Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2010, 17:38   #221
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Singapore is multiculti en succesrijker dan België.
Mischien. Maar het is daar ook een dictatuur, waar men nog lijfstraffen ( stokslagen op rug en billen ) uitdeelt, om de orde te handhaven. Ben je daar klaar voor ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 17:40   #222
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Eeeuh ... is het niet de westerse wereld die zijn cultuur en geloof overal heeft opgedrongen? Ik heb van moslimgeloof opdringen nog niets gemerkt.... cultuur opdringen .....ok ik geef toe kebab ,tagin , pitta als dat opdringen is
Wat baten uil en bril als den uil niet zienen wil.
Oud 9 februari 2010, 17:42   #223
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
En hoe gaat dat juist er voor zorgen dat de al aanwezige migranten stoppen met zich voort te planten?
Euhm, door er constant nieuwe te importeren is het dweilen met de kraan open... Je moet beginnen bij de bron, en dan verder gaan.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 17:50   #224
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Als mijn mening er iets toe zou doen in deze, ben je een echte slappeling natuurlijk.
Ik dacht dat ik wist wat je zou antwoorden, maar had verzuimd, de macho-stijl in mijn verwachting in te bouwen. Machtsdenken. Dat is de juiste vorm van denken voor zover het op macht aankomt, en irrelevant voor de rest. Je mening kan echter ook interessant zijn als ze "in dezen", ik neem aan: voor een aanzoek, niet de doorslag kan geven.

Ze kan bij voorbeeld van belang zijn omdat iemand vindt dat jij ertoe doet, of wil weten wat hij aan je heeft. Maar je kunt beslissen, het eenvoudig te houden en je tot machtskwesties beperken. Dan kom je hopelijk de mensen tegen voor wie het voornamelijk daarop aan komt. Anders wordt je mening misschien nog wel eens als irrelevant beschouwd door iemand die zich niet voor macht, maar voor mensen interesseert.
Oud 9 februari 2010, 18:04   #225
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Jaloers? och neen dat is juist uw familie bevat moslims. Je hebt de haat voor honden al braaf overgenomen. Persoonlijke mening de lijfgeur van een moslim is pas erg. De meeste honden stinken niet. Liever een hond naast mij in het park op een zomerse dag dan een lijfgeur van een moslima met dikke jas aan.
Met honden gaat het net als met mensen, hé : sommigen stinken, sommigen niet. Mijn hond bvb , die stinkt niet. Ik ook niet. Ik was mij, en doe mijn hond ook af en toe een douche nemen, buiten in de hof. Ik hang hem aan de ketting, spuit hem nat, zeep hem in en spuit hem terug af,daarna doe ik de ketting af en kan hij zich gaan uitschudden. Wij zijn dus alletwee proper en stinken niet. Stond ik daar laatst op de bus naast een koppel moslims. Hij : slechte tanden en lookstank uit zijn mond 5 meter in de ronde, zweetgeur van zijn groezelig hemd, en zij, ingepakt van kop tot teen, en ook een zware lijfgeur. Ik verwijt die mensen niets, mischien hebben ze geen badkamer of zo, maar die moeten mij toch geen lesjes in hygiëne komen geven, of zeggen dat honden onreine dieren zijn.
Oud 9 februari 2010, 18:05   #226
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Dé moslims bestaan niet. .
Wat een zever toch.
We merken elke dag dat ze wel bestaan. Het zijn de moslims die weer aan het zeuren zijn dat ze hun hoofddoekJES niet mogen ophouden op de werkvloer en hun linkse hond J. De Witte weer op pad sturen om een rondje te zeuren over racisme. Dat allemaal omdat dè moslims vertikken zich aan te passen en omdat ze persè met hun moslimidentiteit overal willen te koop lopen. Iedereen moet persé vanop 200 meter zien dat zij moslim zijn via de moslimvlag op hun kop.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 18:08   #227
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Eeeuh ... is het niet de westerse wereld die zijn cultuur en geloof overal heeft opgedrongen? Ik heb van moslimgeloof opdringen nog niets gemerkt.... cultuur opdringen .....ok ik geef toe kebab ,tagin , pitta als dat opdringen is
In Brussel wordt er in het openbaar onderwijs nog enkel halaleten geserveerd in de kantine. Opgedrongen door dè moslims en geregeld door moslim Kir. Hoezo geen opdringerij?

Via het CGKR proberen ze nu de hoofddoek op te dringen op de werkvloer, te beginnen in instellingen als ziekenhuizen. Terwijl het Westen religie al lang naar de privésfeer verwezen heeft, gaat de linkse hypocriete kliek nog eens zijn broek afsteken en een retour naar Middeleeuwse toestanden goedknuffelen enkel en alleen om hun nieuw kiesvee te paaien (zonder overleven ze electoraal niet meer). Vroeger de fanatiskste papenvreters, tegenwoordiger de fanatiekste vergoeilijkers van primitief religieus opdringerig gedrag in de openbare sfeer en de privésfeer (werkgevers).

Laatst gewijzigd door Cut de krap : 9 februari 2010 om 18:15.
Oud 9 februari 2010, 18:12   #228
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
compleet achterlijk Dubai:

compleet achterlijk Indonesië:

compleet achterlijk Bahrain:

compleet achterlijk Turkije:

de compleet achterlijke King Abdullah University of Science and Technology in Saoudi Arabië

etc.
Al die fraaie gebouwen, behalve in Turkije, zijn gebouwd met onze petroleum-euros en dollars, de plannen zijn gemaakt door westerse architecten, en de bouwvakkers zijn zwaar onderbetaalde Philipijnen. Slaven bijna.
De moslims zelf hebben geen enkele verdienste daarin.
Oud 9 februari 2010, 18:17   #229
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Al die fraaie gebouwen, behalve in Turkije, zijn gebouwd met onze petroleum-euros en dollars, de plannen zijn gemaakt door westerse architecten, en de bouwvakkers zijn zwaar onderbetaalde Philipijnen. Slaven bijna.
De moslims zelf hebben geen enkele verdienste daarin.
Het zijn ookk geen Dubai-anen die aan de Belgische OCMW's staan aan te schuiven.
Oud 9 februari 2010, 18:17   #230
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Wat een zever toch.
We merken elke dag dat ze wel bestaan. Het zijn de moslims die weer aan het zeuren zijn dat ze hun hoofddoekJES niet mogen ophouden op de werkvloer en hun linkse hond J. De Witte weer op pad sturen om een rondje te zeuren over racisme. Dat allemaal omdat dè moslims vertikken zich aan te passen en omdat ze persè met hun moslimidentiteit overal willen te koop lopen. Iedereen moet persé vanop 200 meter zien dat zij moslim zijn via de moslimvlag op hun kop.

Dit is wel overdreven, maar Minister van Agitatie heeft toch ongelijk. Er bestaat maar één soort moslims, namelijk de mensen die hun leven volgens de Koran inrichten. Bij christenen heeft altijd de discussie bestaan welke teksten of testamenten nu wel of niet gelden, en of je ernaar moet leven of niet. Bij de Islam is er zogezegd wel 'interpretatie', maar dat geldt enkel voor zinnen die niet helemaal eenduidig zijn.

Als er zinnen in de Koran zouden voorkomen die dingen zeggen als ''de ongelovige is uw gelijke'', dan kunnen we praten over verschillende interpretaties. Maar ik ben bang dat de Koran onveranderlijk is, en we dus op een of andere manier die informatie moeten overbrengen naar de dikke holle schedels van de mensen die zich links noemen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 18:17   #231
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zijn veelal boeren die naar de steden trekken, dat is zo. Onderontwikkeld is dus een groot woord. (15 letters)

Qua beleid heb ik hier met betrekking tot migratie nog niet veel gezien, moet ik zeggen. Maar je mag me altijd inlichten.
Net alsof wij Marrokkaanse boeren nodig hebben hier ! Wat gaan die hier komen planten ? Cannabis ? Datdie mannen nu eens netjes in Ketama blijven, zeg.
Oud 9 februari 2010, 18:20   #232
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Dus kindergeld omhoog + grote bonus voor het derde kind, en een kleinere bonus voor de vierde (en verder).
Ja, maar alleen voor autochtonen. Voor allochtonen omgedraait : grote belastingopslag bij het eerste kind, nog hogere voor het 2 de kind, en enorme voor het derde. Bij het vierde vliegt heel de familie het land uit.
Oud 9 februari 2010, 18:22   #233
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht

Dit is wel overdreven, maar Minister van Agitatie heeft toch ongelijk. Er bestaat maar één soort moslims, namelijk de mensen die hun leven volgens de Koran inrichten. Bij christenen heeft altijd de discussie bestaan welke teksten of testamenten nu wel of niet gelden, en of je ernaar moet leven of niet. Bij de Islam is er zogezegd wel 'interpretatie', maar dat geldt enkel voor zinnen die niet helemaal eenduidig zijn.

Als er zinnen in de Koran zouden voorkomen die dingen zeggen als ''de ongelovige is uw gelijke'', dan kunnen we praten over verschillende interpretaties. Maar ik ben bang dat de Koran onveranderlijk is, en we dus op een of andere manier die informatie moeten overbrengen naar de dikke holle schedels van de mensen die zich links noemen.
De dikke holle schedels van de mensen die zich links noemen kunnen die informatieverwerking niet aan : in hun dikke holle schedels galmt het 'verrijking', 'verrijking', hoezee!
Oud 9 februari 2010, 18:33   #234
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Hoe doen ze het in China ?
Hoe doen ze wat in China?
Oud 9 februari 2010, 18:40   #235
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn veelal boeren die naar de steden trekken, dat is zo. Onderontwikkeld is dus een groot woord. (15 letters)

Qua beleid heb ik hier met betrekking tot migratie nog niet veel gezien, moet ik zeggen. Maar je mag me altijd inlichten.
Er is wel een beleid. Er zijn de regels voor gezinsherenigingen, voor (schijn)huwelijken, voor asiel, en sinds kort dan, voor samenwonenden. Maar deze regels zijn er helemaal niet op gericht om ontwikkelde migranten aan te trekken/ binnen te laten. Niet ontwikkeld of ontwikkeld, het speelt geen rol.
Terwijl men bvb in Nederland de lat toch iets hoger legt.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 18:42   #236
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe doen ze wat in China?
...en India, en waar weet ik nog allemaal...
Geboortebeperking.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 18:47   #237
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
...en India, en waar weet ik nog allemaal...
Geboortebeperking.
Je weet toch dat geboortebeperking niet hetzelfde is als het tegenhouden van immigratie?

De één kind politiek van China is trouwens een catastrofe.
Oud 9 februari 2010, 18:57   #238
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht

Dit is wel overdreven, maar Minister van Agitatie heeft toch ongelijk. Er bestaat maar één soort moslims, namelijk de mensen die hun leven volgens de Koran inrichten.
Je hebt in de Islam natuurlijk Soennisme en Sjiisme, dat is bekend. Je hebt ook Khawarij en Soefisme en Ahmaddiya, Druzen, Koranisme en bijvoorbeeld Alevieten waarover je kan lezen:

Citaat:
deze syncretische religie of syncretische islamitische stroming wordt ook wel vaak omschreven als een liberale en humanistische stroming binnen de Islam.
Het zijn allemaal moslims die hun eigen interpretatie van de Koran en de Hadith hebben of de Hadith (zoals in het Koranisme) zelfs volledig verwerpen. Tussen diverse strekkingen is het zo goed als oorlog. Dat conflict komt niet voort uit het feit dat ze zichzelf zien als 'één soort moslim' maar juist als fundamenteel verschillend.

het zijn verschillen zoals tussen katholieken, protestanten, evangelisten en de vele andere sektes en groepjes die zich allemaal baseren op de Bijbel. De paralel is groter dan het verschil.

Citaat:
Bij christenen heeft altijd de discussie bestaan welke teksten of testamenten nu wel of niet gelden, en of je ernaar moet leven of niet.
Ja, maar dat geldt evengoed voor de Hadith: het is juist een kwestie van interpretatie en dus van discussie. Vele stukken uit de Hadith staan ter discussie en worden betwist. Zoals bij de christenen dus waar de echte grote discussies en problemen pas opdoken in de 16de en 17de eeuw. En we weten hoe de katholieke kerk daarmee is omgesprongen. Het was iets anders dan wat we vandaag als beschaafde discussie zouden omschrijven.

Citaat:
ik ben bang dat de Koran onveranderlijk is, en we dus op een of andere manier die informatie moeten overbrengen naar de dikke holle schedels van de mensen die zich links noemen.
De Bijbel is sinds het Concilie van Constantinopel ook zo goed als vastgelegd en onveranderlijk. Daarover gaat het niet. Het gaat om het feit dat de gelovigen mensen zijn. En mensen zijn dynamisch en dus ook hun inzichten en hun attitudes. En die worden veel meer beïnvloed door directe, materiële belangen en hun welvaart dan door een boek. Het vergt alleen wat tijd en op dat vlak hebben de christenen 600 jaar meer tijd gehad dan de moslims.

Al moet ik eerlijk toegeven dat ik hoop dat we niet nog eens 600 jaar moeten wachten voor het ook bij hen doordringt ...

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 18:59   #239
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Je weet toch dat geboortebeperking niet hetzelfde is als het tegenhouden van immigratie?

Ik beveel een beleid van één-migrant per full-sponsoring kaviaarsos en multkulprogressief aan. Het zal rap gedaan zijn als ze hun nieuw kiesvee zelf volledig moeten onderhouden.
Oud 9 februari 2010, 19:12   #240
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan zijn. Maar zouden vier maal zoveel Chinezen nu minder erg zijn?
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be