Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2010, 15:46   #41
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Waar vergelijk ik een miskraam met een baby?

Laat het woord miskraam dan maar weg indien je daarover struikelt.
Het gaat hier niet over het kind wat levensvatbaar is of niet en niet over de periode wanneer het zou geboren worden. Het gaat over het feit dat iemand de levensvatbaarheid van een baby (feutus, hoe je ook wil noemen) beindigd door in de maag van de vrouw te stampen. Nu goed? Los van hoeveel weken iemand zwanger is. Feit blijft dat het kind/foetus/baby er nog zou geweest zijn indien men haar niet gestampt hadden.

Maar goed, fijn om te weten dat jij het geen moord vind wanneer het om vrouwen gaat die minder dan 20 weken zwanger zijn. En dan zijn er hier die de amerikanen knettergek vinden.

Moest jij gewenst zwanger zijn, laten we zeggen een kleine 18 weken of een dikke 22 weken. Een amerikaan komt jou tegen op straat en stampt jou zomaar in je maag waardoor je het kind verliest...hoe noem je het dan, en waar ligt het verschil voor jou? Denk erom, hier gaat het niet om ongewenst zwanger é.

Gelukkig dat de hoeveelheid mensen die tegen zulke daden zijn nog een grote groep.
Je lult - zoals we van jou gewend zijn - totaal verder naast de kwestie. Abortus staat hier niet ter discussie hé! Voor de foetus is er totaal geen verschil of de zwangerschap nu beëindigd wordt door een legale abortus of op een andere manier. En toch maakt de wet waarover het hier gaat daar om één of andere duistere reden wel een onderscheid in. Een dubieus onderscheid dan nog, want wat is roekeloos gedrag? Wat met bijvoorbeeld roken of alcohol of medicatie? Wat met gevaarlijke sporten? En ga zo maar door. Het voorbeeld van de vrouw die iemand betaalt om haar te mishandelen, toont alleen maar aan hoe belangrijk het is om alle vrouwen de mogelijkheid tot abortus te geven. Dan moeten ze zich niet laten mishandelen om hun ongewenste zwangerschap te beëindigen.

Als je overigens het verschil niet begrijpt tussen iemand die betaalt om zich te laten mishandelen in de hoop dat haar ongewenste zwangerschap zo wordt afgebroken en iemand die een miskraam krijgt als gevolg van ongewenste mishandeling, dan kan ik je niet helpen. En voor alle duidelijkheid: zelfs in het laatste geval is er natuurlijk geen sprake van moord, maar wel van slagen en verwondingen.

Laatst gewijzigd door Edina : 4 maart 2010 om 15:53.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2010, 15:47   #42
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
"Ongeboren leven" is belangrijker voor conservatief Amerikaans crapuul dan geboren leven.
Het land dat kinderen dit aandoet zou best zijn bek houden over "kindermoord", of is dit soms géén massamoord?:
http://www.youtube.com/watch?v=NWKfV...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=5S1Yk...eature=related
Het interesseert me geen hol wat dergelijke mensen vinden en wat er u-buis over te vinden is. Dit is geen antwoord op mijn vraag noch is dit een reactie op mijn posting.

Laatst gewijzigd door illwill : 4 maart 2010 om 15:47.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2010, 15:51   #43
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Kunnen ze ook krijgen als ze achter slot en grendel zitten in een psychiatrische instelling. Ik zie niet in waar je anders thuishoort als je tot zoiets in staat bent.
Ik denk dat vrouwen die zoiets doen vooral nood hebben aan ondersteuning en voorlichting (en dat bedoelde ik dus met hulp). Zoiets doe je duidelijk uit wanhoop. Voor de foetus is er geen verschil met een legale abortus, voor de vrouw daarentegen wel. Waar precies de misdaad zit, is mij nog steeds niet duidelijk, aangezien ze zelf het slachtoffer is.
Oud 4 maart 2010, 15:51   #44
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb geen defenitie van moord gegeven, vandaar misschien.

Je schreef:

Een vrouw heeft iemand 50 dollar ofzo gegeven en gezegd, stamp mij hiervoor in de maag. Dat is moord en moet bestraft worden
Waarmee je dus het gebeuren als moord definieert. Ten onrechte, het gaat om slagen en verwondingen, hooguit.

Citaat:
hier gaan alle mensen die tegen abortus zijn niet mee akkoord. Zij zijn nm tegen abortus en met jou goede regeling kan dit nog steeds gebeuren.
Ze moeten er niet mee akkoord gaan, ze moeten zich neerleggen bij het feit dat niet iedereen dezelfde mening heeft en ze mogen hun wil niet opleggen.
De keuze voor abortus moet een vrije keuze zijn van de vrouw die ongewenst zwanger is en ze moet in die keuzevrijheid begeleid en geholpen worden.

De tijd waarin religieuze motieven de hele maatschappij konden bepalen, is voorbij. Je zet je af tegen de impact die moslims op onze maatschappij zouden kunnen hebben, maar je bent er wel voor als christenen of mormonen diezelfde impact hebben?

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2010, 15:53   #45
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
blij dat u akkoord gaat dat we hier met een eeuwenoud beproefd recept zitten dat uit noodzaak toegepast wordt in streng religeuze settings.
Citaat:
in streng religeuze settings.
Abortus na overspel wordt voorgeschreven in de bijbel: Num 5:11-31

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 maart 2010 om 15:54.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2010, 15:54   #46
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Je lult - zoals we van jou gewend zijn - totaal verder naast de kwestie. Abortus staat hier niet ter discussie hé! Voor de foetus is er totaal geen verschil of de zwangerschap nu beëindigd wordt door een legale abortus of op een andere manier. En toch maakt de wet waarover het hier gaat daar om één of andere duistere reden wel een onderscheid in. Een dubieus onderscheid dan nog, want wat is roekeloos gedrag? Wat met bijvoorbeeld roken of alcohol of medicatie? Wat met gevaarlijke sporten? En ga zo maar door. Het voorbeeld van de vrouw die iemand betaalt om haar te mishandelen, toont alleen maar aan hoe belangrijk het is om alle vrouwen de mogelijkheid tot abortus te geven. Dan moeten ze zich niet laten mishandelen om hun ongewenste zwangerschap te beëindigen.

Als je overigens het verschil niet begrijpt tussen iemand die betaalt om zich te laten mishandelen in de hoop dat haar ongewenste zwangerschap zo wordt afgebroken en iemand die een miskraam krijgt als gevolg van ongewenste mishandeling, dan kan ik je niet helpen. En voor alle duidelijkheid: zelfs in het laatste geval is er natuurlijk geen sprake van moord, maar wel van slagen en verwondingen.

Als jij het verschil niet ziet tussen mishandeld worden
Jij lult zoals we van je gewend zijn. Meer dan wat leugens en persoonlijke aanvallen komt er niet uit bij jou, wat we ook gewend zijn.

Ik zeg nergens dat abortus ter discussie ligt.
Ik zeg nergens dat er voor de foetus verschil is.
Ik heb het nergens over roekeloos gedrag.
Ik heb het nergens over alcohol, roken of medicatie.
Ik spreek nergens tegen dat het belangrijk is dat abortus mogelijk moet zijn.
Ik begrijp dat verschil wel, quote anders waaruit zou blijken dat ik dat verschil niet zou kennen.

Kortom, reageer to the point en op wat ik zeg ipv persoonlijke aanvallen te plaatsen en te liegen of verdraaiien wat ik zeg. je maakt je enkel belachelijk, meer niet.
Oud 4 maart 2010, 16:06   #47
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Het interesseert me geen hol wat dergelijke mensen vinden en wat er u-buis over te vinden is. Dit is geen antwoord op mijn vraag noch is dit een reactie op mijn posting.
Lastig, hé, je positie? Lees hier eens.
Oud 4 maart 2010, 16:09   #48
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Ongeboren leven" is belangrijker voor conservatief Amerikaans crapuul dan geboren leven.
Het land dat kinderen dit aandoet zou best zijn bek houden over "kindermoord", of is dit soms géén massamoord?:

Je anti-Irak-obsessie pillen weer vergeten te nemen?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2010, 16:12   #49
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

@illwill: ik was vergeten dat begrijpend lezen niet je sterkste kant is... weet je eigenlijk wel waarover je nu precies aan het discussiëren bent? Enfin, ik heb betere dingen te doen dan dit.

Laatst gewijzigd door Edina : 4 maart 2010 om 16:13.
Oud 4 maart 2010, 16:14   #50
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Off topic & irrelevant. Probeer je Amerika-haat te beperken tot de daarvoor voorziene threads.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2010, 16:19   #51
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Waarmee je dus het gebeuren als moord definieert. Ten onrechte, het gaat om slagen en verwondingen, hooguit.

Ze moeten er niet mee akkoord gaan, ze moeten zich neerleggen bij het feit dat niet iedereen dezelfde mening heeft en ze mogen hun wil niet opleggen.
De keuze voor abortus moet een vrije keuze zijn van de vrouw die ongewenst zwanger is en ze moet in die keuzevrijheid begeleid en geholpen worden.

De tijd waarin religieuze motieven de hele maatschappij konden bepalen, is voorbij. Je zet je af tegen de impact die moslims op onze maatschappij zouden kunnen hebben, maar je bent er wel voor als christenen of mormonen diezelfde impact hebben?
Dus de baby welke de vrouw draagd is geen levend persoon?

Dit is hilarisch!!! Dus de mensen welke tegen abortus zijn moeten zich neerleggen bij het feit dat er mensen zijn die voor abortus zijn maar niet andersom. Graag de argumenten waarom de mening van voor-standers meer te zeggen hebben dan tegen-standers.

Waar zeg ik dat? Ik heb zelfs het woord moslims,christenen of mormonen gebruikt. Ik heb zelfs geen flauw idee wat mormonen zijn.
Oud 4 maart 2010, 16:19   #52
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Off topic & irrelevant. Probeer je Amerika-haat te beperken tot de daarvoor voorziene threads.
Het betreft de USA en kinderen en "respect voor leven", of niet?

Zeer relevant dus.

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 maart 2010 om 16:20.
Oud 4 maart 2010, 16:20   #53
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lastig, hé, je positie? Lees hier eens.
Wat is er lastig? Ik zeg gewoon dat je niet antwoord op mijn postings, dus quot ze dan ook niet.
Oud 4 maart 2010, 16:23   #54
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
@illwill: ik was vergeten dat begrijpend lezen niet je sterkste kant is... weet je eigenlijk wel waarover je nu precies aan het discussiëren bent? Enfin, ik heb betere dingen te doen dan dit.
@Edina: ik was vergeten dat begrijpend lezen, niet persoonlijk worden, niet liegen, personen hun woorden niet verdraaien niet je sterkste kant is...weet je eigenlijk wel waarover je nu precies aan het discussieren bent? Enfin, ik heb ook betere dingen te doen dan dit.
Oud 4 maart 2010, 16:23   #55
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Je anti-Irak-obsessie pillen weer vergeten te nemen?
Ach, j�*, in jouw ogen zijn 't "maar" Iraakse kinderen, dus is 't niet erg.

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 maart 2010 om 16:24.
Oud 4 maart 2010, 16:26   #56
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus de baby welke de vrouw draagd is geen levend persoon?
Inderdaad, een foetus is geen levend persoon en kan je niet vermoorden. Zo is dat, je hebt het begrepen.

Citaat:
Dus de mensen welke tegen abortus zijn moeten zich neerleggen bij het feit dat er mensen zijn die voor abortus zijn maar niet andersom.
Juist: zoals mensen die tegen het gebruik van voorbehoedsmiddelen zijn er dan zelf geen gebruiken maar anderen niet mogen verbieden er wel te gebruiken.
Zoals mensen die tegen voorhuwelijkse seks zijn, vooral zelf niet moeten seksen tot ze gehuwd zijn maar anderen niet mogen verbieden wel seks te hebben.

In dit soort van morele kwesties moet men dat overlaten aan de moraliteit van de betrokken persoon. Men moet zijn eigen moraal niet opdringen aan anderen.

Zo moeten mensen die voorstander zijn van legale abortus anderen niet opdringen om tegen hun zin een abortus te ondergaan.

Citaat:
Graag de argumenten waarom de mening van voor-standers meer te zeggen hebben dan tegen-standers.
De mening van tegenstanders geldt voor henzelf zoals de mening van voorstanders voor henzelf geldt. Uw mening is niet van toepassing op iemand anders, juist omdat het uw mening is en niet die van iemand anders.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2010, 16:36   #57
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, een foetus is geen levend persoon en kan je niet vermoorden. Zo is dat, je hebt het begrepen.

Juist: zoals mensen die tegen het gebruik van voorbehoedsmiddelen zijn er dan zelf geen gebruiken maar anderen niet mogen verbieden er wel te gebruiken.
Zoals mensen die tegen voorhuwelijkse seks zijn, vooral zelf niet moeten seksen tot ze gehuwd zijn maar anderen niet mogen verbieden wel seks te hebben.

In dit soort van morele kwesties moet men dat overlaten aan de moraliteit van de betrokken persoon. Men moet zijn eigen moraal niet opdringen aan anderen.

Zo moeten mensen die voorstander zijn van legale abortus anderen niet opdringen om tegen hun zin een abortus te ondergaan.

De mening van tegenstanders geldt voor henzelf zoals de mening van voorstanders voor henzelf geldt. Uw mening is niet van toepassing op iemand anders, juist omdat het uw mening is en niet die van iemand anders.
Hij gaat 't toch niet begrijpen...
Oud 4 maart 2010, 16:44   #58
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zoals mensen die tegen voorhuwelijkse seks hebben, vooral zelf niet moeten seksen tot ze gehuwd zijn maar anderen niet mogen verbieden wel seks te hebben.

Dat hartje klopt omdat er batterijtjes ofzo inzitten?
Dus indien jou hoogzwangere in de maag word geschopt waardoor het levenloze ding in haar maag niet geboren word is dit geen moord maar gewone slagen en verwondingen en zie jij het niet als het verliezen van een kind.

Ps: als je quote, delete dan niet essentiele dingen waar je niet op wil antwoorden.

Je hebt de vraag wederom weggelaten dus opnieuw. Graag de argumenten waarom de mening van voor-standers meer te zeggen hebben dan tegen-standers. Omdat het jou mening is?

Men verbied jongeren om seks te hebben, men verbied zelfs ouderen om seks te hebben met jongeren. Je bewering hier klopt dus niet.

Aha, jij wil gewoon dat er geen wetten zijn en dat iedereen zelf maar moet beslissen naar zijn/haar moraal wat er moet/mag gebeuren. Doe de gevangenissen maar weg mensen, samen met alle wetten. Woehoe, feest. Tzou wat worden. Je bent kortom voor anarchie.
Oud 4 maart 2010, 16:45   #59
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij gaat 't toch niet begrijpen...
Zoals jij niet begrijpt dat er mensen zijn met een andere mening. Voor jou is dat dan niet begrijpen.

Jou mening of geen mening é ego filo.
Oud 4 maart 2010, 16:46   #60
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vrees dat het enige verschil is dat jij het als een levensloos ding bekijkt (hoewel ik zeker weet dat je dat voor je eigen kind niet zo doen) en ik als een levend wezen, kind, persoon,...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be