen gaan richting Rotterdam Zuid -en West. Hier Moke, Ganja, De Veelvraat, Skully, Young C, Law Blaze, en Malay aan het werk. Technisch veelal matig. http://www.youtube.com/watch?v=t4XAIAa8wAc Croos Tuig Familie (CTF) - Mijn Wijk (745 hits) Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 29 januari 2010 om 21:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#638 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#639 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Opvolging uit De Telegraaf (zie hier) "Loes Falix, de moeder van zanger Brace, heeft een boekje open gedaan over zijn arrestatie: Brace reed samen met een vriend naar zijn roadmanager", vertelt Loes aan RTL Boulevard. "De vriend moest nog een schuld afbetalen, maar er ontstond een ruzie over het bedrag. Toen het uit de hand liep, kwam de politie erbij." Loes weet zeker dat haar zoon onschuldig is. "Hij heeft verder niks gedaan. Hij was er zijdelings bij betrokken. Toch is hij opgepakt, omdat hij erbij aanwezig was." De zanger is erg opgefokt sinds hij in de gevangenis zit. "Het gaat om een vriend en niet om hem", legt Loes uit. "Hij had liever een bank beroofd, dan was hij tenminste echt schuldig. Hij heeft nog geen verklaring afgelegd en wordt vastgehouden tot aan het einde van het onderzoek. Dit kan oplopen tot zestig dagen. Ik verwacht dat hij over een week of twee wordt voorgeleid, maar dat hangt af van de officier van justitie" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#640 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Sman Sman (S-Man), een harde tuigman uit Luderitz, Namibie/Namibia. Bijnaam: Koning van die suide . Weer een loot aan de Nederlandse muziekstam in Suidwes. Moordend hoog tempo van deze track hangt tussen rap en kwaito in. De zweep gaat er vanaf het begin overheen. Sman die technisch verassend sterk is blijft mooi op de beat spitten. Dit is geen straatclip, maar een strandclip. Ook wel weer eens verfrissend. "Hoe sal ek verdwaal? Luister hier die Afrikaanse metaal, Als julle my haal, Gaan julle betaal, Want ik praat die taal, Van die Transvaal! Ons is van die straten Ons sal komen als kakkerlakken Hier aan die see, Baie mooie meiden" http://www.youtube.com/watch?v=Juu6BN9Rd-k Sman - Nuwe single (483 hits) 2009 Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 31 januari 2010 om 00:50. |
![]() |
![]() |