![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Waar ligt de (belangrijkste) culturele grens in de Lage Landen? | |||
De Taalgrens in België |
![]() ![]() ![]() |
26 | 53,06% |
De Staatsgrens tussen Nederland en België |
![]() ![]() ![]() |
9 | 18,37% |
De Grote Rivieren in Nederland |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,04% |
Historische gebieden zoals Vlaanderen, Brabant, Holland |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,12% |
De grote steden versus de 'provincie' |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,08% |
Geen echte grens aanwezig |
![]() ![]() ![]() |
8 | 16,33% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U miskent uw afkomst, uw leven en uw volk. U verkoopt uw zieltje aan de Hollanders. Plaats me gerust op uw negeerlijst. Het zal een drukke en lange lijst worden. Ze ligt evenwel aan de basis van uw isolement. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bezoek regelmatig Maastricht, de meest Belgische stad van Nederland waar het gezellig toeven is. Spreek me echter niet van de rest van Nederland waar alles opgefokt, nerveus en onleefbaar is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En op de rode driehoek drukken om zijn onmacht aan de moderatie kenbaar te maken niet te vergeten.
Laatst gewijzigd door Henri1 : 8 februari 2010 om 10:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
jij hebt al lang je ziel verkocht aan de Fransen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U behoudt juist niets, U wil vlaanderen uitverkopen en dat niet eens aan de hoogste bieder, maar tegen iedere prijs. Ik ben Belg en ik voel me goed als Belg. U zou beter uw biezen pakken en verhuizen naar uw natuurlijke biotoop. Zo krijgt U wellicht op termijn toch nog een echt leven. Laatst gewijzigd door Henri1 : 8 februari 2010 om 10:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Staatssecretaris
|
![]() Belgie heeft meer hokkers.Nederland heeft meer vliegers .Dat is het verschil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs binnen de Antwerpse provincie voelen de mensen zich niet hetzelfde. Iemand uit Mechelen voelt zich niet thuis in Antwerpen en omgekeerd. Iemand uit Turnhout voelt zich totaal niet thuis in Antwerpen of Mechelen. Iemand uit Herentals voelt zich een vreemde in Lier. Iemand uit Lier probeert zich zelfs nog niet te vergelijken met een Antwerpenaar en omgekeerd. Iemand uit de Noorderkempen zal zich NOOIT gerust voelen in boven vernoemde steden. Je stelling dat het allemaal Brabanders zijn gaat dus totaal niet op. Citaat:
Zijn ook allemaal Brabantse steden. En hebben zelfs een langere geschiedenis samen met Leuven, dan Breda met Antwerpen. Je stelling dat Vlamingen en Nederlanders meer gemeen hebben met elkaar dan Vlamingen en Walen, haal ik dus zonder problemen met je eigen bewijsvoering onderuit. Brussel is trouwens ook een Brabantse stad. Dus waarom vergelijk je die stad en haar inwoners niet met s-Hertogenbosch. Of Nijvel met s-Hertogenbosch, beide hoofdsteden van het verdeelde Brabant. Omdat je heel goed weet dat je geen steden en haar inwoners met elkaar mag en kan vergelijken. Vlaanderen is Nederland niet en Nederland is Vlaanderen niet. En of je wil of niet, je zal dat eerst moeten aanvaarden voor je een poging kan doen ze te herenigen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Europees Commissaris
|
![]() Het enige wat hier sinds 1830 met de nodige druk wordt miskend, is de Nederlandse identiteit. De Vlamingen maken onverbrekelijk deel uit van de Nederlandse identiteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben in de eerste plaats een dorpeling, en dan nog ééntje uit een eigen gehucht, pas dan een voor-kempenaar. Daarna een Antwerpenaar, dan een Vlaming, op op de laatste plaats een Europeaan. Maar ik zal mij NOOIT een Brabander voelen of mij vergelijken met een stedeling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
pf, ik ben geboren in Aalst, opgegroeid in Erpe-Mere en Aalst, woon nu in Zele, ik voel me vooral een Vlaming hoor.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Hier in Nederland kom je ook dorpelingen tegen ,die nooit in een stad of in een andere provincie zouden willen wonen. Op zich niks mis mee.Alleen heeft het meer met psychologie te maken dan met cultuur.Er zijn ook Amsterdammers ,die bijna nooit buiten Amsterdam komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die is veel ouder dan de Nederlandse. Reeds voor onze jaartelling was er spraken van Belgica terwijl Nederland pas in de 19de eeuw in ontstaan. Nederland behoort dus tot het grondgebied Belgica en Vlaanderen niet tot het Nederlandse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Sinds kort is Vlaanderen een deelstaat met eigen regering en weinig macht. Voor velen mag je zelfs nog niet over een deelstaat spreken ,maar het moet een vaag gewest zijn. Laatst gewijzigd door Sidharta : 8 februari 2010 om 10:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tijdens de carnaval wedstrijden ben ik geheel aan mijn wijk gebonden. Maar eens in Afrika, ben ik een Europeaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() De meeste mensen hanteren het vooroordeel dat dé Nederlanders juist saai en - als we system zouden moeten geloven - sober en calvinistisch. Wat is er nu waar? Wat moeten we nu geloven? Of prik ik hier pijnlijk door een vooroordeel heen? ![]() Citaat:
Dat verhaaltje kan dus ook in de prullenmand. Verder nog iets? Citaat:
Kom maar op ... |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Wat zou het. De 'neder- landen' of de 'lage landen' bestonden uit grote gebieden waar men verschillende talen sprak. En in 1815 werden verschillende gebieden bij mekaar geklutst om als buffer te dienen tegen Frankrijk. En dat sprookje heeft welgeteld 15 jaar geduurd.Tot 1830.
Laatst gewijzigd door system : 8 februari 2010 om 11:03. |
![]() |
![]() |