![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al een paar jaar zitten we te hopen op een goed gespijsd zilverfonds.
Want "we" worden ouder. Gemiddeld. Veel gepensioneerden en weinigen die nog werken ... wie gaat dat betalen? Wie moet daarvoor zorgen? De politiek. Dus dat Zilverfonds: een echtpaar heeft grote schulden, enkele 100.000'den €'s. Nog maar een paar jaar nu lukken ze erin om die schulden niet te laten oplopen. Op het einde van het jaar, bleken ze een beetje meer te hebben verdiend, dan dat ze uitgegeven hebben, dus dan mindert de schuld. Een heel klein beetje. Helaas is het dit jaar alweer van datte: er zal nog moeten bijgeleend worden. Gelukkig had mevrouw enkele jaren terug een idee: we gaan sparen. Al die schulden ten spijt, we gaan sparen. En madam pakte 10.000 € uit de kluis, stak ze in een nieuwe portemonnee, die ze "zilverfonds" noemde. Tsja, gewoonweg 10.000 € minder schuld afbetaald natuurlijk .... Na een week zei meneer: zeg Marie, leen mij uit uw nieuw portemonneke, en ik betaal er interest op. Okee zei madam. En zo geschiedde. Madam is nog altijd fier op haar sublieme vondst: ze vindt dat er nog altijd 10.000 € in haar zilverfonds-portemonneke zit, en dat ze er nog interest op gaat krijgen. Meneer is ook nog altijd fier: hij heeft 10.000 € meer schuld afbetaald, dan dat hij dacht te kunnen. Ze zijn allebei fier, en 'het dansen gaat voort; en de paarden zullen blijven rennen". Triest, onze politiek.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zilverfonds ? Niet op rekenen !
Zelf een spaarpot aanleggen: sparen is de kunst v.d. regelmaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bvb. een groepsverzekering is fiscaal nu relatief interessant. Maar aangezien uitbetaling nog heel veraf ligt en ik de overheid niet vertrouw twijfel ik heel erg. I.e. welke garanties heb ik dat de overheid als het water aan de lippen staat niet gaat beginnen met alles wat de vooruitzienden hebben apart gezet aan te slaan? Onroerende voorheffing verhogen, extra taks op pensioenfondsen enz. Ik verwacht het om eerlijk te zijn allemaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Het Zilverfonds : één groot draaiend rad voor onze ogen.
Alleen Vivant ging bij de eerste steenlegging voor dat luchtkasteel in het verweer en ontblootte de volksverlakkerij. De rest haalde de schouders op maar begint nu in te zien dat Vivant eigenlijk gelijk had. Zoals stilaan ook met hun 4 andere grote programmapunten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() daar is'm weer blijven volhouden descartes, blijven volhouden. btw, waar zaten de kabouters van vivant tijdens de paarse periode? harde oppositie gevoerd zeker? Kan je ons naar enkele parlementaire interventies leiden? Laatst gewijzigd door born2bewild : 7 februari 2010 om 22:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dacht ik 60 jaar geleden ook en spaarde elke week 10 fr bij de ASLK.
Een redelijk bedrag in een tijd dat een brood 2 fr koste. Toen ik ik op pensioen ging wilde ik het bedrag opvragen en betaal nu af om de beheerskosten terug te betalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() de man die een zaag kan spannen over de overdaad van advocaten in de politiek ...waar komt hij ocharme mee aandraven?
Juist. klachten klachten...klagen en zagen. Wat heeft dat zoal opgeleverd, die "klacht"? Is justitie nog niet voldoende belast misschien? de vraag was: een P-A-R-L-E-M-E-N-T-A-I-R initiatief of mocht dat niet van de vld bazen? overtuig ons van het tegendeel. Laatst gewijzigd door born2bewild : 7 februari 2010 om 22:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meen je dat?
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() zilverfonds: een doos met onzichtbaar geld die ook onzichtbaar zal uitbetaald worden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zal niets uithalen. Wanneer al die grijsaards gelijktijdig hun spaargeld afhalen, doet een hyperinflatie dat opgespaarde geld verdampen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |