![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#3841 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mooie posting Renesse.
Veel waarheid erin. In tegenstelling tot anderen snap jij waar de klepel hangt, en hoef je niet te schelden om je punt te maken. Citaat:
Je timing was ongelukkig met mij in 't spel. Maar het is je vergeven: ego te absolvo. ![]() Citaat:
Ik start geen discussies zonder redelijke kans op domineren. Ik ben geen komplete mongool. Wat betreft 'jennen': Ik heb eerder het gevoel dat de meeste flaminganten in deze draad zelfkastijding beoefenen: ik plaats hier een feit zo stevig als een muur en ze blijven er blindelings, kop vooruit tegenaan stormen, behoudens een enkele uitzondering zoals jij. Citaat:
Ook akkoord i.v.m. eventuele Belgische manco's. Maar of die in de Vlaamse republiek zullen opgelost raken.... Citaat:
Dat had ik nauwkeuriger kunnen formuleren. Dus 2e poging: -België is nog steeds de realiteit -Zelfstandige Republiek Vlaanderen is een verre illusie Citaat:
Citaat:
Ik ben Belgicist en het project zelfstandig Vlaanderen deemstert hoe langer hoe meer weg. In het bijzonder in dit topic, heb ik leedvermaak met de vaak blijvende naïviteit van de flamingantische debaters die zich keer op keer laten rollen, na het vertrouwen te hebben geschonken aan raddraaiers die hen Vlaamse gouden bergen beloofden. Ook vermaaak ik me bijzonder met diegenen die zich vastrijden, omdat ze aan de essentie van deze draad voorbijhollen. Wie zich daaraan stoort, zoekt beter een andere hobby dan debatfora. Iedereen mag me steeds proberen jennen, maar ik behoud me het recht op verdedigende reactie voor als me onwaarheden worden aangewreven, of dingen in de mond gelegd worden. Als die reactie pijnlijk aankomt: destebeter.
|
|
|
|
|
#3842 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Goed bestuur, én de afscheuring van Vlaanderen liggen volledig in de handen van Vlaamse politici. Die verkiezen bij meerderheid om verder te varen met de Belgische boot, met Belgische riemen, met de Belgische slag, in het Belgische tempo. Stop dus om calimerogewijs de franstaligen als zwart schaap af te schilderen, en de nederlandstaligen als willoze slachtoffers.
|
|
|
|
|
#3843 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
wat heeft de gewone bevolking in wallonie momenteel te zeggen? niets. |
|
|
|
|
|
|
#3844 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#3845 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#3846 |
|
Europees Commissaris
|
Daarvan zou ik toch niet al te zeker zijn. Van dit soort ongefundeerde en gratuite one-liners krijg ik niet alleen kramp in mijn tenen, maar ook in mijn kaken. Van het lachen wel te verstaan.
|
|
|
|
|
|
#3847 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#3848 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Toch iets dat Vlamingen en Franstaligen gemeen hebben, daar zijn we Europas beste in.
Laatst gewijzigd door De Prodigy : 17 februari 2010 om 14:09. |
|
|
|
|
|
#3849 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#3850 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#3851 | ||||
|
Minister-President
|
Wie kopt deze binnen?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vind het een veel grotere faling dat de Vlaamse bevoegdheden niet altijd even kundig uitgevoerd worden. Wat we zelf doen, doen we beter? Als je kijkt naar Flahaut en het leger, Daerden en de pensioenen, is dat ook zo, maar of het goed genoeg is??? Citaat:
|
|
|
|
#3852 |
|
Minister
|
Sinds de institutionele crisis is het bestaan van België in de ogen van velen geen zekerheid meer. Dat zie je bijvoorbeeld aan al die pro Belgische projectes, zoals het Belgavoxconcert. Alleen dit nieuwe inzicht bij het volk al is een grote verwezenlijking voor het Vlaams-nationalisme. Herinner u Yves Leterme die zei dat "het federaal overlegmodel aan haar limieten zit." Herriner u de honderden dagen die nodig waren om een regering te vormen. Herinner u dat de Vlamingen in de regering niets meer lijken te kunnen en mogen doordrukken. Dit zijn geen fait-divers meer.
In de ogen van héél veel Vlamingen waarmee ik spreek ik België een aflopende zaak, met haar vervallende instituten en ministeries. Misschien zal Vlaanderen niet direct onafhankelijk worden, maar het idee dat België meer dan 100 jaar voortleeft is in mijn ervaring echt ver weg. De toekomst ligt in Vlaanderen en Europa. |
|
|
|
|
|
#3853 |
|
Banneling
|
Ik dacht dat er weeral een Belgicist minder was, maar hij heeft toch nog geen grafschrift nodig zoals veel van zijn medestanders.
Hoera! |
|
|
|
|
|
#3854 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3855 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#3856 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#3857 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Anciaux is er een goed voorbeeld van. Binnenkort Filip De Winter zijn dochter in het Parlement en Olijke Bart gaat nu pas beginnen met "kweken". |
|
|
|
|
|
|
#3858 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Enne : waar zit SuperSlaaf ?
Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 27 april 2010 om 10:21. |
|
|
|
|
|
|
#3859 |
|
|
![]() ![]() Goeiemorgen, morgen, goeiedag Goeiemorgen, goeiemorgen Blij dat ik je weer vanmorgen zag Goeiemorgen, goeiemorgen Goeiedag, iedereen Dank u wel dat ik er weer bij mag lopen Zingen, dansen Goeiemorgen, morgen, ik ben blij Goeiemorgen, goeiemorgen Want ik mag er immers weeral bij Goeiemorgen, goeiemorgen Goeiedag, zonneschijn Dank u, morgen, dat ik mag zijn De wereld is een schouwtoneel dat wij bespelen Voor iedereen zijn luchtkasteel om van te delen En krijgen we niet al te veel, 't kan ons niet schelen We vinden ook het minste deel sensationeel Goeiemorgen, morgen, goeiedag Goeiemorgen, goeiemorgen Blij dat ik je weer beleven mag Goeiemorgen, goeiemorgen Goeiedag, allemaal Dank u, morgen, voor het onthaal De wereld is een schouwtoneel dat wij bespelen Voor iedereen zijn luchtkasteel om van te delen En krijgen we niet al te veel, 't kan ons niet schelen We vinden ook het minste deel sensationeel De wereld is een schouwtoneel dat wij bespelen Voor iedereen zijn luchtkasteel om van te delen En krijgen we niet al te veel, 't kan ons niet schelen We vinden ook het minste deel sensationeel ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
|
#3860 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|