Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2010, 19:28   #61
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dit bijvoorbeeld.

En dat de islam erkend is in Belgie betekent trouwens niet dat ge boven de wet staat.

Moslims beschuldigen van barbaarsheid terwijl de grote meerderheid ook zijn dagelijks portie vlees tussen zijn tanden steekt, getuigt dit niet van hypocrisie en zuiver moslim bashen...

Het slachten is toegelaten en word door de gemeentes zelf georganiseerd zo ???
En over dat illegaal slachten heb ik mijn mening al gezegd in #9.
Kweet echt niet wat jullie probleem is (dat weet ik wel, maar de reden die jullie telkens aanhalen zijn zo platvloers en doorzichtig )

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2010, 19:45   #62
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
Moslims beschuldigen van barbaarsheid terwijl de grote meerderheid ook zijn dagelijks portie vlees tussen zijn tanden steekt, getuigt dit niet van hypocrisie en zuiver moslim bashen...
Wel die wet is er gekomen voor het dierenwelzijn en niet om moslims te ambeteren.
Ik kan er dus inkomen dat men mensen die dat om een of andere reden dat weigeren van barbaarsheid te beschuldigen.
Wat zou er volgens u verkeerd aan zijn om net als de christenen die traditie te vieren door een ijslam te offeren en de schapen te slachten zoals het hoort ?
Dat ge u niet meer kunt wentelen in uw slachtofferrol?
Citaat:
Het slachten is toegelaten en word door de gemeentes zelf georganiseerd zo ???
En over dat illegaal slachten heb ik mijn mening al gezegd in #9.
Kweet echt niet wat jullie probleem is (dat weet ik wel, maar de reden die jullie telkens aanhalen zijn zo platvloers en doorzichtig )
Dat klopt maar daar ging mijn post niet over.
En wie zijn jullie ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2010, 20:26   #63
Hoogmoed
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wel die wet is er gekomen voor het dierenwelzijn en niet om moslims te ambeteren.
Ik kan er dus inkomen dat men mensen die dat om een of andere reden dat weigeren van barbaarsheid te beschuldigen.
Wat zou er volgens u verkeerd aan zijn om net als de christenen die traditie te vieren door een ijslam te offeren en de schapen te slachten zoals het hoort ?
Dat ge u niet meer kunt wentelen in uw slachtofferrol?

Dat klopt maar daar ging mijn post niet over.
En wie zijn jullie ?
Denk je echt dat er daardoor minder dieren gaan geslacht worden? Ik heb al aangehaald hoeveel dieren nutteloos geslacht worden omdat ze uiteindelijk op een bord terrecht komen en niet worden opgegeten om de meest absurde redenen (aangebakken vlees, geen honger, te hard, te veel zout/peper en dergelijke) en zo in de vuilbak terecht komen.

Door een dier zelf te slachten, weet je dat het vlees van een levend wezen komt! Waardoor er meer respect is voor het vlees dat men opeet!
Nu ligt het kant en klaar verpakt in de warenhuizen, zonder te beseffen van welk dier het komt. (men kan er zich geen beeld van vormen)
Waardoor het in de meeste gevallen slechts gedeeltelijk word opgegeten en de rest in de vuilbak beland.

Je moet maar eens kijken in de moslimlanden, daar gaat NIKS van het dier verloren. (het vlees opgegeten, de vacht bewerkt, enz.)

Citaat:
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Oud 3 februari 2010, 20:55   #64
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk je echt dat er daardoor minder dieren gaan geslacht worden?
Nee dat denk ik niet maar daar ging het niet over nietwaar ?
Het ging over de manier (onverdoofd) van slachten.
Citaat:
Ik heb al aangehaald hoeveel dieren nutteloos geslacht worden omdat ze uiteindelijk op een bord terrecht komen en niet worden opgegeten om de meest absurde redenen (aangebakken vlees, geen honger, te hard, te veel zout/peper en dergelijke) en zo in de vuilbak terecht komen.
Ik kan u echt niet volgen.
Mij lijkt het dat dieren slachten omdat het toevallig offerfeest is nogal nutteloos.
Citaat:
Door een dier zelf te slachten, weet je dat het vlees van een levend wezen komt! Waardoor er meer respect is voor het vlees dat men opeet!
Nu ligt het kant en klaar verpakt in de warenhuizen, zonder te beseffen van welk dier het komt. (men kan er zich geen beeld van vormen)
Waardoor het in de meeste gevallen slechts gedeeltelijk word opgegeten en de rest in de vuilbak beland.
Ik kan die redenering niet volgen.
Volgens mij zou die meer opgaan indien je de dieren zelf zou kweken.
Citaat:
Je moet maar eens kijken in de moslimlanden, daar gaat NIKS van het dier verloren. (het vlees opgegeten, de vacht bewerkt, enz.)
Zou dat iets met het offerfeest te maken hebben of is het omdat het vlees daar schaarser is?
Ik stel vast dat moslims er geen probleem mee hebben om mij een kebab te verkopen zonder te controleren of ik het vlees wel opeet.
Oud 3 februari 2010, 21:14   #65
Hoogmoed
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Nee dat denk ik niet maar daar ging het niet over nietwaar ?
Het ging over de manier (onverdoofd) van slachten.
Verdoofd waar halen jullie het vandaan
Met andere woorden het lijden verlengen
Door het te verdoven gaat het hart minder snel kloppen, waardoor het langer duurt voor het sterft Is dat diervriendelijker

Doordat de hersenen geen bloed krijgen gaat het hart bij een niet verdoofd dier sneller kloppen, waardoor de dood sneller intreed...

Citaat:
Ik kan u echt niet volgen.
Mij lijkt het dat dieren slachten omdat het toevallig offerfeest is nogal nutteloos.
Nutteloos, het is daarom dat de meeste islamitische slagers hun winkels een week sluiten. Omdat iedereen zijn frigo en ijskast vol ligt met schapenvlees en niemand vlees gaat halen.

Citaat:
Ik kan die redenering niet volgen.
Volgens mij zou die meer opgaan indien je de dieren zelf zou kweken.
Natuurlijk kan je die redenering niet volgen! Slacht zelf eens een levend dier en je zal me heel goed begrijpen.

Citaat:
Zou dat iets met het offerfeest te maken hebben of is het omdat het vlees daar schaarser is?
Met beide, door de massaconsumptie is men hier de realiteit aan het verliezen. Men is 'vergeten' dat het van levende wezens komt!

Citaat:
Ik stel vast dat moslims er geen probleem mee hebben om mij een kebab te verkopen zonder te controleren of ik het vlees wel opeet.
Op de moment dat jij het vlees koopt, is wat je er met doet jouw verantwoordelijkheid

Citaat:
Oud 3 februari 2010, 21:32   #66
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door het te verdoven gaat het hart minder snel kloppen, waardoor het langer duurt voor het sterft Is dat diervriendelijker

Doordat de hersenen geen bloed krijgen gaat het hart bij een niet verdoofd dier sneller kloppen, waardoor de dood sneller intreed...
Juist, ik was even vergeten dat moslims superieur zijn en het beter weten dan wetenschappers. Weet je nu al dat de aarde een bol is ?
Citaat:
Nutteloos, het is daarom dat de meeste islamitische slagers hun winkels een week sluiten. Omdat iedereen zijn frigo en ijskast vol ligt met schapenvlees en niemand vlees gaat halen.
Precies.

Citaat:
Natuurlijk kan je die redenering niet volgen! Slacht zelf eens een levend dier en je zal me heel goed begrijpen.
Ge denkt dus dat ik nog geen dier geslacht heb ?
Fout, maar ik heb er geen behoefte aan. Een beroeps kan dat normaal veel beter.
Citaat:
Met beide, door de massaconsumptie is men hier de realiteit aan het verliezen. Men is 'vergeten' dat het van levende wezens komt!
Dat is juist maar naast de kwestie.
Oud 3 februari 2010, 21:39   #67
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Juist, ik was even vergeten dat moslims superieur zijn en het beter weten dan wetenschappers. Weet je nu al dat de aarde een bol is ?
Citaat:
Precies.

Citaat:
Ge denkt dus dat ik nog geen dier geslacht heb ?
Fout, maar ik heb er geen behoefte aan. Een beroeps kan dat normaal veel beter.
Citaat:
Dat is juist maar naast de kwestie.
Oud 3 februari 2010, 21:42   #68
Hoogmoed
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dezelfde wetenschappers van die mexicaanse griep zeker

En direkt beginnen beledigen
Zwak van je

Citaat:
Oud 3 februari 2010, 21:54   #69
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dezelfde wetenschappers van die mexicaanse griep zeker

En direkt beginnen beledigen
Zwak van je
Hebt ge uw eigen post eens bekeken ?
Oud 3 februari 2010, 22:11   #70
abou Anis
Minister-President

Standaard

En als nu eens alle religies alles wat met hun religie te maken heeft zelf bekostigen?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2010, 22:12   #71
Hoogmoed
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
En als nu eens alle religies alles wat met hun religie te maken heeft zelf bekostigen?
Daar zou ik geen probleem mee hebben.

Citaat:
Oud 3 februari 2010, 22:16   #72
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Krijg dat maar eens voor elkaar met al die christelijke partijen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2010, 11:44   #73
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Scheiding van kerk en staat? Toch niet qua kosten denk ik. De gemeenschap betaalt voor eredienstgebouwen, woningen voor de bedieners van de eredienst en weddes.
Parochie feesten en feesten van religieuze verenigingen worden bij ons niet anders behandeld dan seculiere wijkfeesten.
Die feesten staan dan ook open voor iedereen, ge moet geen lidmaatschap bewijzen.

Ook in gent zou het maar flauw zijn, moesten die feesten moeten leven van de gentse inwoners. Een deel vertrekt gewoon om aan de overlast te ontsnappen, en een heel deel feestvierders en potentiële vervuilers komen van buiten Gent. De gentse belastingbetaler betaalt wel degelijk voor niet inwoners (anderen dus).
Langs de andere kant zijn er dan weer neringdoeners die goede zaken doen, en daarop belasting zouden moeten betalen, dat is bij elk feest zo, zelfs bij het offerfeest.
Gij grapjas, de Kerk krijgt subsidies per ingeschreven persoon, maw per persoon die gedoopt en gevormd is en zich niet heeft uitgeschreven. Dus elke gelovige betaalt voor zijn geloof.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be