![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Minister
|
![]() U heeft een vooroordeel: 'De gelovige' bestaat niet. Ik zie mezelf ook als een niet-praktiserend doch overtuigd katholiek, maar toch heb ik zeer veel interesse in wat Dawkings zegt. Ik heb al heel wat op Youtube en het internet over hem gezocht en ben ook van plan zijn boek "The God delusion" te lezen wanneer ik tijd heb.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of hoe jouw geloofwaardigheid zakt met de minuut...
![]() |
![]() |
#206 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als dat slechts een momentopname was, goed kan zijn, maar zoals iedereen ben ik bevooroordeeld door die momentopname en lees ik zijn boeken alleen als ik boeken, die ik liever zou gelezen hebben, uit heb. Ik oordeel over wie en over wat ik wil, en dat is maar goed ook zo. Het is eerder uw geloofwaardigheid die daalt, aangezien je hier komt beweren dat je alleen oordeelt over zaken die je goed kent. (Graaf eerst maar eens in je uitspraken in het verleden voor je hier op antwoordt.) Dat is nonsens, natuurlijk. Ik hoef zijn boeken niet te lezen om te weten dat die quote een idiote uitspraak was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, ik kan me voorstellen dat het voor jou als fervent hokjesdenker extreem moeilijk is om in te zien dat sommige onderdelen van het menselijke voortplantingsstelsel niet alleen dienen voor voortplanting, maar dat ze ook nog eens een andere functie zouden kunnen hebben...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had het over de liberale fixatie op "toestemming", een tendens die we niet alleen in de sexuele sfeer ontwaren maar ook in de economische sfeer, in de politieke sfeer, enzovoort. Die zogenaamde "toestemming" t.o.v. opgelegde contracten en verhoudingen heeft helemaal niets met inspraak te maken. Hoeveel reële inspraak heeft de burger in het beleid, in de grote economische keuzes, in zijn of haar persoonlijk leven? Citaat:
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 14 februari 2010 om 16:47. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als het alleen is omdat je Richard Dawkins niet apprecieert, lees dan iets anders. Ik heb Nelissen al genoemd, of is die ook "niet interessant"? Neem dan één van de honderden andere boeken waarin genselectie wordt uitgelegd. Maar als het niet om de persoon van Dawkins draait, en je eigenlijk gewoon totaal niet geïnteresseerd bent in die materie, doe er dan ook geen domme uitspraken over. Op dat van die taart ga ik zelfs niet ingaan, want dat is van hetzelfde pipi-kaka-niveau als de film waaraan je refereert.
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Blijkbaar is dat bij jou niet het geval. Naar wat ik zoal van jouw hand heb gelezen verwondert het mij ook niet... Soit, het zij zo. Neem mij dan ook niet kwalijk dat ik aan jou niet al teveel tijd of energie meer ga verspillen.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 14 februari 2010 om 19:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zelf zou ik in de grond zakken van schaamte mocht ik met een dergelijke uitspraak die getuigt van verregaande onwetendheid publiekelijk te koop lopen.
![]() |
![]() |
#214 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
PS: Die film is inderdaad pipi-kaka-niveau, maar wederom is hier niet de film, maar wel het achterliggende belangrijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je hierdoor je tijd niet meer aan mij gaat verspillen, is dat uw zaak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als jij je persé wilt vastklampen aan morele wetten die geschreven werden in een tijd dat je voor overspel kon gestenigd worden, dan moet je dat maar doen. Zolang je maar met je roomse tengels van de burgerrechten van je medemensen afblijft en de moderne wetten van onze samenleving naleeft.
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Maar euh: nice dus! Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 15 februari 2010 om 15:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Iedereen zou intussen wel moeten weten (ja, voor mij mag het in de eindtermen) dat seksualiteit en voortplanting van elkaar losgegroeid zijn en dat splitsingspunt is er al vóór de mens er was. Bijna alle primaten hebben zo'n gedrag, waar er b.v. geregeld homoseksuele contacten plaatsvinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Bedenk ook eens hoeveel mannen opgewonden raken van 2 vrouwen bezig te zien, en vice versa (vrouwen die opgewonden raken van 2 mannen bezig te zien). En bedenk ook dat de mens bij uitstek een sociaal wezen is met complexe sociale interacties. Dat we alle aspecten van homoseksualiteit nog niet begrijpen, is geen reden om het onrespectvol te behandelen. |
|
![]() |
![]() |