Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2010, 00:58   #161
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Misschien kan u zich beter afvragen waarom ze Brussel ontvluchten. Omdat ze zien wat 'Brusselaar' Filosoof weigert te zien?
De meeste van die pendelaars hebben geen dag in Brussel gewoond, laat staan dat ze - uitzondering daar gelaten - ooit een probleemwijk van dichtbij gezien hebben. Ik wilde maar aantonen dat diegenen die de mond vol hebben over hoe een vuile en gevaarlijke stad Brussel wel is, dat zelden doen op basis van persoonlijke ervaringen. Ja, er zijn vuile en gevaarlijke wijken (en dan gaat het meestal om enkele straten), maar Brussel herbergt ook een aantal van de mooiste stukjes stad van ons land. Dat betekent niet dat je niets moet doen aan de problemen (integendeel), maar Brussel voorstellen als een oorlogszone is ook dom.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2010, 00:58   #162
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Moet kunnen, ze moeten alleen niet beginnen schieten met AK's!
Ik werd twee keer beschoten, maar niet in Brussel.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2010, 00:59   #163
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
In Antwerpen doen "die van Turnhout" en "die van over 't water" 'tzelfde.
Wat is dat nu weer voor onnozele repliek.
Ik zie dat sommige Brusselaars als Djimmi de realiteit niet ontkennen. De media trouwens ook niet meer. Zelfs de franstaligen niet, aan de reacties op de nieuwssites te zien.
Daar sta je dan als eenling filosoofke met al je ontkennings- en vergoeilijkingspraatjes.....
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2010, 00:59   #164
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
De meeste van die pendelaars hebben geen dag in Brussel gewoond, laat staan dat ze - uitzondering daar gelaten - ooit een probleemwijk van dichtbij gezien hebben. Ik wilde maar aantonen dat diegenen die de mond vol hebben over hoe een vuile en gevaarlijke stad Brussel wel is, dat zelden doen op basis van persoonlijke ervaringen. Ja, er zijn vuile en gevaarlijke wijken (en dan gaat het meestal om enkele straten), maar Brussel herbergt ook een aantal van de mooiste stukjes stad van ons land. Dat betekent niet dat je niets moet doen aan de problemen (integendeel), maar Brussel voorstellen als een oorlogszone is ook dom.
Maar 't doet sommige kranten goed verkopen, hé...
Oud 3 februari 2010, 01:00   #165
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
De no go zones zijn er. Niemand heeft ooit ontkend dat er ook mooie gemeenten en wijken zijn. Waar haal je dat ?
Oud 3 februari 2010, 01:00   #166
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Anderlecht is veel groter dan het wijk waar die problemen gebeurden. Het Marius Renard wijk ken ik zeer goed, dit wijk heeft helemaal niets te maken met het wijk waar die problemen gebeurden maar dat kunnen of willen sommigen niet willen begrijpen. Als u morgen naar de VRT gaat, weet u dat u dan in Schaerbeek bent? En het is geen wijk vol Arabieren maar het is toch Schaerbeek! Kortom, mensen spreken zeer vaak van Brussel zonder die stad te kennen.
U geeft hier heel goed aan wat het fundamentele probleem van Brussel is:
het is een verzameling eerder n�*�*st dan mèt elkaar levende ghetto's:

ghetto's voor de rijken, ghetto's voor de -craten, ghetto's voor de sukkels, ghetto's voor de 'aliens'.

Geïnstitutionaliseerde Apartheid die door belachelijke campagnes als 'Bruxelles, capitale de l'optimisme' moet worden gemaskeerd.

Deze stad is zo schizofreen als de pest, een schone en veel geld opslorpende façade, en daarachter: de afgrond.

Een witgekalkt graf.

En iederéén weet wat in een graf te vinden is.

Ik geef toe: ik overdrijf een beetje, maar sommige mensen hebben blijkbaar ècht wel een shock-therapie nodig.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2010, 01:01   #167
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Maar 't doet sommige kranten goed verkopen, hé...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M
Daar gaat het om filosoofke.
Oud 3 februari 2010, 01:02   #168
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Hier heb je een onverdachte bron die ook eens zijn licht in Brussel gaan opsteken is.

http://lvb.net/item/5635
En de pendelaars waarover ik sprak komen natuurlijk elke dag bij Islamitische schriftgeleerden? Want daarover gaat dat filmpje. Met andere woorden, als een Amerikaanse Jood tegen mij vertelt dat hij nog nooit toestanden zoals in de Antwerpse Joodse wijk heeft gezien (wat al gebeurd is), dan is dat representatief voor de hele stad Antwerpen?
Oud 3 februari 2010, 01:04   #169
Steve_M

Standaard

Citaat:
De no go zones zijn er. Niemand heeft ooit ontkend dat er ook mooie gemeenten en wijken zijn. Waar haal je dat ?
Sorry, maar heb jij al eens rondgekeken op dit forum hoe veel mensen vinden dat Brussel maar moet opgegeven worden? Ik kan het aantal keren niet tellen dat ik hier dingen lees als "Brussel is vuil", "Brussel is grijs" of "Brussel is gevaarlijk". Liefst met een vergelijking met andere grootsteden, die met identiek dezelfde problemen kampen, zoals Londen of Parijs.
Oud 3 februari 2010, 01:05   #170
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

ghetto's voor de rijken, ghetto's voor de -craten, ghetto's voor de sukkels, ghetto's voor de 'aliens'.

Geïnstitutionaliseerde Apartheid die door belachelijke campagnes als 'Bruxelles, capitale de l'optimisme' moet worden gemaskeerd.

Deze stad is zo schizofreen als de pest, een schone en veel geld opslorpende façade, en daarachter: de afgrond.

Een witgekalkt graf.

Ik geef toe: ik overdrijf een beetje, maar sommige mensen hebben blijkbaar ècht wel een shock-therapie nodig.
Dat is een correcte analyse.
Oud 3 februari 2010, 01:05   #171
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry, maar heb jij al eens rondgekeken op dit forum hoe veel mensen vinden dat Brussel maar moet opgegeven worden? Ik kan het aantal keren niet tellen dat ik hier dingen lees als "Brussel is vuil", "Brussel is grijs" of "Brussel is gevaarlijk". Liefst met een vergelijking met andere grootsteden, die met identiek dezelfde problemen kampen, zoals Londen of Parijs.
Brussel is geen grootstad, maar een groot uitgevallen dorp.
En een vuile stad.
Oud 3 februari 2010, 01:08   #172
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En een vuile stad.
2
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2010, 01:08   #173
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2010, 01:09   #174
Steve_M

Standaard

Citaat:
En een vuile stad.
Het gaat niet alleen om grootte of aantal inwoners. Check deze link maar eens:

http://en.wikipedia.org/wiki/Global_city

Brussel is niet alleen een grootstad, maar ook wat urbanologen definiëren als een Alpha World City. Daarmee staat de stad op eenzelfde niveau als dorpen als Milaan, Madrid en Moskou.
Oud 3 februari 2010, 01:10   #175
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Een witgekalkt graf.

Waarom blijft u dan in Brussel? Alleen vanwege uw job?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2010, 01:10   #176
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat niet alleen om grootte of aantal inwoners. Check deze link maar eens:

http://en.wikipedia.org/wiki/Global_city

Brussel is niet alleen een grootstad, maar ook wat urbanologen definiëren als een Alpha World City. Daarmee staat de stad op eenzelfde niveau als dorpen als Milaan, Madrid en Moskou.
Brussel is een provinciestadje. In niets vergelijkbaar met de steden die je opsomt.
Oud 3 februari 2010, 01:11   #177
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Tja, djimi, het zal maar wezen dat er een stelletje gekken in Uw buurt nu ook zouden kunnen gaan besluiten om met een AK47 openlijk te lopen paraderen naar analogie met hun criminele broeders in het anderlechtse...

Dan zit U wel met de gebakken peren niet waar....

En de politie ,én zeker niet de politiek zullen op de eerste rij moeten gaan staan om de problemen op te lossen die uiteindelijk zijn gekomen doordat de eersten ,de politie dus door de politici aan de leiband werden gehouden....

Nochtans geldt de grondwet op bescherming van het burgelijke individu nét zo goed in brussel ,als in de rest van de land...

En toch wordt de brusselaar in de steek gelaten door nét diegenen waarop hij heeft gestemd,en dit terwijl hij de toenemende criminaliteit gaat verwijten aan diegenen die grondwettelijk de burger horen te beschermen,de politie dus...Maar die telkens weer door de politici die en een compleet falende magistratuur worden tegengewerkt...
Met wapens wordt hier gelukkig nog niet geparadeerd, maar dat de gewone Brusselaar (auto- of allo- , om het even) in de steek wordt gelaten hoef je mij niet te vertellen, Svennies.

D�*t weet ik al héél lang.

Ik vrees dat ik mij vroeg of laat zèlf in de politiek ga gooien (en dan zal 't wellicht gedaan zijn met les geven en me met muziek bezig houden en anoniem opgaan in de massa ).

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2010, 01:13   #178
Steve_M

Standaard

Citaat:
Brussel is een provinciestadje. In niets vergelijkbaar met de steden die je opsomt.
Ik som niets op, de opsomming komt van de Globalization and World Cities Study Group and Network (GaWC), een denktank die zich met niets anders bezighoudt. Maar ik begrijp dat jij, na je intense studies geografie en urbanologie, het allemaal beter weet.
Oud 3 februari 2010, 01:14   #179
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien kan u zich beter afvragen waarom ze Brussel ontvluchten. Omdat ze zien wat 'Brusselaar' Filosoof weigert te zien?
Hebben die zulke schrik als jij insinueert?
Oud 3 februari 2010, 01:17   #180
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik som niets op, de opsomming komt van de Globalization and World Cities Study Group and Network (GaWC), een denktank die zich met niets anders bezighoudt. Maar ik begrijp dat jij, na je intense studies geografie en urbanologie, het allemaal beter weet.
Wat die organisatie vertelt kan me geen r..t schelen.
Als je op minder dan en kwartier de stad helemaal doorrijdt (als er niet veel rode lichten zijn), dan spreek je over een provinciestadje. Eigenlijk een conglomeraat van 19 aaneengeklitte dorpen.
Rij eens door een stad als bij vb Los Angeles. Dan spreek je over een stad.

Laatst gewijzigd door Cut de krap : 3 februari 2010 om 01:20.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be