Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2010, 16:52   #461
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Zijn eigen persoonlijke principes doen hier in dit geval niet terzake. Als Voorzitter van het Vlaams Parlement dient hij naar buiten toe te handelen volgens de principes van het (voltallige) Vlaams Parlement.
En de kritiek kwam niet enkel van De Caluwé (cd&v), maar eveneens van Van Velthoven (sp-a) en Gatz (o-vld).
Ah ja, sp-a en vld deden ook hun duit in het zakje. Ja, nu moet ik het ineens wel ernstig nemen.

Wat een zielige bende kleine Calimero's. Hadden ze eigenlijk niks beters te doen? Ik hoop in elk geval dat Peumans volgend jaar voet bij stuk houdt.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 29 januari 2010 om 16:55.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2010, 16:53   #462
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dan moet ge dan maar doen. Ben eigenlijk zelf benieuwd hoe het dan zou aflopen. In elk geval zal dan iedereen met de billen bloot komen te staan.
Dat is dan de verdienste van... ja .... alweer Peumans.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2010, 16:54   #463
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Dat is zo'n zever hé. Hij 'moet' juist niets. Hij moet zien dat het Vlaams Parlement naar behoren werkt. Als hij als republikein weigert om naar de koning te gaan dan is dat zijn goed recht.

Al dat gezever. Ik ben trouwens benieuwd of De Wever dezelfde moed zou gehad hebben als Peumans.
Nu wat trappen in de richting van olijke Bart ?
Oud 29 januari 2010, 16:54   #464
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als den een of andere parlementair (voorzitter, president, of weet ik wat) om persoonlijke redenen, een ontvangst met een bepaalde delegatie niet ziet zitten, dan laat hij zich vertegenwoordigen. Zo simpel is dat.
Zo heeft Boudewijn, bij de ondertekening van de abortuswet, zich ook laten "vertegenwoordigen".
Ja als het protocol zulks toelaat, anders wordt de zaak uitgesteld. dus niet zo simpel. bij peumans liet het protocel geen vervanging toe van de voorzitter van het parlement.

ja , maar bij boudewijn was wel alles geregeld en afgesproken, en werd de wet goedgekeurd en de monarchie hersteld door de toenmalige meerderheid. hier wacht ik nog op enig bewijs wat met wie wanneer afgesproken was.
Hizer is het dus niet goedgekomen.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2010, 16:56   #465
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Het paleis heeft dat ook niet gedaan, het was een ambtenaar van binnelandse zaken, belast met het protocol. Peumans had zich minstens moeten informeren over de geldende regels.

Is hier al 100 leer gezegd. Doe je dit express of ben je echt niet slimmer?
En jij gellooft in dat protocol?
winnezele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2010, 16:57   #466
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Dat is zo'n zever hé. Hij 'moet' juist niets. Hij moet zien dat het Vlaams Parlement naar behoren werkt. Als hij als republikein weigert om naar de koning te gaan dan is dat zijn goed recht.

Al dat gezever. Ik ben trouwens benieuwd of De Wever dezelfde moed zou gehad hebben als Peumans.
Als dhr. Peumans wel, als de voorzitter van het Vlaams Parlement niet. Als hij die bepaalde (hoge, en zeer royaal betaalde) functie naar behoren wenst uit te oefenen had hij moeten gaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2010, 16:57   #467
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winnezele Bekijk bericht
Hoe kan je nu discussiëren als jij alles in vraag stelt ?

De Peumans heeft het vertikt, dat is een feit.
Nu is de vraag wat het Vl. Parlement daarmee doet.
Oud 29 januari 2010, 16:58   #468
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ja als het protocol zulks toelaat, anders wordt de zaak uitgesteld. dus niet zo simpel. bij peumans liet het protocel geen vervanging toe van de voorzitter van het parlement.

ja , maar bij boudewijn was wel alles geregeld en afgesproken, en werd de wet goedgekeurd en de monarchie hersteld door de toenmalige meerderheid. hier wacht ik nog op enig bewijs wat met wie wanneer afgesproken was.
Het protocol zal wel zodanig aangepast zijn. Peumans had best zijn mond gehouden ivm zijn niet aanwezig zijn op paleis. En in stilte De Caluwé gezonden. Was er niets gebeurd
Oud 29 januari 2010, 16:59   #469
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hoe kan je nu discussiëren als jij alles in vraag stelt ?

De Peumans heeft het vertikt, dat is een feit.
Nu is de vraag wat het Vl. Parlement daarmee doet.
Vlaams Parlement doet er blijkbaar niks mee.
Dat protocol zal wel zodanig gemaakt of aangpast zijn om dit uit te lokken.
Oud 29 januari 2010, 17:01   #470
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Ah ja, sp-a en vld deden ook hun duit in het zakje. Ja, nu moet ik het ineens wel ernstig nemen.
heb je moeite met de realiteit ??

Citaat:
Wat een zielige bende kleine Calimero's. Hadden ze eigenlijk niks beters te doen? Ik hoop in elk geval dat Peumans volgend jaar voet bij stuk houdt.
dan vrees ik voor zijn (zeer royaal betaalde - 15.000€/maand) voorzittersmandaat.

Citaat:
Oud 29 januari 2010, 17:02   #471
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En als het protocol het niet toelaat, en hij laat zich toch vertegenwoordigen, wat dan ? Bij mijn weten is het protocol niet gebaseerd op wetteksten. Zal leuk worden, Peumans voor de rechter wegens weigering om naar een receptie te gaan.
Til veel zwaarder aan mensen, zoals Daerden, die denken dat het parlement een receptie is.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2010, 17:02   #472
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kiesvee? Nu toon je je ware zelf, VB-terminologie. Takt is ook niet aan jou besteed.
Ik antwoorde op post 426 van the dude, en gebruikte in mijn repliek zijn bewoordingen.
Je kan je bezwaren en verwijten aan hem richten.
Oud 29 januari 2010, 17:05   #473
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het protocol zal wel zodanig aangepast zijn. Peumans had best zijn mond gehouden ivm zijn niet aanwezig zijn op paleis. En in stilte De Caluwé gezonden. Was er niets gebeurd
...en had De Caluwé het idee gehad dat hij een "gesteld lichaam" was. Maw wat is er nu gebeurd ?
Oud 29 januari 2010, 17:06   #474
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Je nodigt Vlaams Parlement uit op die receptie, voorzitter zendt afgevaardigde. Wordt geweigerd. Van hoffelijkheid gesproken dit protocol.
Oud 29 januari 2010, 17:07   #475
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaams Parlement doet er blijkbaar niks mee.
Dat protocol zal wel zodanig gemaakt of aangpast zijn om dit uit te lokken.
Het is uiteindlijk door dingen uit te lokken, dat ge beweging in de zaken krijgt.
Wel zal de "uitlokker", in dit geval, zich eerst zeker gesteld hebben van de steun van spa en ovld.
Oud 29 januari 2010, 17:09   #476
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het enige wat ik hem zou aanraden voor volgend jaar (gesteld dat hij absoluut niet wenst te gaan) is een vlaamsnationale dokter vinden (wat in zijn geval niet zo moeilijk zal zijn) die hem voor twee weken op ziekverlof zet.

Citaat:
Oud 29 januari 2010, 17:09   #477
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En als het protocol het niet toelaat, en hij laat zich toch vertegenwoordigen, wat dan ? Bij mijn weten is het protocol niet gebaseerd op wetteksten. Zal leuk worden, Peumans voor de rechter wegens weigering om naar een receptie te gaan.
Til veel zwaarder aan mensen, zoals Daerden, die denken dat het parlement een receptie is.
dan staat die vertegenwoordiger voor schut, zoals de caluwe nu. De mensen van de beveiliging hebben een strikte lijst van genodigden, om begrijpelijke redenen.
Het protocol is een reeks van gebruiken, richtlijnen, geplogenheden, die de omgang tussen en met officiele gezagsdragers regelt. Op niveau van peumans hoort men dat te kennen, of zich te informeren. Iets wat hij zonder twijfel al zal gedaan hebben voor ontvangsten van buitenlandse hoge pieten.

Jammergenoeg heeft hij volgens zijn zeggen (nog geen namen, tijdstippen of inhoud gekend) iets geregeld met het paleis, maar blijkbaar niet met de juiste personen. De door peumans beschuldigde Protocol ambtenaar is van binnelandse zaken, hij had misschien beter daar iets geregeld.
Oud 29 januari 2010, 17:11   #478
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je met je mond vol tanden staat moet je er geen anderen bijsleuren om je eigen incapabiliteit te verdoezelen.
Oud 29 januari 2010, 17:15   #479
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Als je met je mond vol tanden staat moet je er geen anderen bijsleuren om je eigen incapabiliteit te verdoezelen.
Vooraleer ge over wat anders begint. Antwoord nu eens op mijn vraag (eerste zin).
Oud 29 januari 2010, 17:17   #480
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
dat is helemaal geen kwestie van geloof.
die regels zijn er en al een tijdje, als je denkt dat die nu gewijzigd zijn om peumans een hak te zetten dan moet je dat aantonen, en uw niveau van vrijblijvende insinuaties eens proberen te overstijgen.
Mensen die daar mee te maken hebben worden verondersteld die regels te kennen en er zich aan te houden, of ze langs politieke weg vooraf te wijzigen.
Het vlaams parlement heeft zonder twijfel ook wel een protocol ambtenaar, of misschien wel een hele dienst. deze staan gratis tr beschikking van peumans voor advies.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be