Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 maart 2010, 23:28   #15021
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
allee we zullen laf bij de andere beledigingen zetten
je kan toch lezen ik heb puntjes gezet zodat ieder die neutraal is dit kan invullen...
Van u verwacht ik écht niets anders mijn beste,waar was U trouwens toen de hele problematiek over de luchtverdediging van de VS uit de doeken werd gedaan..
Zat U op dat moment écht zo diep met Uw hoofd in het zand....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 23:33   #15022
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 23.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Uw kliekje spuwt zélf op de honderdduizenden Afghaanse én irakese slachtoffers die er uit die héle tragedie zijn voortgevloeid...

Wij hebben hier ten overvloede aangetoond dat de luchtverdediging op militair niveau volledig heeft gefaald zonder dat er repercussies zijn geweest naar de hoofdverantwoordelijken voor dit falen....
Aangetoont aan de hand van de handleiding van een computerspel !! Keer op keer weer!
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 23:35   #15023
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 23.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
En hebt U mijn berekeningske eens gecheckt wat betreft dat hoger gedeelte boven de instorting een paar weken geleden op Uw vraag ....

Wat denkt U...
Welke berekeningen van u ?? ik ben ze nog niet tegengekomen !
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 23:35   #15024
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Dan wéét je ook waarom de VS in tegenstelling tot de andere westerse landen het hoog gerechtshof in Den haag niet officieel willen erkennen...
pffff nogmaals wat heeft dit met 9/11 vandoen?!
als er een zaak tegen de 'conspiracy' moet begonnen worden gebeurt dit in de VS niet in den haag

uit wiki
Het Internationaal Gerechtshof buigt zich uitsluitend over rechtsgeschillen tussen staten. Ook geeft het op verzoek adviezen aan de Algemene Vergadering en de Veiligheidsraad. Daarnaast kunnen internationale organisaties die aan de VN gelieerd zijn ook juridische advies aanvragen op het gebied waarop zij opereren. In de praktijk is het niet altijd eenvoudig te definiëren wanneer een geschil een rechtsgeschil is, en wanneer het een politiek geschil of een belangengeschil is. Over het algemeen gaat men er van uit dat bij een rechtsgeschil de toepassing van een rechtsregel in het geding is. Dat heeft als gevolg dat het Internationaal Gerechtshof alleen bevoegd is bij conflicten tussen staten als de toepassing van een rechtsregel bij het conflict een rol speelt.
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 23:38   #15025
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Aangetoont aan de hand van de handleiding van een computerspel !! Keer op keer weer!
link plse!
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 23:41   #15026
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 23.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Zijn bovenste blok viel uiteindelijk naast de toren,check die filmpjes maar...
?????

Die filmpjes bewijzen keihard hoe groot de onzin van lieden als Richard gage is.

Het zijn ook altijd de mensen die zelf geen kaas hebben gegeten van Natuurlkunde die er in trappen .

Gebouwen zijn niet ontworpen om niet-statische lasten te kunnen weerstaan . Maar goed , blijft u dat vooral lekker denken , mensen met verstand van zake zullen toch nooit meegaan in de pseudo-kinder wetenschap van de truth movement.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 23:49   #15027
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Van u verwacht ik écht niets anders mijn beste,waar was U trouwens toen de hele problematiek over de luchtverdediging van de VS uit de doeken werd gedaan..
Zat U op dat moment écht zo diep met Uw hoofd in het zand....
ten eerste waarom zou ik alle ellelange blz van micele moeten lezen want zelf sta ik op zijn negeerlijst (ik heb dit dan ook maar gedeeltelijk gedaan) ... ik weet wat hij wou aantonen en dat is dat alle vliegtuigen konden neergehaald worden door de jagers...

ten tweede heb ik meermaals de tijdslijnen hier geplaatst dat dit onmogelijk was (maarja die lezen jullie blijkbaar ook niet dan) door de misinformatie en chaos van die dag!!!

daarom zou je best een spiegel voorhouden indien je het hebt over hoofd in het zand steken!!!!
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 00:09   #15028
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
ten eerste waarom zou ik alle ellelange blz van micele moeten lezen want zelf sta ik op zijn negeerlijst (ik heb dit dan ook maar gedeeltelijk gedaan) ... ik weet wat hij wou aantonen en dat is dat alle vliegtuigen konden neergehaald worden door de jagers...
Dat niet alléén mijn beste,Blijkbaar dringt het nog altijd niet tot U door dat wat eerst de overheid van de VS zo ontkende naderhand wél blijkbaar mogelijk was...

En dat is dat zij de gekaapte toestellen ten allen tijden op hun radars hebben kunnen tracken én volgen...vertel mij dan maar eens hoe het komt dat die toestellen ,zéker wat het pentagon betreft desondanks hun doel hebben kunnen bereiken,en waarom die jagers van langley zo lang aan de grond werden gehouden....

Vertel het eens mijn beste, en vertel waarom daar nooit één verantwoordelijke voor op het matje geroepen is door zijn oversten...zo'n blunder....dat kost verdorie je héle loopbaan als verantwoordelijk officier belast met de luchtverdediging van het héle noord-amerikaanse continent..

Laatst gewijzigd door Svennies : 15 maart 2010 om 00:13.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 00:34   #15029
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.610
Standaard

"Military Response"

Gewoon eens rustig lezen, en af de toe de link of video of interview checken.

Diegene die voor zulke teksten "allergisch" zijn, negeer maar zoals gewoonlijk...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 01:10   #15030
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Dat niet alléén mijn beste,Blijkbaar dringt het nog altijd niet tot U door dat wat eerst de overheid van de VS zo ontkende naderhand wél blijkbaar mogelijk was...

En dat is dat zij de gekaapte toestellen ten allen tijden op hun radars hebben kunnen tracken én volgen...vertel mij dan maar eens hoe het komt dat die toestellen ,zéker wat het pentagon betreft desondanks hun doel hebben kunnen bereiken,en waarom die jagers van langley zo lang aan de grond werden gehouden....

Vertel het eens mijn beste, en vertel waarom daar nooit één verantwoordelijke voor op het matje geroepen is door zijn oversten...zo'n blunder....dat kost verdorie je héle loopbaan als verantwoordelijk officier belast met de luchtverdediging van het héle noord-amerikaanse continent..
nog maar eens voor de tigste keer ...

a Klaxon horn sounds, indicating that the two alert pilots at Langley are to go to “battle stations.” According to the 9/11 Commission, this battle stations signal occurs at 9:09 a.m. Eckmann, along with Borgstrom and another of the unit’s pilots, will take off in order to defend Washington, DC at 9:30 a.m

NEADS reportedly is not alerted to Flight 77 until significantly later: at 9:24 a.m. by some accounts or, according to other accounts, at 9:34 a.m

the Indianapolis Center supposedly does not notify NORAD’s Northeast Air Defense Sector (NEADS). According to the 9/11 Commission, NEADS will only learn that Flight 77 is missing at 9:34 a.m

9:05 am (and After) September 11, 2001: Flight 77 Reappears on Radar, but Flight Controllers Do Not Notice According to the 9/11 Commission, Flight 77’s radar blip, missing for the last eight minutes, reappears on Indianapolis flight control’s primary radar scope. It is east of its last known position. It remains in air space managed by Indianapolis until 9:10 a.m., and then passes into Washington air space. Two managers and one flight controller continue to look west and southwest for the flight, but don’t look east. Managers don’t instruct other Indianapolis controllers to join the search for the flight. Neither they nor FAA headquarters issues an “all points bulletin” to surrounding centers to search for Flight 77.


9:09 a.m. September 11, 2001: NEADS Orders Langley Fighters to Battle Stations In response to learning of the second plane hitting the World Trade Center, NORAD’s Northeast Air Defense Sector (NEADS) orders the two F-16 fighter jets kept on alert at Langley Air Force Base in Virginia to battle stations. But with the engines turned off.

The three Langley jets will receive a scramble order at 9:24 a.m. (see 9:24 a.m. September 11, 2001) and are airborne by 9:30 a.m

9:24 a.m. September 11, 2001: Fighter Jets Scrambled from Langley Air Force Base
Major Brad Derrig. [Source: ABC]At Langley Air Force Base in Virginia, the pilots of three F-16s receive the order to scramble (i.e. take off immediately). A Klaxon horn sounds and the status lights in the hangars change from yellow to green, notifying them of the order.

NORAD is never notified by the FAA about the hijacking of Flight 77, but accidentally learns about it at 9:34 a.m.

Major Dean Eckmann will recall that, after receiving the scramble order, he and the two other pilots have “a pretty quick response time. I believe it was four to five minutes we were airborne from that point.”

The plane is 10 miles out,” asks, “Do the orders still stand?” In response, Cheney “whipped his neck around and said, ‘Of course the orders still stand. Have you heard anything to the contrary?’” Mineta will say that, “just by the nature of all the events going on,” he infers that the order being referred to is a shootdown order.

The air traffic control tower at Langley Air Force Base (AFB) instructs the three F-16s taking off from the base (see (9:25 a.m.-9:30 a.m.) September 11, 2001) to fly east for 60 miles, even though the scramble order issued by NORAD’s Northeast Air Defense Sector (NEADS) (see 9:24 a.m. September 11, 2001) specified that they be directed north toward Washington, DC.

9:36 a.m. September 11, 2001: NEADS Takes Control of Washington Airspace, Directs Langley Fighters toward White House

(9:36 a.m.-9:37 a.m.) September 11, 2001: NEADS Personnel See Aircraft Disappear over Washington on Radar
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 01:18   #15031
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
"Military Response"

Gewoon eens rustig lezen, en af de toe de link of video of interview checken.

Diegene die voor zulke teksten "allergisch" zijn, negeer maar zoals gewoonlijk...
aldus sprak de persoon die iedereen met een afwijkende mening op zijn negeerlijst heeft staan
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 14:17   #15032
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.610
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
nog maar eens voor de tigste keer ...
a Klaxon horn sounds, indicating that the two alert pilots at Langley are to go to “battle stations.” According to the 9/11 Commission, this battle stations signal occurs at 9:09 a.m. Eckmann, along with Borgstrom and another of the unit’s pilots, will take off in order to defend Washington, DC at 9:30 a.m
Mooie tekst, kan ik netjes "debunken", open doel hé.

"battle stations 9:09 a.m." ? WAAROM zo ver zoeken ?
Ok, voor de scramblers zelf mag dat zeker zijn;
maar luister eens naar deze "uitleg" van een ervaren Navo-militair, in US-verband dus :

" in order to defend Washington, DC " mooie praat hé... hun hoofdstad verdedigen.
De duurste en best uitgeruste luchtmacht en luchtverdediging van de wereld gaat zelfs hun hoofdkwartier verdedigen tegen gekaapte boeings. En hun soevereiniteit, Air Sovereignty. Al geschonden 9/11 om 8h14... 8h20 dacht ik...
En op 9/11 waren eerst maar 4 scramble-fighters inzetbaar, tja helemaal geen zou opvallen, 4 scramblers die voldoende vertraagd én naar de averechtse richting moesten gestuurd worden zoals verder te lezen is in jouw quote... zal wel lukken die dag...

Soit, voor die belangrijkste US-luchtzone is (N)EADS verantwoordelijk, overkoepeld door NORAD. Wat is hun hoofdmissie ? :
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Northea...Sector#Mission
Mission
EADS "Provides air sovereignty and executes counter-air operations over the eastern United States. Directs the employment of 178 sensors, 8 fighter alert locations, AWACS aircraft, a Battle Control Center (BCC), and joint air defense artillery assets to defend one million square miles, 16 major cities, and adjacent seas. Supports NORAD's Integrated Tactical Warning and Attack Assessment, NORTHCOM Homeland Defense Mission. " [3]
Prachtige cijfers, ik kon er niet aan weerstaan een paar kleurtjes te zetten, sorry.

Nu weer serieus: ons leger-luchtmacht doet dat dus ook, vooral omdat Brussel/Evere al véle jaren hét NAVO-hoofdkwartier is, en het SHAPE-hoofdkwartier in Bergen ligt. Elk jaar wordt onze luchtmacht dus "streng onderworpen" aan Tac-evals (taktische evaluaties) onder leiding van de Nato, meestal hebben de Amerikanen de leiding, ttz zij delen de eindpunten uit...

- 11 september 2001 was dus een gewone dinsdag in de week, de dienst voor de land- en luchtmachters (piloten) was al begonnen...; elke fighterpiloot moet per jaar 185 vlieguren doen om aan zijn status te voldoen. (bij de NAVO, en USA is erbij...)

- Het zou me zeer sterk verwonderen als bij zo´n mooie zonnige "vliegdag" de andere piloten niet al om 8h00 (dienstbegin ? of vroeger ?) staan te trippelen hun fighters van stal te halen en ten laatste om 8h15 de lucht in te gaan, en dat met meerdere achtereen, op een tiental minuten kunnen zo per basis een groep van 6 fighters of meer de lucht in, na meestal een halfuur de tweede groep. Op de brede hoofdpiste stijgen ze desnoods met 2 naast mekaar op. Alles volgens opgemaakt vlucht-plan en -consignies.
Alle met bepaalde geplande navigatie-opdrachten of -missies, ook geplande schietoefeningen(oefenmunitie) in de voorziene zone per operationele USAF-base. Klik maar aan:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...ir_Force_bases
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/USAF
As of 2009[update] the USAF operates 5,573 manned aircraft in service (3,990 USAF; 1,213 Air National Guard; and 370 Air Force Reserve);[4]
- Dus wat met de (vele) fighters die om pakweg 8h30 al in de lucht zijn in die luchtzone ? Kunnen die die gekaapte boeings niet onderscheppen wanneer USA under ATTACK is ? Wat met al de operationele USAF-bases met hun moderne radars (zelfs 3D´s, link al gegeven) die zich veel korter bij de gekaapte vluchten bevinden ? Wanneer wist men van de allereerste kaping ? ca. 8h20 of vroeger 8h14 ? Soit.

Een KAPING van een groot passagiersvliegtuig hé, geen Cessna met drugsmokkelaars, of een gezochte misdadiger of geseinde bankovervaller die via de lucht wou ontkomen... daar zouden ze wel na 10 minuten bij zijn...

- Wanneer vloog de "eerste zelfmoordpiloot" op de WTC toren: 8h46, de tweede 9h03...
Amerika under Attack , Hallo NORAD/NEADS/USAF ?
Wat ondernam "Chief" Rumsfeld eigenlijk die 1h45 minuten "total response time" van de 4 kapingen ? Zat hij voor de TV in de Breakroom van het Pentagon ofzo ?

------------
# Even verduidelijken anno 2000 # :
In Kleine Brogel (KB) begint de normale dienst om 8h00, ten laatste 8h10 zitten het militair personeel, dus ook luchtverkeersleiders van de bunker (Rapcon) en van de Tower op hun operationele positie voor hun radarschermen/communicatiemiddelen;

IK, als één van de verantwoordelijke radartechnici (Navaids) ben ik i.p. vanaf 7h00 op de basis zodat na de Daily checks (*ook visueel) al de radars en radiocommunicatie 100% operationeel zijn ten laatste tegen 8h00. (de meeste checks in remote en/of op PC). Radartechnici en ander bepaald personeel hebben andere dienstuur-regelingen.

Als er een serieuze panne is wordt zo snel mogelijk eraan verholpen en wordt voorlopig eerst Visual (VFR) gevlogen onder striktere procedures.

De piloten gaan we zeker niet tegen kunnen houden bij helder zonnig weer...

De dienst van de vluchtplanningen is dat ook rond 7h30, daarbij worden de planningen al meerdere dagen ruw op voorhand opgemaakt, maar het definitieve exacte plan moet ten laatste om 8h00´s (voor al de luchtverkeers-leiders en -assistenten) netjes afgedrukt worden.

De Belgische Luchtmacht beschikt nu nog over ca. 60 inzetbare F16. quasi elke dag gaan zo´n 30-tal F16 de lucht in, ook nachtvluchten. Sinds 1960 -begin koude oorlog- wordt een QRA- alarmpermanentie verzekerd (Quick Reaction Alert).

7h30-7h50: op het statusbord worden de 4 radarsystemen "Groen" gezet. De Tower doet telefonisch navraag bij mij, de verkeersleiders komen kort vóór 8h00 allemaal binnen, status -mondeling- doorgegeven. Koffietje.. babbeltje...
De verkeersleiders checken visueel/operationeel hun radarschermen en communicatie (met Tower ook en bevestiging van alles 100%), dus nog eens en de dienst begint; soms ben ik er zelf bij.
* Er zijn dus al talrijke primary-blips//secundary-data te zien van de burgervliegtuigen die al hoog in de lucht hangen. Als er het minste niet in orde is roepen ze me (nog eens) binnen, al is het maar omdat een vijsje van hun instelbare headset (hoofdtelefoon) geen grip meer heeft.

De opsporingsradar (ASR TA-10M) in KB heeft 3 radarschermen in de Rapcon-bunker, minstens een scherm moet bezet zijn + assistent die voor het telefoonverkeer instaat naar buiten en naar de Tower, als het drukker wordt of bij de landingen is de bezetting meestal dubbel.

Bij mooi weer start de eerste schijf F16´s meestal 4-6 bakken, rond 8h30.
------

Citaat:
NEADS reportedly is not alerted to Flight 77 until significantly later: at 9:24 a.m. by some accounts or, according to other accounts, at 9:34 a.m

the Indianapolis Center supposedly does not notify NORAD’s Northeast Air Defense Sector (NEADS). According to the 9/11 Commission, NEADS will only learn that Flight 77 is missing at 9:34 a.m
Héél vreemd... hoe kan zelfs routine plots niet meer werken... en dat op meerdere top uitgeruste militaire basissen en burgerluchthavens én schermen én moderne communicatiemiddelen... zelfs AWACS was permanent in de lucht, wie weet ook nog de Navy... moeten echt onaardse machten geweest zijn.

Citaat:
9:05 am (and After) September 11, 2001: Flight 77 Reappears on Radar, but Flight Controllers Do Not Notice
Dat was dus al de derde gezochte Boeing !!

ONZIN,technisch zijn redelijk hoge grote vliegtuigen altijd op meerdere radarschermen te zien (overlappende coverage). Vergeet ook niet de grond-luchtafweerradars, ook de radars van de intercontinentale radarsystemen, Awacs, Navyradars mss... maar men moet ze ook willen gebruiken hé nadat 2 wolkenkrabbers al doorboort zijn... ik vraag me af waarom niet, ze zijn top uitgerust met hun BCC en andere controlcenters (NORAD, NORTHCOM), en schijnbaar nog allemaal bezet ook, zeker die morgen...

Het waren ook grote Boeings op grote hoogte, geen aansluipende Stealths, geen aansluipende laagvliegende gevechtshelicopters tussen de bergheuvels...

Als ze nergens meer te zien zijn zijn alle x-radars of xx-schermen gelijktijdig in panne gevallen, en vanzelf na een bepaalde tijd tot leven gekomen...

Citaat:
According to the 9/11 Commission, Flight 77’s radar blip, missing for the last eight minutes, reappears on Indianapolis flight control’s primary radar scope.
Ziet je het wel, plots een mirakel, de direct reflecterende echo of primary blip van al die radarbeams die het grote metalen vliegtuigoppervlak aanstralen verschijnt bij wonder op al die radarschermen(scopes) die blijkbaar 8 minuten lang in panne waren.

Dat zoiets niet gebeurt bij onze dagelijkse snelheidscontroles op de weg...
Stel voor al de (dan heel simpele) mobiele dopplerradars vallen voor 8´ uit in Nederland en Be, 8 minuten onaardse storing van UFO´s die niet wilden dat weggebruikers geflitst worden...
http://www.flitsservice.nl/

Citaat:
9:09 a.m. September 11, 2001: NEADS Orders Langley Fighters to Battle Stations In response to learning of the second plane hitting the World Trade Center, NORAD’s Northeast Air Defense Sector (NEADS) orders the two F-16 fighter jets kept on alert at Langley Air Force Base in Virginia to battle stations. But with the engines turned off.
Waarom überhaupt van zover in Langley ? Zijn er rond Washington geen andere Airbases waar al fighters in de lucht hangen ?
En waarom mochten die 2 F16 niet alleen vertrekken ?
Een scramble ploeg zijn TWEE fighters géén drie !! Procedures !!

Citaat:
The three Langley jets will receive a scramble order at 9:24 a.m. (see 9:24 a.m. September 11, 2001) and are airborne by 9:30 a.m

9:24 a.m. September 11, 2001: Fighter Jets Scrambled from Langley Air Force Base
Major Brad Derrig. [Source: ABC]At Langley Air Force Base in Virginia, the pilots of three F-16s receive the order to scramble (i.e. take off immediately). A Klaxon horn sounds and the status lights in the hangars change from yellow to green, notifying them of the order.

NORAD is never notified by the FAA about the hijacking of Flight 77, but accidentally learns about it at 9:34 a.m.
Lekker nog eens 25 minuten (9h09-9h34) verloren, dat hebben ze weer goed gelapt, aan alle routine scramble-procedures vegen (ze, de bevelhebber(s) of touwtrekker) hun kl*ten.

Citaat:
Major Dean Eckmann will recall that, after receiving the scramble order, he and the two other pilots have “a pretty quick response time. I believe it was four to five minutes we were airborne from that point.”
Ja prima LOL nadat ze 25 minuten lang niet mochten vertrekken..

Citaat:
The plane is 10 miles out,” asks, “Do the orders still stand?” In response, Cheney “whipped his neck around and said, ‘Of course the orders still stand. Have you heard anything to the contrary?’” Mineta will say that, “just by the nature of all the events going on,” he infers that the order being referred to is a shootdown order.
De grondluchtafweer -met missiles- kon zelfs de 4 gekaapte vliegtuigen neerhalen moest men het radarsysteem-missiles geactiveerd hebben, ik weet het zeker, in Europa (1966-1994) tegen het Warschaupakt was het ook niet anders.
De Belgische Eenheden in Natoverband (Luchtmacht/NIKE - en Landmacht/HAWK vind je hier:
http://nl.wikipedia.org/wiki/HAWK_(luchtdoelraket)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nike-Hercules
De Nederlandse eenheden waren voor beide NIKE en HAWK luchtmachteenheden. Nike was voor redelijk hoge luchtdoelen (bommenwerpers), Hawk voor de andere (lage, gemiddelde hoogte, aansluipende, helicopters...)

Citaat:
The air traffic control tower at Langley Air Force Base (AFB) instructs the three F-16s taking off from the base (see (9:25 a.m.-9:30 a.m.) September 11, 2001) to fly east for 60 miles, even though the scramble order issued by NORAD’s Northeast Air Defense Sector (NEADS) (see 9:24 a.m. September 11, 2001) specified that they be directed north toward Washington, DC.
eerst naar East naar de Atlantische Oceaan, lap hebben ze dat weer goed gedaan, en niet een keer maar 3-4 keer in ´t totaal (officiele link heeft hier al dikwijls gestaan) ook de eerste F15-scramblers van Otis ANG naar New-York hadden ze zo liggen (die moesten zelfs plaatselijke rondjes draaien boven de zeeboten.

Precies dat die geroutineerde piloten hun Hoofdstad en N-Y niet blind weten te liggen, daarbij was het toch allang geweten dat het binnenlandse vliegroutes waren die gekaapt zijn...
Ah, wacht eens als die 4 gekaapte Boeings op US-inside-vluchten de aarde omronden komen ze van Zuid-Europa...

Volg de grijze pijl-lijntjes maar van de te laat vertrokken scramblers. Binnenlandse vluchten die al dagenlang gekend zijn !



Citaat:
9:36 a.m. September 11, 2001: NEADS Takes Control of Washington Airspace, Directs Langley Fighters toward White House

(9:36 a.m.-9:37 a.m.) September 11, 2001: NEADS Personnel See Aircraft Disappear over Washington on Radar
Is dat om een misleidende indruk te verwekken ofzo ?
1 minuut disappear - zeer grof afgerond zeker- hmmm, kijk Technisch:
een 3-5 seconden kan dat idd zijn voor 1 enkele simpele 2D-radar hé, want als het vliegtuig loodrecht en redelijk laag en traag boven een radarantenne vliegt wordt het ca. loodrecht naar boven niet aangestraald en kan dus even geen primary blip te zien zijn, maar 3-4 seconden is maar een antennetoer hé, daarbij luchtverkeersleiders weten dat.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 15 maart 2010 om 14:28.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 16:01   #15033
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Mooie tekst, kan ik netjes "debunken", open doel hé.

"battle stations 9:09 a.m." ? WAAROM zo ver zoeken ?
Ok, voor de scramblers zelf mag dat zeker zijn;
maar luister eens naar deze "uitleg" van een ervaren Navo-militair, in US-verband dus :

" in order to defend Washington, DC " mooie praat hé... hun hoofdstad verdedigen.
De duurste en best uitgeruste luchtmacht en luchtverdediging van de wereld gaat zelfs hun hoofdkwartier verdedigen tegen gekaapte boeings. En hun soevereiniteit, Air Sovereignty. Al geschonden 9/11 om 8h14... 8h20 dacht ik...
En op 9/11 waren eerst maar 4 scramble-fighters inzetbaar, tja helemaal geen zou opvallen, 4 scramblers die voldoende vertraagd én naar de averechtse richting moesten gestuurd worden zoals verder te lezen is in jouw quote... zal wel lukken die dag...

Soit, voor die belangrijkste US-luchtzone is (N)EADS verantwoordelijk, overkoepeld door NORAD. Wat is hun hoofdmissie ? :

Prachtige cijfers, ik kon er niet aan weerstaan een paar kleurtjes te zetten, sorry.

Nu weer serieus: ons leger-luchtmacht doet dat dus ook, vooral omdat Brussel/Evere al véle jaren hét NAVO-hoofdkwartier is, en het SHAPE-hoofdkwartier in Bergen ligt. Elk jaar wordt onze luchtmacht dus "streng onderworpen" aan Tac-evals (taktische evaluaties) onder leiding van de Nato, meestal hebben de Amerikanen de leiding, ttz zij delen de eindpunten uit...

- 11 september 2001 was dus een gewone dinsdag in de week, de dienst voor de land- en luchtmachters (piloten) was al begonnen...; elke fighterpiloot moet per jaar 185 vlieguren doen om aan zijn status te voldoen. (bij de NAVO, en USA is erbij...)

- Het zou me zeer sterk verwonderen als bij zo´n mooie zonnige "vliegdag" de andere piloten niet al om 8h00 (dienstbegin ? of vroeger ?) staan te trippelen hun fighters van stal te halen en ten laatste om 8h15 de lucht in te gaan, en dat met meerdere achtereen, op een tiental minuten kunnen zo per basis een groep van 6 fighters of meer de lucht in, na meestal een halfuur de tweede groep. Op de brede hoofdpiste stijgen ze desnoods met 2 naast mekaar op. Alles volgens opgemaakt vlucht-plan en -consignies.
Alle met bepaalde geplande navigatie-opdrachten of -missies, ook geplande schietoefeningen(oefenmunitie) in de voorziene zone per operationele USAF-base. Klik maar aan:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...ir_Force_bases


- Dus wat met de (vele) fighters die om pakweg 8h30 al in de lucht zijn in die luchtzone ? Kunnen die die gekaapte boeings niet onderscheppen wanneer USA under ATTACK is ? Wat met al de operationele USAF-bases met hun moderne radars (zelfs 3D´s, link al gegeven) die zich veel korter bij de gekaapte vluchten bevinden ? Wanneer wist men van de allereerste kaping ? ca. 8h20 of vroeger 8h14 ? Soit.

Een KAPING van een groot passagiersvliegtuig hé, geen Cessna met drugsmokkelaars, of een gezochte misdadiger of geseinde bankovervaller die via de lucht wou ontkomen... daar zouden ze wel na 10 minuten bij zijn...

- Wanneer vloog de "eerste zelfmoordpiloot" op de WTC toren: 8h46, de tweede 9h03...
Amerika under Attack , Hallo NORAD/NEADS/USAF ?
Wat ondernam "Chief" Rumsfeld eigenlijk die 1h45 minuten "total response time" van de 4 kapingen ? Zat hij voor de TV in de Breakroom van het Pentagon ofzo ?

------------
# Even verduidelijken anno 2000 # :
In Kleine Brogel (KB) begint de normale dienst om 8h00, ten laatste 8h10 zitten het militair personeel, dus ook luchtverkeersleiders van de bunker (Rapcon) en van de Tower op hun operationele positie voor hun radarschermen/communicatiemiddelen;

IK, als één van de verantwoordelijke radartechnici (Navaids) ben ik i.p. vanaf 7h00 op de basis zodat na de Daily checks (*ook visueel) al de radars en radiocommunicatie 100% operationeel zijn ten laatste tegen 8h00. (de meeste checks in remote en/of op PC). Radartechnici en ander bepaald personeel hebben andere dienstuur-regelingen.

Als er een serieuze panne is wordt zo snel mogelijk eraan verholpen en wordt voorlopig eerst Visual (VFR) gevlogen onder striktere procedures.

De piloten gaan we zeker niet tegen kunnen houden bij helder zonnig weer...

De dienst van de vluchtplanningen is dat ook rond 7h30, daarbij worden de planningen al meerdere dagen ruw op voorhand opgemaakt, maar het definitieve exacte plan moet ten laatste om 8h00´s (voor al de luchtverkeers-leiders en -assistenten) netjes afgedrukt worden.

De Belgische Luchtmacht beschikt nu nog over ca. 60 inzetbare F16. quasi elke dag gaan zo´n 30-tal F16 de lucht in, ook nachtvluchten. Sinds 1960 -begin koude oorlog- wordt een QRA- alarmpermanentie verzekerd (Quick Reaction Alert).

7h30-7h50: op het statusbord worden de 4 radarsystemen "Groen" gezet. De Tower doet telefonisch navraag bij mij, de verkeersleiders komen kort vóór 8h00 allemaal binnen, status -mondeling- doorgegeven. Koffietje.. babbeltje...
De verkeersleiders checken visueel/operationeel hun radarschermen en communicatie (met Tower ook en bevestiging van alles 100%), dus nog eens en de dienst begint; soms ben ik er zelf bij.
* Er zijn dus al talrijke primary-blips//secundary-data te zien van de burgervliegtuigen die al hoog in de lucht hangen. Als er het minste niet in orde is roepen ze me (nog eens) binnen, al is het maar omdat een vijsje van hun instelbare headset (hoofdtelefoon) geen grip meer heeft.

De opsporingsradar (ASR TA-10M) in KB heeft 3 radarschermen in de Rapcon-bunker, minstens een scherm moet bezet zijn + assistent die voor het telefoonverkeer instaat naar buiten en naar de Tower, als het drukker wordt of bij de landingen is de bezetting meestal dubbel.

Bij mooi weer start de eerste schijf F16´s meestal 4-6 bakken, rond 8h30.
------


Héél vreemd... hoe kan zelfs routine plots niet meer werken... en dat op meerdere top uitgeruste militaire basissen en burgerluchthavens én schermen én moderne communicatiemiddelen... zelfs AWACS was permanent in de lucht, wie weet ook nog de Navy... moeten echt onaardse machten geweest zijn.


Dat was dus al de derde gezochte Boeing !!

ONZIN,technisch zijn redelijk hoge grote vliegtuigen altijd op meerdere radarschermen te zien (overlappende coverage). Vergeet ook niet de grond-luchtafweerradars, ook de radars van de intercontinentale radarsystemen, Awacs, Navyradars mss... maar men moet ze ook willen gebruiken hé nadat 2 wolkenkrabbers al doorboort zijn... ik vraag me af waarom niet, ze zijn top uitgerust met hun BCC en andere controlcenters (NORAD, NORTHCOM), en schijnbaar nog allemaal bezet ook, zeker die morgen...

Het waren ook grote Boeings op grote hoogte, geen aansluipende Stealths, geen aansluipende laagvliegende gevechtshelicopters tussen de bergheuvels...

Als ze nergens meer te zien zijn zijn alle x-radars of xx-schermen gelijktijdig in panne gevallen, en vanzelf na een bepaalde tijd tot leven gekomen...


Ziet je het wel, plots een mirakel, de direct reflecterende echo of primary blip van al die radarbeams die het grote metalen vliegtuigoppervlak aanstralen verschijnt bij wonder op al die radarschermen(scopes) die blijkbaar 8 minuten lang in panne waren.

Dat zoiets niet gebeurt bij onze dagelijkse snelheidscontroles op de weg...
Stel voor al de (dan heel simpele) mobiele dopplerradars vallen voor 8´ uit in Nederland en Be, 8 minuten onaardse storing van UFO´s die niet wilden dat weggebruikers geflitst worden...
http://www.flitsservice.nl/


Waarom überhaupt van zover in Langley ? Zijn er rond Washington geen andere Airbases waar al fighters in de lucht hangen ?
En waarom mochten die 2 F16 niet alleen vertrekken ?
Een scramble ploeg zijn TWEE fighters géén drie !! Procedures !!



Lekker nog eens 25 minuten (9h09-9h34) verloren, dat hebben ze weer goed gelapt, aan alle routine scramble-procedures vegen (ze, de bevelhebber(s) of touwtrekker) hun kl*ten.

Ja prima LOL nadat ze 25 minuten lang niet mochten vertrekken..



De grondluchtafweer -met missiles- kon zelfs de 4 gekaapte vliegtuigen neerhalen moest men het radarsysteem-missiles geactiveerd hebben, ik weet het zeker, in Europa (1966-1994) tegen het Warschaupakt was het ook niet anders.
De Belgische Eenheden in Natoverband (Luchtmacht/NIKE - en Landmacht/HAWK vind je hier:
http://nl.wikipedia.org/wiki/HAWK_(luchtdoelraket)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nike-Hercules
De Nederlandse eenheden waren voor beide NIKE en HAWK luchtmachteenheden. Nike was voor redelijk hoge luchtdoelen (bommenwerpers), Hawk voor de andere (lage, gemiddelde hoogte, aansluipende, helicopters...)


eerst naar East naar de Atlantische Oceaan, lap hebben ze dat weer goed gedaan, en niet een keer maar 3-4 keer in ´t totaal (officiele link heeft hier al dikwijls gestaan) ook de eerste F15-scramblers van Otis ANG naar New-York hadden ze zo liggen (die moesten zelfs plaatselijke rondjes draaien boven de zeeboten.

Precies dat die geroutineerde piloten hun Hoofdstad en N-Y niet blind weten te liggen, daarbij was het toch allang geweten dat het binnenlandse vliegroutes waren die gekaapt zijn...
Ah, wacht eens als die 4 gekaapte Boeings op US-inside-vluchten de aarde omronden komen ze van Zuid-Europa...

Volg de grijze pijl-lijntjes maar van de te laat vertrokken scramblers. Binnenlandse vluchten die al dagenlang gekend zijn !




Is dat om een misleidende indruk te verwekken ofzo ?
1 minuut disappear - zeer grof afgerond zeker- hmmm, kijk Technisch:
een 3-5 seconden kan dat idd zijn voor 1 enkele simpele 2D-radar hé, want als het vliegtuig loodrecht en redelijk laag en traag boven een radarantenne vliegt wordt het ca. loodrecht naar boven niet aangestraald en kan dus even geen primary blip te zien zijn, maar 3-4 seconden is maar een antennetoer hé, daarbij luchtverkeersleiders weten dat.
tiens niet meer op de negeerlijst...
wel nu ga ik dit niet eens lezen, het is toch allemaal onzin...
je vorige link heb ik nog geopend resultaat: de openingstekst staat vol leugens, de eerste link een persoon (pilots for truth) die tot 91 gewerkt heeft als airportcontroller (10 jaar voor 9/11!!!) en dan maar komiek is geworden (tja dat die truthers clowns zijn is nu wel duidelijk) niets relevant dus
het volgende linkje beweert dan weer dat f-16 op 10 minuten aan de tail van airliners kunnen hangen wat men niet vermeld is dat het over INTERNATIONALE VLUCHTEN GAAT

dan ben ik maar gestopt geen zin meer om al deze onzin te lezen...
weet je, je kan al je beweringen misschien plaatsen bij je amerikaanse vrienden zodat ze eindelijk een rechtzaak kunnen beginnen met al deze 'overtuigende' bewijzen
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 16:05   #15034
Retribution
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 maart 2010
Berichten: 290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
wel nu ga ik dit niet eens lezen, het is toch allemaal onzin...


dan ben ik maar gestopt geen zin meer om al deze onzin te lezen...
weet je, je kan al je beweringen misschien plaatsen bij je amerikaanse vrienden zodat ze eindelijk een rechtzaak kunnen beginnen met al deze 'overtuigende' bewijzen
Heel overtuigende tegenargumenten.
Retribution is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 16:09   #15035
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Retribution Bekijk bericht
Heel overtuigende tegenargumenten.
hoeveel dubbele nicks ga nog gebruiken zeikstraal
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 16:13   #15036
Retribution
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 maart 2010
Berichten: 290
Standaard

? Ik beledig u toch ook niet voor strontstreep? Waar slaat dat nou op. Geloofwaardiger maak je je er allessinds niet mee.
Retribution is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 18:07   #15037
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.610
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
tiens niet meer op de negeerlijst...
wel nu ga ik dit niet eens lezen, het is toch allemaal onzin...
Ik verwacht ook niet anders van jou, wat baten kaars en bril...

Best weer negeren dan...

Toch fijn als eens een ervaren -neutrale- nato-militair met xx-jaren radarervaring/luchtafweerervaring etc... de papiertjes van de Commissie eens grondig onderzoekt en de kemels en de wegggelaten logica ontdekt, zelfs na enkele pagina´s verder als vlucht 11 -en de response- hoefde ik eigenlijk niet te gaan, maar om iedereen een plezier te doen heb ik alle 4 vluchten onderzocht, allemaal te lezen op dit topic.

Ik kan er toch niets aan doen dat dit mijn job is.

En echt heel fijn dat ge de officiele uitleg ONZIN vindt.

Komt nochtans alles van de 9/11 Commissie, de onwaarheden, ttz weggelaten feiten kan ik er zo uit lezen: (zie onderaan)
Citaat:
http://www.msnbc.msn.com/id/5233007
The text as submitted to the National Commission
on Terrorist Attacks Upon the United States
updated 10:17 a.m. ET June 17, 2004
Improvising a Homeland Defense
Staff Statement No. 17
Lees dit eens, en vooral tussen de regels...amai mijne frak , geen wonder dat er zoveel conspiracys opduiken .

En als ik dat vergelijk met alle min of meer radartechnische zaken die na 2004 officieel vrijgegeven zijn, vooral de voorafgaande militaire oefeningen op gekaapte inside-vluchten, de vrijgegeven radarcoverage met modernste 3D-radars (ARSR-4) en procedures van de luchtverkeersleiding....

Tja BETRAPT, eigenlijk over de hele lijn.
Ik ga er dus ene (AA11) uit de off. link - Staff Statement No. 17 - pikken:
Citaat:
AA11
...
Military Notification and Response

Boston Center did not follow the routine protocol in seeking military assistance through the prescribed chain of command. In addition to making notifications within the FAA, Boston Center took the initiative, at 8:34, to contact the military through the FAA’s Cape Cod facility. They also tried to obtain assistance from a former alert site in Atlantic City, unaware it had been phased out. At 8:37:52, Boston Center reached NEADS. This was the first notification received by the military—at any level—that American 11 had been hijacked:
Goed initiatief van die kerel maar veel te laat, om 8h14 wist hij al 100% zeker dat er iets niet klopte met AA11, en was egenlijk al voldoende voor een offic. scramble-aanvraag, of tenminste een melding.
Citaat:
FAA Awareness
At 8:00 on September 11, 2001, American Airlines Flight 11 began its takeoff roll at Logan Airport in Boston. A Boeing 767, Flight 11 was bound for Los Angeles with 81 passengers, 11 crew, and 24,000 gallons of jet fuel. By 8:09, it was being monitored by FAA’s Boston Center (located in New Hampshire). At 8:13, the controller instructed the flight to “turn twenty degrees right,” which the flight acknowledged. This was the last transmission to which the flight responded.

Sixteen seconds later, the controller instructed the flight to climb to 35,000 feet. When there was no response, the controller repeated the command seconds later, and then tried repeatedly to raise the flight. He used the emergency frequency to try to reach the pilot. Though there was no response, he kept trying to contact the aircraft.
.... en verder kostbare tijd...
Citaat:
FAA: Hi. Boston Center TMU, we have a problem here. We have a hijacked aircraft headed towards New York, and we need you guys to, we need someone to scramble some F-16s or something up there, help us out.

NEADS: Is this real-world or exercise?

FAA: No, this is not an exercise, not a test.


NEADS promptly ordered to battle stations the two F-15 alert aircraft at Otis Air Force Base, about 153 miles away from New York City. The air defense of America began with this call.

At NEADS, the reported hijacking was relayed immediately to Battle Commander Colonel Robert Marr. After ordering the Otis fighters to battle stations, Colonel Marr phoned Major General Larry Arnold, commanding General of the First Air Force and the Continental Region. Marr sought authorization to scramble the Otis fighters. General Arnold instructed Marr “to go ahead and scramble the airplanes, and we’d get permission later.” General Arnold then called NORAD headquarters to report.
De Colonel wist dus voldoende, wel heel raar dat hij aan Boston Center TMU niet onmiddellijk vroeg om welke (BINNENLANDSE) vlucht het ging , dan hoefde hij maar op zijn vluchttabellen, files of scherm te kijken welke bestemming het gekaapt vliegtuig had -headed to New-York is nochtans duidelijk gezegd-, maar soit terugtelefoneren naar de FAA/Boston Center TMU om die info -de coördinaten, waar het vliegtuig zich het laatst bevond - was een kleinigheid van enkele seconden, normaal gezien blijven zulke alert-telefoonlijnen open, men hoeft enkel een knop in te duwen voor terug contact te krijgen met die FAA-supervisor of ATC-er van Boston Center TMU.
voor “..., and we’d get permission later.” kunt ge de vluchtnr. AA11 = BINNENLANDSE VLUCHT, en richting NEW-YORK van ergens over het binnenlan, ook iets later weten hé.
Verwittig uw scramblers maar Colonel en laat ze vertrekken -8h40 ?- maar stuur ze dan tenminste onmiddellijk daar naartoe, in die BINNENLANDSE richting, waar de FAAers en NORAD al ? op hun radarschermen wisten te vinden als ze maar wilden, vooral NORAD... en dat is niet over de ATLANTISCHE OCEAAN maar daar over het BINNENLAND waar ze AA11 "next minutes" verloren hebben.

Nog eens extra
AA11 was op weg van Boston naar Los Angeles, die vlogen niet over de Atlantische Oceaan, toen de FAA die op hun radarschermen gevolgd hebben. De figuur op basis van het offic. rapport van de 4 binnenlandse vluchtroutes staan in mijn vorige post... moet er nog zand zijn...

Wie dat niet ziet of begrijpt is echt blind...

Citaat:
F-15 fighters were ordered scrambled at 8:46 from Otis Air Force Base. But NEADS did not know where to send the alert fighter aircraft: “I don’t know where I’m scrambling these guys to. I need a direction, a destination.”
HALLOOOOO !!!!!!! hoe onnozel kan men zijn, 2 alert fighter aircrafts wegsturen en niet zeggen dat AA11 op weg was naar Los Angeles...

Citaat:
Because the hijackers had turned off the plane’s transponder, NEADS personnel spent the next minutes searching their radar scopes for the elusive primary radar return.
NOPE, kleine leugen al bij de moderne ARSR-4, mss dat het om tientallen seconden ging, maar zeker niet meer. En waarom zo onduidelijk hoeveel minuten zijn "next minutes searching".

En AA11 was volledig getracked door 2 driedimensionele radars zelf, dwz ook al was de transponder afgezet, alle gegevens bleven beschikbaar (hoogte, snelheid, richting, enz...

De commissie probeert het nog verschonend uit te leggen, bij een leek lukt dat zeker, maar niet bij ...
Citaat:
Controllers track airliners like the four aircraft hijacked on 9/11 primarily by watching the data from a signal emitted by the aircraft’s transponder equipment. The four aircraft hijacked on 9/11, like all aircraft traveling above 10,000 feet, were required to emit a unique transponder signal while in flight.

On 9/11, the terrorists turned off the transponders on three of the four hijacked aircraft. With the transponder turned off, it may be possible, although more difficult, to track an aircraft by its primary radar returns. A primary radar return occurs when the signal sent from a radar site bounces off an object in the sky and indicates the presence of that object. But primary radar returns do not include the transponder data, which show the aircraft’s identity and altitude. Controllers at Centers rely on transponder signals and usually do not display primary radar returns on their scopes. But they can change the configuration of their radar scopes so they can see primary radar returns. In fact, the controllers did just that on 9/11 when the transponders were turned off in three of the four hijacked aircraft. Tower or terminal approach controllers handle a wider variety of lower-flying aircraft; they often use primary radar returns as well as transponder signals.
Bron: zoals ge ziet in Table 1 was AA11 zelfs door 2 ARSR-4 radars (reikwijdte 470 km) volledig covered, dus op meerdere radarschermen per radar, maak mijn boma wijs dat ge zo´n vliegtuig "meerdere minuten" niet meer terugvind.
In de tekst 3.1 zelf wordt alleen Riverhead gemeld, mss vergeten, Riverhead zal wel de verantwoordelijke ATCer geweest zijn.

Citaat:
http://nuke.crono911.org/LinkClick.a...bid=99&mid=505
DEPARTMENT OF THE AIR FORCE 84TH RADAR EVALUATION SQUADRON (ACC)
HILL AIR FORCE BASE, UTAH 13 Sep 01
MEMORANDUM FOR FEDERAL BUREAU OF INVESTIGATION (FBI)

SUBJECT: Radar Data Analysis of East Coast Terrorist Activities, 11 September 2001 (World Trade Center, Pentagon, Pittsburgh PA).
...
Table 1 Mishap Outline
American Airlines (AA) – 11 ... provided full radar coverage...
door ... Riverhead NY ARSR-4 en North Truro MA ARSR-4.
...
3.1 WTC Aircraft One (AA 11). The Riverhead NY ARSR-4 provided full radar coverage of the AA Boeing 767 aircraft that impacted with the World Trade Center (WTC) at 08:46 Eastern Time (ET). Primary search-only data is available for the entire flight. Radar target reports begin shortly after takeoff at 08:10 ET. Radar data shows AA 11 climbing to flight altitude west of
Boston Logan International Airport. At approximately 08:20 ET, the aircraft’s beacon transponder is turned OFF eliminating mode 3A code reports of 1443 as well as the aircraft’s mode C height reporting. The remainder of the flight information comes from search-only radar returns that include 3-D height. At 08:37 ET, AA 11 deviates from its original flight route and turns towards New York City.

2. Radar Capabilities. The radars used in this analysis are employed for USAF air defense and Federal Aviation Administration (FAA) air traffic control missions. The radars under discussion have differing capabilities. The ARSR-4 radar is a three-dimensional system providing azimuth, range and 3-D height. ARSR-4 radar data provided to military end users includes search radar 3-D height. Radar data provided to FAA end users is void of search radar 3-D height, but includes weather messages that are not distributed to the military end user.
voor meer info ARSR-4, en de Map waar die radars waren:
http://www.fas.org/nuke/guide/usa/airdef/arsr-4.htm

Citaat:
American 11 impacted the World Trade Center’s North Tower at 8:46:40. Shortly after 8:50, while NEADS personnel were still trying to locate American 11, word reached them that a plane had hit the World Trade Center.
LEUGENS, zie bron

Citaat:
Radar data show the Otis fighters were airborne at 8:53. Lacking a target, they were vectored toward military controlled airspace off the Long Island coast. To avoid New York area air traffic and uncertain about what to do, the fighters were brought down to military air space to “hold as needed.” From 9:08 to 9:13, the Otis fighters were in this holding pattern.
LEUGENS, met zelfs 2 ARSR-4 radars ter beschikking van de FAA en wetende dat AA11 "enkele minuten verloren gegaan was" wat ook niet klopt volgens de militaire bron.

Citaat:
In summary, NEADS received notice of the hijacking nine minutes before it impacted the north tower. The nine minutes notice was the most the military would receive that morning of any of the four hijackings.
SHOW, leugens en blabla...


Citeer eens 3. 4. 5. 6. 7. 8. ik lees daar ook
Already in the Air at time of Attacks ...
hoezo niet om 8h30 ? werkt de US-luchtmacht niet ´s voormiddags, beginnen die om een of andere reden ´s middags te vliegen ofzo ?

AA11 vloog nog westelijk van Albany toen hij van koers veranderde, is toch niet zo moeilijk Battle Commander Colonel Robert Marr dat van de FAA-luchtverkeersleider van Boston MTU, waar ge zonet mee gesproken hebt, dat simpel te weten te komen...

Kijk eens waar ge uw F-15 fighters naartoe laat sturen ?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 15 maart 2010 om 18:30.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 18:07   #15038
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 23.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
"Military Response"

Gewoon eens rustig lezen, en af de toe de link of video of interview checken.

Diegene die voor zulke teksten "allergisch" zijn, negeer maar zoals gewoonlijk...

Ik heb het gelezen , gaat u dit ook lezen ?

Citaat:
AA77 was a Boeing 757, not a Boeing 767. Your account also isn't entirely true. AA77's transponder was turned off at 0856EDT, and it crashed into the Pentagon at 0937EDT. That's 41 minutes. Looks good so far for you right?

Not quite. AA77's transponder was turned off in a part of the USA with no primary radar coverage. Yes, that right, there's gaps in the primary radar coverage. With simultaneous loss of communications and transponder,
the ARTCC controller rightly assumed the aircraft had crashed.

Indianapolis Centre then followed correct procedure and notified surrounding ARTCCs so airspace along AA77's flightpath could be sterilised. Meanwhile, of course, AA77 had turned around and was heading east, not west. When it entered an area with primary coverage at 0905EDT, no one noticed because they were looking west.

At 0908EDT Indianapolis Centre activated the USAF's Search and Rescue units at Langley AFB, to commence a search for AA77's wreckage.

By 0920EDT, Indianapolis Centre staff had learned that there were multiple suspected hijackings in progress. At this moment they began to suspect AA77 may have not crashed, but been hijacked.

At 0921EDT the FAA began searching for AA77 on radar, and Dulles TRACON were notified of suspected hijackings. They were directed to check all unknown radar contacts.

At 0932EDT Dulles TRACON located AA77 (although they didn't know it was AA77).

At 0934EDT NORAD hear about the unknown contact being tracked by Dulles TRACON, and direct fighters to intercept it.

At 0936EDT an ANG C-130 departs Reagan, and Tower controllers direct the aircraft to follow the radar track located by Dulles TRACON.

At 0937EDT the ANG C-130 reports that the aircraft has hit the Pentagon.

Thus by my calculation AA77 was hijacked for 41 minutes, which comprised of:
24 minutes during which the aircraft was believed to have crashed
12 minutes during which the aircraft was missing and suspected of being hijacked
5 minutes during which the aircraft was a suspect hijack but being tracked on radar
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 18:12   #15039
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 23.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
bedankt atmosphere maar je moet jezelf niet verlagen tot hun niveau van persoonlijke aanvallen (dit is waar ze op uit zijn) alles debunken is meer dan voldoende...

Dat is inderdaad waar .
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 18:18   #15040
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 23.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
werd dit door michele geplaatst? want hier heb ik overgezien

Door Micele of Svennies , weet niet meer wie van de 2 precies.

Ik ben die quotes grondig gaan natrekken en belande eerst bij david Ray Griffin en toen bij die handleiding uit 1998
Grote delen van die handleiding zijn op 9/11research en vele andere conspiracy sites beland . De handleiding bevat geen waarheid of officiële teksten uit bestaande documenten, en dat wordt er zelfs ook bij vermeld!

Ik kon ook nergens officiële documenten vinden waarin die teksten staan .

De realiteit is dat men om veiligheidsredenen hun Air-defence strategie helemaal niet uitgebreid uit de doeken gaat doen in openbare documenten.
Dit is natuurlijk zeer logisch, maar de complotters denken precies te weten hoe die in elkaar steekt .

Volgen shen houd de US government vanalles achter maar heeft dat als het gaat om air-defence opeens niet gedaan , terwijl het juist daar wel aan de orde is.

Laatst gewijzigd door atmosphere : 15 maart 2010 om 18:29.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be