Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2010, 18:21   #101
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Belasting

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Wat een zever. "Ze betalen geen belasting en dan kunnen ze ook nog eens niets terugtrekken! Dat moet wel onrechtvaardig zijn!"...
Als ze per se willen terugtrekken, dat ze dan ook eens beginnen met belasting te betalen eh.
In een land waar (bijna) de hoogste belastingen v.d. wereld betaald worden, géén belasting betalen is een veeg teken. Dat betekent dat je onder onze armoedegrens zit.
Moest ik kunnen kiezen, ik zou willen (een beetje) belasting betalen...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 18:35   #102
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In een land waar (bijna) de hoogste belastingen v.d. wereld betaald worden, géén belasting betalen is een veeg teken. Dat betekent dat je onder onze armoedegrens zit.
Of je bent zelfstandige.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 23:16   #103
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Of je bent zelfstandige.
Daarom dat ik voorstander ben van vermogensonderzoeken.

Stel u voor dat je met een simpele analyse het vermogen neemt van elke belg in 1/1/2010, moet het V0, bvb gemiddeld 150.000

je houdt ook bij wat elke belg verdient via zijn aangifte, en de gemiddelde belg zegt dat hij bvb 30.000euro verdient noem het I1

en je krijgt van de bank de 'vermogensgroei' op basis van interesten, het getal die je kunt aftrekken van het vermogen die hij heeft op 1/1/2011 noem het V1 + G1 of gemiddeld bvb 160.000 en groei 6000

Als dus V1+G1> V0 heeft iemand gespaard, hier gemiddeld bvb 4000euro
Onze nationale bank was trots om te zeggen dat de gemiddelde belg bvb goed gespaard had... dus ze weten het allemaal perfect (alleen zitten dedata uiteraard nog niet onder de mom van de privacy bij de fiscus)

alle mensen die dus in het zwart geld verdienen krijgen volgend probleem:

V1+G1 > V0 + I1

dus hun vermogen groeit sneller dan hun inkomsten kunnen verklaren...

en pasop als je dan nog erin slaagt om uw zwarte inkomsten volledig te verteren, zal sowieso alles nog altijd met deze analyse niet zichtbaar zijn...

Dus laten we zeggen, al wie TE GROOT in het zwart werkt loopt tegen de lamp.

Laatst gewijzigd door brother paul : 17 februari 2010 om 23:17.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 09:06   #104
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Naast het punt van wat daar gezegd wordt. Je moet niet staan janken dat je niet kan terugtrekken van de belastingen, wanneer je in de eerste plaats niets aan die belastingen betaalt, en je moet al helemaal niet gaan roepen dat je onrechtvaardig behandeld wordt tov zij die wel belastingen betalen en wel terugtrekken.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 09:10   #105
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Daarom dat ik voorstander ben van vermogensonderzoeken.

Stel u voor dat je met een simpele analyse het vermogen neemt van elke belg in 1/1/2010, moet het V0, bvb gemiddeld 150.000

je houdt ook bij wat elke belg verdient via zijn aangifte, en de gemiddelde belg zegt dat hij bvb 30.000euro verdient noem het I1

en je krijgt van de bank de 'vermogensgroei' op basis van interesten, het getal die je kunt aftrekken van het vermogen die hij heeft op 1/1/2011 noem het V1 + G1 of gemiddeld bvb 160.000 en groei 6000

Als dus V1+G1> V0 heeft iemand gespaard, hier gemiddeld bvb 4000euro
Onze nationale bank was trots om te zeggen dat de gemiddelde belg bvb goed gespaard had... dus ze weten het allemaal perfect (alleen zitten dedata uiteraard nog niet onder de mom van de privacy bij de fiscus)

alle mensen die dus in het zwart geld verdienen krijgen volgend probleem:

V1+G1 > V0 + I1

dus hun vermogen groeit sneller dan hun inkomsten kunnen verklaren...

en pasop als je dan nog erin slaagt om uw zwarte inkomsten volledig te verteren, zal sowieso alles nog altijd met deze analyse niet zichtbaar zijn...

Ach, al dat geleuter over de zelfstandigen en hun zwartwerk...
Niet alleen is dat in de regel enkel afkomstig van loontrekkenden die de guts niet hebben om zelfstandig te worden (dan gaat hun fraudeverhaaltje plots niet meer op), maar ze vergeten er op de koop toe nog eens bij die zelfstandigen om die zwarte stromen te kunnen onderhouden zwarte inkomsten nodig hebben (oftwel particulieren, loontrekkenden die in het zwart willen uitgeven) en zwarte uitgaven nodig hebben (oftewel, particulieren, zijn eigen werknemers, loontrekkenden die zwart uitbetaald willen worden)
Oud 18 februari 2010, 09:10   #106
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Natuurlijk!

Wat moet je met al dat zwart geld. Oppotten voor later op een Luxemburgse rekening? Een villa moet je er niet mee kopen, een dure auto ook niet. Zelfs een dure reis maken is geweten door de fiscus.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 09:44   #107
Luddo
Minister

Standaard

De zelfstandigen die ik ken kloppen veel meer uren dan een gewone werkgever, en hebben heel wat kapitaal geïnvesteerd in hun zaakje.
Ik ken een stielman die erst zelfstandig was maar van miserie gestopt is en gaan werken bij een zelfstandige in die branche. Hij verdient een goed uurloon (is een prima vakman) en zijn overuren worden betaald, en hij heeft nu een leven!
Oud 18 februari 2010, 10:10   #108
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Natuurlijk!

Wat moet je met al dat zwart geld. Oppotten voor later op een Luxemburgse rekening? Een villa moet je er niet mee kopen, een dure auto ook niet. Zelfs een dure reis maken is geweten door de fiscus.

Fred.
het gaat mij persoonlijk niet over de zelfstandige,
maar denk vooral aan drugdealers, bijklussen in het zwart en steuntrekken, etc

opgelet het systeem moet niet als doel hebben om iedereen over dezelfde kam te scheren, en bvb een gepensioneerde die 1000euro bijverdient tegen de lamp te doen lopen... het systeem moet dienen om de grote jongens te vangen, die 250.000euro drugs verkopen, die 500.000euro illegale wapens verkopen, die 150.000euro als pooier ophalen, die 200.000euro gestolen goederen verzwendelen...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 13:14   #109
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard "Je"...

Citaat:
Naast het punt van wat daar gezegd wordt. Je moet niet staan janken dat je niet kan terugtrekken van de belastingen, wanneer je in de eerste plaats niets aan die belastingen betaalt, en je moet al helemaal niet gaan roepen dat je onrechtvaardig behandeld wordt tov zij die wel belastingen betalen en wel terugtrekken.
"Je moet dit" "Je moet dat" ...
Jij verstaat me verkeerd, denk ik. Ik ben NIET in de situatie dat ik géén belastingen betaal ! Integendeel: zoals de meeste Belgen betaal ik belastingen dat het langs m'n oren uitkomt
Oud 18 februari 2010, 13:19   #110
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
"Je moet dit" "Je moet dat" ...
Jij verstaat me verkeerd, denk ik. Ik ben NIET in de situatie dat ik géén belastingen betaal ! Integendeel: zoals de meeste Belgen betaal ik belastingen dat het langs m'n oren uitkomt
Fijn dat je het op jezelf betrekt, maar de post was ook in het algemene gemaakt. Er is niets onrechtvaardig aan het feit dat zij die geen belastingen betalen, geen dienstenchecques van hun belastingen kunnen aftrekken.
Oud 18 februari 2010, 15:20   #111
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo Bekijk bericht
De zelfstandigen die ik ken kloppen veel meer uren dan een gewone werkgever, en hebben heel wat kapitaal geïnvesteerd in hun zaakje.
Gij kent mij precies persoonlijk?
Grapje hoor...

Het punt is dat je zelfstandige wordt in de éérste plaats om je eigen baas te zijn. Het is eigenlijk een andere manier van leven. Zwartwerk? Hangt af van de sektor en welk soort klanten je hebt. Maar het zijn vooral de particuliere klanten die niet graag btw betalen. Logisch, want zij kunnen die niet in mindering brengen: zij zijn de eindgebruiker.

Fred.

Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 18 februari 2010 om 15:21.
Oud 18 februari 2010, 16:30   #112
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fijn dat je het op jezelf betrekt, maar de post was ook in het algemene gemaakt. Er is niets onrechtvaardig aan het feit dat zij die geen belastingen betalen, geen dienstenchecques van hun belastingen kunnen aftrekken.
Volledig akkoord !
Oud 18 februari 2010, 16:39   #113
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Mensen die een eigen zaak hebben en die dat willen en kunnen en de mogelijkheid voor hebben kunnen nog steeds aan lopende band er op los foefelen.Ik ken er meerdere en ze hebben mij eens uitgelegd hoe ze dat allemaal doen, o zo easy toch allemaal in dit apenland.
Nuja,ik kan hen geen ongelijk geven als je ziet hoe ze de mensenheid hier uitpersen als ne citroen.
De zelfstandige zijn gewoon de slimmere dan mensen als mij en zij verdienen pakken meer en moeten dan zelfs nog veel minder belastingen betalen.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 16:42   #114
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Mensen die een eigen zaak hebben en die dat willen en kunnen en de mogelijkheid voor hebben kunnen nog steeds aan lopende band er op los foefelen.Ik ken er meerdere en ze hebben mij eens uitgelegd hoe ze dat allemaal doen, o zo easy toch allemaal in dit apenland.
Nuja,ik kan hen geen ongelijk geven als je ziet hoe ze de mensenheid hier uitpersen als ne citroen.
De zelfstandige zijn gewoon de slimmere dan mensen als mij en zij verdienen pakken meer en moeten dan zelfs nog veel minder belastingen betalen.
Nee man, zelfstandigen moeten 300 uur per week werken en die verdienen niets...
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 17:03   #115
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dan ben ik maar een domme zelfstandige hoor. Op termijn bekeken heb ik ongeveer even veel belastingen en sociale bijdragen betaald als mijn echtgenote, die loontrekkende is.

Maar het blijft mij verbazen, als dat toch allemaal zo gemakkelijk is, dat niet iedereen zelfstandige is? En wat met gefailleerden? Die dragen een stempel en een schuldenlast mee voor het leven.

Fred.
Oud 18 februari 2010, 17:30   #116
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liam Bekijk bericht
Los van het feit of je Frank VDB kan uitstaan of niet zegt hij wel een paar zinnige dingen:

1) Hij slaat een mea culpa door te bevestigen dat er geen geld gespaard geweest is voor de pensioenen in het verleden.

2) De sanering tegen 2015 moet zo goed als helemaal door de volgende regering verwezenlijkt worden. Zo een grote sanering is ongezien in België en er zullen dus drastische maatregelen genomen moeten worden. Op loonkosten kan je dit niet gaan halen, die zijn al zo hoog. Er zullen dus grotere besparingen en andere inkomsten gezocht moeten worden. En natuurlijk een meer eerlijke fiscale inning.

3) Als voorbeeld voor besparing zegt hij de prijs van de dienstencheques te laten stijgen. Momenteel kost ons dat bruto 1 miljard volgens de standaard. Hierop zou men toch moeten kunnen besparen.

4) Een grotere fiscale inspanning van de toplaag van de bevolking.

Je kan de man zijn achtergrond, zijn verleden, zijn partij, ... erbij halen. Maar de inhoud wat hij zegt klopt volgens mij wel.
Frank kan het altijd goed uitleggen maar zwijgt over de pijnpunten en de oorzaken.

Het ongebreideld invoeren van onintegreerbaar vreemd kiesvee brengt de soc zekerheid op de knieën, dixit Monica De Koninck.

In een ECB-rapport stond dat 1/3 van de geïnde belastingen ondoelmatig gebruikt werd = 50 miljard per jaar, even later werd bekend dat hiervan 7 miljard omgaat in de geneeskunde, waarvan 500 milj zuiver fraude.

Geen fatsoenlijke opsporing fisc fraude , wordt geschat op 30 miljard. 8 jaar zonder boe of ba Reynders in het zadel gehouden.

Volledig ontsporen van basisgedachte soc zekerheid. Hendrik Boogaert (CDV) vindt het opmerkelijk dat iemand , die bakken geld trekt uit privé eigendommen (amper belast), nog een werkloosheidsvergoeding trekt.

Voorts een volledig opgezwollen slecht werkend overheidsapparaat/bestuur.

Wat stelt Frank voor ? Dat de mensen geen loonsverhoging meer vragen maar dat opzij zetten voor hun eigen pensioen ?

Voorts ken ik vriendinnen, die geprobeerd hebben halftijds te werken een gans leven lang. Nu op pensioen blijken ze niet genoeg te hebben afgedragen en worden bijgepast tot het minimum.

Iemand, die zijn gans leven "gedopt" heeft , ontvangt vanuit gelijkgestelde dagen een hoger pensioen.

Daar hoor ik Frank allemaal niets over zeggen ???

Wat heeft hij trouwens allemaal gerealiseerd toen hij "verantwoordelijkheid" droeg, even een sorrytje is mager.

Voorts kan ik zeggen dat hij een ramp was op onderwijs, maar dat verneemt u binnen 10 jaar. Op arbeid heeft hij goed werk geleverd.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 18 februari 2010 om 17:33.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 17:52   #117
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nee man, zelfstandigen moeten 300 uur per week werken en die verdienen niets...
Hahahahaha,dan is deze niet goed bezig zenne,moet ik eens ferm mee lachen.
Oud 18 februari 2010, 17:56   #118
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Dan ben ik maar een domme zelfstandige hoor. Op termijn bekeken heb ik ongeveer even veel belastingen en sociale bijdragen betaald als mijn echtgenote, die loontrekkende is.

Maar het blijft mij verbazen, als dat toch allemaal zo gemakkelijk is, dat niet iedereen zelfstandige is? En wat met gefailleerden? Die dragen een stempel en een schuldenlast mee voor het leven.

Fred.
Dan heb je mss een verkeerd beroep of ken je de knepen van het vak niet.
De persoon die ik ken doet dit al z'n hele leven en nog steeds foefelt deze zonder probleem en hij kent de knepen van het vak zoals ik zeg, hij weet hoe het werkt en hoe deze veel geld kan besparen zowel op de legale als minder legale wijze.
Een andere die ik ken gaat bv op daken gaan werken en noem maar op; je moest eens weten wat deze in z'n zakken steekt en je moet eens zien wat deze ondertussen al allemaal niet gekocht heeft,echt nie normaal en ze kunnen hem niet vatten omdat...................Uiteraard ga ik dit niet prijsgeven,gewoon weten hoe het moet en slim zijn en je steekt veel in je zakken zonder ze het kunnen controleren.
Oud 18 februari 2010, 18:01   #119
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het interesseert mij gewoonweg niet.. Ik ben tevreden met wat ik heb. Mijn zaak draait en ik heb geen schulden. Meer moet dat niet zijn voor mij.

Citaat:
Een andere die ik ken gaat bv op daken gaan werken en noem maar op; je moest eens weten wat deze in z'n zakken steekt
Ik kan dit bevestigen, want ik ben zelf reeds gefopt geweest door dakwerkers. Maar nogmaals de éne sektor is de andere niet.

Fred.

Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 18 februari 2010 om 18:17.
Oud 18 februari 2010, 18:07   #120
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
De persoon die ik ken doet dit al z'n hele leven en nog steeds foefelt deze zonder probleem en hij kent de knepen van het vak zoals ik zeg, hij weet hoe het werkt en hoe deze veel geld kan besparen zowel op de legale als minder legale wijze.
Een andere die ik ken gaat bv op daken gaan werken en noem maar op; je moest eens weten wat deze in z'n zakken steekt en je moet eens zien wat deze ondertussen al allemaal niet gekocht heeft,echt nie normaal en ze kunnen hem niet vatten omdat...................Uiteraard ga ik dit niet prijsgeven,gewoon weten hoe het moet en slim zijn en je steekt veel in je zakken zonder ze het kunnen controleren.
Ik ken er zelfs wiens enige inkomen het werklozengeld en kindergeld is en toch in het buitenland huizen kunnen kopen... Dat is nog straffer!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be