Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2010, 16:44   #3781
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Ik stel me nog altijd vragen bij die "overlast".
Welke overlast?

ik heb het dossier van Roosendaal eens doorgenomen. Schoon mapje dat je op aanvraag zelf tot in België thuisgestuurd krijgt.

Daar staat de 'overlast' in vermeld die hen tot het sluiten van shops geleid heeft....Daar staat dus letterlijk in dat er per dag 2.5 wagens verkeerd geparkeerd stonden in hun observatiezone; (ik kan verkeerd zijn want 't is uit het hoofd) en gemakkelijkheidshalve gingen de makers van dat dossier ervan uit dat ALLE verkeerd geparkeerd wagens sowieso van mensen waren die in de shops zaten. Heb dat dossier 2x moeten lezen want ik vond geen één objectieve overlasts oorzaak.
Maar ja, angst hoeft geen reden..
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 01:13   #3782
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Wel, ze gaan nu met pasjes werken, is dat gelijk opgelost.
Enfin, ze gaan er nog over spreken.
Maar de meerderheid van Nederland pleit nog altijd voor een legalisatie van cannabis.
Oud 10 februari 2010, 10:57   #3783
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Informatie is er, het internet man
Iedereen plukt en grijpt wat hem wil. De mens gewoon algemeen bewuster maken in alles (betreft informatie needyness). De mens moet gewoon in alles meer verantwoording nemen en meer nadenken bij feiten dan zoals ze ons getoond worden.
En daar wringt het schoentje, niet? Iedereen kan tegenwoordig met Google overweg, maar weinigen weten het kaf van het koren te scheiden.

Citaat:
Ik heb geleerd dat tegen propaganda en omgekeerd signaal stuurt, ahja. Ge hoort DAT maar ervaart "DIT" op de roeswekker in kwestie.
Ja dat is waar. Met "informatieverstrekking" bedoel ik ook niet wat men in de klassieke zin verstaat: de gewoonlijke praatgroepen en een school die es een politieman en drugsverslaafde uitnodigt.
Wat er nodig is, is mensen kritisch leren nadenken, leren "nee" zeggen, leren herkennen wanneer ze problemen hebben of er aan het krijgen zijn, ze met zachte dwang dwingen om na te denken.
Ik denk b.v. aan een systeem zoals dat ook bestaat bij autorijden en wapenbezit: les volgen, examen afleggen, drugspasje, controles, sensibiliseren om er verstandig mee om te gaan, ... !
Ik weet dat het voor sommigen hilarisch overkomt, maar volgens mij is dat echt the way to go.

Citaat:
En ik zie wat ik zie, de huidigen xtc op de "markt" tien jaren geleden deed... En ge haalt de hard drugs gebruiker (langdurige gebruikers) echt wel tussen uit zenne.
Ge ziet gewoon wie veel gepakt heeft en wie niet. Ge ziet da, enfin ik toch.
Ik zie da ook maar ik zie niet in waarom XTC gevaarlijker zou zijn dan cannabis, en die perceptie van mij wordt bevestigd door onderzoeken die inderdaad vaststellen dat de risico's van XTC (in het geval we spreken over zuiver MDMA) netto lager uitvallen dan voor cannabis.
Citaat:
Ik heb door mijn psycho journals dikwijls stemmekes gehoord, ben ik nu psychotisch of schizo? En neen mensen, alleen Ars Nova mag antwoorden.
WIL je daar wel een antwoord op?
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 16:59   #3784
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk b.v. aan een systeem zoals dat ook bestaat bij autorijden en wapenbezit: les volgen, examen afleggen, drugspasje, controles, sensibiliseren om er verstandig mee om te gaan, ... !
Ik weet dat het voor sommigen hilarisch overkomt, maar volgens mij is dat echt the way to go.
Alleen Hollanders komen af met zo'n meningen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2010, 00:03   #3785
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
En daar wringt het schoentje, niet? Iedereen kan tegenwoordig met Google overweg, maar weinigen weten het kaf van het koren te scheiden.
Google is God

Citaat:
Ja dat is waar. Met "informatieverstrekking" bedoel ik ook niet wat men in de klassieke zin verstaat: de gewoonlijke praatgroepen en een school die es een politieman en drugsverslaafde uitnodigt.
Wat er nodig is, is mensen kritisch leren nadenken, leren "nee" zeggen, leren herkennen wanneer ze problemen hebben of er aan het krijgen zijn, ze met zachte dwang dwingen om na te denken.
IDD klinkt zéér hilarisch mijn beste
Voor mij moeten we ons gewoon spiegelen aan andere landen nu.
En het gewoon gemakkelijk maken ipv moeilijk.
Eigen gebruik (soft drugs) toegelaten. En daarmee uit, als heel Europa zo'n beleid handhaaft is de miserie opgelost.

Citaat:
Ik zie da ook maar ik zie niet in waarom XTC gevaarlijker zou zijn dan cannabis, en die perceptie van mij wordt bevestigd door onderzoeken die inderdaad vaststellen dat de risico's van XTC (in het geval we spreken over zuiver MDMA) netto lager uitvallen dan voor cannabis.
Bekijk het zo.
Op XTC kan je O.D.'en
Op cannabis niet.

Al bij al, tzal allebei wel niet gezond zijn

Citaat:
WIL je daar wel een antwoord op?
Nu ik die quote van mij teruglees wil ik hem wel verduidelijken.
Ik hoor geen stemmekes zoals stemmen he. En als ik nuchter ben, ben ik wel degelijk een down to Earth persoon.. enfin relatief he Maar anders...
Ik kom in communicatie ja, soms hoor ik wel mijn eigen gedachten door mijn hoofd heen gaan dan. Maar niet in de schizo/psychotisch way I believe.
En moest het dan toch iets psychotisch zijn, ik ben er maar beter van geworden. lol

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 11 februari 2010 om 00:06.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2010, 11:36   #3786
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Alleen Hollanders komen af met zo'n meningen.
Bummer, ik ben zo Belgisch als maar kan.
Oud 11 februari 2010, 11:48   #3787
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
IDD klinkt zéér hilarisch mijn beste
Voor mij moeten we ons gewoon spiegelen aan andere landen nu.
En het gewoon gemakkelijk maken ipv moeilijk.
Eigen gebruik (soft drugs) toegelaten. En daarmee uit, als heel Europa zo'n beleid handhaaft is de miserie opgelost.
Nogmaals: ik ben tegenstander van het onderscheid tussen soft en hard drugs. Er zijn genoeg mensen die zeer ernstige problemen hebben met soft drugs en anderen die gebruik van hard drugs perfect onder controle hebben.
En zonder sociaal draagvlak is het moeilijk om wat dan ook te legaliseren.
Een debat op niveau, dat hebben we nodig. En niet zoals in Engeland waar zelfs wetenschappers aan de deur gezet worden wanneer ze een krasse, maar desalniettenmin volledig terechte uitspraak geplaçeerd hebben in de media (in dit geval heeft die wetenschapper in kwestie de risico's van MDMA vergeleken met die van paardrijden).
IK sta achter het voorstel van een vorm van evaluatie omdat veel mensen dingen "pakken" zonder eigenlijk goed te beseffen wat het is en wat het met hen doet. Op dit moment is dit een groot taboe omdat het sowieso illegaal is. Iemand die met het voorstel komt om uit te leggen hoe je een shot heroïne zet krijgt zowat de hele pers over zich heen, en de toorn van de integrale Belgische politiek. Toch is dat nodig, want de meeste problemen van heroïne zijn net te wijten aan het feit dat shots onoordeelkundig gezet worden (slecht, onzuiver en niet steriel materiaal, b.v.).

[quote]Bekijk het zo.
Op XTC kan je O.D.'en
Op cannabis niet.[/+QUOTE]

True, maar aan cannabis word je verslaafd en aan XTC niet. EN de uiteenlopende psychologische problemen die ontwikkeld kunnen worden zijn met cannabis ook veel zwaarder. Daarom dat er verschillende parameters beschouwd worden in dat soort studies, niet alleen maar de kans op overdosering.

Citaat:
Al bij al, tzal allebei wel niet gezond zijn
Zelfs het meest veilige middel heeft nog altijd een inherent risico.

Citaat:
Maar niet in de schizo/psychotisch way I believe.
En moest het dan toch iets psychotisch zijn, ik ben er maar beter van geworden. lol
De meeste schizofrenen denken dat ze perfect normaal zijn
Oud 11 februari 2010, 11:54   #3788
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ge kunt op Canabis misschien niet OD en, ge kunt wel een bad trip hebben, het verlaagd ook uw drempel en ge hebt een ander zicht op de realiteit, ok ge kunt dat van alcohol ook hebben en er zijn misschien nog wel medicijnen die ook dat effect geven.

Voor mij komt het erop neer dat het niet ongevaarlijk is, en dat als je het dan toch perse wil gebruiken, je er wel voorzichtig mee moet omgaan. Er is ook niks mis mee om een glas single malt 18 years old achterover te slaan, als je de drempel niet overschrijd en erachter niet met uwe zatte kop in nen auto kruipt. Ge moet echter wel goed beseffen wat uw grens is en wat ge afkunt.

De overlast zit hem echter vooral in het feit dat mensen teveel gebruiken, zatterikken in de goot, ja in Gent en Leuven ziet ge dat nog wel eens, maar verder is dat sterk verminderd. Junks met kapotgespoten armen of met ogen zo groot als pingpong ballen, niet aangenaam als die in uwe portiek staan zeiken, of u lastig vallen op straat voor uw geld, of de ventster van uwen auto inslaan.

Wat kost dat tegenwoordig, een lijn coke, een trip LSD of een paar gram herroine of wiet ? Maar ja nu gaan ze Crystal meth in hun garage brouwen met ontstopper en anderen brol,... nu gaat het nog lekkerder worden.

in elk geval zielig dat er mensen zijn die zo hun leven om zeep kunnen helpen voor wat euforische trips mee te maken of dat nu door een fles rum achterover te kiepen of ne shot in uw adderen te spuiten is, maakt eigenlijk al niet veel uit.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2010, 12:00   #3789
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ge kunt op Canabis misschien niet OD en, ge kunt wel een bad trip hebben, het verlaagd ook uw drempel en ge hebt een ander zicht op de realiteit, ok ge kunt dat van alcohol ook hebben en er zijn misschien nog wel medicijnen die ook dat effect geven.

Voor mij komt het erop neer dat het niet ongevaarlijk is, en dat als je het dan toch perse wil gebruiken, je er wel voorzichtig mee moet omgaan. Er is ook niks mis mee om een glas single malt 18 years old achterover te slaan, als je de drempel niet overschrijd en erachter niet met uwe zatte kop in nen auto kruipt. Ge moet echter wel goed beseffen wat uw grens is en wat ge afkunt.

De overlast zit hem echter vooral in het feit dat mensen teveel gebruiken, zatterikken in de goot, ja in Gent en Leuven ziet ge dat nog wel eens, maar verder is dat sterk verminderd. Junks met kapotgespoten armen of met ogen zo groot als pingpong ballen, niet aangenaam als die in uwe portiek staan zeiken, of u lastig vallen op straat voor uw geld, of de ventster van uwen auto inslaan.

Wat kost dat tegenwoordig, een lijn coke, een trip LSD of een paar gram herroine of wiet ? Maar ja nu gaan ze Crystal meth in hun garage brouwen met ontstopper en anderen brol,... nu gaat het nog lekkerder worden.

in elk geval zielig dat er mensen zijn die zo hun leven om zeep kunnen helpen voor wat euforische trips mee te maken of dat nu door een fles rum achterover te kiepen of ne shot in uw adderen te spuiten is, maakt eigenlijk al niet veel uit.
Wiet met heroine en trips op dezelfde hoop gooien. Die truk word toch ook nooit afgezaagd he?
Oud 11 februari 2010, 12:01   #3790
Bhairav

Standaard

Citaat:
Bummer, ik ben zo Belgisch als maar kan.
Oud 11 februari 2010, 13:15   #3791
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wiet met heroine en trips op dezelfde hoop gooien. Die truk word toch ook nooit afgezaagd he?
Omdat het uiteindelijk allemaal dezelfde verslavende troep is, die inwerkt op uw brain, of de perceptie van de realiteit, van uw omgeving.

Eerlijk gezegd kan het me geen fluit schelen wat iemand gebruikt, zolang ik zijn miezerige resten maar niet van voor mijn deur moet vegen en ik er verder ook gene last van heb.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2010, 14:01   #3792
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nu eenmaal de eigenheid van een deel van de mensheid. Die laten zich liever dom en angstig houden.
Sommigen zijn zelfs trots op de hoogte van hun domheid en verduidelijken dat met stoere uitspraken, doch in wezen komt het steeds op hetzelfde neer. Angst voor wat vreemd is, een ongefundeerd onbegrip voor anderman's gedrag. Vanuit dat onbegrip dien je natuurlijk het andere gedrag af te keuren en vanuit de angst dien je dat gedrag aan te vallen.
Een beetje verdraagzaamheid, een beetje moed, meer is er niet nodig; doch het is makkelijker om angstig te blijven en de ander als schuldige daarvoor aan te duiden.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2010, 14:20   #3793
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Omdat het uiteindelijk allemaal dezelfde verslavende troep is, die inwerkt op uw brain, of de perceptie van de realiteit, van uw omgeving.

Eerlijk gezegd kan het me geen fluit schelen wat iemand gebruikt, zolang ik zijn miezerige resten maar niet van voor mijn deur moet vegen en ik er verder ook gene last van heb.
Schrijf toch zulke zaken niet als je maar aan het raden bent, je kent niets van drugs in het algemeen als ik u zo bezig hoor.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2010, 19:45   #3794
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Dat is nu eenmaal de eigenheid van een deel van de mensheid. Die laten zich liever dom en angstig houden.
Sommigen zijn zelfs trots op de hoogte van hun domheid en verduidelijken dat met stoere uitspraken, doch in wezen komt het steeds op hetzelfde neer. Angst voor wat vreemd is, een ongefundeerd onbegrip voor anderman's gedrag. Vanuit dat onbegrip dien je natuurlijk het andere gedrag af te keuren en vanuit de angst dien je dat gedrag aan te vallen.
Een beetje verdraagzaamheid, een beetje moed, meer is er niet nodig; doch het is makkelijker om angstig te blijven en de ander als schuldige daarvoor aan te duiden.
Al werk gevonden ondertussen, the_dude?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2010, 19:49   #3795
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Wat is het verband met dit topic?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2010, 20:18   #3796
Bhairav

Standaard

Citaat:
Duidelijk op uw tenen getrapt...
Oud 11 februari 2010, 20:31   #3797
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen; hij heeft al lang geen argumenten meer.
Oud 11 februari 2010, 20:32   #3798
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben gewoon nieuwsgierig. Zijn comments neem ik al lang niet meer serieus.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2010, 21:14   #3799
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben gewoon nieuwsgierig. Zijn comments neem ik al lang niet meer serieus.
Waarom neem je zijn comments niet serieus? Begrijp je ze niet?.
Oud 11 februari 2010, 23:11   #3800
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nogmaals: ik ben tegenstander van het onderscheid tussen soft en hard drugs. Er zijn genoeg mensen die zeer ernstige problemen hebben met soft drugs en anderen die gebruik van hard drugs perfect onder controle hebben.
Ik kan alleen maar vanuit eigen ervaring praten. En lichamelijk gezien had hard drugs wel altijd zijn tol op mijn lichaam. Inclusief drank.

Ik kan je punt begrijpen, maar je punt kan ook omgekeerd worden.
hard - soft problemen
soft - hard problemen

Nu moet ik wel toegeven, van allen drugs dat ik gedaan heb, blijft cannabis toch iets dat dagelijks mag blijven voorvallen. Desondanks al mijn voornemens te stoppen, ik geef hier open en eerlijk toe: het komt er maar niet van.
Maar dat heeft maar één reden mijn beste, het kostenplaatje.
Dagelijks cannabis roken is geen probleem in mijn sociaal leven integendeel
Ik heb een tamelijk zwaar beroep en als ge u 's avonds voor het slapengaan nog eens van de huiselijke stress kunt afblazen met nen fatten toet onder den sterrenhemel... Geprezen is mijn geest op dat moment en alles in mij komt in reine balans.
Niets in mij verlangt naar overlast, noch naar miserie. Alles is relax in dat heilige moment.

Al was de drang naar alcohol altijd groter. Nu geheelonthouder.
Drank was een enorm groot probleem in mijn sociaal leven.
Drank heeft me werkelijk veel gekost in het leven, dure lessen geleerd.
Maar gelukkig ben ik tot het inzicht gekomen, te houden wat ik nu heb. En drank vertegenwoordigt het omgekeerde.

Wat ik nu heb is een gezaligd leven. Een dochter, een vaste vriendin (5j), den trouwsten hond der aarde, goeie banden, lekkere vibraties, wholyness

Weet ge, stiekem geniet ik er ook nog van Belg te zijn, allez, het valt nog voor

Dus op zich, ik denk dat ik op maatschappelijk gebied wel degelijk kan functioneren op cannabis. Dat kan je niet op alle drugs.

Citaat:
En zonder sociaal draagvlak is het moeilijk om wat dan ook te legaliseren.
Een debat op niveau, dat hebben we nodig. En niet zoals in Engeland waar zelfs wetenschappers aan de deur gezet worden wanneer ze een krasse, maar desalniettenmin volledig terechte uitspraak geplaçeerd hebben in de media (in dit geval heeft die wetenschapper in kwestie de risico's van MDMA vergeleken met die van paardrijden)
Kijk man, gij maakt geen onderscheid tussen hard en soft
Maar ik vind wel dat dat nodig is.
Soft- en smartdrugs en hard drugs zijn wel iet anders he.

Laat MDMA nu even in het midden, ik spreek over het gehele plaatje van "hard".
Sorry, maar dat valt niet te vergelijken met cannabis.

Citaat:
True, maar aan cannabis word je verslaafd en aan XTC niet.
Cannabis speelt zich vooral op psychologisch vlak af in verslaving.
Ik ken mensen dat mss maximum 12 keer in het jaar drie trekjes doen er genoeg aan hebben.
Ik ken zelfs iemand dat tegen hoog oplopende chronische pijnen (waarin medicatie even niet meer hept) een joint rookt. Mss 2x in het jaar.

Dus ja, ik als iemand die na twee weken feest even zonder val, dat kruipt in je.
Dat zijn een paar lege dagen. En als die dagen dan weken worden, dan betert het even en dan hop... "ah nen toet zou toch smaken."
Het is een moment van status heiligen, ik zie daar geen kwaad in?

Citaat:
EN de uiteenlopende psychologische problemen die ontwikkeld kunnen worden zijn met cannabis ook veel zwaarder. Daarom dat er verschillende parameters beschouwd worden in dat soort studies, niet alleen maar de kans op overdosering.
Ik heb geen sociale problemen met cannabis, niet meer toch
Vroeger mss wel ja.

Citaat:
Zelfs het meest veilige middel heeft nog altijd een inherent risico.
The bottom line blijft: alcohol doet erger dingen en een minderjarige mag het hier al nuttigen.

Citaat:
De meeste schizofrenen denken dat ze perfect normaal zijn
Moest ik schizofreen zijn, dan moest ik dat al lang te weten zijn gekomen
Moest ik psychotisch zijn, dan is mijn trigger alcohol.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be