Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2010, 21:25   #781
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat weet ik niet, en dat was/is wederzijds.
Pluspunt is wel dat de vrouw er zélf bij mag zijn.
Het doet voor geen millimeter ter zake, omdat binnen islam enkel het religieus huwelijk telt, dat is hier niet zo; het burgerlijk huwelijk telt en dus heb ik geen idee hoe dit zit, ben nochtans getrouwd in de Antwerpse Kathedraal met een Katholiek! Nog zo een klein verschilletje, ik hoefde helemaal geen Katholiek te worden! Nou hoeft dit bij moslims ook niet hoor; omdat ik een vrouw ben! Want niet ik maar de man is verantwoordelijk voor de opvoeding, uiteraard als uitgangspunt dient de Islamitische leer...daarin zijn kinderen hun ouders en dus ook hun beslissingen gehoorzaamheid verschuldigd, nou zo makkelijk was opvoeding voor mij natuurlijk niet!

Vanuit de Islamitische leer voedt je dochters op tot gehoorzaamheid. Hulpvaardigheid, kuisheid, nederigheid, gelovig zijn, worden eigenschappen waarvan haar bestaan afhangt, na de ouders is de vrouw haar man gehoorzaamheid verschuldigd...zelfredzaamheid, zelfrespect, zelfbewust zijn, geloof in eigen talenten kortom; zelfbeschikkingrecht breng je je dochter dan ook beter niet bij! Die wil breek je al heel jong. Je leert veel wanneer je iedere woensdagmiddag vrouwen met hoofddoek en dochter als kleuter over de vloer krijgt. Dochter worden best als maagd, gehoorzaam afgeleverd aan de echtgenoot en nou ja; die meiden hier zijn zo bedorven door de samenleving in het Goddeloze Westen, daarom trouwen jongens massaal met ongeletterde wezens uit het Rifgebergte waar ze hoe dan ook een goeie partij zijn, hoera richting Europa!

En je zonen? Nou das simpel, die voedt je niet op, klaar! Zolang ze naar de koranschool gaan en de koran van buiten leren...zonen mogen vooral de eer niet beledigen en horen erop toe te zien dat vrouwelijke verwanten daar geen aanleiding tot roddels over geven. Zonen zijn kleine prinsen, rot verwend en aanbeden door hun moeders en vechtend om een plaats in de pikorde van mannen. Eigenlijk zijn het stakkers, lozers met verongelijkte blik richting samenleving en dat ongenoegen wordt misbruikt binnen eigen gelederen. Salafisten zijn daar een goed voorbeeld van en heel wat maatschappelijk conflict hangt hier mee samen...

Maar das allemaal fantasie, Arti leert ons dat dit "vooroordelen" zijn, er zijn immers veel "motieven" en met islam heeft dit niets te maken!Want "lang niet iedere moslim is zo"!
En dan leuteren we weer wat bladzijden verder, alsof we het daar niet allemaal over eens zijn dat lang niet iedere moslim "zo" is!
Maar teveel wel en hun aantal groeit!Maar niets aan de hand hoor! Allemaal "hetzelfde"!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 21:34   #782
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Een rare geschiedenis: enerzijds is ze voorstander van toelating van toepassing van de sharia op de moslimvrouw maar anderzijds (lichtpunt?) ontkent ze dat (soms op de meest hilarische wijze)....raaaaarrrrrrrr
Het is niet omdat jij steeds dezelfde onzin herhaalt; dat dit plots geen onzin meer zou zijn.

Misschien kan/wil Sus Iratus nog eens op je misvattingen wijzen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 21:38   #783
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het is niet omdat jij steeds dezelfde onzin herhaalt; dat dit plots geen onzin meer zou zijn.

Misschien kan/wil Sus Iratus nog eens op je misvattingen wijzen.
Fieseler maakte een volledig correcte inschatting.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 21:45   #784
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Fieseler maakte een volledig correcte inschatting.
Ja; zoals hij inschatte dat ik Moslim ben; en jij inschatte dat ik een Moslim-familie heb.
Oud 21 februari 2010, 21:56   #785
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja; zoals hij inschatte dat ik Moslim ben; en jij inschatte dat ik een Moslim-familie heb.
Ik las hier dat je die informatie zelf op dit forum heb geplaatst.
In elk geval, Fieseler's analyse blijft op en top correct.
Oud 21 februari 2010, 22:02   #786
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik las hier dat je die informatie zelf op dit forum heb geplaatst.
In elk geval, Fieseler's analyse blijft op en top correct.
Neen; ik heb die informatie nooit op dit forum gezet.
Je was te voorbarig met je conclusies.
http://forum.politics.be/showthread....79#post4609179

En Fieseler zat er ook compleet naast.
Oud 21 februari 2010, 22:05   #787
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:

Wel ik ben het volledig eens met Fieseler's analyse. En hoe meer jij vervalt in islamapologie, hoe meer jij die analyse bevestigt.
Oud 21 februari 2010, 22:05   #788
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Ik kan het ook niet helpen dat u steeds meer hilarische argumenten toevoegt aan uw amechtige poging om vrouwendiscriminatie te institutionaliseren.

ik doe een kleine greep uit de grabbelton van Arti:

-de vrouw kiest zelf om onderdrukt te worden
-de vrouw die de sluier niet draagt wordt door de moslimgemeenschap in elkaar gemot
-de onderdrukking is een middel tot integratie
- niet moslims zien vrouwen als lustobject
- in de katholieke kerk doen de vrouwen niets dan kuisen
- in het katholieke huwelijk is de vrouw gehoorzaamheid aan de man verschuldigd
- het verbieden/tegengaan van de sharia/vrouwendiscriminatie is patriarchaal
- zonder hoofddoek kan een moslima niet werken
- ook zonder hoofddoek is er veel ellende

enzovoort enzovoort...

En ik zou niet telkens in een lachbui mogen uitbarsten?
Oud 21 februari 2010, 22:12   #789
Fieseler

Standaard

Citaat:

Neen hoor: Fieseler zijn "vraag" (niet analyse) was op en top correct.
Trouwens ik ga ze nog eens stellen: (niet aan u hoor Arti want u geeft toch bijna nooit een antwoord op een concrete vraag)

Dus: hoe komt het vraag ik mij af dat iemand zo ardent kan blijven opkomen voor het mogelijk maken/institutionaliseren van vrouwendiscriminatie:

Bent u een moslim?
Bent u een moslima die tijdens het forummen door haar man over de schouder wordt gevolgd?
Bent u dom?
Bent u gewoon een averechts forumhobbyist?
Bent u ermee aan het rammelen?
Bent u een macho die thuis niks heeft te zeggen en graag zijn vrouw eens eindelijk "op wettelijke wijze" af wil motten?
Bent u vrouwenhater?

Laatst gewijzigd door Fieseler : 21 februari 2010 om 22:14.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 05:52   #790
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Trouwens ik ga ze nog eens stellen: (niet aan u hoor Arti want u geeft toch bijna nooit een antwoord op een concrete vraag)

Dus: hoe komt het vraag ik mij af dat iemand zo ardent kan blijven opkomen voor het mogelijk maken/institutionaliseren van vrouwendiscriminatie:

Bent u een moslim?
Bent u een moslima die tijdens het forummen door haar man over de schouder wordt gevolgd?
Bent u dom?
Bent u een macho die thuis niks heeft te zeggen en graag zijn vrouw eens eindelijk "op wettelijke wijze" af wil motten?
Bent u vrouwenhater?
Was dit een vraag?
Citaat:
Bovendien denk ik dat die Articreatuur hier op dit forum helemaal niet behoort tot het "weldenkende linkse kamp". Ik denk dat het een moslim is die er alles aan zal doen om zijn middeleeuwse patriarchale macht over de/zijn vrouw(en) in zijn gemeenschap te bewaren.
Aan wie stel je de vraag dan wel?
Oud 22 februari 2010, 05:53   #791
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel ik ben het volledig eens met Fieseler's analyse. En hoe meer jij vervalt in islamapologie, hoe meer jij die analyse bevestigt.
Heb je het gelezen? Volgens Fieseler is het geen analyse maar een vraag.
Oud 22 februari 2010, 08:08   #792
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vind het niet belangrijk of je moslima bent of niet Arti, maar het is wel zo dat je geen antwoord geeft op concrete vragen, en rond de pot draait!
Je verdedigt steeds dat je moslima's niets in de weg mag leggen, omdat wij het dan moeiilijk maken, maar naar wat er achter die voordeur gebeurt in naam van een ideologie weet je niets te vertellen!
Oud 22 februari 2010, 08:49   #793
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Was dit een vraag?
yep

Je ziet wel hé Arti dat er toch dingen zijn die u snapt...

Citaat:
Aan wie stel je de vraag dan wel?
Aan iedereen die deze vraag/overpijnzing/vaststelling kan beantwoorden...en weet u wat?...ik heb veel meer antwoord gekregen op deze vragen dan ik verwacht had...

Edith: bedankt trouwens Arti om mijn voorspelling: (niet aan u hoor Arti want u geeft toch bijna nooit een antwoord op een concrete vraag) te bevestigen.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 22 februari 2010 om 08:52.
Oud 22 februari 2010, 11:53   #794
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik vind het niet belangrijk of je moslima bent of niet Arti,
Ik wel hoor.
Als iemand opkomt voor het discrimineren van meer dan 50% van een gemeenschap dan wil ik graag weten of die iemand nazi, moslim, communist, sadist, zot, zat, gefrustreerd of gewoon een zwanzer is...
In dit specifieke geval zullen we daar wellicht nooit achterkomen maar het is desalnietmin intrigerend, hilarisch en bevreemdend om zulk een discriminerende geest aan het werk te zien.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 22 februari 2010 om 11:54.
Oud 22 februari 2010, 14:37   #795
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wel hoor.
Als iemand opkomt voor het discrimineren van meer dan 50% van een gemeenschap dan wil ik graag weten of die iemand nazi, moslim, communist, sadist, zot, zat, gefrustreerd of gewoon een zwanzer is...
In dit specifieke geval zullen we daar wellicht nooit achterkomen maar het is desalnietmin intrigerend, hilarisch en bevreemdend om zulk een discriminerende geest aan het werk te zien.
Ik niet, omdat ik weet dat Arti geen moslima is, ze weet amper iets over islam!
Uit haar antwoorden blijkt dit duidelijk, vandaar dat op concrete vragen geen antwoord komt. Mijn lijkt Arti eerder iemand van Groen, haar gedachtengoed sluit daar perfect bij aan!
Oud 22 februari 2010, 14:52   #796
Fieseler

Standaard

Citaat:
Ik niet, omdat ik weet dat Arti geen moslima is, ze weet amper iets over islam!
Uit haar antwoorden blijkt dit duidelijk, vandaar dat op concrete vragen geen antwoord komt. Mijn lijkt Arti eerder iemand van Groen, haar gedachtengoed sluit daar perfect bij aan!
U bedoelt dus een combinatie van mijn derde, vijfde en zevende mogelijkheid overgoten met een flinke fascistische saus.
Dat zou inderdaad veel verklaren.
Oud 22 februari 2010, 15:01   #797
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bent u een moslim?
Bent u dom?
Bent u vrouwenhater?
Fieseler, ge zijt den beste, ge staat qua capaciteiten ver boven velen.
De inhoud van sommige posts is bij wijlen van zo'n laag niveau , dat ik soms , in plaatsvervangende schaamte mijn broek zou aftrekken. En gij blijkt in dergelijke gevallen sereen en gevat, mijn hoed af daarvoor.

Laatst gewijzigd door Pericles : 22 februari 2010 om 15:05.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 15:02   #798
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bedoelt dus een combinatie van mijn derde, vijfde en zevende mogelijkheid overgoten met een flinke fascistische saus.
Dat zou inderdaad veel verklaren.
Nou nee....mijn ervaring is dat Groen stemmers eerder mensen zijn uit de middenklasse, met weing contacten met allochtonen, waardoor ze eigenlijk helemaal niet weten waarover ze bezig zijn omdat ze hun eigen reverentiekader als uitgangspunt nemen voor een groep die hun reverentiekader totaal niet deelt en dat krijg je er maar niet in!
Oud 22 februari 2010, 15:17   #799
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Nou nee....mijn ervaring is dat Groen stemmers eerder mensen zijn uit de middenklasse, met weing contacten met allochtonen, waardoor ze eigenlijk helemaal niet weten waarover ze bezig zijn omdat ze hun eigen reverentiekader als uitgangspunt nemen voor een groep die hun reverentiekader totaal niet deelt en dat krijg je er maar niet in!
Toch een raar iets, zo'n "reverentiekader"...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 15:23   #800
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Toch een raar iets, zo'n "reverentiekader"...
Tikfoutje gevonden Jack ? Bravo . Ge krijgt van mij een lolly.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be