Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2010, 13:24   #3841
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Mooie posting Renesse.
Veel waarheid erin.
In tegenstelling tot anderen snap jij waar de klepel hangt, en hoef je niet te schelden om je punt te maken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Hehehe, sorry maar ik kon niet nalaten van die 90% belgicisten te veralgemenen tot 100%.

Je timing was ongelukkig met mij in 't spel.
Maar het is je vergeven: ego te absolvo.

Citaat:
Dat is makkelijk scoren. Als ik nu eens zou zeggen dat er water in de zee zit en dan de medeforummers jennen -want dat is wat je hier doet- om het tegendeel te bewijzen, dan vind ik dat wel enorm flauw.
Een makkelijke goal, telt even goed, levert evenveel op.
Ik start geen discussies zonder redelijke kans op domineren.
Ik ben geen komplete mongool.

Wat betreft 'jennen':
Ik heb eerder het gevoel dat de meeste flaminganten in deze draad zelfkastijding beoefenen: ik plaats hier een feit zo stevig als een muur en ze blijven er blindelings, kop vooruit tegenaan stormen, behoudens een enkele uitzondering zoals jij.

Citaat:
België bestaat, maar of het zo'n goede staat is, is daarmee niet gezegd.
Je snapt de essentie blijkbaar heel goed.
Ook akkoord i.v.m. eventuele Belgische manco's.
Maar of die in de Vlaamse republiek zullen opgelost raken....

Citaat:
Een onafhankelijk Vlaanderen wel ja. En of het een droom is? Het zal een efficiëntere staat zijn dan België, maar ik ken geen enkele staat die een droom is, waarom zou Vlaanderen dat wel zijn? Is België dan zo'n droom? Bovendien is Vlaanderen geen droom maar een vaststaande realiteit, even groot als de Belgische realiteit. Dat kan je toch niet ontkennen? Net zomin als dat het Vlaamse niveau onder het Belgische valt.
Ik bedoel uiteraard met 'Vlaanderen' in deze kontekst: Zelfstandig Vlaanderen of Republiek Vlaanderen.
Dat had ik nauwkeuriger kunnen formuleren.
Dus 2e poging:
-België is nog steeds de realiteit
-Zelfstandige Republiek Vlaanderen is een verre illusie

Citaat:
Dat is ook een realiteit. Historisch gezien heeft Hugo Schiltz de lont uit het kruitvat gehaald en de Belgische spanningen verminderd. Vindt u dat niet lovenswaardig? Ik alleszins wel, ik heb niets aan een land in puin dat uiteenvalt, ik heb liever dat de twee partners uiteengaan in voorspoed en er dan nog beter van worden. Dat zou wel eens kunnen gebeuren bij een Waals reveil, maar dat wordt ons al jaren beloofd en komt er maar niet.

Meer recent hebben sommige Vlaams-nationalitische politici zodanig wrevel opgewekt met het migrantenthema dat ze de objectieve bondgenoot werden van de belgicisten. Dat horen ze uiteraard niet graag.

En recente pogingen van Vlaams-nationalisten om tot een staatshervorming te komen zijn allemaal mislukt, maar zouden niet tot de onafhankelijkheid hebben geleid, maar tot een sterker België. Ironisch genoeg zou dat een meer gedecentraliseerd België zijn. Dus ja, je hebt ergens gelijk. Maar deze zijn wel mislukt en maken België toch wel ergens minder stabiel.
Wat je hier beschrijft staaft in feite mijn punt: de Vlaamse én flamingantische politici haken vroeg of laat allemaal zonder uitzondering af, falen jammerlijk, of laten zich in een cordon ringeloren, mét bewuste steun van andere flaminganten...

Citaat:
Wat mij het meest stoort aan je houding is het leedvermaak dat je hier vertoont. Je poneert een aantal stellingen die ergens waarheid zijn, maar die gaan voorbij aan waar het wel om gaat: is België wel goed? Wat met het wanrespect van de Franstaligen voor de Vlamingen? Neen, het is de bedoeling van eens goed te jennen. Dat mag, iedereen is vrij om te doen en laten wat hij wil, maar als ik eens iets schrijf om te jennen, reageer je meteen snibbig. Weer flauw.
Ik pleit schuldig aan leedvermaak over de ganse lijn.
Ik ben Belgicist en het project zelfstandig Vlaanderen deemstert hoe langer hoe meer weg.
In het bijzonder in dit topic, heb ik leedvermaak met de vaak blijvende naïviteit van de flamingantische debaters die zich keer op keer laten rollen, na het vertrouwen te hebben geschonken aan raddraaiers die hen Vlaamse gouden bergen beloofden.
Ook vermaaak ik me bijzonder met diegenen die zich vastrijden, omdat ze aan de essentie van deze draad voorbijhollen.
Wie zich daaraan stoort, zoekt beter een andere hobby dan debatfora.
Iedereen mag me steeds proberen jennen, maar ik behoud me het recht op verdedigende reactie voor als me onwaarheden worden aangewreven, of dingen in de mond gelegd worden. Als die reactie pijnlijk aankomt: destebeter.
Oud 17 februari 2010, 13:27   #3842
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
maar het zijn wel de franstalige partijen die een goed bestuur van belgie onmogelijk maken.
belgie is dus gedoemd te verdwijnen.
Dit soort onzin doet mijn tenen krullen.
Goed bestuur, én de afscheuring van Vlaanderen liggen volledig in de handen van Vlaamse politici.
Die verkiezen bij meerderheid om verder te varen met de Belgische boot, met Belgische riemen, met de Belgische slag, in het Belgische tempo.

Stop dus om calimerogewijs de franstaligen als zwart schaap af te schilderen, en de nederlandstaligen als willoze slachtoffers.
Oud 17 februari 2010, 13:43   #3843
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dit soort onzin doet mijn tenen krullen.
Goed bestuur, én de afscheuring van Vlaanderen liggen volledig in de handen van Vlaamse politici.
Die verkiezen bij meerderheid om verder te varen met de Belgische boot, met Belgische riemen, met de Belgische slag, in het Belgische tempo.

Stop dus om calimerogewijs de franstaligen als zwart schaap af te schilderen, en de nederlandstaligen als willoze slachtoffers.
ik heb het over de franstalige partijen, niet alle franstaligen.
wat heeft de gewone bevolking in wallonie momenteel te zeggen? niets.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 13:48   #3844
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik heb het over de franstalige partijen, niet alle franstaligen.
wat heeft de gewone bevolking in wallonie momenteel te zeggen? niets.
Ze verkiezen de Franstalige politici die nu aan het bewind zijn.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 13:57   #3845
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ze verkiezen de Franstalige politici die nu aan het bewind zijn.
tja, het maakt niet uit op wie ze stemmen.
ze trekken zich niets aan van de waalse bevolking.
de kaste gaat verder van vader/moeder op zoon/dochter.
Oud 17 februari 2010, 14:00   #3846
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarvan zou ik toch niet al te zeker zijn. Van dit soort ongefundeerde en gratuite one-liners krijg ik niet alleen kramp in mijn tenen, maar ook in mijn kaken. Van het lachen wel te verstaan.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 14:01   #3847
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En in Vlaanderen stemt men niet op zoon of dochter De Croo, De Clercq, De Gucht, Coens, Detiège...?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 14:09   #3848
De Prodigy
Provinciaal Statenlid

De Prodigy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En in Vlaanderen stemt men niet op zoon of dochter De Croo, De Clercq, De Gucht, Coens, Detiège...?
Toch iets dat Vlamingen en Franstaligen gemeen hebben, daar zijn we Europas beste in.

Laatst gewijzigd door De Prodigy : 17 februari 2010 om 14:09.
De Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 14:38   #3849
Shadowke

Standaard

Citaat:
de Belgischgezinde krokodillen doen dat nog.
maar de jongere generatie Vlaamse politici niet meer.
Oud 17 februari 2010, 14:41   #3850
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je de vraag niet goed begrepen hebt.

Lees ze eens opnieuw.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 14:47   #3851
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben geen komplete mongool.
Wie kopt deze binnen?

Citaat:
Wat betreft 'jennen':
Ik heb eerder het gevoel dat de meeste flaminganten in deze draad zelfkastijding beoefenen: ik plaats hier een feit zo stevig als een muur en ze blijven er blindelings, kop vooruit tegenaan stormen, behoudens een enkele uitzondering zoals jij.
Ik vind het ook een beetje steriel om zich te verheugen op de zekerheid dat België nog bestaat of op het nakende doch zich ergens in de vage toekomst bevindende einde hiervan.

Citaat:
Je snapt de essentie blijkbaar heel goed.
Ook akkoord i.v.m. eventuele Belgische manco's.
Maar of die in de Vlaamse republiek zullen opgelost raken....
Dat is niet zeker, zie verder.

Citaat:
Wat je hier beschrijft staaft in feite mijn punt: de Vlaamse én flamingantische politici haken vroeg of laat allemaal zonder uitzondering af, falen jammerlijk, of laten zich in een cordon ringeloren, mét bewuste steun van andere flaminganten...
Ik vind niet dat je hier van falen kan spreken. De Volksunie heeft zijn programma voor het grootste deel kunnen realiseren. Dat is ook de reden dat die partij achteruit is gegaan en opgehouden te bestaan. Ze heeft zichzelf moeten heruitvinden als de N-VA om enige bestaanszekerheid te hebben en zie, na wat gesukkel en gekartel is ze weer de leidende Vlaams-nationalistische partij aan het worden. Ik vind niet dat de VU politici gefaald hebben in deze.

Ik vind het een veel grotere faling dat de Vlaamse bevoegdheden niet altijd even kundig uitgevoerd worden. Wat we zelf doen, doen we beter? Als je kijkt naar Flahaut en het leger, Daerden en de pensioenen, is dat ook zo, maar of het goed genoeg is???

Citaat:
Ik pleit schuldig aan leedvermaak over de ganse lijn.
Ik ben Belgicist en het project zelfstandig Vlaanderen deemstert hoe langer hoe meer weg.
Is dat niet even voorbarig als zeggen dat België aan zijn laatste maanden begonnen is? Vergeet niet dat er communautair niets bewoog in de tijd dat VDB premier was, maar dat eindigde met Leuven Vlaams. Ik weet niet wat de toekomst brengt, maar speculeren op het wanneer lijkt mij eerder iets voor de bookmakers.
Oud 17 februari 2010, 17:54   #3852
respublica
Minister

Standaard

Sinds de institutionele crisis is het bestaan van België in de ogen van velen geen zekerheid meer. Dat zie je bijvoorbeeld aan al die pro Belgische projectes, zoals het Belgavoxconcert. Alleen dit nieuwe inzicht bij het volk al is een grote verwezenlijking voor het Vlaams-nationalisme. Herinner u Yves Leterme die zei dat "het federaal overlegmodel aan haar limieten zit." Herriner u de honderden dagen die nodig waren om een regering te vormen. Herinner u dat de Vlamingen in de regering niets meer lijken te kunnen en mogen doordrukken. Dit zijn geen fait-divers meer.

In de ogen van héél veel Vlamingen waarmee ik spreek ik België een aflopende zaak, met haar vervallende instituten en ministeries. Misschien zal Vlaanderen niet direct onafhankelijk worden, maar het idee dat België meer dan 100 jaar voortleeft is in mijn ervaring echt ver weg. De toekomst ligt in Vlaanderen en Europa.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 16:12   #3853
eno2
Banneling

Standaard

Ik dacht dat er weeral een Belgicist minder was, maar hij heeft toch nog geen grafschrift nodig zoals veel van zijn medestanders.

Hoera!
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 16:14   #3854
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Sinds de institutionele crisis is het bestaan van België in de ogen van velen geen zekerheid meer. Dat zie je bijvoorbeeld aan al die pro Belgische projectes, zoals het Belgavoxconcert. Alleen dit nieuwe inzicht bij het volk al is een grote verwezenlijking voor het Vlaams-nationalisme. Herinner u Yves Leterme die zei dat "het federaal overlegmodel aan haar limieten zit." Herriner u de honderden dagen die nodig waren om een regering te vormen. Herinner u dat de Vlamingen in de regering niets meer lijken te kunnen en mogen doordrukken. Dit zijn geen fait-divers meer.

In de ogen van héél veel Vlamingen waarmee ik spreek ik België een aflopende zaak, met haar vervallende instituten en ministeries. Misschien zal Vlaanderen niet direct onafhankelijk worden, maar het idee dat België meer dan 100 jaar voortleeft is in mijn ervaring echt ver weg. De toekomst ligt in Vlaanderen en Europa.
Een NVA-er zoals u moet dit wel zeggen. Waar is het logo van de NVA gebleven op uw avatar?
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 09:30   #3855
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat begrijpt U niet aan "ze stemmen voor de mensen die daar aan de macht zijn" ?
Oud 21 februari 2010, 09:30   #3856
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Probeer niet, hij zal het niet (willen) snappen.
Oud 21 februari 2010, 09:32   #3857
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In jou Vlomse partijen gebeurt dat in dezelfde mate.

Anciaux is er een goed voorbeeld van.

Binnenkort Filip De Winter zijn dochter in het Parlement en Olijke Bart gaat nu pas beginnen met "kweken".
Oud 27 april 2010, 10:19   #3858
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht

Op naar een confederaal België.
Enne : waar zit SuperSlaaf ?

Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 27 april 2010 om 10:21.
Luc Bekaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2010, 11:25   #3859
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

:mrgre en: Hey, hello

Goeiemorgen, morgen, goeiedag
Goeiemorgen, goeiemorgen
Blij dat ik je weer vanmorgen zag
Goeiemorgen, goeiemorgen
Goeiedag, iedereen
Dank u wel dat ik er weer bij mag lopen
Zingen, dansen

Goeiemorgen, morgen, ik ben blij
Goeiemorgen, goeiemorgen
Want ik mag er immers weeral bij
Goeiemorgen, goeiemorgen
Goeiedag, zonneschijn
Dank u, morgen, dat ik mag zijn

De wereld is een schouwtoneel dat wij bespelen
Voor iedereen zijn luchtkasteel om van te delen
En krijgen we niet al te veel, 't kan ons niet schelen
We vinden ook het minste deel sensationeel

Goeiemorgen, morgen, goeiedag
Goeiemorgen, goeiemorgen
Blij dat ik je weer beleven mag
Goeiemorgen, goeiemorgen
Goeiedag, allemaal
Dank u, morgen, voor het onthaal

Oud 14 juni 2010, 18:29   #3860
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
Op naar een confederaal België.
Enne : waar zit SuperSlaaf ?
Die is zijn ontslag gaan aanbieden bij de koning..

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be