![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Mijn punt is dat alles wat hier is, oorspronkelijk gepland en ontworpen is vanuit een andere dimensie. Vandaar het gezegde "zo boven, zo beneden". Nog sterker: als wij sterven, keren wij terug vanwaar wij gekomen zijn. ![]() Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 15 maart 2010 om 09:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#542 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dus isolatie van een soort en een kleine populatie, is een factor voor evolutie.
Laatst gewijzigd door Piero : 15 maart 2010 om 09:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#543 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doe niet debiel, die is er wel.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Ik zie hier vooral ad-hoc zelfbedrog van jou. ![]() Citaat:
Creationisten, daarentegen, opperen wel dat god de aarde geschapen heeft, en daar is zelfs nog niet de minste aanwijzing voor. Bende clowns. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Soms kan het heel snel gaan.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#544 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#545 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() ![]() Zoals ik al zei dus: onzin.
![]() |
![]() |
![]() |
#546 |
|
![]() Ik heb niet gezegd dat er geen uitzonderingen zijn hé
![]()
![]() |
#547 |
|
![]() Dat hoeft niet persé.
De big-bang zorgt voor een groeiend universum (dat van ons). De rand van die groei is de rand van de luchtbel. Wat buiten die luchtbel ligt weten we niet. Er kunnen nog andere luchtbellen zijn, maar kans dat die dichtbij zijn is klein, en meteen ook de kans dat we ze kunnen waarnemen. Wat buiten onze luchtbel gebeurt is een ander universum, maar geen andere dimensie.
![]() |
#548 | |
|
![]() Met het verschil dat ik er geen sturende kracht in zie, of intelligentie of wat dan ook, het is gewoon het medium waarin alles bestaat maar geen begin of einde kent
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#549 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#550 |
|
![]() Hebben ze dat dan wel ooit gedaan, volgens jou?
![]() |
#551 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, er is op dit moment geen samenhangende theorie die voldoende aspecten van de evolutie verklaart.
Citaat:
Ik pas me altijd aan aan het niveau van de gesprekspartners. Citaat:
Citaat:
Nee hoor, ik heb allang begrepen dat ik nog veel te leren heb van jullie. Maar dan wel niet op gebied van wetenschap. NUL bewijs dus. Citaat:
Het zou wel een leuke oefening zijn om het experiment nog eens over te doen. Ik ben er zeker van dat er exact hetzelfde zou gebeuren, dezelfde aanpassing aan dezelfde omstandigheden. Wat het toevalsaspect van het neo-darwinisme zou weerleggen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#552 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is dus wel een verschil tussen de taxonomische klassificatie als soort, en het biologische concept. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#553 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als Darwin gelijk had zou dat ergens tussen 6.000 en 375.000 jaar geleden wel degelijk moeten gebeurd zijn. Maar goed, we weten dat Darwin ongelijk had, en dat evolutie geen mooi systematisch proces is van kleine mutatiekes en continuë selectie van de best aangepasten.
Laatst gewijzigd door fonne : 16 maart 2010 om 00:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#554 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#555 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#556 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
alle etenschappelijke bronnen dat ik heb geraadpleegt stellen dat ze niet kunnen voortplanten. Citaat:
en 2) weeral.. draai je oorzaak-gevolg om. ik heb nergens gezegd dat als vogels insekten eten dat ze allemaal een scherpe fijne bek hebben. en daarbij, ik wijs op het woordje "hoofdvoedsel" (dwz, dat ze ook andere dingen kunnen eten) en ik heb ook nergens beweerd dat vogels zonder aangepaste bek (dat efficienter insecten kan eten) geen insecten kunnen eten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#557 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#558 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#559 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
We zouden een zelfde familie hebben van de apen, maar wat heeft ons nu net anders gemaakt? Ik heb godverdoemme al misschien duizend pagina's afgesurft. Ik vind wel informatie, maar nergens informatie die mij het "euruka" moment geef. Ik moet het maar tevreden stellen met wat er daar uitgeschreven staat, en toch blijf ik achter met vragen. Dus voelt iemand zich geroepen? Waarom zijn wij anders dan apen, daar we dezelfde familie hebben. Dat evolutie een feit is, mij goed. Maar hoe bekom je zulke variatie. Ik neem niet genoegen met de woorden die men uitschrijft over evolutie, het bewijst werkelijk niets. Misschien zie ik het niet, misschien ligt het aan mij. Maar er moet toch IEMAND zijn die mij (en anderen) even met de neus op de feiten kan drukken, niet waar?
![]() |
![]() |
#560 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |