Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2010, 16:37   #121
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Kunt u nu eens een concreet geval noemen van een school die is moeten verhuizen voor straatterreur ? Ik ken er zo direct geen, dus ben benieuwd welke andere stad u in gedachten heeft. Daarbij krijgen we misschien ook een ietwat klaardere kijk welke steden volgens u met Brussel vergelijkbaar zijn, en misschien ook wel waar Brussel naartoe gaat.
Nee, ik herinner me geen concreet geval nu maar zo'n situatie is niet nieuw in de wereld en u weet het zeer goed tenzij u in de wereld van K3 leeft!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2010, 16:48   #122
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

everytime antwoord is op mijn vraag in post 119.
als je geen antwoord wilt/durft geven op mijn vraag ben ik op juist.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2010, 16:58   #123
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kunt u nu eens een concreet geval noemen van een school die is moeten verhuizen voor straatterreur ? Ik ken er zo direct geen, dus ben benieuwd welke andere stad u in gedachten heeft. Daarbij krijgen we misschien ook een ietwat klaardere kijk welke steden volgens u met Brussel vergelijkbaar zijn, en misschien ook wel waar Brussel naartoe gaat.
Zouden we "Bruxelles" voortaan niet beter "Brarleroi" noemen? De stad is immers nagenoeg volledig verfranst, ze hebben zichzelf tot "région �* part entière" uitgeroepen in 1989 en zo nog eens banden met Vlaanderen doorgesneden (en de Vlaamse politieke dommekloten gingen er nog mee akkoord ook!). En sedertdien, met hun project "WalloBrux" schurken ze zich tegen Wallonië aan als een krolse kat. Wel, dat ze dan maar de naam van de stad ook verwaalsen. Dus "Brarleroi".
Oud 2 februari 2010, 17:00   #124
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zouden we "Bruxelles" voortaan niet beter "Brarleroi" noemen? De stad is immers nagenoeg volledig verfranst, ze hebben zichzelf tot "région �* part entière" uitgeroepen in 1989 en zo nog eens banden met Vlaanderen doorgesneden (en de Vlaamse politieke dommekloten gingen er nog mee akkoord ook!). En sedertdien, met hun project "WalloBrux" schurken ze zich tegen Wallonië aan als een krolse kat. Wel, dat ze dan maar de naam van de stad ook verwaalsen. Dus "Brarleroi".
het zo snel niet opgeven quercus.
door juist 'foert' te zeggen hebben ze gewonnen en kunnen ze nog meer vlaams grondgebied eisen.
er moet een overredingsbeleid komen voor brussel, vooral voor de brusselse allochtonen (60 % van de brusselse bevolking)

Laatst gewijzigd door Shadowke : 2 februari 2010 om 17:05.
Oud 2 februari 2010, 17:18   #125
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Stop met uw gekke hyprocrisie. U hebt problemen met Brussel omdat die stad zeer Franstalig geworden is en u zoekt alle mogelijke schijnexcusen om Brussel in een negatieve licht te stellen. Wat u stoort, is het feit dat Brussel vooral Franstalig geworden is en dat de meeste Franstalige Brusselaars bij verkiezingen massaal voor Franstalige partijen stemmen. U woont in Antwerpen? Ik zou ook kunnen komen met onzin daarover : "Ah, u komt uit Antwerpen? U bent dus een Vlaams Belanger." U zou antwoorden dat het niet het geval is en ik zou terug antwoorden : "Ah nee, Zeno!, Antwerpen = Vlaams Belang, u bent dus voor het Vlaams Belang." Zou u zo'n stereotypen accepteren? Natuurlijk niet! Begrijp dan dat Brusselaars die in Brussel geboren zijn en die er sinds hun geboorte leven, zijn het meer dan beu met de stereotypen over Brussel die u en veel Vlamingen op een dag beslist hebben te hebben, terwijl uw en hun echt "probleem" met Brussel is het feit dat die stad zeer Franstalig geworden is.
1. Het stoort mij helemaal niet dat Brussel een Franstalige stad is geworden. Ik heb persoonlijk geen (eomotionele) binding met Brussel. Ik vind het een lelijke en verwaarloosde stad. Vous pouvez l'avoir, met veel plezier.
2. Aangezien Brussel (spijtig genoeg) nog steeds ook de hoofdstad van de Vlamingen is, vind ik het logisch dat ook wij commentaar mogen geven op het toenemende geweld en onveiligheid in Bxl.
3. Dit heeft dus niks te maken met Bxl "in een negatief daglicht stellen". Jij bent hier nu al pagina's lang naast de kwestie aan het lullen: het gaat hier over het GEWELD en de ONVEILIGHEID in Brussel. In plaats van d�*�*rop in te gaan, ga je schieten op de boodschapper enkel en alleen omdat die Vlaams is. De Vlamingenhaat in Brussel is nu al zover gekomen dat we onze kop moeten houden over de problemen in Brussel.

Dit gezegd zijnde, zou ik niet liever hebben dat Vlaanderen zónder Brussel zou verdergaan. Dan hoeven we ons helemaal niet meer druk te maken over de catastrofale manier waarop Brussel bestuurd wordt en dan zouden de Bruxellois zich ook niet meer moeten ergeren aan de inmenging van die boze Vlamingen in Brusselse zaken.

Laatst gewijzigd door Zeno! : 2 februari 2010 om 17:19.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2010, 17:43   #126
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die school die gaat verhuizen is bovendien een... Franstalige school.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2010, 17:51   #127
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
1. Het stoort mij helemaal niet dat Brussel een Franstalige stad is geworden. Ik heb persoonlijk geen (eomotionele) binding met Brussel. Ik vind het een lelijke en verwaarloosde stad. Vous pouvez l'avoir, met veel plezier.
2. Aangezien Brussel (spijtig genoeg) nog steeds ook de hoofdstad van de Vlamingen is, vind ik het logisch dat ook wij commentaar mogen geven op het toenemende geweld en onveiligheid in Bxl.
3. Dit heeft dus niks te maken met Bxl "in een negatief daglicht stellen". Jij bent hier nu al pagina's lang naast de kwestie aan het lullen: het gaat hier over het GEWELD en de ONVEILIGHEID in Brussel. In plaats van d�*�*rop in te gaan, ga je schieten op de boodschapper enkel en alleen omdat die Vlaams is. De Vlamingenhaat in Brussel is nu al zover gekomen dat we onze kop moeten houden over de problemen in Brussel.

Dit gezegd zijnde, zou ik niet liever hebben dat Vlaanderen zónder Brussel zou verdergaan. Dan hoeven we ons helemaal niet meer druk te maken over de catastrofale manier waarop Brussel bestuurd wordt en dan zouden de Bruxellois zich ook niet meer moeten ergeren aan de inmenging van die boze Vlamingen in Brusselse zaken.
Er worden regelmatig door Belgicisten zowel als door Vlamingen (type "wij laten Brussel niet los!") allerlei doemscenario's opgevoerd in verband met een eventueel "loslaten" van Brussel. Want laten we wel wezen, de Vlamingen moeten Brussel niet meer loslaten, dat is reeds lang geleden gebeurd, van in de 19e eeuw. Toen nogal wat Vlamingen zelf ervan overtuigd waren dat ze hun status merkelijk opvijzelden door Frans te spreken in plaats van "Vlaams" (want Nederlands kenden ze toen eigenlijk niet). Wie dus als Vlaming toen kwam wonen in "la capitale" verfranste zo vlug mogelijk. Wanneer het Nederlands taalgevoel van de Vlaming begon opnieuw wakker te worden (de vernederlandsing van de Gentse universiteit in 1930 was een signaal). Maar voor Brussel was het kwaad reeds geschied. En dan heeft zich een zelfvoedend mechanisme in gang gezet. Omdat de Vlaming in Brussel steeds meer botste op onwetendheid en vooral onwil t.a.v. het Nederlands begon het sentiment tegenover die stad steeds negatiever te worden en steeds minder aantrekkelijk als verblijfplaats. Met de opeenvolgende staatshervormingen hebben de Vlaamse politici opnieuw Brussel gekozen als hoofdstad. Dit is werkelijk een aberratie.
We zouden best Brussel laten voor wat het geworden is: een Europese hoofdstad. En de Vlamingen kiezen als eigen hoofdstad beter voor een Vlaamse stad. Bruxelles heeft zich de status van "région �* part entière" toebedeeld. Wel dat laten we zo. BHV wordt doodgewoon gesplitst en we voeren besprekingen met de EU om die stad als definitieve Europese hoofdstad te erkennen. En laat Vlaanderen maar zelf aan zijn politieke toekomst werken, zonder Brusselse, laat staan Waalse inmengingen.
Oud 2 februari 2010, 18:01   #128
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ik herinner me geen concreet geval nu maar zo'n situatie is niet nieuw in de wereld en u weet het zeer goed tenzij u in de wereld van K3 leeft!
Je kent geen concreet geval maar wéét wel dat het gebeurt.
Ik weet ook plaatsen waar hoogstwaarschijnlijk al wel scholen gevlucht zijn voor geweld, maar dan spreken we van regio's als Darfoer, Zimbabwe, Oost-Congo of Somalië. Misschien dat er in Kroatië of Kosovo tijdens de balkan-oorlog ook wel wat scholen zijn moeten vluchten.
Als je vind dat dat dus normale toestanden zijn voor Brussel, tja dan zijn we uitgesproken denk ik.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2010, 18:03   #129
Fetai
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Er worden regelmatig door Belgicisten zowel als door Vlamingen (type "wij laten Brussel niet los!") allerlei doemscenario's opgevoerd in verband met een eventueel "loslaten" van Brussel. Want laten we wel wezen, de Vlamingen moeten Brussel niet meer loslaten, dat is reeds lang geleden gebeurd, van in de 19e eeuw. Toen nogal wat Vlamingen zelf ervan overtuigd waren dat ze hun status merkelijk opvijzelden door Frans te spreken in plaats van "Vlaams" (want Nederlands kenden ze toen eigenlijk niet). Wie dus als Vlaming toen kwam wonen in "la capitale" verfranste zo vlug mogelijk. Wanneer het Nederlands taalgevoel van de Vlaming begon opnieuw wakker te worden (de vernederlandsing van de Gentse universiteit in 1930 was een signaal). Maar voor Brussel was het kwaad reeds geschied. En dan heeft zich een zelfvoedend mechanisme in gang gezet. Omdat de Vlaming in Brussel steeds meer botste op onwetendheid en vooral onwil t.a.v. het Nederlands begon het sentiment tegenover die stad steeds negatiever te worden en steeds minder aantrekkelijk als verblijfplaats. Met de opeenvolgende staatshervormingen hebben de Vlaamse politici opnieuw Brussel gekozen als hoofdstad. Dit is werkelijk een aberratie.
We zouden best Brussel laten voor wat het geworden is: een Europese hoofdstad. En de Vlamingen kiezen als eigen hoofdstad beter voor een Vlaamse stad. Bruxelles heeft zich de status van "région �* part entière" toebedeeld. Wel dat laten we zo. BHV wordt doodgewoon gesplitst en we voeren besprekingen met de EU om die stad als definitieve Europese hoofdstad te erkennen. En laat Vlaanderen maar zelf aan zijn politieke toekomst werken, zonder Brusselse, laat staan Waalse inmengingen.
Vlaanderen moet er voor kiezen om Brussel als hoofdstad te behouden, zoals dit nu is. Verder hoeft dat niet veel voor te stellen, maar wanneer men in het buitenland Brussel blijft zien als de hoofdstad van Vlaanderen is dat al heel wat waard. Amsterdam is op papier onze hoofdstad terwijl alles verder in Den Haag geregeld wordt. Brussel moet met Vlaanderen geassocieerd blijven worden, het is een Vlaamse stad.

Laatst gewijzigd door Fetai : 2 februari 2010 om 18:04.
Fetai is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2010, 18:34   #130
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
je leeft mss in Brussel maar je legt de sociale problemen en de problemen met de criminaliteit gewoon naast je neer.

wel nogmaals: doe je dit moedwillig of word je ervoor betaald!
Geen van beiden! Franstaligen hebben zowiezo een totale andere visie over wat er gebeurde dan de Vlamingen.
Oud 2 februari 2010, 18:35   #131
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom Brarleroi? Zeg gewoon Bruxelles!
Oud 2 februari 2010, 18:37   #132
Shadowke

Standaard

Citaat:
Geen van beiden! Franstaligen hebben zowiezo een totale andere visie over wat er gebeurde dan de Vlamingen.
- 'laisser faire, laisser passer'.
- totaal geen rekening houden met de burgers van Brussel, criminelen hebben de macht want de politiek vertikt het van in te grijpen.

dezelfde visie die ze hebben in de federale regering.
we weten hoe het ondertussen is gesteld ...
btw bedankt om jullie echte gezicht aan de gewone brusselaars te laten zien.
Oud 2 februari 2010, 18:37   #133
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Charleroi is een 'mooie' stad.
http://www.youtube.com/watch?v=evzZzIZzfwY
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2010, 18:44   #134
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Reden te meer tot splitsen. Twee verschillende volken, culturen die niet met elkaar kunnen leven.
Oud 2 februari 2010, 18:46   #135
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht

1. Als u geen emotionele binding met Brussel hebt, spreek niet daarover en spreek liever over wat u graag hebt.
2. Tijdverlies. Zie 1.
3. Franstaligen en Vlamingen zullen altijd een totale andere visie daarover hebben.
Oud 2 februari 2010, 18:48   #136
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kent geen concreet geval maar wéét wel dat het gebeurt.
Ik weet ook plaatsen waar hoogstwaarschijnlijk al wel scholen gevlucht zijn voor geweld, maar dan spreken we van regio's als Darfoer, Zimbabwe, Oost-Congo of Somalië. Misschien dat er in Kroatië of Kosovo tijdens de balkan-oorlog ook wel wat scholen zijn moeten vluchten.
Als je vind dat dat dus normale toestanden zijn voor Brussel, tja dan zijn we uitgesproken denk ik.

Een fait divers is nooit een normale toestand. Maar doen alsof het einde van de wereld is, is totaal onzin!
Oud 2 februari 2010, 18:50   #137
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fetai Bekijk bericht
Vlaanderen moet er voor kiezen om Brussel als hoofdstad te behouden, zoals dit nu is. Verder hoeft dat niet veel voor te stellen, maar wanneer men in het buitenland Brussel blijft zien als de hoofdstad van Vlaanderen is dat al heel wat waard. Amsterdam is op papier onze hoofdstad terwijl alles verder in Den Haag geregeld wordt. Brussel moet met Vlaanderen geassocieerd blijven worden, het is een Vlaamse stad.
Wilt u een oorlog in België?
Oud 2 februari 2010, 18:51   #138
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
- 'laisser faire, laisser passer'.
- totaal geen rekening houden met de burgers van Brussel, criminelen hebben de macht want de politiek vertikt het van in te grijpen.

dezelfde visie die ze hebben in de federale regering.
we weten hoe het ondertussen is gesteld ...
btw bedankt om jullie echte gezicht aan de gewone brusselaars te laten zien.
Criminelen hebben de macht? Wat moeten we hier niet lezen!
Oud 2 februari 2010, 18:53   #139
Shadowke

Standaard

Citaat:
Criminelen hebben de macht? Wat moeten we hier niet lezen!
de waarheid kan idd pijn doen.
iets dat jij en compagnie nooit zullen begrijpen.

nog een geluk dat jij ook niet alle Brusselaars vertegenwoordigt.
maar een zéér klein groepje daarentegen, maar met een grote mond natuurlijk en een tunnelvisie.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 2 februari 2010 om 18:57.
Oud 2 februari 2010, 18:56   #140
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de waarheid kan idd pijn doen.
iets dat jij en compagnie nooit zullen begrijpen.
Wat u zegt is totaal onzin! Criminelen hebben helemaal niet de macht in Brussel! Uw blinde haat tegenover het Frans en de Franstaligen dwingt u om zo'n onzin te uiten, ja!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be