![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() De efficiëntste manier om het teveel aan smog in de lucht aan te pakken, is het verminderen van het aantal wagens dat op de wegen rondtoert. Dat besluiten de volksvertegenwoordigers van de PS. Ze vragen daarom dat de NMBS haar reizigers gratis zou laten rijden tijdens een smogalarm.
Deze maatregel zou niet alleen de luchtkwaliteit verbeteren, "nieuwe" reizigers zouden er ook de voordelen van de trein door kunnen ontdekken, terwijl de NMBS er haar jaarlijkse groeicijfers mee zou kunnen halen, menen de PS-Kamerleden. Mensen met een treinabonnement, zouden de gratis dag van hun abonnement afgetrokken zien. De PS wil ook dat de NMBS, in samenwerking met de Gewesten, actief deelneemt aan acties waarbij een autonummerplaat kan ingeruild worden voor een abonnement. Een voorstel van resolutie over dit alles, ingediend door PS'er Bruno Van Grootenbrulle, wordt momenteel besproken in het parlement. (belga/gb) HLN Een foto zegt soms meer dan duizend woorden. ![]() Laatst gewijzigd door De Prof : 10 februari 2010 om 09:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Toch goed tegen de vereenzaming, mogelijkheden mensen te leren kennen, gezellig op de trein, babbeltje slaan, discussietsje starten,... doet zo een beetje denken aan de klas...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ah, prima...
Dus op die dagen krijg ik het geld terug van mijn abonnement? Ik ben ook al tevreden als ik er dan een dag langer mee kan doen.
![]() |
#4 |
|
![]() jij pakt nooit de trein... Zo gaat het er niet aan toe tijdens de spits
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik neem wel nog maar een maand de trein, maar ik sta versteld van hoe praatbereid mensen daarop zijn, dit in schril contrast met bvb de tram in Antwerpen ! toffe sfeer luxeproduct eigenlijk die trein ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Dichtsbij zijnde station in België: 20km. Dat is niet echt een alternatief.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik kan me wel voorstellen dat op rustigere treinen het aangenamer rijden is ![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel schitterend dit. De helft van de locomotieven werkt niet waardoor piekuurtreinen afgeschaft worden of er heel wat wagons minder gekoppeld worden. Daardoor zit de boel nu al vaak overvol en dan gaan ze eventjes iedereen gratis die trein opduwen.
Dat ze eerst maar eens zorgen dat de dienstverlening normaal kan verlopen voor de betalende mensen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vandaag waren er nauwelijks problemen. Als dagelijks gebruiker van de trein, heb ik doorgaans erg weinig last. Een beetje vertraging vind ik niet onlogisch en dus niet erg.
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Alles heeft zijn prijs, ook "gratis".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ze kon er gisteren al helemaal niet mee lachen toen een trein gewoon werd afgeschaft en ze voor de tweede dag na mekaar een uur later thuis kwam. Na twee jaar pendelen met het openbaar vervoer is het aantal weken dat ze zonder enige vertraging (5 minuten telt niet mee, het telt pas mee vanaf een kwartier) thuis kwam te tellen op één hand: één week. Volledig tegen onze principes zullen we waarschijnlijk in maart of april een tweede wagen aanschaffen. Het zal een forse hap uit het budget zijn, maar er bestaat ook nog zoiets als levenskwaliteit. Een welgemeende fuck you aan het openbaar vervoer. Laatst gewijzigd door Sammael : 10 februari 2010 om 12:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De trein in belziek heeft pas enig comfort als ge een rechtstreekse aansluiting, hebt en ge vlakbij het station woont en werkt.
van zodra ge moet overstappen zijt ge hoe dan ook gesjost. Altijd miserie, vergelijk dat met de mogelijkheden in andere Europese hoofdsteden en broekzele is niet meer dan een proviciestadje met een slecht werkend openbaar vervoer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg gewoon dat er nu al problemen zijn met het hopeloos verouderde machinepark (en dan heb ik het nog niet over de problemen met het ontkoppelen van de nieuwe treinen!). Als we dan op dagen zoals vandaag nog eens iedereen gratis met de trein laten rijden EN er komen effectief meer reizigers opdagen dan zitten we met een complete oververzadiging van de treinstellen. Zoiets is op dit moment simpelweg niet haalbaar. Daarvoor moet het machinepark gemoderniseerd en uitgebreid worden en moet men de oververzadiging van het GEN aanpakken en dat zijn werken van lange duur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() ik sluit me aan bij de Prof. Trouwens vele mensen die vandaag de auto nemen, doen dat omdat het openbaar vervoer voor hen geen haalbaar alternatief is. Een gevolg van het PS-voorstel zou wellicht zijn dat velen het aanbod zouden aangrijpen om er es een dagje gratis op uit te trekken.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Volgens mij is het smogalarm een nutteloze, van de pot gerukte uitvinding om mensen lastig te vallen.
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() my bloody ass ! k'heb enkele jaren vlak aan t'station van Aalst gewoond.... gewoonweg een hel ! midden van de nacht beginnen ze daar wagonnekes te rangeren of te verslepen of weet ik véél.......... een kabaal van jewelste !!!!! ge doet géén oog dicht ! en dan s'morgens met wallen onder uw ogen den trein op om..... recht te blijven staan wegens te weinig zitplaatsen....... ge moogt uw comfort hebben...... en oh ja "fuck de NMBS" !! ![]()
![]() |