![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Er zijn twee mogelijkheden:
- ofwel je liegt en dat is niet leuk. - ofwel je bent onwetend, en dat is niet goed want als je de materie niet begrijpt, dan moet je best vragen stellen, en niet beginnen discussiëren, maar ja internet heeft ook zijn nadelen. Ik ga de mogelijke derde mogelijkheid niet opsommen dus ofwel ben je dom laat ik wel achter omdat je niet dom bent, je begrijpt tenminste iets en dat is jouw stelling dat de wetenschap vanuit de waarnemingen vertrekt, heel goed. Citaat:
Om te beginnen, en ik ga het niet meer herhalen aangezien jouw naam 1207 is, en wie weet ben jij misschien een computer virus die mijn computer gaat vernietigen, en ik zal het kort houden. ID is geen Creationisme, pay your full attention parce que j'écris Creationism with capital C and there is obviously a large difference between creationism and Creationism and for me creationism means creation, but Creationism is another story, it's just a dogma like Dawkinism. Do you know what Dawkinism means? The great scholar Francis Sellers Collins says "Addressing the conclusions of The God Delusion point by point with the devastating insight of a molecular biologist turned theologian, Alister McGrath dismantles the argument that science should lead to atheism, and demonstrates instead that Dawkins has abandoned his much-cherished rationality to embrace an embittered manifesto of dogmatic atheist fundamentalism." (bron) ID betekent geen Creationisme en ID'ers zijn niet allemaal Harun Yahya's of himmm Michael Behe's (maar die gast is wel leuk), dat geldt ook voor Creationisten (Creationisten en niet creationisten want Theistic Evoluionisten, Al-Jahiz -sten, Imad Hassan -siten........ enzovooooooooorts zijn creationisten maar geen Creationisten). Ennnn blablabalbalabalb.. ID'ers zijn niet allemaal gelovigen in de Schepper, je hebt ook blablablabal ID'ers die agnost zijn zoals de jood de filosoof de wiskundige David Berlinski.... enzovooort enzovoooblabla..ttt. Citaat:
Citaat:
Ik ga jou iets vertellen, voorop zeg jij de wetenschap vertrekt vanuit de waarnemingen, dat doen de ID'ers, ze vertrekken vanuit een waarneming en feit dat een organisme complex en intelligent is (bekijk dit nog eens), ID is niet wetenschappelijk maar epistemologisch gehanteerd wel RATIONEEL te beschouwen, en ontologisch gezien impliceert een complexe intelligente systeem die niet in zichzelf ALTIJD (no begin) bestaan heeft een Intelligente Maker, dit is de rede en de rest is gewoon een vorm van dogma's. ID vertrekt vanuit waarneming: Organisme x bevat eigenschap 1, eigenschap 2.. eigenschap n. Een beetje deductief denken, probabilistisch redeneren = rationele conclusie trekken, er moet wel iets zijn die het zo heeft bepaald. Evolutieblabla aan de andere hand vertrekt vanuit een dogma (alle wezens hebben common descent en uit die common blabla zijn de soorten geblablabla-beerd..). Is dit een waarneming? Onzin. Is dit logica? Onzin. Is dit een causale oorzaak? Onzin. Wat is dit dan? Dogma's: Soort x wordt gekenmerkt door: dogma 1, dogma 2, .. dogma n. Een beetje onzinnig denken en rond de pot draaien = bijgeloof produceren. En kom mij niet vertellen iets van nee ze vertrekken van soort 1, soort 2.. en veronderstellen soort x is gemeenschappelijk patat.. blablab.. Citaat:
OO ooo OOooo oo!!!!"fantaseer-er-op-los-en-je-hebt-altijd-gelijk" kan wel filosofie zijn afhankelijk van hoe je hieraan bent geraakt, waarom en wat. Wat zeker "fantaseer-er-op-los-en-je-hebt-altijd-gelijk" is evolutieblabla en veel ideologische onzin die in de naam van de wetenschap worden geschreeuwd. Laatst gewijzigd door porpo : 18 februari 2010 om 00:37. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik ben niet overtuigd van de argumenten van creationisten of van verdedigers van intelligent design. Maar ik heb eens een reportage gezien. De reportage noemde Homo futuris. Het ging over een bepaalde evolutie in de mens, waar men vandaag de dag zelfs de veranderingen kon waarnemen die overal in de wereld zo gelijkmatig verliep dat het leek alsof de mensen waren voor geprogrammeerd om zo te evolueren. Ik vond dat wel een fascinerend idee, wat er ook waar van mogen zijn. Enkel spijtig dat ik er niet veel meer over heb gehoord.
link
![]() Laatst gewijzigd door Pieter B : 18 februari 2010 om 00:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#46 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Godsdienstige gezindten in Nederland in % bij POLS Jaar Hervormd Gereform. Prot. Kerk R-katholiek Overig[3] Moslims[4] Geen 1975 23 10 - 38 3 - 26 1980 21 9 - 38 5 - 26 1985 19 9 - 37 5 - 31 1990 17 8 - 33 5 - 38 1995 14 7 - 33 8 - 40 2000 14 7 - 32 8 - 41 2005 11 5 [5] 5 29 4 5 42 2006 9 4 5 30 3 5 43 2007 9 4 6 28 4 5 44 Bron: Centraal Bureau voor de Statistiek Het extremisme neemt toe: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Ik heb de volgende bedenkingen bij de evolutietheorie:
Bron: http://www.evolutietheorie.ugent.be/ Citaat:
Citaat:
PS: Ik baseer mij niet op de Bijbel, of op gelijk welk ander geschrift van gelijk wie. Fred. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daar had ik duidelijker moeten zijn. Evolutie sluit elke god uit die de schepping claimt. Uiteraard blijft de mogelijkheid van een goddelijke kracht over (hoewel zeer onwaarschijnlijk) maar dan geen enkele die ik al beschreven heb zien staan. Ik weet dat het geen populair standpunt is, de correlatie tussen religie en lage IQ's. En het sluit niet uit dat intelligente mensen gelovig kunnen zijn. Maar de correlatie is er nu eenmaal. Ik plaats mezelf inderdaad in die groep van inteligenteren, maar het feit dat ik in die groep zit zegt niks over mij (buiten het feit dat ik atheist ben), ik kan net zo goed mijn groeps gemiddelde naar omlaag halen. Laatst gewijzigd door Travis66 : 18 februari 2010 om 08:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Een schadelijk foutje in de ene omgeving kan trouwens een voordelige verandering zijn in de andere. Bv Antibioticumresistentie laat bacteriën toe om toch te groeien in een vijandige omgeving, hoewel in normale omstandigheden deze vaak minder 'fit' zijn dan hun niet-resistente soortgenoten (door de metabolische last opgelegd om om te kunnen gaan met de dreiging). Citaat:
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 18 februari 2010 om 08:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Het helpt al als je inziet dat die vogel niet zo perfect is gebouwd om te vliegen. Bij elk organisme kan je wel fouten ontdekken die een beetje ontwerper niet gemaakt zou hebben. Het oog bijvoorbeeld. Een ontwerper zou de oogzenuw niet in het midden geplaatst hebben. Of de mannelijke zaadleiders die een onmogelijk parcour volgen dat door een ontwerper van een binnenweg zou zijn voorzien. Wat gewoon het gevolg is van de evolutie van teelballen die eerst in en later buiten het lichaam terecht zijn gekomen. Het grote probleem om evolutie te begrijpen is het begrip tijd. We leven te kort om evolutie te zien. En doordat we zo kort leven hebben we problemen om ons miljoenen jaren voor te stellen. Probeer deze video eens. Het helpt. Laatst gewijzigd door Travis66 : 18 februari 2010 om 08:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Yep
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Wij moeten heel voorzichtig zijn met die zogenaamde ontwerpfouten. De wetenschap die dit beweert kan nog niet eens één (1) levende cel uit dode materie maken. En mochten ze het morgen wél kunnen, dan waanden ze zich reeds God. Daarbij vergetende dat je ook nog eens een volledige kosmos nodig hebt. De wetenschap mag soms wel eens een beetje dimmen hoor. Ze kunnen veel, ja, maar eigenlijk is dit nog maar een begin hoor. Citaat:
Er is méér aan de hand dan dit. Fred. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister
|
![]() ![]()
![]() |
#53 |
Parlementslid
|
![]() Eigenlijk zou ik geen tijd moeten verspillen met IDiots maar
Uhu, "cdesign proponentsists", de missing link voor wie het nog niet duidelijk genoeg was dat het ID handboek letterlijk een creationisme handboek was met woordjes naar god en creationisme veranderd.
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En het andere is: ik heb zingeving nodig. Nochtans heeft evolutie niks met zingeving te maken. Waarmee u aangeeft dat u op zoek gaat naar ontkrachting van de evolutietheorie, en hem liever niet begrijpt. Niet echt onbevooroordeeld. Argumenten die wel waarde hebben worden door jou als onbelangrijk opzij geschoven. Dat ruikt toch naar een religieuze agenda hoor. Uiteraard vliegt een vogel goed, en doet hij dat al duizenden jaren. Dat is absoluut geen bewijs dat er geen ontwerpfouten inzitten. Vliegen is niet zijn enige functie. Mijn wagen rijdt ook goed, ge moest eens weten ![]() Trouwens, uw oog. het werkt inderdaad. Maar niet perfect (blinde vlek). Het ontwerp is dus niet perfect. Maar het oog werkt wel genoeg voor wat het moet dienen. Evolutie is dus tevreden. Een ontwerper niet. Filmpje bekeken? Laatst gewijzigd door Travis66 : 18 februari 2010 om 09:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Fred. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat u kleine fouten negeert dat ze er niet zijn. Sommige vogels hebben grote fouten en vliegen niet. Struisvogels bijvoorbeeld. Ooit bij stilgestaan waarom die vleugels heeft? had hij maar armen gehad. En die blinde vlek, die zie je wel degelijk. Iedereen. Waarom zou ik zingeving nodig hebben? Ik ben perfect gelukkig te beseffen dat mijn bestaan geen enkele zin heeft. Laatst gewijzigd door Travis66 : 18 februari 2010 om 09:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Minister
|
![]() Je redenering is dan echter niet meer consistent. Als ID berust op een andere logica, dan ligt het niet meer het meest voor de hand.
![]() |
#58 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Fred. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Blinde vlek. Kijk, je kan aan de ene kant niet zeggen dat vogels geen ontwerpfouten vertonen "want ze kunnen toch vliegen" en dan aan de andere kant beweren dat vogels die niet kunnen vliegen die stelling niet ontkrachten. Evolutie weet namelijk wel waarom. Neem de dodo. Dat ding kan vliegen en komt op een eiland terecht dat voor landdieren niet bereikbaar is. Daar bevind het zich ineens "on top of the foodchain". Geen predators meer, dus natuurlijke selectie krijgt ineens andere regels. Doordat de dodo voedsel op de grond vindt, en doordat hij niet moet kunnen wegvliegen bij gevaar (dat is er niet) worden mutaties die vliegen bemoeilijken NIET weggeselecteerd, waar dat vroeger wel het geval was. Kunnen vliegen heeft namelijk geen voordeel meer. En na verloop van tijd verliezen ze allemaal die eigenschap. Maar ze zitten nog wel met die nutteloze vleugels. Verspilling van energie. ontwerpfout. Maar niet volgens evolutie. Laatst gewijzigd door Travis66 : 18 februari 2010 om 10:23. |
|
![]() |
![]() |