Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2010, 06:28   #201
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat stigmatiseren hoeft een ander niet te doen, dat doen ze zelf reeds, zichzelf en hun hele gemeenschap.

Stigmatiseer ik nu ook?

definitie van stigmatiseren;
stigmatiseren
brandmerken, schandvlekken.

Vooral dat schandvlekken zijn ze goed in!

De overpopulatie in de gevangenissen en criminaliteit bewijst dat.
Ja; jij stigmatiseert nu ook.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 06:35   #202
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Hmmm...voor een 'rechtlijnig' antwoord hou ik mn adem niet in en ik zou er ook geen geld om verwedden.

Voor 'kronkelkronkel' en zo, verwed ik mn hele hebben en houwen.

Oh wacht, misschien vindt ze weer wel een 'goede middenweg'.
Citaat:
Vanzelfsprekend, dat spreekt voor zich, met 1000de herhalingen en linken naar niet ter zake doende onderwerpen.
Waarover gaat deze draad?

P.S. Kan ik in deze draad nog een rechtlijnig antwoord krijgen?
Oud 16 maart 2010, 10:58   #203
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
filo de beschermer van het allochtoons geweld!
Laat hem maar, hij komt er ooit wel mee in aanmerking.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 12:01   #204
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik vind ook dat oproepen tot haat juridisch moet aangepakt worden.
Dus imams die in de moskee met de koran in de hand oproepen tot het vervolgen van homo's of ongelovigen kunnen wat u betreft juridisch aangepakt worden? En wat met de koran zelf waar zulks zwart op wit staat, niet één maal maar talloze malen?

Citaat:
P.S. Ik ging niet snel off-line omdat jij die vraag stelde; ik ga altijd rond 22 uur off-line want om 5u45 loopt de wekker af.
Ok.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 12:24   #205
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik de criteria moeten gaan opzoeken voor jou?
Ik ben het niet die er de zotste dingen over schrijf.

Maar ga gerust je gang; zoek de criteria op en toon aan dat asielzoekers en allochtonen voorrang krijgen.
Waarom jij die criteria zou moeten opzoeken? Omdat je ontkent wat een ander beweert, en daar bewijzen moet kunnen voor geven! Nogal logisch anders moet je er maar niet op reageren.
Zoveel mensen stellen vast dat onze sociale woningen vollopen met vreemdelingen die als enige verdienste hebben dat ze tot hier zijn geraakt, nog wat kinderen hebben meegebracht en verder geen middelen van bestaan hebben! Onze eigen mensn die op een sociale woning zitten te wachten, en die hier wellicht jaren of hun ganse leven hebben geleefd en gewerkt, die moeten waar wat langer wachten! Wat valt daar aan te ontkennen? Een beetje gegoochel met "criteria"?
Waarom moet de werkende belastingbetalende bevolking opdraaien voor de bouw van steeds maar meer gevangenissen en sociale woningen (straks maken ze misschien nog "sociale appartementen" van de gevangenissen...) voor elke wereldburger die tot hier geraakt?
Toch niet in naam van de "mensenrechten" waar ze zelf hun voeten aan vegen, tenzij als ze erdoor kunnen profiteren!

Laatst gewijzigd door andev : 16 maart 2010 om 12:25.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 12:28   #206
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is nu net de definitie van racisme :
"Als ik er niet in slaag om iemand te benaderen in zijn menselijke
eigenheid, als ik hem alleen of voornamelijk beoordeel op kenmerken die
hij deelt met een groep die ik in haar globaliteit of vereer of misprijs, ben
ik racist."
Ocharme... en moeten we dat nog geloven ook?
Wie niet Allah achterna loopt is een ongelovige hond die op zijn nummer moet gezet worden, eventueel afgemaakt. Zoiets is ook goed als voorbeeld? Heeft dat niets met jouw soort "racisme" te maken?
Oud 16 maart 2010, 12:32   #207
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik ben even op zoek gegaan en heb dit gevonden :
http://www.belgium.be/nl/huisvesting...en_toewijzing/
Enkele mogelijke voorbeelden van toelatingsvoorwaarden:

* Uw (gezins)inkomen mag niet hoger liggen dan een bepaald bedrag.
* U moet één of meer kinderen ten laste hebben.
* U mag geen andere woning bezitten.
Unquote
Ik begrijp hieruit dat ik - nu ik werkloos ben - geen sociale woning krijg als ik binnen een paar jaar mijn spaargeldje opgesoupeerd heb ter aanvulling van mijn dop die niet hoog genoeg is. Reden : ik heb geen kinderen ten laste.
Dat is echt niet eerlijk. Heel mijn leven heb ik gewerkt en belastingen afgedragen aan de Belgische Staat. Ze moeten me geen villa bezorgen maar rechtvaardig is het niet dat men mij op straat kan zetten en een familie van allochtonen die hier nog geen eurocentje hebben afgedragen een huis bezorgt.
Als je met die voorwaarden afkomt doen sommigen hier en elders alsof hun neus aan het bloeden is... Men gaat enkel in op wat in het kraam past.
Oud 16 maart 2010, 12:34   #208
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Neen, dat is de definitie van een vooroordeel.
Neen, dat is de definitie van een "vaststelling".
Oud 16 maart 2010, 12:36   #209
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Gezien de reputatie die racisten voor hen opgebouwd bedoel je.

Dit is een mooi voorbeeld hoe een probleem door oversimplificatie tot een propaganda kan gemaakt worden door mensen met racistische neigingen.

Het probleem is veel complexer dan wat men er van wil maken.
Wat is dat modewoordje "racisme" toch prachtig nietwaar?
Telkens je met je neus in onaanvaardbare toestanden wordt geduwd waar vreemdelingen aan te pas komen...ben je racist!
Oud 16 maart 2010, 12:38   #210
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jouw definitie vind ik veel te eng; te beperkt.

Ik vind dit beter.
"Als ik er niet in slaag om iemand te benaderen in zijn menselijke
eigenheid, als ik hem alleen of voornamelijk beoordeel op kenmerken die
hij deelt met een groep die ik in haar globaliteit of vereer of misprijs, ben
ik racist"
Met dat soort woordenkramerij ga je niet veel oplossen...
Oud 16 maart 2010, 19:01   #211
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Dus imams die in de moskee met de koran in de hand oproepen tot het vervolgen van homo's of ongelovigen kunnen wat u betreft juridisch aangepakt worden? En wat met de koran zelf waar zulks zwart op wit staat, niet één maal maar talloze malen?

Ok.
In de veronderstelling dat je met vervolgen "achternagaan met vijandige bedoelingen" bedoeld.

Personen, of het nu geestelijken zijn van om het even welke godsdienst; of gewone gelovigen of atheïsten of politici; die zo'n uitspraken doen moeten juridisch vervolgd worden.

Ik weet niet wat er exact in de Koran staat.
Alle Heilige boeken moeten in hun tijd gezien worden en geïnterpreteerd.
In iedere godsdienst zijn er problemen met gelovigen die hun Heilig boek al te letterlijk opvatten.
Oud 16 maart 2010, 19:06   #212
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alle Heilige boeken moeten in hun tijd gezien worden en geïnterpreteerd.
.
Niet akkoord.
Alle heilige boeken waarin oproepen tot geweld/moord staan moeten anno 2010 gezuiverd worden van die wettelijk verboden oproepen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 19:13   #213
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De nieuwe definitie voor racisme

Want:

Ik heb altijd al gezegd, dat de behoefte van 'anti-racisten' aan racisten onverzadigbaar is.

Net nu we in een fase raken dat zelfs de meest achterlijke boerepummel heeft ingezien dat de hoeveelheid pigmentatie van de menselijke huid een weinig zinvolle kwalificatie is, komen de 'anti-racisten' (you know who you are) met een nieuwe definitie.

Over de definitie zelf:

Als iemand een onderscheid maakt op basis van taal als kenmerk dat gedeeld wordt met een groep, en deze groep op basis daarvan vereert, is hij blijkbaar een racist.

Yeah right!
Volgens mij spreekt u ergens wel rake taal,mss is het inderdaad wel waar dat de behoefte
van de zogenoemde anti racisten om zogenoemde racisten voor hun kar te spannen om zelf als voorbeeldig naar voor te komen wel een feit.
Maar het gegeven dat waarschijnlijk meer dan 50% op de ene of andere wijze zo denkt maakt ons land niet uniek in de wereld,in tegenstelling tot vele andere landen hebben wij hier geen massale moorden wegens kleur,godsdienst,cultuur of levenswijze,wij hebben hier uitspraken,discussie en /of tegenstellingen omdat wij onze levenswijze niet willen aanpassen en onze veiligheid niet willen verliezen aan een zeker percentage van extremen diein dit land leven.
Oud 16 maart 2010, 19:27   #214
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Waarom jij die criteria zou moeten opzoeken? Omdat je ontkent wat een ander beweert, en daar bewijzen moet kunnen voor geven! Nogal logisch anders moet je er maar niet op reageren.
Als iemand beweert dat asielzoekers en allochtonen voorrang krijgen; mag die toch wel aantonen dat dit correct is.

Maar om jouw een plzier te doen : voor Oostende geldt :
toelaringsvoorwaarden
1. Voorwaarde van meerderjarigheid;
2. Inkomensvoorwaarde;
3. Eigendomsvoorwaarde;
4. Voorvwaarde voor taalbereidheid;
5. Voorwaarde voor inburgeringsbereidheid (indien van toepassing);
6. Voorwaarde van inschrijving in het bevolkings- of vreemdelingenregister.
voorrangsregels
A. Rationale bezetting
B. Absolute voorrangsregels
1. de kandidaat-huurder die minstens 55 jaar oud is of de kandidaat-huurder die zelf een bepaalde handicap heeft of van wie een gezinslid erdoor getroffen is. Uitsluitend als de beschikbare woning door de daarop gerichte investeringen specifiek is aangepast;
2. de kandidaat-huurder van wie het beroep tegen een onterecht(e) (geweigerde) toewijzing ontvankelijk en gegrond werd verklaard;
3. verplichte herhuisvesting binnen de maatschappij;
4. gezinnen met een gewijzigde gezinssituatie, die volgens de rationele bezetting recht hebben op een grotere of kleinere woning en deze aanvragen binnen de maatschappij;
5. de kandidaat-huurder die in de gemeente, waar de toe te wijzen woning gelegen is, zijn hoofdverblijfplaats had in een onroerend goed dat niet hoofdzakelijk voor bewoning bestemd was op de datum waarop dit in het proces-verbaal werd vastgesteld. Let op: een woning kan slechts eenmaal aanleiding geven tot deze voorrang, de kandidaat-huurder moet de woning ten minste 6 maanden bewoond hebben en de kandidaat-huurder dient zich maximaal twee maanden na de datum van de vaststelling in een proces-verbaal laten inschrijven in het register van de kandidaat-huurders.
6. de kandidaat-huurder die, in de gemeente waar de toe te wijzen woning gelegen is, zijn hoofdverblijfplaats had in een woning op de datum waarop die onbewoonbaar werd verklaard overeenkomstig artikel 135 van de Nieuwe Gemeentewet en waarvan de ontruiming noodzakelijk was; Let op: een woning kan slechts eenmaal aanleiding geven tot deze voorrang, de kandidaat-huurder moet de woning ten minste 6 maanden bewoond hebben en de kandidaat-huurder dient zich maximaal twee maanden na de datum van de vaststelling in een proces-verbaal laten inschrijven in het register van de kandidaat-huurders.
7. de kandidaat-huurder die, in de gemeente waar de toe te wijzen woning gelegen is, zijn hoofdverblijfplaats had in een woning op de datum waarop die overeenkomstig artikel 15 van de Vlaamse Wooncode ongeschikt of onbewoonbaar werd verklaard, of onderzocht werd door een wooninspecteur, voor zover de woning minstens drie (3) gebreken van categorie III in verband met stabiliteit en vocht en een gebrek van categorie IV heeft, volgens het technische verslag. Dit geldt ook voor kamers (decreet 04/02/’97 houdende de kwaliteit- en veiligheidnormen voor kamers en studentenkamers); Let op: een woning kan slechts eenmaal aanleiding geven tot deze voorrang, de kandidaat-huurder moet de woning ten minste 6 maanden bewoond hebben en de kandidaat-huurder dient zich maximaal twee maanden na de datum van de vaststelling in een proces-verbaal laten inschrijven in het register van de kandidaat-huurders.
8. de kandidaat-huurder die zijn hoofdverblijfplaats had in een woning op de datum waarop die het voorwerp is van een onteigeningsbesluit.

http://www.socialehuisvestingoostend...l.phtml?id=11&

Vertel me nu waaruit blijkt dat allochtonen en asielzoekers voorrang krijgen.

In Kortrijk; zijn er gelijkaardige regels; maar er zijn veel te weinig sociale woningen; er zijn verschillende maatschappijen met elk hun wachtlijst en afwijkende reglementen.
http://kortrijklinksbekeken.skynetbl...-wanneer-de-br
Oud 16 maart 2010, 19:29   #215
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wat is dat modewoordje "racisme" toch prachtig nietwaar?
Telkens je met je neus in onaanvaardbare toestanden wordt geduwd waar vreemdelingen aan te pas komen...ben je racist!
Neen; enkel als je "denk je er direct ook "de rest" bij!"
Oud 16 maart 2010, 19:41   #216
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen; enkel als je "denk je er direct ook "de rest" bij!"
Wat precies "de rest" is, is toch helemaal niet uitgesproken door andev in die post?

Hoe kan dat dan ooit 'racistisch' zijn?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 20:43   #217
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Volgens mij spreekt u ergens wel rake taal,mss is het inderdaad wel waar dat de behoefte
van de zogenoemde anti racisten om zogenoemde racisten voor hun kar te spannen om zelf als voorbeeldig naar voor te komen wel een feit.

'Anti-racisme' is dan ook op de eerste plaats een marketing-tool ter eer en meerdere glorie van de anti-racist zelf.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 16 maart 2010 om 20:43.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 20:53   #218
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Maar het gegeven dat waarschijnlijk meer dan 50% op de ene of andere wijze zo denkt maakt ons land niet uniek in de wereld,in tegenstelling tot vele andere landen hebben wij hier geen massale moorden wegens kleur,godsdienst,cultuur of levenswijze,wij hebben hier uitspraken,discussie en /of tegenstellingen omdat wij onze levenswijze niet willen aanpassen en onze veiligheid niet willen verliezen aan een zeker percentage van extremen diein dit land leven.
Moeten er eerst gemoord worden?

Ik probeer het nog eens uit te leggen.
Toen het VB veroordeeld werd voor racisme wijzigde ze haar naam van VB naar VB en veranderde ze in haar discours het woord "vreemdeling" in "Moslim".

Betekent dit dat ze toen plots niet meer racistisch waren?

Laatst gewijzigd door artisjok : 16 maart 2010 om 20:56.
Oud 16 maart 2010, 21:42   #219
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Goed dat dit soort onderzoek gedaan word. Het bevestigt een aantal vermoedens die we al hadden:

1 Er zijn veel criminele Marokkanen, die tevens veel overlast veroorzaken. Dit is een probleem.
2 Er zijn ook criminele Nederlanders, die ook overlast veroorzaken, al zijn dit er relatief minder dan Marokkanen.
3 Marokkanen vormen niet het merendeel van de criminelen en je bent niet van alle criminaliteit af als je alle Marokkanen het land uit schopt. Dit is dus geen oplossing.
4 Criminelen vormen niet het merendeel van de marokkanen, er zijn er een heleboel die niet verdacht werden en niks uigehaald hadden.

Het ontkracht ook een stelling die jarenlang als feit werd aangenomen:
5 Eindhoven is een van de crimineelste steden van Nederland.

(Of er bevinden zich minder dan 5 Marokkanen onder de duizenden criminelen/verdachten.)

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 16 maart 2010 om 21:46.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 21:50   #220
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Niet akkoord.
Alle heilige boeken waarin oproepen tot geweld/moord staan moeten anno 2010 gezuiverd worden van die wettelijk verboden oproepen.
Dat zal Ben Edict Xvi nooit willen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be