![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als je overigens het verschil niet begrijpt tussen iemand die betaalt om zich te laten mishandelen in de hoop dat haar ongewenste zwangerschap zo wordt afgebroken en iemand die een miskraam krijgt als gevolg van ongewenste mishandeling, dan kan ik je niet helpen. En voor alle duidelijkheid: zelfs in het laatste geval is er natuurlijk geen sprake van moord, maar wel van slagen en verwondingen. Laatst gewijzigd door Edina : 4 maart 2010 om 15:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door illwill : 4 maart 2010 om 15:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() Ik denk dat vrouwen die zoiets doen vooral nood hebben aan ondersteuning en voorlichting (en dat bedoelde ik dus met hulp). Zoiets doe je duidelijk uit wanhoop. Voor de foetus is er geen verschil met een legale abortus, voor de vrouw daarentegen wel. Waar precies de misdaad zit, is mij nog steeds niet duidelijk, aangezien ze zelf het slachtoffer is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
De keuze voor abortus moet een vrije keuze zijn van de vrouw die ongewenst zwanger is en ze moet in die keuzevrijheid begeleid en geholpen worden. De tijd waarin religieuze motieven de hele maatschappij konden bepalen, is voorbij. Je zet je af tegen de impact die moslims op onze maatschappij zouden kunnen hebben, maar je bent er wel voor als christenen of mormonen diezelfde impact hebben?
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 4 maart 2010 om 15:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg nergens dat abortus ter discussie ligt. Ik zeg nergens dat er voor de foetus verschil is. Ik heb het nergens over roekeloos gedrag. Ik heb het nergens over alcohol, roken of medicatie. Ik spreek nergens tegen dat het belangrijk is dat abortus mogelijk moet zijn. Ik begrijp dat verschil wel, quote anders waaruit zou blijken dat ik dat verschil niet zou kennen. Kortom, reageer to the point en op wat ik zeg ipv persoonlijke aanvallen te plaatsen en te liegen of verdraaiien wat ik zeg. je maakt je enkel belachelijk, meer niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() @illwill: ik was vergeten dat begrijpend lezen niet je sterkste kant is... weet je eigenlijk wel waarover je nu precies aan het discussiëren bent? Enfin, ik heb betere dingen te doen dan dit.
Laatst gewijzigd door Edina : 4 maart 2010 om 16:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is hilarisch!!! Dus de mensen welke tegen abortus zijn moeten zich neerleggen bij het feit dat er mensen zijn die voor abortus zijn maar niet andersom. Graag de argumenten waarom de mening van voor-standers meer te zeggen hebben dan tegen-standers. Waar zeg ik dat? Ik heb zelfs het woord moslims,christenen of mormonen gebruikt. Ik heb zelfs geen flauw idee wat mormonen zijn. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zeer relevant dus. Laatst gewijzigd door filosoof : 4 maart 2010 om 16:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Edina: ik was vergeten dat begrijpend lezen, niet persoonlijk worden, niet liegen, personen hun woorden niet verdraaien niet je sterkste kant is...weet je eigenlijk wel waarover je nu precies aan het discussieren bent? Enfin, ik heb ook betere dingen te doen dan dit.
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Ach, j�*, in jouw ogen zijn 't "maar" Iraakse kinderen, dus is 't niet erg.
Laatst gewijzigd door filosoof : 4 maart 2010 om 16:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zoals mensen die tegen voorhuwelijkse seks zijn, vooral zelf niet moeten seksen tot ze gehuwd zijn maar anderen niet mogen verbieden wel seks te hebben. In dit soort van morele kwesties moet men dat overlaten aan de moraliteit van de betrokken persoon. Men moet zijn eigen moraal niet opdringen aan anderen. Zo moeten mensen die voorstander zijn van legale abortus anderen niet opdringen om tegen hun zin een abortus te ondergaan. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dus indien jou hoogzwangere in de maag word geschopt waardoor het levenloze ding in haar maag niet geboren word is dit geen moord maar gewone slagen en verwondingen en zie jij het niet als het verliezen van een kind. Ps: als je quote, delete dan niet essentiele dingen waar je niet op wil antwoorden. ![]() Je hebt de vraag wederom weggelaten dus opnieuw. Graag de argumenten waarom de mening van voor-standers meer te zeggen hebben dan tegen-standers. Omdat het jou mening is? Men verbied jongeren om seks te hebben, men verbied zelfs ouderen om seks te hebben met jongeren. Je bewering hier klopt dus niet. Aha, jij wil gewoon dat er geen wetten zijn en dat iedereen zelf maar moet beslissen naar zijn/haar moraal wat er moet/mag gebeuren. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals jij niet begrijpt dat er mensen zijn met een andere mening. Voor jou is dat dan niet begrijpen.
![]() Jou mening of geen mening é ego filo. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vrees dat het enige verschil is dat jij het als een levensloos ding bekijkt (hoewel ik zeker weet dat je dat voor je eigen kind niet zo doen) en ik als een levend wezen, kind, persoon,...
![]() |
![]() |