![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Prépensioen afschaffen en vervangen door loopbaanonderbreking 50+ (huidig systeem) | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
2 | 40,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
3 | 60,00% |
Aantal stemmers: 5. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Beste voorzitter VLD,
Er is al heel wat nieuwe wind komen waaien sinds U voorzitter bent. Alles mag en kan opnieuw..... of die wind daarvoor beter geurt? Uw visie op loopbaanonderbreking doet me zelfs - als vrij liberaal denkend burger - mijn wenkbrauwen fronsen..... Ik wens me niet in te laten op alle thematische verloven. De loopbaanonderbreking bij 50+ is hier wel heel belangrijk. Statistieken over werkgelegenheid bij 50+ laat effectief zien dat Belgen vrij snel op voltijds "pre"pensioen gaan, en het is de bedoeling deze groep mensen dit te ontraden. Statistieken werkgelegenheid bij 50+ maken vaak geen onderscheid of deze personen voltijds of deeltijds werken. Dit geeft een mistekend beeld bv: in Nederland ligt de werkgelegenheidsgraad bij 50+ heel wat hoger. !! jamaar!! er is heel wat deeltijds werk met bijkomende uitkering. Als België aan de nieuwe norm moet voldoen zal loopbaanonderbreking 50+, in de huidige vorm en het afschaffen van brugpensioen ruimschoots voldoende zijn om opnieuw bij de beste van de klas te horen in Europa, maar dan mag je je burgers niet bedotten hé..... ![]() Een tip om te besparen? Ontvet de democratie....: waarom hebben we zoveel "dure" politici nodig in dit kleine land, die geen beslissingen nemen omdat ze altijd verkiezingen moeten voorbereiden. nog een tip: niet meer herverkozen: een werkloosheidsuitkering zoals alle anderen (met plafond) Op pensioen? zoals elke burger.... sorry...ik was vergeten dat jullie zelf over loon, onkosten en andere beslissen... Met een groet, Dirk |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Interessante bijdrage. Echter, over welke "nieuwe wind" u het heeft, is me niet meteen duidelijk...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() de croo wil het prepensioen helemaal niet afschaffen, hij wil het brugpensioen laten uitdoven.
Hij wil wel de jaren die je in prepensioen zit, niet laten meetellen voor de berekening van je - door de staat uitgekeerd - pensioen. En ik vind dat maar normaal ook. Je kan niet verlangen hetzelfde pensioen te ontvangen als iemand die effectief ook langer werkt en dus meer bijdraagt aan de sociale zekerheid. Zolang de keuze om prepensioen te nemen ongedwongen verloopt, moet de burger zelf de afweging maken wat voor hem belangrijk is: tijd of geld. Je spreekt wel niet over de andere systemen, maar daar vind ik de situatie veel moeilijker: ouderschapsverlof is voor mij een basisrecht dat geen invloed zou mogen hebben op het pensioen. |
![]() |
![]() |