Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2010, 21:46   #41
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Indien het bij het VB blijft rommelen zoals het nu is, gaan ze de toer op van de vroegere VU. Tot groot jolijt van hetgeen zich politiek correct noemt. Men kan water bij de wijn doen en dit blijven doen tot men na verloop van tijd enkel en alleen nog water overhoud. Politiek gezien een mooie zaak voor hun tegenstanders.
Zolang er een partij als de N-VA is zie ik dit niet snel gebeuren.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2010, 22:36   #42
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drgonzo121 Bekijk bericht
morel is goed, van hecke, valckeniers, en idd de winter moet zijn bakkes houden en zich op de achtergrond houden imo, ....

enkel zo zal een eventuele "forza flandria" mogelijk zijn,

denk da ze (de decker, de wever) morel wel zien zitten...

ni?
Dedecker zal doen wat hem het beste uitkomt. Ik geloof niet dat die iets heeft tegen Dewinter of Morel, opportunisme zal bepalend zijn. Qua stijl leunt hijzelf trouwens een stuk dichter aan bij Dewinter dan bij Morel imo.

Op Bart Dewever zou ik sowieso niet rekenen. Ik zie LDD het cordon veel eerder doorbreken dan N-VA dat vooral ten koste van alles 'acceptabel' wil blijven voor CD&V als partner. Enkel als ze door de andere drie (SP-A,VLD,CD&V) aan de zijlijn gezet worden zie ik een kleine kans op toenadering.

Dus niet zolang Bart 'Fata Morgana' Dewever niet inziet dat hij in een coalitie met de 'klassieken' niks kan bereiken alleszins.

Ik vind de zaak Morel een erg spijtige zaak. Ik vind haar een aanwinst van formaat voor het VB en iemand die idd een stuk een andere doelgroep van kiezers aantrekt dan een Dewinter. Dewinter aan de zijlijn schuiven vind ik echter geen optie.

Overigens ben ik er helemaal niet van overtuigd dat Dewinter de 'hardliner' is die men er altijd van maakt. Voor zover mij bekend was het Morel die een samenwerking met Jean-Marie Dedecker torpedeerde, en kwam het idee van Dewinter.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 13 februari 2010 om 22:38.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2010, 23:13   #43
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
De Winter is een man als een rots.
Hij zegt waar een massa Vlamingen voor staan daar waar zij de moed niet hebben om dat te doen.
Als morgen Dewinter maar één stem meer krijgt in Vlaanderen zal het de mijne zijn.
Och ja Dewinter, veel mensen zijn blij wanneer hij nog eens het woord neemt. Ambiance verzekerd, want Dewinter kan het goed zeggen. Alleen wéét iedereen intussen vooraf wat hij zal zeggen. Hij is stilaan een karikatuur van de Vlaamse politiek geworden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2010, 09:07   #44
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
een stem voor de anderen haalt nog minder uit!
U kunt altijd een andere nieuwe partij oprichten.
Dat heeft J.M. DD ook gedaan.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2010, 09:25   #45
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U kunt altijd een andere nieuwe partij oprichten.
Dat heeft J.M. DD ook gedaan.
dat zou natuurlijk goed meegenomen zijn voor de belgischistjes. hoe meer de rechterzijde versnippert; hoe langer ze hun zetelke kunnen vasthouden, en aan de vetpotjes zitten. denk toch niet dat bartje geen andere postjes heeft gekregen van de cd&v.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2010, 09:43   #46
Luddo
Minister

Standaard

Toch wel eigenaardig! Als het over het Vlaams Belang gaat worden alle registers opengetrokken. Als het over de correcte partijen gaat, die tenslotte al decennia verantwoordelijk zijn voor de wantoestanden in dit apenland hoor je bijna niemand...
Oud 14 februari 2010, 10:11   #47
Tick
Lokaal Raadslid

Tick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Vlaams Belang in oppositie of niet, hun ideeen staan wel veel dichter bij de realiteit van 2010: zie nultolerantie en Anderlecht, of Vlaamse onafhankelijkheid. Ik ben geen VB-aanhanger, maar hun voorstellen krijgen nu toch navolging, al komt het minstens 10 jaar te laat.
Hier wil ik wel mee akkoord gaan. Als men 10 jaar geleden (regering verhofstad en paars/groen) meer naar het vlaams blok geluisterd had. Denk ik dat we nu inderdaad iets minder problemen zouden gehad hebben.

Of zoals geert bourgois het overtijd zo mooi zij. We hebben in belgie het meest liberale immigratiebeleid. Je moet je totaal niet integreren om hier te komen wonen.

Ik denk als vld/spa/groen toen democratisch geweest waren dat we vandaag een strenge immigratiewet hadden. Want toen druppelde de waterleiding nog maar, nu hij gesprongen is proberen ze hem te repareren door het water op te dweilen maar niet door de leiding te fixen.

Citaat:
Daarom de grote noodzaak dat zo snel mogelijk nieuwe alternatieven voorbereid worden. Ik denk aan een radicale nationaal solidaristische partij met een militaire en politieke vleugel.
IRA, ETA?
Tick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2010, 10:26   #48
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Zolang er een partij als de N-VA is zie ik dit niet snel gebeuren.
Wat ziet u niet gebeuren met een partij als de NVA?

Dat ze de zaken die een groot gedeelte van de Vlaamse bevolking bezighoud op hun agenda gaan zetten zoals dit gebeurt/gebeurde bij het VB?

Zullen ze wel niet doen hé een BDW zou het risico lopen te moeten inboeten aan populariteit, niet meer vooraan op de boekskes met een soort miss, niet uitgenodigd worden in het één of ander programma enz.

Nee, een NVA kiest waar voor z'n geld ze hanteren de spreuk van, "veel beloven en weinig geven doet de Vlaamse boerkes in vreugde leven".

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2010, 10:27   #49
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tick Bekijk bericht
Hier wil ik wel mee akkoord gaan. Als men 10 jaar geleden (regering verhofstad en paars/groen) meer naar het vlaams blok geluisterd had. Denk ik dat we nu inderdaad iets minder problemen zouden gehad hebben.

Of zoals geert bourgois het overtijd zo mooi zij. We hebben in belgie het meest liberale immigratiebeleid. Je moet je totaal niet integreren om hier te komen wonen.

Ik denk als vld/spa/groen toen democratisch geweest waren dat we vandaag een strenge immigratiewet hadden. Want toen druppelde de waterleiding nog maar, nu hij gesprongen is proberen ze hem te repareren door het water op te dweilen maar niet door de leiding te fixen.

IRA, ETA?
2

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2010, 10:44   #50
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien het bij het VB blijft rommelen zoals het nu is, gaan ze de toer op van de vroegere VU. Tot groot jolijt van hetgeen zich politiek correct noemt.
Daar ben ik niet zo zeker van.
Het VB zit veilig achter een cordon sanitaire. Men kan dat niet nog eens gaan doen voor een andere partij.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2010, 10:49   #51
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat zou natuurlijk goed meegenomen zijn voor de belgischistjes. hoe meer de rechterzijde versnippert; hoe langer ze hun zetelke kunnen vasthouden, en aan de vetpotjes zitten. denk toch niet dat bartje geen andere postjes heeft gekregen van de cd&v.
Onzin!

Steeds komt men daar mee af, die versnippering van de rechterzijde, komt goed uit voor de 'linksen'.

Nee, één grote rechtse partij achter een schutkring dat! is de levensverzekering en de zegen van links.

Laatst gewijzigd door De Prof : 14 februari 2010 om 10:50.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2010, 12:16   #52
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
alles hangt af van de volgende verkiezingen.
Nee toch niet hoor.
Oud 14 februari 2010, 12:16   #53
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
morel is goed, van hecke, valckeniers, en idd de winter moet zijn bakkes houden en zich op de achtergrond houden imo, ....

ni?
Morel goed????
Oud 14 februari 2010, 12:17   #54
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

ni?
Morel heeft Dewever een mes in de rug en in de buik gestoken. tussen die twee komt het dus nooit meer goed.
Oud 14 februari 2010, 12:21   #55
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
De Winter is een man als een rots.
De rots is toch al 180° gedraaid, nog even en de rost donderd van de helling af.
Oud 14 februari 2010, 12:30   #56
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ziet u niet gebeuren met een partij als de NVA?

Dat ze de zaken die een groot gedeelte van de Vlaamse bevolking bezighoud op hun agenda gaan zetten zoals dit gebeurt/gebeurde bij het VB?

Zullen ze wel niet doen hé een BDW zou het risico lopen te moeten inboeten aan populariteit, niet meer vooraan op de boekskes met een soort miss, niet uitgenodigd worden in het één of ander programma enz.

Nee, een NVA kiest waar voor z'n geld ze hanteren de spreuk van, "veel beloven en weinig geven doet de Vlaamse boerkes in vreugde leven".
N-VA doet wat ze beloofd hebben tijdens de verkiezingen.
Ze zijn bezig met een goed beleid te voeren voor Vlaanderen.

Alleen....... is dit niet intressant voor de boekskes.
Oud 14 februari 2010, 12:48   #57
Luddo
Minister

Standaard

Het is moeilijk iemand te overtuigen van iets als zijn broodwinning er van afhangt van niet overtuigd te worden...
Oud 14 februari 2010, 15:04   #58
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Onzin!

Steeds komt men daar mee af, die versnippering van de rechterzijde, komt goed uit voor de 'linksen'.

Nee, één grote rechtse partij achter een schutkring dat! is de levensverzekering en de zegen van links.
alle wat wil U nu? dat alle vlaams belanger sos stemmen?
zot zijn doet dat geen pijn?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2010, 15:29   #59
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik vrees dat het Vlaams Belang op korte termijn electoraal zal vernietigd worden. Maar de regimeslaafjes moeten niet te gerust op beide oren slapen. Er zal altijd wel iets in de plaats komen en het zal beter zijn dan de bende ruziemakers die het Vlaams Belang van vandaag is. Nu ja, het kan moeilijk slechter ook.

Ten laatste is de partij tegen 2015 opgeheven, maar de politiek relevantie van deze partij zal al veel sneller verdwijnen.

Daarom de grote noodzaak dat zo snel mogelijk nieuwe alternatieven voorbereid worden. Ik denk aan een radicale nationaal solidaristische partij met een militaire en politieke vleugel.

Het laatste dat ik van jouw ideaal ken is een herstel van het "Heilige roomse Rijk" van Gibraltar tot de Oeral met aan het hoofd een Imperator die dan een senaat benoemd en een regering die een sociaal systeem op basis van een corporatistische solidariteit invoert met als leiddraad "eigen v olk eerst" dwz een indeling van de bewoners volgens hun uiterlijke raciale kenmerken ie.
minderwaardige mensen zonder rechten tegenover übermenschen.

De weg om tot dit resultaat te komen lijkt me nogal ondoordacht (ik zie Vlaanderen dit gebied niet veroveren- en nog minder deze ideeën postvatten onder het vlaamse kiezersvolk). Maar ik ben altijd geïntresseerd om jouw ideeën in een meer doordacht stadium te onderzoeken.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2010, 15:30   #60
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
alle wat wil U nu? dat alle vlaams belanger sos stemmen?
zot zijn doet dat geen pijn?

ik dacht dat ze dat vroeger al deden ...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be