Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2010, 23:04   #21
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat de duitse staat Dresden moet afzetten en nog eens een carpet bombing moet laten ondergaan... Ik zie het schuim op de lippen van de linksen met de gedachte alleen al...

Immoreel kan men het mogelijk vinden, de geallieerden hadden geen moeilijkheden met onnodige bombardementen met het oog zoveel mogelijk mensen, die gewoon ook maar sukkelaars waren die het ongeluk hadden daar te wonen, neer te maaien.
Oud 16 februari 2010, 23:15   #22
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Nog iets: het bombardement op Rotterdam had voorkomen kunnen worden door te capituleren, er was een ultimatum gesteld. Dat was alvast niet het geval in Dresden. Desalniettemin gaan beiden volledig in tegen wat men the just conduct of war noemt.
Alle bombardementen op Duitsland hadden op identieke manier kunnen vermeden worden, door capitulatie. Ultimata genoeg aan Duitsland. Waarom een apart voor Dresden?

Een ultimatum voor men de burgerbevolking van een stad vizeert is geen oorlog maar chantage.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 23:41   #23
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Alle bombardementen op Duitsland hadden op identieke manier kunnen vermeden worden, door capitulatie. Ultimata genoeg aan Duitsland. Waarom een apart voor Dresden?

Een ultimatum voor men de burgerbevolking van een stad vizeert is geen oorlog maar chantage.
Het is allemaal wat naast de kwestie, want het ging mij vooral om het feit dat het bombardement op geen enkele manier een ergere misdaad was dan het bombardement op Dresden. Maar goed, waar zijn al die ultimata van tijdens WOII vanwege de Britten? Ik leer altijd graag bij.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 23:59   #24
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is allemaal wat naast de kwestie, want het ging mij vooral om het feit dat het bombardement op geen enkele manier een ergere misdaad was dan het bombardement op Dresden. Maar goed, waar zijn al die ultimata van tijdens WOII vanwege de Britten? Ik leer altijd graag bij.
Van het ultimatum bij de inval in Polen hoorde je al, neem ik aan. Je moet dat eens land per land nagaan, voor elke inval die Duitsland deed tegen gealliëerde landen tijdens WO2. Keuze zat.

Over 't amoreel aspect van de Duitse oorlogvoering is de ganse wereld 't wel ongeveer eens.

Laatst gewijzigd door filosoof : 17 februari 2010 om 00:06.
Oud 17 februari 2010, 00:02   #25
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Ik vind dat de duitse staat Dresden moet afzetten en nog eens een carpet bombing moet laten ondergaan... Ik zie het schuim op de lippen van de linksen met de gedachte alleen al...

Immoreel kan men het mogelijk vinden, de geallieerden hadden geen moeilijkheden met onnodige bombardementen met het oog zoveel mogelijk mensen, die gewoon ook maar sukkelaars waren die het ongeluk hadden daar te wonen, neer te maaien.

Waarom ben ik helemaal niet verwonderd dat jij zulk een post plaatst?
Oud 17 februari 2010, 00:04   #26
Steve_M

Standaard

Citaat:
Van het ultimatum bij de inval in Polen hoorde je al, neem ik aan. Je moet dat eens land per land nagaan, voor elke inval die Duitsland deed tegen gealliëerde landen tijdens WO2. Keuze zat.
Ik heb ze gezocht. Na het ultimatum bij de inval van Polen (en dus voor GB effectief strijdende partij was) vind ik niets. Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, ik vind er gewoon geen bewijs voor.
Oud 17 februari 2010, 00:08   #27
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb ze gezocht. Na het ultimatum bij de inval van Polen (en dus voor GB effectief strijdende partij was) vind ik niets. Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, ik vind er gewoon geen bewijs voor.
Ik ga er niet achter zoeken: 't lijkt me academisch.

Laatst gewijzigd door filosoof : 17 februari 2010 om 00:20.
Oud 17 februari 2010, 00:27   #28
Steve_M

Standaard

Citaat:
Da,n was 't ultimatum uit 1939 nog geldig neem ik aan: Duitsland ontruimde Polen pas later, gedwongen omdat de Russen eraan kwamen.
Nee, het ultimatum uit 1939 was verstreken. Ultimatums die verstrijken verliezen hun geldigheid. Als ik het juist heb, maar ik vind de tekst hier niet zo meteen, staan er in dat ultimatum geen bepalingen die zeggen dat de Britten zich opnieuw zouden terugtrekken als de Duitsers de krijgshandelingen zouden staken. Met een ultimatum hadden de Duitsers (zoals de Nederlanders) nog de kans om een bombardement te vermijden (niet dat ik ook maar een seconde geloof dat dit gebeurd zou zijn met zot Dolfke aan de controls). Zonder ultimatum (wat dus het geval is) konden de Duitsers helemaal niets meer doen aan de situatie. Wie zegt een vrijwillige capitulatie niet gewoon zou geweigerd zijn en dat de geallieerden alleen met een volledige vernietiging van nazi-Duitsland tevreden zouden zijn geweest. Om nog maar te zwijgen van het feit dat er geen enkele waarschuwing vooraf was. Trouwens, de oorlog was al gedaan in februari 1945 (in Europa dan toch), twee maanden later was de Reichstag al heroverd.

Maar opnieuw, het is een nevendiscussie: de Duitsers hebben evenveel recht om hun doden te herdenken als de toenmalige geallieerden. Het is net omdat allerlei mensen daar moeilijk over deden, dat nu alleen de neo-nazi's nog overblijven.
Oud 17 februari 2010, 01:10   #29
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Duitsers hebben evenveel recht om hun doden te herdenken als de toenmalige geallieerden. Het is net omdat allerlei mensen daar moeilijk over deden, dat nu alleen de neo-nazi's nog overblijven.
Doden herdenken is één ding, de historische waarheid vervalsen om een slachtofferrol te krijgen zoals neonazis doen is iets anders:
http://forum.politics.be/showpost.ph...67&postcount=9
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=16
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=20

Laatst gewijzigd door filosoof : 17 februari 2010 om 01:13.
Oud 17 februari 2010, 01:20   #30
Steve_M

Standaard

Citaat:
Doden herdenken is één ding, de historische waarheid vervalsen om een slachtofferrol te krijgen zoals neonazis doen is iets anders:
http://forum.politics.be/showpost.ph...67&postcount=9
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=16
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=20
Ik ben vertrouwd met de discussie over het aantal slachtoffers, maar vind dat eigenlijk nogal irrelevant. Feit is dat alleen nog neo-nazi's betogen, omdat alle gematigden het niet meer "mogen" herdenken. En wat die cijfers betreft: de waarheid heeft natuurlijk haar rechten, maar net zoals de gemiddelde Franz of Heinz geen boodschap heeft aan een hoop schreeuwende neo-nazi's, denk ik dat de gemiddelde Fritz of Detlef ook meer geloof hecht aan cijfers becijferd door historici dan door diegene die gescandeerd worden door een hoopje gekke skinheads.
Oud 20 februari 2010, 12:18   #31
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

N-SA heeft met een delegatie deelgenomen aan de herdenkingsmars in Dresden. In de Duitse pers verschenen berichten over de hoge mobilisatiekracht en een fervent militantisme aan nationalistische zijde. Bij het zien van de nationalistische herdenkingsmars heeft een tegenbetoger een hartaanval gekregen.
Antifa, politie: 1 strijd!
Links danst op lijken

Begin april trekken we met N-SA opnieuw naar Duitsland, ditmaal voor de manifestatie in Stolberg (buurt van Aken) waar enkele jaren geleden een jonge Duitse militant (student) werd vermoord door een immigrant.
http://stolberg2010.wordpress.com/
N-SA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 12:27   #32
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben vertrouwd met de discussie over het aantal slachtoffers, maar vind dat eigenlijk nogal irrelevant. Feit is dat alleen nog neo-nazi's betogen, omdat alle gematigden het niet meer "mogen" herdenken. En wat die cijfers betreft: de waarheid heeft natuurlijk haar rechten, maar net zoals de gemiddelde Franz of Heinz geen boodschap heeft aan een hoop schreeuwende neo-nazi's, denk ik dat de gemiddelde Fritz of Detlef ook meer geloof hecht aan cijfers becijferd door historici dan door diegene die gescandeerd worden door een hoopje gekke skinheads.
Misschien zou u toch maar beter eens luisteren naar wat ee gemiddelde Duitsers erover denkt. Die Franz, Heinz, Fritz,... zal misschien inderdaad nog zo snel niet meestappen in een zeer militante herdenkingsmars (met kans op geweld door toedoen van extremistische tegenstanders die straten blokkeren en geweld willen) maar de gemiddelde Duitser weet zeer goed dat de officiële geschiedschrijving nog net iets anders is dan de waarheid over vele gebeurtenissen uit die oorlog. Het aantal doden, gevallen onder de nutteloze tapijtbombardementen van de geallieerden, ligt exponentieel hoger dan wat officiële geschiedschrijving vaak zegt, in het geval van Dresden is dit het tienvoud.

P.S. De tijd dat nationalistische manifestaties in Duitsland voor 80% uit skinheads bestonden is al lang voorbij hoor, vandaag zijn ze een kleine minderheid. Hun hoogtepunt was in de periode 1988-1995, sindsdien is hun aantal sterk afgenomen en kwamen zeer diverse andere militanten in de plaats.
N-SA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 13:11   #33
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-SA Bekijk bericht
Misschien zou u toch maar beter eens luisteren naar wat ee gemiddelde Duitsers erover denkt. Die Franz, Heinz, Fritz,... zal misschien inderdaad nog zo snel niet meestappen in een zeer militante herdenkingsmars (met kans op geweld door toedoen van extremistische tegenstanders die straten blokkeren en geweld willen) maar de gemiddelde Duitser weet zeer goed dat de officiële geschiedschrijving nog net iets anders is dan de waarheid over vele gebeurtenissen uit die oorlog. Het aantal doden, gevallen onder de nutteloze tapijtbombardementen van de geallieerden, ligt exponentieel hoger dan wat officiële geschiedschrijving vaak zegt, in het geval van Dresden is dit het tienvoud.

P.S. De tijd dat nationalistische manifestaties in Duitsland voor 80% uit skinheads bestonden is al lang voorbij hoor, vandaag zijn ze een kleine minderheid. Hun hoogtepunt was in de periode 1988-1995, sindsdien is hun aantal sterk afgenomen en kwamen zeer diverse andere militanten in de plaats.
En hoeveel van die 7000 betogers waren Duitsers ??
Want zelfs indien die 7000 betogers allemaal Duitsers waren (wat dus niet het geval was) betekent dat nog minder dan 1% van de Duitse bevolking.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 20 februari 2010 om 13:38.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be