![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#381 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ik ben geen negationist. daarom schreef ik ook:
Citaat:
Citaat:
Een geo-politiek conflict kan je oplossen door politieke onderhandelingen. Een cultureel-religieus conflict is onoplosbaar. Sommigen hebben bij dat laatste belang. Daar zitten zeer vervelende belangen achter, zoals die van een aantal Arabische dictators die natuurlijk niet graag zien dat de inherent democratische en seculiere tendensen van de Palestijnen voet aan de grond zouden krijgen in hun eigen land. Dan zakt hun eigen koninkrijk of dictatuur in elkaar. Ze steunen de Palestijnen dus in hun strijd om het geloof maar niet in hun politieke ambities. Met woorden dus, maar zelden met daden. Daarom ook dat ze de meer religieuze fracties steunen. Israël doet trouwens hetzelfde: ook zij hebben om precies dezelfde reden Hamas gesteund bij de oprichting. We zien ook in Israël een verschuiving van het zionistisch-politieke naar het religieus-raciale met Lieberman en de radicale kolonisten als voorbeelden. Dat de jongeren hier de link leggen met het Westen als onderdrukkende macht en de politiediensten als uitdrukking daarvan zien, is deels terecht. Daarin kan ik ze geen ongelijk geven.
|
|
|
|
|
#382 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Alice niet onderschatten. Ze heeft heel wat ervaring in het werken met allochtone jongeren en kent de cultuur en praktijken wel een beetje, heb ik al gemerkt.
|
|
|
|
#383 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die link is dus totaal onterecht, wat je denkt over dat conflict ontstaat je niet van burgerschap, ook wie moslim is hoort ordediensten, onderwijzend personeel, hulpverleners, gezagsdragers te respecteren! |
|
|
|
|
|
|
#384 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik ken ze niet een beetje maar erg goed...maar ik ken de diverse standpunten van zowel moslims van verschillende generaties en gender als anderen, zoals politie, welzijnswerk, beleid...ik heb ze vaak samen aan tafel gehad, boeiend hoor!
|
|
|
|
|
|
#385 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Vandaar dat de hetze tegen de AEL ook zo bijzonder jammer en vooral erg dom was. De AEL maakt namelijk wel degelijk en zeer duidelijk een onderscheid tussen joden, Joden en zionisten. Ze hebben bondgenootschappen met anti-zionistische joden en nodigden elkaar wederzijds uit. Ze kwamen op voor onderwijs, werkgelegenheid, tegen racisme, enz. De hetze tegen de AEL wordt blijkbaar ingegeven door angst voor georganiseerde, politiek bewuste jongeren. Maar tegelijkertijd leidt men de jongeren - door de vernietiging van hun organisatie en dus bij gebrek aan politieke organisatie en analyse - rechtstreeks naar de moskeeën waarvan we allemaal weten dat dat niet de meest democratische en verlichte organisaties zijn. Het is vergelijkbaar met wat Israël doet: door haar hardnekkige houding tegenover de PLO heeft men de Palestijnen in de armen van Hamas gedreven (die ze ook nog eens praktisch en financieel gesteund hebben zoals de overheid hier met de moskeeën doet). Daarmee moet men namelijk niet onderhandelen, daarmee hoeft men niet tot een akkoord te komen omdat het ten enen male onmogelijk is. Ten opzichte van Hamas kan Israël doen wat het met de PLO niet kon: zich presenteren als de enige partij die bereid is om het compromis te zoeken en een modus vivendi te vinden. Hoe radicaal Lieberman ook is en hoe vuilgebekt zijn standpunten ook zijn: Hamas is nog een stukje scherper. Zo lijkt zelfs Lieberman een centrumfiguur. Citaat:
|
|
|
|
|
#386 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Herinnert u zich het drame in Borgerhout? Jah Jah zette zichzelf als woordvoerder boven ordediensten, het gaat niet om je mening over gezagsdragers maar over erkennen van wie de orde handhaaft, dat is niet een of andere woordvoerder in wijken maar politie! Jah Jah misbruikte ook het hele Palestinse conflict om op te zetten tegen ordediensten, ik verwacht niet dat je omdat je daar geen hoge pet van op hebt, dat je dat gezag in vraag gaat stellen binnen aandachtswijken bij conflicten! Politiek bewuste jongeren, laat me niet lachen, de meesten wisten niet eens wie hier burgemeester was, tot daar het politiek bewustzijn! |
|
|
|
|
|
|
#387 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#388 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door den dinges : 14 februari 2010 om 16:30. |
|
|
|
|
|
|
#389 |
|
Banneling
|
Allee gij, da's immers enkel om te lachen. Je weet toch dat het zo een onverbeterlijke grapjassen zijn, die moslims.
Laatst gewijzigd door den dinges : 14 februari 2010 om 16:32. |
|
|
|
|
|
#390 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#391 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Maar het is geen oeval dat zich dat afspeelt aan de vooravond van de stichting van Israel waarbij Palestina al zwaar te lijden had onder de illegale migratie van zionisten. Ik ben geen apologeet van antisemieten, zeker niet van die man in kwestie. Maar zijn bestaan is niet in tegenspraak met relatief goede relaties tussen joden en moslims doorheen de eeuwen of bijzonder slechte relaties tussen joden en christenen doorheen diezelfde eeuwen.
|
|
|
|
|
#392 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#393 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
toch raar dat men "allochtoon" meteen vertaalt als "moslimfundamenteel-islamietisch"
Indien de gangvare definitie van "allochtoon" het hebben van minstens één vreemeling-grootouder is, ben ik en mijn kinderen ook allochtoon - maar dan denk ik dat Antwerpen voor 80% reeds allochtoon is & indien de oude defintie van een "sinjoor" als zijnde iemand die geboren is binnen de oude omwalling van de leien uit antwerpse ouders geloof ik dat we met 100% niet-sinjoren zitten.
|
|
|
#394 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#395 |
|
Banneling
|
Vandaar dan ook het neologisme "allahtoon".
|
|
|
|
|
|
#396 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
het fundamentalisme in de moslimstaten een probleem werd dat naar hier overwaaide, München 1972 is hier een kantelmoment. Van dan af focuste men gewoon op de Islam... Ook de komst van Oosteuropeanen en andere vreemdelingen veranderden hier niets aan, integendeel zelfs : verdraagzaamheid jegens "christelijke" vreemdelingen stelde de xenofoben in staat om zich een "racismevrij" etiket aan te meten. Het anti-islam zijn is nl. iets helemaal anders dan gewoon alledaags racisme omdat een "godsdienst" een geval van vrije keuze zou zijn. De verwarring wordt ten top gevoerd : in het artikel 56 % worden wel de"gelijk kinderen van vreemde etnische afkomst bedoeld en niet imoslimkinderen - hier wordt de partijpropaganda weer onverdroten gevoerd & waartoe ? Hoe denken jullie de toestand te verbeteren zonder een aktieve integratiepolitiek ? Moeten we een "Iraans" systeem invoeren ? Met een kledijpolitie en moslimutingen verbieden ? Varkensvlees eten dwingen als eindexamen op een inburgeringscursus ?
|
|
|
|
#397 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#398 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tuurlijk; je moet vooral alles weten over Palestijnen maar je eigen burgemeester kennen is teken van "politieke interesse", nog wat van die onzin?
|
|
|
|
|
|
#399 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#400 |
|
Minister-President
|
Inderdaad, zoals andere kabouters enkel geinteresseerd zijn in de onbenulligheden van de plaatselijke moskee en wat de imam van die moskee te verkondigen heeft?
|
|
|
|