![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2181 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kwestie van mijn �* posteriori interpretaties aan de film zelf te toetsen. Een tipje: vertrouwd zijn met Schrödingers kat is best handig bij het zien van de film.
![]() |
![]() |
#2183 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
besef van algemene onzekerheid, daar drijf ik op ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2184 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() (ben die man in gezelschap van 7 vrouwen) Laatst gewijzigd door Anna List : 9 februari 2010 om 17:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zalige film vond wel dat men hier en daar (toch de eerste keer)wat meer van de jidische(?) ttz de geloofstermen mocht vertaald hebben ... kan jij dat eerste stukje plaatsen ? (buiten t feit of die man/geest nu dood is of ni dood is ?) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#2187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() het antwoord op die vraag is uiteindelijk een beetje ontstellend banaal ... 'leuke collega's' ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 10 februari 2010 om 10:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2188 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De scenes tijdens de Hebreeuwse klas hebben ze denk ik opzettelijk niet vertaald. Waar de oersaaie leraar eindeloos over doordramt zijn vervoegingen. W�*t hij zegt is irrelevant, het enige dat telt is dat geen van de leerlingen echt naar hem luistert. Citaat:
Ik denk dat het een shtetl-versie van Schrödingers kat is, bedoeld om de kijkers voor te bereiden op wat hen te wachten staat, een film over onbepaaldheid en jodendom. Het contrast tussen de rationele man en de bijgelovige vrouw doet denken aan de tweestrijd binnen Larry's hoofd. Ik heb andere interpretaties gelezen, onder andere één van de Coen-brothers die beweert dat er helemaal niks te zoeken valt achter dat eerste stukje.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 10 februari 2010 om 11:07. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2189 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() dacht idd ook aan versie van Schrodingers kat ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2190 |
Banneling
|
![]() heb je in deze draad al eens gedacht 'nu is t gedaan', de vragen zijn blijkbaar op, ik ben er vanaf ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor beide verschijnselen heb ik geen afdoende uitleg.
![]() |
![]() |
#2192 |
Banneling
|
![]() lieve schat, heb je plannen van t weekend ?
zal je je partner verwennen met Valentijn ? en hij jou ? cadeaus of samen dingen doen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() heb jij ooit meegedaan aan de Wiskunde Olympiade?
wat is het geheim om Sudoku's van het niveau 4 op te lossen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja: slapen, uitrusten, niks doen, luieren, lanterfanten, toch maar enkele hongerigen voeden en dorstigen laven, dan verder slapen, uitrusten, niks doen, luieren, lanterfanten, ...
Citaat:
![]() Neen, zonder diepe reden hebben we nooit iets speciaals voor Valentijn gedaan.
![]() |
![]() |
#2195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, ik was niet slecht, maar heb niet gewonnen.
![]() Geen idee of daar geformaliseerde systemen voor bestaan. De moeilijkste Sudoku die ik ben tegengekomen kon ik niet anders oplossen dan door op een bepaald ogenblik een gok te wagen en zien of ik daarmee vastliep. Moet beter kunnen, dacht ik toen.
![]() |
#2196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Wat moest ik daar nu op zeggen?
![]() |
#2198 |
Banneling
|
![]() was jij graag wat avontuurlijker geweest ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vermoedelijk (dag)droomt iedereen wel eens over een alternatief "ik" met gaven die hij/zij niet bezit.
Hoe zou het zijn als ik wel zou durven benji springen of basejumpen? Als ik complexloos manuscripten naar uitgevers zou sturen? Als ik ipv van braaf te werken en gezinnetje te spelen eens aan een wereldreis zou beginnen (liefst per zeilboot)? Enzovoort ... Leuke denkoefeningen, daar niet van, ik ontsnap er niet aan. Daar ik al misselijk word wanneer Anna List me hier met ski bedreigt zal het bij denkoefeningen blijven. Ik ben niet avontuurlijk ingesteld, en er zijn moediger mensen dan ik. ![]()
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 13 februari 2010 om 11:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2200 |
Minister-President
|
![]() Wat is er mis met fanatiekelingen? Brengen die niet wat leven in de brouwerij? Zouden we niet beter allemaal wat meer fanatiek zijn, ipv zo apathisch?