Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2010, 09:11   #541
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re
maar wij kunnen niet waarnemen wat er buiten onze 'luchtbel' bestaat, noch dat wij de enige luchtbel zijn
Die luchtbellen... dat moeten dimensies zijn.

Mijn punt is dat alles wat hier is, oorspronkelijk gepland en ontworpen is vanuit een andere dimensie. Vandaar het gezegde "zo boven, zo beneden".

Nog sterker: als wij sterven, keren wij terug vanwaar wij gekomen zijn.

Fred.

Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 15 maart 2010 om 09:18.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 09:40   #542
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht

Door de verschillende eilanden, met verschillende biotopen zijn er daar 12 verschillende soorten, elk met een gelijkwaardig verhaal.

Dus minder competitie (verschillend voedsel) meer soorten.
Dus isolatie van een soort en een kleine populatie, is een factor voor evolutie.

Laatst gewijzigd door Piero : 15 maart 2010 om 09:54.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 17:51   #543
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Nee, want er is geen evolutietheorie.
Doe niet debiel, die is er wel.

Citaat:
Wat dwaze extrapolaties van Darwin,
Je bedoelt een hele berg wetenschappelijke bevindingen en bewijzen.

Citaat:
maar die zijn al honderdduizend keer door de mand gevallen.
Kijk, je doet weer debiel.

Citaat:
Wat ik zei: er is dan weer een andere ad-hoc verklaring voor.
Jij verzint een probleem, voorspelt een ad-hoc verklaring, en wanneer dan blijkt dat uw probleem helemaal niet bestaat, blijf je toch doen alsof er een ad-hoc verklaring verzonnen is.

Ik zie hier vooral ad-hoc zelfbedrog van jou.

Citaat:
Formeel gezien is uw zin correct. Alleen één ding is nog nooit concreet aangetoond: dat die evolutie uitsluitend het gevolg zou zijn van die natuurlijke selectie. En dat is uiteindelijk toch de hypothese van Darwin, nietwaar?
De evolutietheorie claimt niet dat evolutie enkel het gevolg is van natuurlijke selectie. De zgn "genetic drift" is een andere motor van evolutie. Er is dus idd nooit aangetoond dat evolutie uitsluitend het gevolg zou zijn van natuurlijke selectie, aangezien men ook helemaal niet oppert dat dat zo zou zijn.

Creationisten, daarentegen, opperen wel dat god de aarde geschapen heeft, en daar is zelfs nog niet de minste aanwijzing voor. Bende clowns.

Citaat:
Twee stommiteiten in één zin dus. Creationist en niet nadenken. Nog even je komt in het Guinness Book met de grootste dichtheid aan stommiteiten per woord.
Bang dat ik je plaatsje afpak?

Citaat:
En nu nog bewijzen dat de twee ook aan elkaar gelinkt zijn. Zie hoger.
Dat is al lang bewezen. Zie wetenschap.

Citaat:
Eerst was er hier iemand die beweerde dat een koe die een ei legt waaruit een salamander kruipt een absurditeit zou zijn die de evolutie weerlegt. Ik wou alleen aantonen dat de natuur nog veel absurdere dingen heeft "uitgevonden". Dusdanig absurd dat je je moet afvragen hoeveel miljarden jaren je nodig hebt als dat allemaal met kleine toevalsstapjes moet plaatsvinden.
http://news.nationalgeographic.com/n...evolution.html

Soms kan het heel snel gaan.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 17:53   #544
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja sorry, maar het zijn de evolutionisten zelf die dat beweren: http://www.skepticwiki.org/index.php/Darwin's_Finches. Er is geen reproductieve isolatie, en dus zijn het geen biologische soorten, ook al hebben de taxonomisten dat ervan gemaakt, er zelfs aparte geslachten voor gedefiniëerd.
Citaat:
hmm de 3de lijn in die wiki zegt het zelf

De biologische soort, of isolatiesoort is gedefinieerd als een verzameling organismen die zich onderling voorplanten of dit zouden kunnen doen.
ze kunnen zich niet onderling voortplanten, ergo ze zijn niet van dezelfde soort.
Fonne, wat was dat ook alweer over ad-hoc verklarinkjes verzinnen?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 15 maart 2010, 17:58   #545
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De andere richting noemen we de Heilige Geest.

Zoals ik al zei dus: onzin.
Oud 15 maart 2010, 19:04   #546
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Dank u Alboreto!

Ik ben van 1953 hoor.

Fred.
Ik heb niet gezegd dat er geen uitzonderingen zijn hé
Oud 15 maart 2010, 19:09   #547
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hoeft niet persé.

De big-bang zorgt voor een groeiend universum (dat van ons).
De rand van die groei is de rand van de luchtbel.

Wat buiten die luchtbel ligt weten we niet. Er kunnen nog andere luchtbellen zijn, maar kans dat die dichtbij zijn is klein, en meteen ook de kans dat we ze kunnen waarnemen.

Wat buiten onze luchtbel gebeurt is een ander universum, maar geen andere dimensie.
Oud 15 maart 2010, 20:12   #548
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar.. maar dat is bijna god die je daar beschrijft! Zo zie ik god ongeveer. Het groter deel dat niet gebonden is aan onze natuurwetten.
Met het verschil dat ik er geen sturende kracht in zie, of intelligentie of wat dan ook, het is gewoon het medium waarin alles bestaat maar geen begin of einde kent
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 20:20   #549
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mijn punt is dat alles wat hier is, oorspronkelijk gepland en ontworpen is vanuit een andere dimensie. Vandaar het gezegde "zo boven, zo beneden".

Nog sterker: als wij sterven, keren wij terug vanwaar wij gekomen zijn.
Niet per se, het medium dat buiten ons universum bestaat kan uit dezelfde dimensies bestaan als het onze, het kan ook uit minder dimensies bestaan dan het onze, de dimensie 'tijd' bv kan ontbreken in dit 'universele medium' waarin ons universum bestaat, terwijl dit wél bestaat in ons universum, een medium zonder de dimensie 'tijd' kan bestaan zonder begin & einde, maar dit blijft uiteraard maar een leuke denkoefening, door onze eigen beperkingen zullen we dit hoogstwaarschijnlijk nooit weten
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2010, 21:41   #550
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb ik ooit beweerd dat dinosauriers niet samen met de mens voor zouden kunnen komen
Hebben ze dat dan wel ooit gedaan, volgens jou?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 00:27   #551
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Doe niet debiel, die is er wel.
Nee, er is op dit moment geen samenhangende theorie die voldoende aspecten van de evolutie verklaart.

Citaat:
Je bedoelt een hele berg wetenschappelijke bevindingen en bewijzen.
Ja, je kan dat blijven beweren. Maar bewezen is er niets.

Citaat:
Kijk, je doet weer debiel.
Ik pas me altijd aan aan het niveau van de gesprekspartners.

Citaat:
De evolutietheorie claimt niet dat evolutie enkel het gevolg is van natuurlijke selectie. De zgn "genetic drift" is een andere motor van evolutie. Er is dus idd nooit aangetoond dat evolutie uitsluitend het gevolg zou zijn van natuurlijke selectie, aangezien men ook helemaal niet oppert dat dat zo zou zijn.
Het was nochtans dat wat Darwin wel claimde, ttz. dat alle "grote structuren" zijn ontstaan door zijn versie van "natuurlijke selectie". En wat neo-darwinisten min of meer tot dogma verheven hebben. Ondertussen is het kiezen tussen een tiental alternatieven, die allemaal wel iets verklaren, maar nooit het volledige plaatje. Op een echte samenhangende theorie over evolutie is het nog wel even wachten hoor.

Citaat:
Creationisten, daarentegen, opperen wel dat god de aarde geschapen heeft, en daar is zelfs nog niet de minste aanwijzing voor. Bende clowns.
En toch draait ze...

Citaat:
Bang dat ik je plaatsje afpak?
Nee hoor, ik heb allang begrepen dat ik nog veel te leren heb van jullie. Maar dan wel niet op gebied van wetenschap.

Citaat:
Dat is al lang bewezen. Zie wetenschap.
NUL bewijs dus.

Citaat:
Zo snel dat het niets met evolutie te maken heeft in darwinistische zin. Eerder iets voor het tot expressie brengen van de mogelijkheid om op een ander diëet over te schakelen. En dat kan zelfs op één generatie gebeurd zijn. Epigenetische invloeden of zoiets. Maar zeker niet het klassieke verhaaltje van toevallige kleine mutaties.

Het zou wel een leuke oefening zijn om het experiment nog eens over te doen. Ik ben er zeker van dat er exact hetzelfde zou gebeuren, dezelfde aanpassing aan dezelfde omstandigheden. Wat het toevalsaspect van het neo-darwinisme zou weerleggen.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 00:34   #552
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hmm de 3de lijn in die wiki zegt het zelf

De biologische soort, of isolatiesoort is gedefinieerd als een verzameling organismen die zich onderling voorplanten of dit zouden kunnen doen.
ze kunnen zich niet onderling voortplanten, ergo ze zijn niet van dezelfde soort.
"Moreover, the fact that Darwin's finches can breed between species and even genera[2] proves that he was absolutely right when, writing generally about "the birds of the Galapagos","

Er is dus wel een verschil tussen de taxonomische klassificatie als soort, en het biologische concept.

Citaat:
correlation is required for causation
het verband bek-voedsel construeer ik door te kijken naar andere soorten met dezelfde bek, en door te kijken wat soort voedsel zij eten. Als alle andere vogels met een fijne, scherpe bek insecten eten, zal het hoofdvoedsel voor vinken met een fijne scherpe bek insecten zijn.
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...BirdBeaksA.svg
hier is er wel duidelijk verband. Mochten er nu geen insecten (of veel minder) zijn, en vinken moeten dan op zoek naar een andere voedselbron, zullen degene met een grotere, stompere bek betere overlevingskansen hebben (ze zouden bv zaden beter kunnen kauwen)

weeral draai je oorzaak-gevolg om. het is niet omdat vinken een andere 'misvormde' bek hebben, dat ze daardoor anders gaan eten. er is een andere oorzaak om anders te gaan eten (schaarste zoals je bv aangaf)

Op een andere manier kan je het gewoonweg niet verklaren.
Ongeveer alle vogels eten insecten als het nodig is. Veel soorten doen dat periodisch als ze weinig tijd / veel honger hebben omwille van de broedzorg. Dan is proteïne-rijk voedsel aangewezen. Dus als ik jou redenering volg moeten alle vogels scherpe bekken hebben. Want anders gaan ze op de cruciale momenten allemaal dood.
Oud 16 maart 2010, 00:37   #553
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Hebben ze dat dan wel ooit gedaan, volgens jou?
Als Darwin gelijk had zou dat ergens tussen 6.000 en 375.000 jaar geleden wel degelijk moeten gebeurd zijn. Maar goed, we weten dat Darwin ongelijk had, en dat evolutie geen mooi systematisch proces is van kleine mutatiekes en continuë selectie van de best aangepasten.

Laatst gewijzigd door fonne : 16 maart 2010 om 00:38.
Oud 16 maart 2010, 00:38   #554
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Het zijn niet de anderen die van arrogantie overlopende trollen zijn hoor.
Dat ben je zelf (en heb je ook toegegeven)
Ik doe mijn best om jullie niveau te bereiken. Maar ik heb nog een lange weg te gaan.
Oud 16 maart 2010, 00:40   #555
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fonne, wat was dat ook alweer over ad-hoc verklarinkjes verzinnen?
Dat was inderdaad de definitie van biologische soort ja. En daar voldoen die vinkjes dus niet aan. Ze zijn alleen taxonomisch een soort.
Oud 16 maart 2010, 04:04   #556
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Moreover, the fact that Darwin's finches can breed between species and even genera[2] proves that he was absolutely right when, writing generally about "the birds of the Galapagos","

Er is dus wel een verschil tussen de taxonomische klassificatie als soort, en het biologische concept.
ik heb nog altijd meer vertrouwen in wetenschappelijke werken dan een wiki.
alle etenschappelijke bronnen dat ik heb geraadpleegt stellen dat ze niet kunnen voortplanten.

Citaat:
Ongeveer alle vogels eten insecten als het nodig is. Veel soorten doen dat periodisch als ze weinig tijd / veel honger hebben omwille van de broedzorg. Dan is proteïne-rijk voedsel aangewezen. Dus als ik jou redenering volg moeten alle vogels scherpe bekken hebben. Want anders gaan ze op de cruciale momenten allemaal dood.
2 drogredenen: 1) stropop argumenten
en 2) weeral.. draai je oorzaak-gevolg om.

ik heb nergens gezegd dat als vogels insekten eten dat ze allemaal een scherpe fijne bek hebben. en daarbij, ik wijs op het woordje "hoofdvoedsel" (dwz, dat ze ook andere dingen kunnen eten)

en ik heb ook nergens beweerd dat vogels zonder aangepaste bek (dat efficienter insecten kan eten) geen insecten kunnen eten.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 06:44   #557
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als Darwin gelijk had zou dat ergens tussen 6.000 en 375.000 jaar geleden wel degelijk moeten gebeurd zijn. Maar goed, we weten dat Darwin ongelijk had, en dat evolutie geen mooi systematisch proces is van kleine mutatiekes en continuë selectie van de best aangepasten.
Citaat:
Ik ga niet ontkennen dat ik het leuk vind als van arrogantie overlopende forumtrollen als een stier op een rode lap reageren op vage suggesties richting creationisme. Ook al staan daar dan twintig smileys rond, en een hele uitleg om duidelijk te maken wat er echt bedoeld is. Het volstaat ergens iets over 6000 jaar geleden te schrijven of ze vliegen erop als piranhas op hun buit. Zonder zelfs maar te lezen wat er eigenlijk echt stond te lezen.
Maar ik heb mij nooit opgesteld als creationist, integendeel.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 13:14   #558
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, er is op dit moment geen samenhangende theorie die voldoende aspecten van de evolutie verklaart.
Voor jou niet. Maar jij zal dan wellicht ook pas tevreden zijn wanneer vlak voor jou neus een olifant in een sprinkhaan verandert.

Citaat:
Ja, je kan dat blijven beweren. Maar bewezen is er niets.
Natuurlijk wel. Ongeacht van wat jij blijft beweren.

Citaat:
Ik pas me altijd aan aan het niveau van de gesprekspartners.
Blijkbaar dan toch via evolutie, want je bent er nog lang niet.

Citaat:
Het was nochtans dat wat Darwin wel claimde, ttz. dat alle "grote structuren" zijn ontstaan door zijn versie van "natuurlijke selectie". En wat neo-darwinisten min of meer tot dogma verheven hebben. Ondertussen is het kiezen tussen een tiental alternatieven, die allemaal wel iets verklaren, maar nooit het volledige plaatje. Op een echte samenhangende theorie over evolutie is het nog wel even wachten hoor.
Wat Darwin claimde, is al lang bijgeschaafd. Maar de huidige evolutietheorie is voldoende samenhangend. Ondanks de vele pogingen van jou a la "ad-hoc" om zaken te minimaliseren of negeren.

Citaat:
En toch draait ze...
Uiteraard, en dat heeft alles te maken met natuurwetten.

Citaat:
Nee hoor, ik heb allang begrepen dat ik nog veel te leren heb van jullie. Maar dan wel niet op gebied van wetenschap.
Op gebied van wetenschap zal jij idd niet veel leren.

Citaat:
NUL bewijs dus.
In uw wereldje.

Citaat:
Zo snel dat het niets met evolutie te maken heeft in darwinistische zin. Eerder iets voor het tot expressie brengen van de mogelijkheid om op een ander diëet over te schakelen. En dat kan zelfs op één generatie gebeurd zijn. Epigenetische invloeden of zoiets. Maar zeker niet het klassieke verhaaltje van toevallige kleine mutaties.

Het zou wel een leuke oefening zijn om het experiment nog eens over te doen. Ik ben er zeker van dat er exact hetzelfde zou gebeuren, dezelfde aanpassing aan dezelfde omstandigheden. Wat het toevalsaspect van het neo-darwinisme zou weerleggen.
Alleen maar speculatie. NUL bewijs dus.
Oud 16 maart 2010, 15:37   #559
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor jou niet. Maar jij zal dan wellicht ook pas tevreden zijn wanneer vlak voor jou neus een olifant in een sprinkhaan verandert.
Maar waarom zijn wij net als mens beginnen evolueren en de apen verder in apen?
We zouden een zelfde familie hebben van de apen, maar wat heeft ons nu net anders gemaakt?

Ik heb godverdoemme al misschien duizend pagina's afgesurft. Ik vind wel informatie, maar nergens informatie die mij het "euruka" moment geef.
Ik moet het maar tevreden stellen met wat er daar uitgeschreven staat, en toch blijf ik achter met vragen.

Dus voelt iemand zich geroepen? Waarom zijn wij anders dan apen, daar we dezelfde familie hebben.

Dat evolutie een feit is, mij goed. Maar hoe bekom je zulke variatie.

Ik neem niet genoegen met de woorden die men uitschrijft over evolutie, het bewijst werkelijk niets.
Misschien zie ik het niet, misschien ligt het aan mij. Maar er moet toch IEMAND zijn die mij (en anderen) even met de neus op de feiten kan drukken, niet waar?
Oud 16 maart 2010, 15:45   #560
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht

Dus voelt iemand zich geroepen? Waarom zijn wij anders dan apen, daar we dezelfde familie hebben.
De mensheid heeft zich afgescheurd van de apen toen wij rechtop begonnen te lopen.
daardoor hadden wij onze handen vrij om gereedschappen te maken.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be