Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2010, 00:25   #141
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Nietmoeilijk dat ONSland naar fillestijnen gaat ,
medunkt dat Belgischevolk algemeen VADSIG aanworden is !!
Hoekomt ditr ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 00:28   #142
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Het is niet omdat hun land van herkomst ze niet meer wil dat ze er niet meer thuisvoelen.

Jullie zeveren er maar op los , blijkbaar weten jullie niets "nul . nul " over wat de meerderheid van deze mensen denken en willen. Volledig opgedraaid door de boere kinkels van oa het belang die veilig in hun villa's vertoeven en hunne vuile xxx verkondiggen. Denken jullie nu echt dat elke moslim een extremist is ? Droom rustig verder .....

Laatst gewijzigd door Wisord : 9 februari 2010 om 00:29.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 00:33   #143
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat de discussie best naar de zak is.
Kan het niet wat opener met minder stigmatisatie?

Kijk, ik ben ook niet persé een moslimlover.
Maar... mensen die het goed menen moet zich ook wel welkom blijven voelen he.
Om dat te behalen moet er idd een strenger beleid gehandhaafd worden en liefst A.S.A.P.!

De zero tolerantie in Brussel is een slag in het gezicht!
Brussel heeft versterking nodig!
Zo simpel ligt dat!

Tgaat hier over Antwerpen, maar ik denk dat het probleem niet zozeer op het niveau is als in Brussel.
En for the record, kzen ne Antwerpenaar.
Oud 9 februari 2010, 00:43   #144
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Jullie zeveren er maar op los , blijkbaar weten jullie niets "nul . nul " over wat de meerderheid van deze mensen denken en willen. Volledig opgedraaid door de boere kinkels van oa het belang die veilig in hun villa's vertoeven en hunne vuile xxx verkondiggen. Denken jullie nu echt dat elke moslim een extremist is ? Droom rustig verder .....
Mischien zijn het niet allemaal extremisten. maar de dag dat puntje bij paaltje komt en deze niet-extremistische moslims moeten kiezen tussen de autochtone Europeanen en de fanatieke islamieten onder hen, voor wie gaan ze kiezen denk jij ? We kunnen dus zeggen dat het allemaal potentiêle tegenstanders zijn.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 00:43   #145
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Waarom de autochtone bevolking niet gelijk collectief castreren?
Niet nodig.

Het klootjesvolk is al een tijd lang wijs gemaakt dat kinderen krijgen egoistisch is. En die geloven dat, daar is het ook klootjesvolk voor.
Het stond eerst de zelfontplooiing in de weg, en nu roepen ze dat het slecht is voor het milieu.

Gelukkig weten veel migranten nog (ook de Eurocraten ja) waar het echt om gaat.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 00:48   #146
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Meer dan de helft (56,4 procent) van de Antwerpse kinderen is van allochtone origine.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht

Gewoon schrikwekkend voor de toekomst, vooral voor de (echte) autochtone mensen en hun kinderen!
Laag zeg.

In Brussel ligt dat in alle wijken boven de 80 %, en in sommige boven de 90 %.

Zo schrikwekkend dat de huizenprijzen in Brussel uit de pan rijzen.
Oud 9 februari 2010, 00:51   #147
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Ze spreken nagenoeg allen Nederlands als voertaal en dus toekomstige moedertaal en staan onder westerse invloed. Dat is alles wat telt.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 9 februari 2010 om 00:52.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 00:57   #148
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Niet nodig.

Het klootjesvolk is al een tijd lang wijs gemaakt dat kinderen krijgen egoistisch is. En die geloven dat, daar is het ook klootjesvolk voor.
Het stond eerst de zelfontplooiing in de weg, en nu roepen ze dat het slecht is voor het milieu.

Gelukkig weten veel migranten nog (ook de Eurocraten ja) waar het echt om gaat.
Idiote conspiracyverhaaltjes.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 00:57   #149
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Kent er iemand steden in islamitische landen waar de multikul even welig hoogtij viert als in Antwerpen? Islamitische steden waar de schoolgaande jeugd voor meer dan de helft uit Europeanen bestaat, Amerikanen, Aziaten, Afrikanen. Someone? Waarop wacht filosoofke op om die verdomde monoculturele islamnationalisten uit te schelden?
Dubai
Oud 9 februari 2010, 01:02   #150
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Singapore is multiculti en succesrijker dan België.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 01:03   #151
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Ze spreken nagenoeg allen Nederlands als voertaal en dus toekomstige moedertaal en staan onder westerse invloed. Dat is alles wat telt.
²
Oud 9 februari 2010, 01:09   #152
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-afkomst.dhtml

Antwerpen is ten dode opgeschreven.

Men voorspelt dat tegen 2020 2 op de 3 allochtoon is in Antwerpen.

Het Mekka aan de Schelde ? Of hoe een mooie stad op 40 jaar volledig naar de kl.... geholpen is.
das maar een 'gevoel'
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 01:26   #153
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Idiote conspiracyverhaaltjes.
Dat Vlaamse witte vrouwen minder dan 1,5 kind per vrouw krijgen lijkt mij geen samenzwering maar een hard feit.

Accepteer dus de gevolgen.
Oud 9 februari 2010, 01:34   #154
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Dat Vlaamse witte vrouwen minder dan 1,5 kind per vrouw krijgen lijkt mij geen samenzwering maar een hard feit.

Accepteer dus de gevolgen.

ze nemen liever stinkende honden in huis dan kinderen te kopen.
Oud 9 februari 2010, 01:37   #155
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
In theorie klopt dat maar de realiteit is anders. Als je het PISA-rapport leest, stel je vast dat nergens in Europa - met uitzondering van Polen - de kloof tussen goed en slecht scorende leerlingen nergens zo groot is als in Vlaanderen. "Het PISA-onderzoek toont in België ook grotere verschillen tussen autochtone en allochtone leerlingen dan elders. De studie toont aan dat deze situatie voornamelijk voortvloeit uit de sociale positie van de leerlingen die uit de immigratie komen, en dat de specifiek etnische, culturele en taalkundige factoren zwak zijn (in Vlaanderen) of onbetekenend (in de Franstalige Gemeenschap in België). Dat heeft cruciale implicaties voor de noodzakelijke maatregelen om de weinig benijdenswaardige positie van ons land in de internationale statistieken te counteren."
http://www.skolo.org/spip.php?article500

Misschien ook hier eens kijken: sociale ongelijkheid in het onderwijs in België
http://www.skolo.org/spip.php?article498

De reden en essentie van hun migratie is dezelfde: georganiseerde migratie (in tegenstelling tot individuele migratie) van goedkope arbeidskrachten in functie van de economie (in tegenstelling tot eigenbelang) in het 'gastland'. Vanuit die sociaal-economische positie zitten ook hun (achterklein-)kinderen in een gelijkaardige positie, zowel qua onderwijs als wat hun plaats op de arbeidsmarkt betreft, hun culturele integratie en zelfs wat criminaliteit betreft zijn er paralellen te trekken: zoals Afro-Amerikanen zijn zoals Arabisch-Europeanen hier oververtegenwoordigd in gevangenissen, in de kleine criminaliteit en dus in de gevangenissen

Die vaststelling ontslaat mensen niet van hun individuele verantwoordelijkheid en het is inderdaad ook waar dat culturele elementen meespelen in een aantal problemen. We moeten dat evenmin ontkennen of er blind voor zijn.

Wat Obama betreft: hij is inderdaad geen afstammeling van slaven (en dus geen 'typische' Afro-Amerikaan) maar veeleer het kind van migranten. In die zin beantwoordt hij qua profiel derhalve veel meer aan dat van migranten en migrantenkinderen. In die zin is hij ook een illustratie van de reden waarom sommige 'vreemden' (hier en in de VS) problemen hebben en anderen helemaal geen.
Sociale positie onder bepaalde groepen migranten is een gevolg van hun religieuze en culturele levensbeschouwing. Dat houdt hen in die positie; niet een tekort aan kansen.Opvallend dat studies steeds bij de conclusie van sociale ongelijkheid stoppen zonder enige aandacht voor het actieve aandeel in oververtegenwoordiging van een aantal groepen; politieke correctheid verhindert diepgaander onderzoek?

De reden en essentie lijken me niet dezelfde, de eerste generatie migranten vertrok in eigen land omdat daar totaal geen perspectieven waren op een menswaardig bestaan wat hier wel geboden werd. Ik zie geen enkele reden waarom er steeds excuses moeten worden gezocht voor de tweede en derde generatie; er zit niet minder talent dan bij andere groepen, toch zijn ze ondervertegenwoordigd in bepaalde richtingen in onder wijs en stromen ze niet door binnen Hoger onderwijs. Ook hier zijn een aantal culturele en religieuze oorzaken die zorgvuldig uit beeld blijven.
Afro Amerikanen voelen zichzelf ook Amerikaan en delen dus een identiteit, denkt u dat dit zo is voor de gemiddelde Marokkaan van tweede of derde generatie?

De oververtegenwoordiging van Afro's in de VS heeft inderdaad met minder kansen te maken, maar dat gaat niet op voor migranten hier, omdat er veel meer en betere sociale voorzieningen zijn dan in de VS

Ik hoop dat Obama de beloofde veranderingen kan brengen en daar ook een kans toe krijgt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 02:56   #156
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-afkomst.dhtml

Antwerpen is ten dode opgeschreven.

Men voorspelt dat tegen 2020 2 op de 3 allochtoon is in Antwerpen.

Het Mekka aan de Schelde ? Of hoe een mooie stad op 40 jaar volledig naar de kl.... geholpen is.
Het probleem zit hem niet in dat hoge percentage. Het probleem zit hem ook niet in het gegeven dat Antwerpen letterlijk verkleurd (tenzij je een 'racist' pur sang bent en niet kunt verdragen dat je kleinkinderen waarschijnlijk een bruinere tint gaan hebben). Het grote probleem zit hem in het feit dat er van integratie veelal geen sprake is. En nog erger is het gegeven dat bepaalde groepen onze 'westerse' levensstijl willen verhinderen en zo in ons dagelijks leven trachten in te grijpen. Hun cultuur en godsdienst willen ze aan ons opdringen. Dat is het grote probleem. Als iedereen zich perfect zou integreren en respect betuigen voor de autochtone cultuur en gewoonten, dan mag van mij dat percentage allochtone jongeren tot 95 % oplopen.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 03:10   #157
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Het probleem zit hem niet in dat hoge percentage. Het probleem zit hem ook niet in het gegeven dat Antwerpen letterlijk verkleurd (tenzij je een 'racist' pur sang bent en niet kunt verdragen dat je kleinkinderen waarschijnlijk een bruinere tint gaan hebben). Het grote probleem zit hem in het feit dat er van integratie veelal geen sprake is. En nog erger is het gegeven dat bepaalde groepen onze 'westerse' levensstijl willen verhinderen en zo in ons dagelijks leven trachten in te grijpen. Hun cultuur en godsdienst willen ze aan ons opdringen. Dat is het grote probleem. Als iedereen zich perfect zou integreren en respect betuigen voor de autochtone cultuur en gewoonten, dan mag van mij dat percentage allochtone jongeren tot 95 % oplopen.

Eeeuh ... is het niet de westerse wereld die zijn cultuur en geloof overal heeft opgedrongen? Ik heb van moslimgeloof opdringen nog niets gemerkt.... cultuur opdringen .....ok ik geef toe kebab ,tagin , pitta als dat opdringen is
Oud 9 februari 2010, 03:21   #158
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb van moslimgeloof opdringen nog niets gemerkt.... cultuur opdringen
Je moet het natuurlijk wel willen zien.
Hieronder heb je al een voorbeeld van dat opdringen.

Citaat:
In de Holbergschool in Kopenhagen werden alleen de moeders van de leerlingen bij koffie en gebak uitgenodigd.

De vaders waren uitdrukkelijk niet welkom omdat hun aanwezigheid de moslimmoeders zou kunnen beledigd hebben. Bij de niet-moslim Deense vaders veroorzaakte dit heftig onbehagen, dat tot in de politiek doordrong.

Omwille van de tolerantie wordt de gelijkberechtiging van de vaders en het westers opvoedingssysteem opgeofferd en ondergeschikt gemaakt aan het islamitische rollenbeeld. Deze ontwikkeling is steeds frequenter vast te stellen – niet alleen in Denemarken.

Laatst gewijzigd door daiwa : 9 februari 2010 om 03:22.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 03:36   #159
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eeeuh ... is het niet de westerse wereld die zijn cultuur en geloof overal heeft opgedrongen? Ik heb van moslimgeloof opdringen nog niets gemerkt.... cultuur opdringen .....ok ik geef toe kebab ,tagin , pitta als dat opdringen is
Hihi, meen je dit nu echt? Dit is dan wel de joke van de week. Ofwel ben je ter goeder trouw stekeblind en naïef, ofwel wil je gewoon de problemen met de moslims niet inzien. Ik ontken niet dat de westerse wereld in het verleden zijn visie en cultuur mondiaal heeft verspreid of zelfs opgedrongen, maar laten we de discussie hier niet op uitdraaien. En het is niet omdat wij in het verleden fouten hebben gemaakt, dat we nu moeten toelaten dat anderen hetzelfde in onze gebieden proberen te doen. Kebab introduceren is inderdaad een culturele meerwaarde (hoewel), daarentegen ook autochtone kinderen verplicht halal laten eten (zoals op de 'Antwerpse' bosklassen) is dan weer wel een gevaarlijke vorm van opdringen. Het schockerende voor mij is dat bij dit laatste voorbeeld de poco's dit feit zelfs niet meer in vraag stellen, het wordt als normaal beschouwd. Om maar te zeggen: hoever willen we het laten komen? Wanneer worden de poco's in deze kwesties eindelijke ter orde geroepen en door wie ? Ik zou verder nog honderden voorbeelden kunnen opnoemen van opdringing van moslimgewoonten en praktijken in de dagdagelijkse samenleving. Maar sta me toe hier effe geen zin en tijd in te hebben.

Laatst gewijzigd door freespirit : 9 februari 2010 om 03:37.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 03:47   #160
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Hihi, meen je dit nu echt? Dit is dan wel de joke van de week. Ofwel ben je ter goeder trouw stekeblind en naïef, ofwel wil je gewoon de problemen met de moslims niet inzien. Ik ontken niet dat de westerse wereld in het verleden zijn visie en cultuur mondiaal heeft verspreid of zelfs opgedrongen, maar laten we de discussie hier niet op uitdraaien. En het is niet omdat wij in het verleden fouten hebben gemaakt, dat we nu moeten toelaten dat anderen hetzelfde in onze gebieden proberen te doen. Kebab introduceren is inderdaad een culturele meerwaarde (hoewel), daarentegen ook autochtone kinderen verplicht halal laten eten (zoals op de 'Antwerpse' bosklassen) is dan weer wel een gevaarlijke vorm van opdringen. Het schockerende voor mij is dat bij dit laatste voorbeeld de poco's dit feit zelfs niet meer in vraag stellen, het wordt als normaal beschouwd. Om maar te zeggen: hoever willen we het laten komen? Wanneer worden de poco's in deze kwesties eindelijke ter orde geroepen en door wie ? Ik zou verder nog honderden voorbeelden kunnen opnoemen van opdringing van moslimgewoonten en praktijken in de dagdagelijkse samenleving. Maar sta me toe hier effe geen zin en tijd in te hebben.

Dus volgens u mag niets van de moslimcultuur openbaar gemaakt worden en mogen ze hun geloof niet publiek uiten want dat is opdringen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be